O tom, že KSČM je dnes již na českém trhu etablovaná asi pochybuje jen málokdo. Po roce 1989, kdy došlo k problémům v důsledku zmatků ve franchisové centrále (viz. box), se zdálo jakoby trochu zaspala a nepřizpůsobila se novým podmínkám měnícího se trhu. Je třeba objektivně přiznat, že její poradenství v oblasti životního stylu či rozvoje osobnosti se začátkem devadesátých let minulého století zdálo být jaksi "mimo" a noví klienti se tehdy příliš nehrnuli.
Trpělivost přináší třešně
Historie KSČM |
KSČM byla založena v roce 1921 a až do roku 1989 působila pod jménem KSČ, což byla lokální franchisa východního typu (viz. sloupek č. 2) pro Československo. Díky svému postavení nejen určovala dění v jiných podnicích, ale měla pod svou kontrolou např. i média (KSČ kromě jiného získala licenci na celoplošný televizní a rozhlasový kanál, které provozovala dlouhodobě bez jakýchkoliv problémů). V roce 1989 došlo ve franchisové centrále ke zmatkům, přestaly být dodávány manuály a další podklady a jednotlivé národní pobočky byly fakticky ponechány na holičkách. Většina jich zanikla nebo změnila marketingovou značku (např. v Polsku či Maďarsku). Toto samozřejmě způsobilo obrovské problémy i KSČ, která byla od konce 80. let silně kritizována veřejností (ve většině případů zcela neoprávněně). Proto se její předsednictvo v již zmíněném roce 1989 rozhodlo vzdát se svého monopolu, čímž si připravilo pozici pro svou současnou činnost. V této době také došlo ke změně názvu na KSČM a zavedení nové corporate identity. |
V průběhu těchto několika let společnost dokonce balancovala na samotném pokraji své existence a prošla několika personálními změnami. Někteří tehdejší představitelé se snažili krátkozrace nadbíhat módním trendům, ovšem prozřetelnost registrovaných klientů nakonec umožnila zvolit vedení, které dokázalo velmi dobře navázat na úspěchy, jichž firma dosáhla v minulosti.
Skvělým strategickým krokem se ukázalo rovněž rozhodnutí setrvat u zavedené značky a neměnit zásadním způsobem název firmy. Tato cesta se vyplatila. "Existence věčných nespokojenců, pivních kritiků a rýpalů má v Česko(slovensku) dlouholetou tradici a my jsme přesvědčeni o tom, že i perspektivní budoucnost," popisuje strategii místopředseda Miloslav Ransdorf. "Tato klientela bude narůstat a já nechci být falešně skromný. Proto říkám, že jsme schopni jim poskytnout skutečně nejlepší poradenství na českém trhu a je pouze otázkou času, než to pochopí úplně všichni," je přesvědčen Ransdorf.
Jeho slova potvrzují nedávné statistické výsledky. Podle nich již KSČM dokonce získala největší část trhu ve svém oboru.
Tato expanze pochopitelně vyžaduje nový kapitál. KSČM skýtá úžasné možnosti finanční příspěvek, který stát pravidelně uděluje firmám s mimořádným přínosem pro českou společnost. Díky velmi dobrým obchodním výsledkům v poslední době se dokonce dá očekávat, že za tři roky získá KSČM ještě větší dotaci než dostala v loňském roce.
Její management má ovšem velké plány, je proto zcela logické, že se vizionáři v čele firmy začali vážně zabývat myšlenkou úpisu akcií na burzu. Přebytkové hospodaření slibuje každoroční tučné dividendy. Jejich výše bude srovnatelná snad jen s akciemi Phillip Morris. Právě kvůli předpokládané dividendové politice má nový titul šanci stát se oporou konzervativních portfolií nadací, obcí a penzijních fondů.
Je to jasné: koupit!
Co je to? |
Franchisa východního typu (tzv. nucená franchisa) – franchisový model, který se vyvinul ve 20. letech minulého století v Rusku. Poté, co franchisant získá franchisu, nelze jí prakticky vypovědět. Výhodou je vyšší jistota pro franchisanta na rozdíl od anglosaského modelu franchisy, kde je franchisant stresován neustálým tlakem poskytovatele licence. |
Podle názoru analytiků Peníze.CZ
má KSČM mimořádný růstový potenciál, výrazně jí nahrávají i existenční starosti hlavního konkurenta na trhu východních terapií a poradenství tohoto životního stylu.
Rizika, která vidíme, spočívají
především ve věkové struktuře klientely. KSČM dlouhodobě oslovovala především starší klientelu, která ovšem neoplývá velkým potenciálem. Ale přestože dnes již mezi jejími zákazníky najdeme i představitele mladších sociálních skupin (vedení si zřejmě riziko uvědomuje), pro rozvoj je naprosto nezbytné, aby se právě na tuto oblast zaměřila více.
Po akciích se zapráší
Ovoce je nejlepší tehdy, je-li zralé. A znak KSČM jakoby tu ukazoval určitou symboliku. "Současná doba vyžaduje revoluční činy. Říkáme proto: akcie nejen pro milionáře," uzavírá předseda představenstva Miroslav Grebeníček prezentaci v podvečer historického úpisu.
Průzkumy mezi investory naznačují, že po 300 000 kusech akcií, upisovaných bez emisního ážia za nominální hodnotu 1000 Kč, se jen zapráší.
Klady:
- dlouholetá tradice, silná značka
- síť více než 80 poradenských center na celém území ČR
- unikátní know-how
- předmět činnosti
Zápory:
- vyšší věk registrovaných klientů
- nízký výnos z poradenství životního stylu na jednoho klienta
Využijte příležitost a kupte si akcie ještě dnes prostřednictvím finančního supermarketu Peníze.CZ!
Koupíte si akcie KSČM? Myslíte, že mají dlouhodobě růstový potenciál? Nebo se hodí spíše na krátkodobou spekulaci? Máte nějakou zkušenost s investováním do tohoto typu poradenských firem? Podělte se o své zkušenosti s ostatními investory a čtenáři!
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
1. 4. 2003 10:19, jdt
Hmmm, raději ne. Je to spolek, který je schopen okrást sám sebe a ještě si za to zatleskat. Obávám se, že bych nebyl dostatečně rychlý a do profitující skupinky bych to nestihl. Raději prodat včas.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
1. 4. 2003 7:20, Jdu do toho
Kdyby to nebyl blbý aprílový žertík, tak bych si kliďánko jmění do podobných akcií uložil. Růst zaručen, dividenda také. Problém by byl pouze v případě převzetí moci - tam by bylo nutno sakra rychle prodat - je tu nebezpečí nákazy BRZ - bolševického rudého znárodňování.
V diskuzi je celkem (13 komentářů) příspěvků.