Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Korunovace pojišťoven se blíží

Korunovace pojišťoven se blíží
Chystá se čtvrtý ročník soutěže Pojišťovna roku, jakési české obdoby prestižního The British Insurance Awards. Její výsledky by mohly napovědět potenciálním klientům, kteří nevědí, jak a kterou pojišťovnu zvolit.

Již po čtvrté zástupci makléřských společností ohodnotí celoroční činnost tuzemských pojišťoven. Komora pojišťovacích makléřů začala ocenění "Pojišťovna roku" udělovat v roce 2000. "Cítili jsme potřebu provést hodnocení pojišťoven v širším měřítku a nějak ho kvantifikovat," vysvětluje zástupkyně Komory pojišťovacích makléřů Alena Vránová.
Inspiraci našli zástupci komory v britském udílení cen "The British Insurance Awards", které vzniklo již v roce 1995 a během deseti let se stalo celosvětově uznávanou "soutěží" pojišťovacích institucí. Pojišťovny soutěží ve dvaceti různých kategoriích, kterými je pokryt celý sektor. Zástupci tuzemské Komory pojišťovacíh makléřů přiznávají, že se mají od britských kolegů stále co učit. 

Vyhlášení výsledků se uskuteční 15. 6. 2004 a náš server, který je internetovým partnerem soutěže, vás s výsledky volby "Pojišťovna roku" obratem seznámí!

A jak tedy vypadá Pojišťovna roku v tuzemsku? V sedmi kategoriích se letos utká 38 finančních institucí. Anketní lístky zástupci Komory pojišťovacích makléřů rozeslali 536 registrovaným makléřům, což o 20 % víc než předešlý rok (v prvním ročníku soutěže jich bylo rozesláno 250). Každý rok se stává, že se nevrátí všechny lístky (v loňském roce například vrátilo vyplněný formlulář pouze 113 makléřských firem ze 450 obeslaných, z toho 30 zasílek se vrátilo zpět s nálepkou "adresát nezastižen"). Zástupci komory si to vysvětlují tím, že některé registrované firmy nepodnikají, tedy fungují jako agenti pro jednu či dvě pojišťovny a nemohou tak nic srovnávat. V některých případech se stalo i to, že makléří místo deseti bodů přidělili 11 či 12, takové lístky nelze zařadit.
Výsledek by mohl potenciálním klientům posloužit jako vodítko při výběru pojišťovny.

Co se hodnotí

Kategorie
Životní pojištění
Pojištění občanů
Pojištění motorových vozidel
Pojištění průmyslu a podnikatelů
Spolupráce s makléři
Specializovaný pojistitel
Pojišťovna roku

Ne všechny pojišťovny budou bojovat ve všech skupinách, kterých je sedm. Hlavní kategorií je "Pojišťovna roku", která vyjadřuje celkové hodnocení pojišťovny. Soutěží se ovšem i v dalších kategoriích, Životní a úrazové pojištění, Pojištění občanů, Pojištění motorových vozidel, Spolupráce s makléři a Specializovaný pojistitel.
Jednotlivé kategorie odrážejí hlavní oblasti pojistných produktů. V každé z nich odborníci posuzují kvalitu pojistných podmínek, likvidaci pojistných událostí a cenovou úroveň pojistných produktů.
A co si představit pod kategoriemi Specializovaný pojistitel a Spolupráce s makléři? První jmenovaná se vztahuje na specializované druhy neživotního pojištění, právní ochranu a cestovní pojištění. V druhé se zase hodnotí kvalita informování pojišťovnou o nových pojistných produktech, úroveň spolupráce při sjednávání a správě pojistných smluv a platební disciplína.

Hodnotící systém a jeho objektivita

V každé kategorii může makléřská společnost rozdělit maximálně 10 bodů mezi minimálně 3 pojišťovny. Vyšší počet bodů znamená lepší ohodnocení. Protože makléřským firmám platí pojišťovny na základě provizí z uzavřených smluv, jistě se objeví pochybnosti o objektivitě hlasování. "Pro zachování objektivity doporučujeme ve větších makléřských firmách ještě vnitřní hodnocení jednotlivými zaměstnanci či pobočkami a do hlasovacího lístku pak uvést průměry přidělených bodů," uvádí Vránová. "Jeden člověk totiž nemusí mít dostatečné znalosti o všech partnerech firmy nebo každá pobočka může hodnotit pojišťovnu jinak. Pokud se provede hodnocení na každé pobočce zvlášť a pak se to zprůměruje, získáme objektivní výsledek. Navíc je rozdíl mezi agenty, kteří pracují pro jednu pojišťovnu a makléři, kteří pracují pro klienta a s různými pojišťovnami," dodává.

A které pojišťovny se v minulých letech objevily na předních příčkách? Ve většině kategorií se na prvních pěti místech umístily Allianz pojišťovna (profil, názory), Česká Pojišťovna (profil, názory), Generali pojišťovna (profil, názory), Kooperativa (profil, názory) a Pojišťovna České spořitelny (profil, názory). Ty se také utkaly o vítězství v hlavní kategorii Pojišťovna roku. V loňském roce se absolutním vítězem stala Česká pojišťovna, následovaná Kooperativou na druhém a Pojišťovnou České spořitelny na třetím místě. Generali pojišťovna se pak umístila na místě čtvrtém a Allianz pojišťovna na pátém. V roce 2002 bylo umístění obdobné, pouze pořadí na prvních dvou místech bylo opačné, tzn. Kooperativa byla první a Česká pojišťovna druhá.

Co si o soutěži "Pojišťovna roku" myslíte vy? Může klientům pomoct při výběru pojišťovny? Zaručuje podle vás způsob hodnocení makléři objektivitu soutěže?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+7
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 6. 2004 12:12, Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz

tak vypadá rychlé čtení .... v textu je "(v prvním ročníku soutěže jich bylo rozesláno 250)." to znamená v roce 2000, kdy počet makléřů byl mnohem menší. 20% je nárůst proti minulému roku, kdy makléřů bylo přes 400.

Velký nárůst počtu registrovaných makléřů v posledních dvou letech je zřejmě v souvislosti s novým zákonem, kdy již registrovaní mají právo podnikat dle starých podmínek až do 30.6.2005.

Řada těchto firem možná nepodniká vůbec, proto ani anketní lístek neposílá. Hodnocení většinou zasílají firmy, které se na trhu aktivně projevují a mají zájem zlepšit stav na trhu.

Reagovat

 

+45
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Karel 01. 06. 2004 07:30)

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

14. 6. 2004 | 22:03 | Karel- UL

Pokud jsou nejlépe hodnoceny pojiš'tovny "kupčící" s úmrtím dítěte, pak nelze celou soutěž hodnotit jen jako PODVOD. více

10. 6. 2004 | 15:07 | Karel Starý

Naprosto souhlasím s názorem pana Karla. Hodnocení bude objektivní až v době, kdy makléře či agenta bude platit klient a ne pojišťovna provizí. Do té té doby bude košile bližší než kabát.
více

1. 6. 2004 | 13:38 | havliger

Omlouváme se, v textu opravdu chyba byla a na základě upozornění pana Karla jsme ji opravili. více

1. 6. 2004 | 13:01 | Karel

Ten text, který jsem uvedl, byl pouze překopírován, žádné zásahy jsem do něj nedělal. To, že je tam teď jiný text, svědčí o tom, že nepřesnost byla ze strany redakce opravena. více

1. 6. 2004 | 12:12 | Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz

tak vypadá rychlé čtení .... v textu je "(v prvním ročníku soutěže jich bylo rozesláno 250)." to znamená v roce 2000, kdy počet makléřů byl mnohem menší. 20% je nárůst proti minulému roku, kdy makléřů bylo přes 400.
...
více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Basket certifikát, Reálná veličina, Absolutní hodnota, státní podpora, daň z příjmů, penzijní připojištění, daňové odpočty, doplňkové penzijní spoření, likvidní složka fondu, daňový rozpočet, Konto Komplet, daňové paušály, není co závidět, zamrzlé, andrej kiska mladší, konvergenční program, Stanislav Fiala, cece eur

1HCVERVA, 1HCVERVA, 4E16485, 6C20415, 7T77760

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK