Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Když modrá není dobrá

Když modrá není dobrá
Sázka na klasický design v modrých odstínech znamená utopit se v moři. Základem jsou informace a online služby. To jsou hlavní závěry našeho hodnocení webů pojišťoven. Chcete vědět, kdo odchází s titulem Best Web 2002?
Závěr roku je téměř za dveřmi a tak je čas uzavřít naše putování po internetových stránkách finančních institucí. Poslední na řadě byly pojišťovny a jejich webové počiny. Po grafické stránce to nebylo putování, ale spíše plavba po modrém moři s dvěma ostrůvky – jedním zeleným a druhým oranžovým. No a co že jsme na naší plavbě čekali? Weby plné kreativity, které prodávají pojištění doslova na každé stránce, informační centra, která vysvětlí principy jednotlivých pojistek, v neposlední řadě on-line uzavření pojistky. Po doplutí mohu říci jen jedno - byli jsme zklamáni. Sice jsme zvolili krále, ale bez chyb rozhodně není. Posuďte sami…

Mnoho povyku pro nic

- BEST WEB 2002 -
CENA ČTENÁŘŮ PENÍZE.CZ

Cenu čtenářů serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává Česká pojišťovna.

Je největší na českém trhu, snaží se komunikovat moderní dynamický image, přitom web žádná sláva. To je Česká pojišťovna (profil, názory). Její internetová prezentace postrádá kreativním náboj, strohá a příliš tmavá grafika také není to pravé. Navigace sice funguje, ovšem má své meze – např. fulltextové vyhledávání najdete jen na homepage. Po technické stránce narazil hlavní hodnotitel na nekompatibilitu s některými prohlížeči, absenci stylů, nezabezpečené on-line formuláře a další chyby. A další trojka je na světě. Pochvalu si zaslouží informační bohatost webu – uživatel najde vše, co hledá. To ale samo o sobě nestačí a proto je použitelnost stránek hodnocena jako průměrná. Celkově skončil web u poroty na čtvrtém místě, u čtenářů je však jedničkou a odnáší si první dnešní zlato. Gratulujeme.

Jako zelený ostrov v modrém moři...

… se tváří web Kooperativy (profil, názory). No vida, nakonec to není takový problém udělat kreativní a nápaditou prezentaci. Informací na webu najdete určitě dostatek, grafické zpracování také na jedničku, prostě paráda. Bohužel i chybky se najdou. Jak se může opomenutí definice barvy pozadí projevit v praxi, se můžete podívat zde. Jako pěst na oko působí v záplavě vynikajících známek trojka za použitelnost. Hlavní kritika směřuje k absenci on-line sjednání pojištění. Nebýt tohoto nedostatku, mohlo být z letošního stříbra zlato. Oproti loňskému čtvrtému místu je to ale výrazný posun kupředu. V hlasování čtenářů získala Kooperativa také druhou příčku.

A jsme zpátky v modrém moři.

Po zelené pauze přichází opět záplava modré. Dvojka za kreativitu a grafiku svědčí sice o snaze udělat pěkný web, ovšem vzdát se dnes již obligátní modré prostě pojišťovna Allianz (profil, názory) nechce. Corporate identity je silnější než snaha se odlišit. Trojku za navigaci a technickou stránku si web vysloužil hlavně díky problémům s menu a kódováním. Srozumitelné texty se zvýrazněním klíčových pojmů táhnou Allianz zpátky do hry. Použitelnost webu ohodnotil hlavní porotce dvojkou a stejně dopadla i celková známka. Loňský vítěz letos odkládá korunu a odsouvá se až na třetí příčku. Útěchou může být druhé místo od čtenářů našeho webu. Usínat na vavřínech se nevyplácí!

Děda, vnuk a modré nebe ...

... vás uvítají na internetových stránkách IPB Pojišťovny (PJIPB). Grafické zpracování webu si vysloužilo dvojku, což je spíše průměr testu. Stejně dopadla i informační hodnota prezentovaných textů. No a pak už to jde z kopce. Kreativita jde ruku v ruce s marketingem, ovšem ne zrovna správným směrem - dostává trojku, stejně tak použitý systém navigace. Čtyřky se web dočkal za technickou stránku a použitelnost. V celkovém hodnocení to znamená poslední místo, a to jak od poroty, tak i v hlasování čtenářů. Paradoxně jde o zlepšení loňského stavu, kdy stránky v době testu nefungovaly vůbec. Web již odpočítává poslední týdny své existence a připravuje se na integraci s ČSOB Pojišťovnou (profil, názory), není tedy divu, že do jeho rozvoje již není investováno.

Oranžová pojišťovna…

- BEST WEB 2002 -
CENA POROTY PENÍZE.CZ

Cenu poroty serveru Peníze.cz za nejlepší pojišťovní webovou prezentaci roku 2002 získává ING.

… je jednou z částí finanční skupiny ING (profil, názory). Korporátní barvou není modrá, ale veselá oranžová, což se pozitivně podepsalo na výborné známce za kreativitu webu. Akční prezentace, soutěže, virtuální Cesta životem - marketéři se opravdu "vyřádili" a získávají další jedničku. Dostatek informací pro potenciální i současné klienty, ve kterých se díky intuitivní navigaci neztratíte. Už to vypadalo, že jsme narazili na pojistného premianta, když se na řadu dostala technická stránka webu. Díky častým chybám dostává trojku. Nedotažené on-line služby se zase podepsaly na trojce za použitelnost webu. I tak se ale internetová prezentace ING stává vítězem našeho testu a odnáší si titul Best Web 2002 v kategorii pojišťoven. Gratulujeme. Čtenáři webu přisoudili čtvrtou příčku.

Vysvědčení hodnocených webů (známky jako ve škole)

Kdo hodnotil

ČPOJ

KOOP

Allianz

IPB Poj.

ING NN

Jan Žáček

2,86

1,50

2,140

3,00

1,57

Odborná porota

2,205

2,125

1,935

2,500

1,915

Průměr poroty

2,533

1,813

2,038

2,750

1,743

Hlasování čtenářů1

31 %

24 %

24 %

6 %

15 %

Vysvětlivky: ČPOJ - Česká pojišťovna; KOOP - Kooperativa; IPB Poj. - IPB Pojišťovna; ING NN - ING Nationale-Nederlanden
1) procento z celkových hlasů čtenářů

Chcete mobil zadarmo?

Pokud ano, hlasujte a při troše štěstí jeden vyhrajete. Z posledního letošního kola si nový telefon odnáší Jana Hýblová z Hovoran, David Navrátil ze Sokolova a František Malík z Českého Krumlova. Všem výhercům gratulujeme.

Letošní ročník soutěže Best Web sice končí, ale do Vánoc je ještě času dost. Rozhodli jsme se zpříjemnit vám zbytek podzimu recenzí třech webů, které s financemi mají co do činění. Můžete se těšit na exkurz stránek Ministrstva financí ČR, České národní banky a Komise pro cenné papíry z klávesnice hodnotitele Leoše Bárty.

Souhlasíte s hodnocením porotců serveru Peníze.CZ i se čtenářskými hlasy? Pro koho byste hlasovali vy? Myslíte si, že je hodnocení objektivní - a pokud ne, proč? Napište nám, vaše reakce jsou pro naši práci důležité.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

5. 12. 2002 | 17:01 | TGP

Vážený pane Illetško, právě proto, že dobře vím, že naši práci znáte, mne Vaše reakce trošku překvapila, přiznávám. Děkuji Vám za slova uznání a samozřejmě - jak jsem již psal - budeme rádi naše zpravodajství dále rozšiřovat...více

5. 12. 2002 | 15:48

Vážený pane Prouza chtěl jsem jen vyjádřit svůj názor, vůbec se mi nejedná přímo o naší pojišťovnu. Chápu, že musíte hájit svoji argumentaci a pravidla která jste zvolili, jsou zcela Vaší věci, nicméně vzhledem k různorodosti...více

5. 12. 2002 | 10:50 | TGP

A snad ještě jako potvrzení, že pět největších je v soutěži Best Web dostatečně reprezentativní výběr: podle statistik České asociace pojišťoven ovládalo na konci roku 2001 pět největších pojišťoven 78 procent trhu... více

5. 12. 2002 | 10:20 | TGP

Vážený pane Illetško, právě od vás bych podobné pochyby o "úmyslnosti" nečekal... Máte pravdu, že pojišťoven je na trhu více než pět, na druhou stranu větší počet klientů obsluhuje jen několik z nich. Navíc soutěž Best Web...více

5. 12. 2002 | 8:52

Vážení provést hodnocení webovských aplikací pěti ze zhruba třiceti pojišťoven je jako sledování celovečerního firmu velmi malou klíčovou dírkou. Celé hodnocení je zejména z tohoto důvodu na nic. Přesto chci stále věřit,...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Přímé obchody, Účetní hodnota, zaměstnanec, vladimír vaňo, nta, daňový bonus, daně, Forfaiting, akty, dagmar kocmánková, p.a., Exxon Mobil, Adam Smith, Henry Ford, zaměstnanecký fond, termínový charakter, Jarmila Lehnerová

4S26370, 4SUCCESS, 2SZ7074, 3SI8345, 4AK8181

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK