Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nejlepší přítel váš a vašeho auta v zahraničí? Asistenční služba

Nejlepší přítel váš a vašeho auta v zahraničí? Asistenční služba
Budete trávit dovolenou za hranicemi a za volantem svého auta? Víte co udělat, když zaviníte nehodu nebo do vás někdo jiný narazí? Cestu ven z problémů vám ukáží asistenční služby povinného ručení a havarijního pojištění. A my vám ukážeme, jak vypadá a co vše zahrnuje nabídka našich pojišťoven.

Asistenční služba, která je vám automaticky poskytnuta k povinnému ručení či havarijnímu pojištění, je přítelem na telefonu, když se v cizině dostanete s autem do problémů. V případě nehody nebo poruchy vám zajistí příjezd asistenčního vozidla, opravu či odtah a úschovu nepojízdného vozu, když se jej nepodaří opravit na místě. Kromě vašeho auta se však postará také o vás. Asistenční služba vám například zajistí náhradní dopravu domů nebo na určené místo, zajistí a uhradí ubytování v hotelu nebo například proplatí právní pomoc či předá vzkaz vámi určené osobě.

Nezapomeňte zelenou kartu!
Zelená karta je mezinárodní doklad o existenci pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (tedy tzv. povinného ručení) a bez ní za hranice nevyjíždějte (pokud ji nemáte, vydá vám ji vaše pojišťovna).
Jak uvádí Česká kancelář pojistitelů (ČKP), karta jednak umožní prokázat, že řidič příslušného vozidla má v pořádku pojištění odpovědnosti, jednak umožní vstup a provoz vozidla na území cizího státu bez nutnosti uhradit finanční částky jinak požadované tamními orgány za tzv. hraniční pojištění.
Tabulku států Rady kanceláří, s nimiž ČKP uzavřela dohody v Systému zelených karet, naleznete zde. Zjistíte podle ní, do kterých zemí je vhodné vést si zelenou kartu a kam je to nezbytné.

Stačí mít při ruce telefonní číslo na asistenční službu. Na to můžete volat kdykoli a vždy se domluvíte v češtině. Před cestou je však dobré prostudovat, jaké služby konkrétně vaše pojistná smlouva obsahuje a jaké už ne a neopomíjejte ani jejich limity. Nabídka pojišťoven se totiž značně liší, vždy však můžete počítat minimálně s příjezdem asistenční služby.
Je velký rozdíl, zda vám pojišťovna například zajistí odtah auta do 50 km, do 500 km nebo třeba do 60 euro či 10 000 Kč.  Jednotlivé nabídky pojišťoven včetně jejich limitů najdete v tabulkách na konci textu. Limity asistence se většinou vztahují pro každou pojistnou událost zvlášť, odtah vozidla tak můžete využít třeba i třikrát po sobě. Ročním limitem je však pojistná částka, tedy v jednom roce vám pojišťovna z jedné nebo více škod nevyplatí více, než je pojistná částka vozidla.
"Pokud jde o havárii (jak u povinného ručení tak u havarijního pojištění), limit se vztahuje k jedné pojistné události a není časově omezen. Pokud tedy klient nabourá vícekrát v daném pojistném období, může asistenci čerpat při každé havárce. Pokud jde o asistenční služby při poruše vozu, ty platí pouze 2x za pojistné období," vysvětluje různorodý přístup pojišťoven Radim Hamáček z Generali pojišťovny. Pokud způsobíte na vašem autě škodu totální, může vám pojišťovna smlouvy vypovědět.

Letní dovolená 2006: rady, tipy, srovnání

Víte, jak se pojistit? Kde vzít peníze na dovolenou? Jak a čím na dovolené platit? Jak zajistit váš opuštěný dům či vaši nabitou "turistickou kapsu"? Kdo pomůže vašemu v zahraničí havarovanému autu? Co dělat s domácími mazlíčky, které nechcete brát s sebou? Odpovědi na tyto a další mnohé otázky naleznete v našem novém tématickém seriálu Letní dovolená 2006: rady, tipy, srovnání.
Najdete zde také aktuální kurzy měn, základní geografické údaje o zemích celého světa a spoustu dalších praktických rad.

Vystačím si jen s povinným ručením?

Většina pojišťovacích domů poskytuje stejný servis, ať máte uzavřeno povinné ručení nebo i havarijní pojištění. Některé z nich, například Allianz, ČSOB Pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna limity sčítají.
Pokud vyrážíte do zahraničí jen s povinným ručením k vašemu autu, postará se o vás pojišťovna jen v případě, že nehodu sami nezpůsobíte, ale stanete se její obětí (v případě Allianz pojišťovny nazáleží na tom, kdo nehodu způsobil, poskytuje asistenci svým klientům i v případě pouhé poruchy vozidla či poškození). Sjednáte-li si k tomu havarijní pojištění (jedno zda u té samé pojišťovny či jiné, tímto však můžete přijít o výhodu načítání limitů – viz předchozí odstavec), máte nárok na asistenci i v případě, když nehodu zaviníte sami. Jak se v případě nehody zachovat a co doporučuje Česká kancelář pojistitelů, se podívejte do těchto článků:

Kromě správné asistence zabalte na cesty i správný řidičák

Po našem vstupu do Evropské unie (EU) byste měli mít možnost projíždět se po zemích EU jen s domácím řidičským průkazem. Ne všechny země toto však respektují a i přes mezinárodní úmluvy se můžete setkat s tím, že po vás budou požadovat ověřený překlad, například Itálie nebo Španělsko (a to hlavně kvůli častým změnám v typech řidičských průkazů v ČR).
Do těchto a samozřejmě i do jiných zemí se vyplatí vyrazit vybaveni mezinárodním řidičským průkazem, který si můžete vybrat ze dvou vzorů. Za jeden zaplatíte 50 Kč a platí jeden rok, za druhý 100 Kč a platí 3 roky. Ne všechny země uznávají oba typy, proto při žádosti vždy uvádějte, do jaké země se chystáte. Na to, ve kterých zemích je mezinárodní řidičský průkaz uznáván a ve kterých vám bude stačit národní průkaz, se podívejte na stránky ÚAMK.

Asistence k havarijnímu pojištění (HP) a povinnému ručení (PR) - část 1
Pojišťovna
(Produkt)
Příjezd asistenčního vozidla zdarma (limit) Odtah nepojízdného vozidla
zdarma - limit
Zajištění a uschování vozidla zdarma Minimální doba trvání pojistky
HP
Allianz 1)
(profil, názory)
Ano (do 3 000 Kč)
do 3 000 Kč Ne 3 měsíce
Allianz 1)
(profil, názory) (Asistence Plus)
do 10 000 Kč do 10 000 Kč HP: na 2 pracovní dny maximálně do 500 Kč na den
PR: na 2 pracovní dny maximálně do 500 Kč na den
3 měsíce
Česká poj.
(profil, názory)
(Pohoda Klasik 2))
Ano do 50 km na 10 dní a max. do ekvivalentu 20 euro/den 1 měsíc
Česká poj.
Pohoda Special 2))
Ano do 500 km na 10 dní a max. do ekvivalentu 20 euro/den 1 měsíc
Česká podnikatelská
(profil, názory) (Speciál Plus)
Ano 2 000 Kč/60 euro 3 dny sjednává se na dobu neurčitou
Česká podnikatelská(HP Casco, PR Super Plus) HP: Ano + oprava na místě do 2 000 Kč/125 euro
PR: Ano + oprava na místě do 3 000 Kč/130 euro

HP: 2 000 Kč/60 euro
PR: 3 000 Kč/130 euro

7 dní HP: 1 měsíc
PR: sjednává se na dobu neurčitou
ČSOB Poj.
(profil, názory)
(Mobility 3))
Ano + oprava vozidla na místě
(limit 60 euro)
odtah do nejbližší opravny, limit 60 euro na 3 dny při havárii
na 2 dny při poruše
sjednává se na dobu neurčitou
ČSOB Poj.
(Mobility rozšířené 3))
Ano + oprava vozidla na místě
(limit 120 euro)
odtah do nejbližší opravny, limit 200 euro na 5 dní při havárii
na 4 dny při poruše
sjednává se na dobu neurčitou
Generali
(profil, názory)
Ano + pomoc po dobu 45 min. do 30 km na 3 dny
1 rok
Kooperativa
(profil, názory)
Ano odtah do nejbližší opravny, do 50 km na 7 dní a max. do ekvivalentu 13 euro/den 1 rok
Triglav
(profil, názory)
Ano 30 000 Kč, do servisu nebo zpět do vlasti na 4 dny 15 dní
Uniqa
(Velká asistence 4))
(profil, názory)
Ano + oprava vozidla na místě. V ČR do 2 000 Kč, v cizině do 175 euro. při nehodě do nejbližšího smluvního servisu v ČR (do 2 000 Kč/175 euro), při poruše v cizině do nebližšího servisu (do 175 euro) není omezeno časem, ale částkou 2 000 Kč/175 euro 1 měsíc
Zdroj dat: pojišťovny
Vysvětlivky:
1) Rozšířené pojištění Asistence Plus stojí 354 Kč ročně.
2) Klienti České pojišťovny mají automaticky nárok na pojištění Klasik. Pojištění Special je automaticky poskytováno v kombinaci povinné ručení + havarijní pojištění, ostatní jej mohou mít jako připojištění za 500 korun. Pojištění Special se vztahuje i na poruchu.
3) Rozšířené pojištění ČSOB asistenčních služeb stojí 272 Kč ročně.
4) Produkt stojí 450 Kč/rok a je rozšířením Malé asistence Uniqa (ta je zdarma).

Asistence k havarijnímu pojištění (HP) a povinnému ručení (PR) - část 2
Pojišťovna
Produkt
Zajištění náhradní dopravy Zajištění a úhrada ubytování v cizině Zvláštní služby
Allianz 1)
Ne Ne HP: Pronájem náhradního vozu na 5 dní (limit: 1 000 Kč/den), možnost připojištění dalších 10 dní pronájmu.
PR i HP: zajištění kontaktu s potřebnými institucemi
Allianz (Asistence Plus) 1)
Ano 2 noci (limit v ČR i v cizině 2 000 Kč/osobu/den) HP: Pronájem náhradního vozu na 5 dní (limit: 1 000 Kč/den), možnost připojištění dalších 10 dní pronájmu.
PR i HP: zajištění kontaktu s potřebnými institucemi
Česká Poj.
(Pohoda Klasik 2))
Ne 2 noci (limit: 70 euro/noc/osobu) Úhrada nákladů za ponechání zničeného vozu v zahraničí do 5 % poj. částky.
Telefonické tlumočení.
Předání vzkazu blízké osobě.
Právní pomoc do 1 000 euro.
Česká Poj.
(Pohoda Special 2))
Ne 2 noci (limit: 100 euro/noc/osobu) Viz ČP Klasik, právní pomoc ale až do 1 500 euro.
Česká podnikatelská (Speciál Plus) Ano, zapůjčení vozidla na 24 hod nebo vlak II. tř. 24 hodin (limit 60 euro/osobu/den) Honorář tlumočníka při vyšetřování nehody - do 750 euro.
Česká podnikatelská(HP Casco, PR Super Plus)

HP: Ano, zapůjčení vozidla na 24 hod nebo vlak II. tř. nebo letenka turistickou turist. tř.
PR: Ano jen při nehodě, zapůjčení vozidla na 24 hod nebo vlak II. tř. nebo letenka turistickou turist. tř.

HP: 1 noc (limit 60 euro/osobu/den)
PR: 2 noci (limit 90 euro/osobu/den)
Honorář tlumočníka při vyšetřování nehody - do 750 euro.
Cesta pro vyzvednutí vozu v limitu 500 euro.

ČSOB Poj.
(Mobility 3))

Při havárii: zapůjčení vozidla na 48 hod nebo vlak II. tř. do cíle v ČR nebo zahraničí nebo letenka turist. tř. do cíle v zahraničí 2 noci (limit 50 euro/noc/osobu) V případě ztráty klíčů otevření vozidla a výměna zámku do 30 euro.
Odeslání náhradních dílů pro opravu do zahraničí.
Poskytnutí půjčky 500 euro na opravu vozidla.
Doručení vzkazu blízké osobě.
Zajištění vztahů se zastupitelskými úřady
Právní asistence po havárii.
ČSOB Poj.
(Mobility rozšířené 3))
Při havárii: zapůjčení vozidla na 48 hod nebo vlak II. tř. do cíle v ČR nebo zahraničí nebo letenka turist. tř. do cíle v zahraničí 2 noci (limit 75 euro/noc/osobu) Viz ČSOB Mobility + v případě odcizení vozidla zajištění noclehu v hotelu do 75 euro na osobu nebo zapůjčení automobilu na 24 hod.
Úhrada sešrotování vozidla do 400 euro.
Poskytnutí půjčky na opravu 1 000 euro při poruše a až 1 500 euro při nehodě.
Generali Ano, do cíle cesty nebo do místa bydliště, pomocí ekonomicky nejvýhodnějšího dopravního prostředku (vlak II. třída, autobus) Ne V případě, že klient nevyužije v zahraničí asistenční služby, může Generali prostřednictvím asistenční služby zajistit odtah vozidla do nejbližšího autorizovaného servisu v ČR.
Kooperativa HP: Ano, vlakem I. třídy, resp. letecky za předpokladu, že by cesta vlakem trvala déle než 8 hodin Ano, 50 euro/os. Právní pomoc do 750 euro.
Vyplacení hotovosti až do výše 1 000 euro (pokud tuto částku někdo složí v ČR na pobočce Kooperativy).
Pomoc tlumočníka.
Zanechání vzkazu libovolnému příjemci.
Triglav Ano 3 noci (limit: 87 euro/noc/osobu) Úschova zavazadel.
Uniqa
(Velká asistence4))
Ano, automobilem, vlakem nebo letadlem 2 noci (75 euro/noc/os.) Návštěva rodinného příslušníka (7 x 50 euro)
Právní asistence.
Repatriace vozidla.
Při ztrátě klíčů od auta otevření dveří.
Poskytnutí půjčky na opravu 1 500 euro.

Zdroj: pojišťovny
Vysvětlivky:
1) Rozšířené pojištění Asistence Plus stojí 354 Kč ročně.
2) Klienti České pojišťovny mají automaticky nárok na pojištění Klasik. Pojištění Special je automaticky poskytováno v kombinaci povinné ručení + havarijní pojištění, ostatní jej mohou mít jako připojištění za 500 korun. Pojištění Special se vztahuje i na poruchu.
3) Rozšířené pojištění ČSOB asistenčních služeb stojí 272 Kč ročně.
4) Produkt stojí 450 Kč/rok a je rozšířením Malé asistence Uniqa (ta je zdarma).

Cestujete do zahraničí se zelenou kartou? Máte kromě povinného ručení sjednáno také havarijní pojištění? U téže pojišťovny? Jaké jsou vaše zkušenosti s asistenční službou? Dostali jste se v cizině do problémů se svým autem?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+5
Ano
Ne

Diskuze

15. 8. 2006 | 2:18 | Konfrst

Rád bych připojil komentář k publikovanému článku. Majiteli vozidla vřele doporučuji ještě před uzavřením pojistné smlouvy pečlivě prostudovat všeobecné a doplňkové pojistné podmínky nebo se obrátit na pojišťovacího makléře....více

16. 6. 2006 | 11:21 | PatrikChrz

Pozor na pojistné podmínky. Je rozdíl v nároku v případě poruchy a nehody. Navíc je zde něco, co se jmenuje "zanedbání údržby" a sem se dá dát ledaccos. Někdy např. natankování chybného paliva (benzín místo nafty - divili...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK