Komentář Kateřiny Beranové k webům pojišťoven

Simona Ely Plischke | 5. 12. 2003

Kateřina Beranová, specialistka on-line prodeje Peníze.CZ

Allianz pojišťovna
Známky (informační hodnota, uživatelské prostředí, praktický test) 3, 3, 3

Na první pohled jsou stránky pojaty netradičně a kreativně, ale jak to tak bývá, všeho moc škodí. Hodně se mi líbí doplňující prvky v čárové grafice, které klienta provází celým webem. Na kráse ubírá vyskakování celoobrazovkového pop-up okna s reklamou (nešvar mnoha finančních institucí). Pokud začnete něco hledat, připravte se na malá písmenka v nevhodné barvě s ohledem na barevné pozadí. Občas mám pocit, jako když tým tvůrců trpěl schizofrenií či neudržel naplánovanou koncepci (někde je bílé pozadí, jinde se střídají hned tři barvy). Výsledný dojem je tedy matoucí.

Česká pojišťovna
Známky: 3, 2, 1
Tyto stránky nijak nepřekvapují ale ani neurážejí svého návštěvníka. Barevná kombinace textů a podkladu je v pořádku, ale výsledek je poněkud nudný. Na druhou stranu informace najde návštěvník tam, kde je hledá a v rozumné podobě.

ČSOB Pojišťovna
Známky:1, 1, 3
Po načtení hlavní strany jsem spokojená s designem stránek, elegantní a kompaktní. Při procházení dalších stránek bych spíše uvítala méně druhů modré v textu a ujednocení druhů zvýrazňování v textech.

ING
Známky: 2, 2, 2
Vše pod jednou střechou, tak bych charakterizovala tyto stránky. Pro případného klienta jistě není na škodu, když všechny produkty skupiny najde na jednom webu. Koncepce, kterou ale prezentuje ING není ideální, určitě by stránkám prospělo lepší strukturování a s tím související kvalitnější navigace. Například pojištění je v produktové sekci hned ve třech podsekcích. V sekci "Zajímám se o" to ale už jde a vše o pojištění je pod jednou hlavičkou. Že by další web, kdy tvůrci ztráceli koncept?

Kooperativa pojišťovna
Známky: 2, 2, 3
Pokud web navštívíte pomocí IE, pak Vás dozajista nepotěší obrovský banner, který se objevuje v místě navigačních obrázků. Opera vás naštěstí tohoto agresivního banneru zbaví. V navigaci jako takové mi rozhodně vadí otvírání nových oken. Také mi přijde, že užívání reklamních prvků je víc agresivní než je zdrávo. Množství informací je v pořádku a také jejich rozčlenění je logické. Někdy by nebylo špatné vysvětlení pojmů.

Pojišťovna České spořitelny
Známky: 1 2, 1
Hned po načtení stránek je návštěvníkovi jasné, že se nachází na webu skupiny České spořitelny.  Velmi sympatické mi je ošetření zmenšování stránek podle velikosti otevřeného okna, návštěvníka neobtěžují lišty apod. Vyhledávání, které návštěvníka provází celým webem, spolu s možností kde vyhledávat je jedním z plusů, které jsem našla. Dalším pro příklad může být velké množství informací, které jsou rozumně rozčleněné, takže čtenář nebloudí. Kytičku ztratil web díky optimalizaci pro jiné prohlížeče než je IE, bohužel v Opeře nefunguje menu a tudíž jsou informace nedostupné.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Pojišťovny

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

5. 12. 2003 | Simona Ely Plischke

Která pojišťovna polapila do své sítě diplom?

Předposlední kolo soutěže Best Web skončilo a další královny internetových prezentací sejmuly závoj. Po desetidenním klání, kterého se účastnilo 16 pojišťoven, září dvě zlaté korunky.... celý článek

Partners Financial Services