Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Phone banking

| 23. 7. 2003

Prostřednictvím telefonu kdekoli na světě můžete zjišťovat zůstatky na svém účtu a provádět transakce. V některých bankách mluvíte s živým člověkem, v jiných na vaše pokyny čeká hlasový automat (v tomto případě potřebujete telefon s tónovou volbou).

Co služba nabízí?

Banka po telefonu může mít několik úrovní. Pasivní varianta nabízí pouze zjišťování zůstatků na účtu, aktuálních úrokových sazeb a devizových kurzů banky, většinou prostřednictvím automatu. Aktivní verze navíc umožňuje zadávání příkazů k úhradě i inkasu, měnové konverze, zakládání spořících či termínovaných vkladů a další služby.

Jak to funguje?

Po vytočení čísla telefonní banky se vám ozve hlasový automat, který vás požádá o vaši identifikaci (prostřednictvím klientského čísla a PINu, které jste obdrželi od vaší banky) a pak již můžete provádět transakce. Pokud mluvíte s operátorem, probíhá přihlášení obdobně, čísla však nemusíte vyťukávat pomocí na klávesnici telefonu, ale nadiktujete je telefonnímu bankéři.
Služby využívající hlasových automatů (IVR) většinou nabízejí omezený rozsah služeb, jsou však k dispozici nepřetržitě. Telefonní bankéři mívají v některých bankách omezenou pracovní dobu, ve zbývajícím čase se i zde setkáte s automatem.

Kolik to stojí?

Ve většině bank platíte za zřízení služby (většinou do sta korun) a poté bývá ještě účtován měsíční poplatek (maximálně v desítkách korun). Transakce prováděné prostřednictvím telefonu jsou levnější než na přepážce samotné banky. Některé banky (eBanka) naopak za telefonní transakce účtují nejvíce aby přiměly klienty používat jiné komunikační kanály (například internet). Využívání telefonního bankovnictví zdarma je často součástí produktových balíčků.

Jak je to s bezpečností?

V případě vyzrazení vašich vstupních hesel může kdokoli provádět transakce s vaším účtem. Tomuto nebezpečí lze předejít nastavením limitů pro transakce prováděné po telefonu, používáním elektronického klíče (nabízí pouze některé banky) a především uložením vstupních hesel pouze do vlastní hlavy.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

banky, bezpečnost, phone banking, služby

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Složené ukazatele, Devizový trh, Výrobní faktory, sleva, telefónica, daňové úniky, daň z příjmů, andrej babiš, radomil bábek, výpalné, implementace, Milan Vaníček, deeorange, ČP Invest Český, prediktivní trh, augustp pinochet, výkon trestu, Variabilní životní pojištění

1T31308, 5E30844, 7B54457, 7T41122, 7T41122

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK