Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Lepší auta pro více lidí?

Lepší auta pro více lidí?
Možná jste se také setkali s nabídkou ušetřit desítky procent při koupi nového auta. Vše je legální, žádné podvody na clu či DPH, auto je úplně nové a nebourané… Ptáte se, jak je to možné? Tak čtěte dále.

Nabídka, která se dostala k nám do redakce, nesla slibný slogan "Lepší auta pro více lidí". Byla na ní uvedena firma Bramon, která ke svému názvu připojila další slogan: "Evropský automobilový dovozce". V obchodním rejstříku má tato společnost se sídlem v Kladně zapsánu tvorbu webových stránek, nákup a prodej a několik dalších činností. 
Abychom se z první ruky dozvěděli, kde a jak vzniká cenový trik umožňující nabízet Audi A6 s vybavením, se kterým se u nás běžně prodává za více než milion korun, za mnohem příznivějších 870 tisíc, zkusili jsme firmu kontaktovat. Na jejím pražském telefonním čísle se nikdo nehlásil, další kontakt byl mobilní telefon. Příjemný mladý muž slíbil, že odpoví na naše otázky emailem. Ač na to měl dva a půl dne, "nepovedlo se" mu to. Řešení cenového triku proto nemusí odpovídat postupu, který uplatňuje tato firma, nicméně řada indicií napovídá, že tomu tak je.

Soudili byste se v Itálii?

Výběr z nabídky společnosti Bramon
Běžná cena v ČR Cena u firmy Bramon
Audi A4 II 1,8 T AVANT 1 009 000 850 000
Hyundai Sonata 2.0 GLS Executive 602 500 495 000
Peugeot 607 3.0 V6 1 230 000 949 000
Rover 75 2.0 V6 Comfort 1 055 600 795 000
Seat Toledo 1.6 16V 537 110 468 900
Škoda Suberb 1.9 Tdi Elegance 1 002 900 930 000
Zdroj: Bramon

Mnohem sdílnější než představitelé firmy byl Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů. V podstatě by proti činnosti těchto firem nic nenamítal, musely by ale být k zákazníkům korektní. První problémem podle něj je totiž už fakt, že si tato firma říká dovozce. Ve skutečnosti však jde o pouhého zprostředkovatele, což s sebou může nést řadu, pro kupujícího nepříjemných, vyplývajících věcí. Další zápornou stránkou je pak skutečnost, že automobil je koupen jménem klienta (většinou na základě plné moci) někde v západní Evropě. Případné problémy (nikoliv záruční servis) je tak zákazník nucen řešit u toho, kdo mu auto prodal. Pokud je tedy vozidlo dovezeno z Itálie, jeho případnou reklamaci musíte řešit tam. To ale v případě, že jste již museli nechat třikrát opravit motor a on opět nefunguje tak jak má a vy jej chcete celý vyměnit, může být hodně komplikované.
Pokud se navíc dealer, který auto prodal "šprajcne", budete si muset najmout italské právníky a řešit věc u tamního soudu. Firma nabízející nezávislý dovoz si však takovou informaci může klidně nechat pro sebe (proč by vás také zbytečně strašili, vždyť se to vůbec nemusí stát...). Podobné komplikace se totiž nevyskytují často a mnohem častější záruční opravy jsou v případě, že máte správně vystavenou servisní knížku snadno řešitelné kdekoliv v Evropě. Sami jsme si zkusili telefonicky v servisu značky Rover ověřit, že individuálně dovezený automobil v záruce opraví v jejím rámci zdarma. Platí přitom záruční doba uvedená v servisní knížce, takže na tom můžete být i lépe (někdy ale také hůře) než v případě, že byste zakoupili vůz u nás.

Zlevněné přebytky

Největším nedostatkem celé transakce je ale většinou to, že si klient kupuje hotový vůz. Nemůže si ho tedy sám "sestavit", jak je zvykem u dealera. Pokud si například vyberete Rover 75, můžete ušetřit až 260 tisíc. Za slevu však zaplatíte tím, že jediná možná barva je stříbrná, motor bude benzínový dvoulitr a další vybavení bude přesně takové jaké vám řekne "dovozce", nemůžete jej prostě ovlivnit. Skutečná úspora proto může být nižší, protože například zaplatíte i za něco, co byste si u nás neobjednali a tudíž by cena u českého dealera byla nižší. Skutečnost, že si nemůžete vybrat barvu ani vybavení, je navíc klíčem k celému cenovému triku. Jde totiž o hotové vozidlo, které stojí například v zásobách nějakého dealera v Německu. Ten místo aby až do smrti čekal na zákazníka, který si objedná přesně takový vůz, jej raději prodá s velkou slevou.

Kromě výše uvedených nevýhod existuje ještě jedno riziko. Pokud by "dovozce" podlehl pokušení a udělal nějaký podvůdek s DPH, který by byl později odhalen, bude postižen kupující. Neboť vše se děje jeho jménem na základě plné moci. Pokud byste se tedy rozhodli tohoto schématu využít, nechte si před zaplacením předložit všechny dokumenty a přesvědčete se, že veškeré povinnosti vůči státu byly řádně uhrazeny.

Škodovka z Afriky

Podle Pavla Tunkla existuje ještě jedna možnost "levného" dovozu automobilů, dnes se s ní ale v podstatě u nás nepotkáte. Řada automobilek vyrábí mnoho verzí svých aktuálních modelů lišících se podle toho, pro který trh jsou určeny. Můžete tak snadno zjistit, že v řadě afrických zemí je Škodovka levnější než u nás. Důvodů je několik – musí být schopna jezdit na podstatně horší palivo a musí být snadno opravitelná - nebývá v ní tolik elektroniky, a tak je možné, aby byla i levnější. Přitom vzhledem k tomu, že automobil nemá katalyzátor, není možné dosáhnout jeho schválení k provozu v ČR. Ještě větším problémem je ale skutečnost, že si vlastně kupujete úplně jiný vůz (horší) než u nás. Ona úspora tak moc velký smysl nedává, a navíc se podobné případy vyskytovaly spíše na počátku devadesátých let. Například v oblasti elektroniky se s nimi můžete ale setkat i dnes.

Možná si vzpomenete na památné "nechci slevu zadarmo". To platí i tady, dostanete sice auto levněji, ale v případě problémů za tuto slevu ještě dodatečně zaplatíte. A pak je také otázkou, jestli jste už ve chvíli, kdy jste si nemohli vybrat barvu a vybavení svého nového vozu již jistou oběť ("platbu") nepřinesli.

Koupili byste si auto od "nezávislého dovozce"? Myslíte si, že ušetřené peníze vyvažují možná rizika? Setkali jste se už někdy s podobnou nabídkou? Podělte se o své názory a zkušenosti s ostatními.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-3
Ano
Ne

Diskuze

26. 5. 2003 | 20:32

No nevim znamy si dovezl auto ze Slovenska - Skodu Octavii a usetril 100000,- slovy : stotisic korun. A s reklamaci jak pisete v clanku si myslim neni problem pokud je auto koupeno nove = je v zaruce pripadnou reklamaci je...více

Oblíbená témata

automobil, ceny, DPH, firma, koruna, Riziko, soud, Škodovka

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřebitelský leasing, Potenciální míra růstu, Katastr nemovitostí, eet, banky, psd2, daně, restaurace, Deutsche Börse, rozvíjející, Slovensko, souhrn, mladí lidé, osoba samostatně výdělečně činná, český, OB Kvanto Globální listinný, podnikatelská sféra, Nejvyšší soud ČR

ABLADV01, 4J40109, 6C66016, 3AN2669, 4J40109

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK