Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 4. 12. 2014 | 16 komentářů
Nezapomněli jste si zkontrolovat, jestli dostanete plnou státní podporu? Je čas. Pokud tedy ještě stavebko máte – počet jeho klientů je sice stále úctyhodný, ale zvolna klesá.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 12. 2014 15:58, Jerry Alexander

když budete spořit 500 měsíčně 6 let, tak jste naspořil 36000 kč - to jsou vaše vlastní peníze. k tomu pridejte to co jste vydělali: 337 bonusy, 1460 úroky, a státní podporu 3519 a vyjde vám 5316 hrubý výdělek. Od toho odečteme poplatky za vedení účtu 2310, a úhradu za uzavření smlouvy 1000, plus daně 270
a vyjde vám 3580. To odečteme od výnosu 5316 - 3580 = 1736 váš výdělek za 6 let spoření. To se rovná přibližně 0.80% ročně, ne 4.80% jak tvrdí ČMSS.

Reagovat

 

+77
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

4. 12. 2014 15:58 | Jerry Alexander

když budete spořit 500 měsíčně 6 let, tak jste naspořil 36000 kč - to jsou vaše vlastní peníze. k tomu pridejte to co jste vydělali: 337 bonusy, 1460 úroky, a státní podporu 3519 a vyjde vám 5316 hrubý výdělek. Od toho odečteme poplatky za vedení účtu 2310, a úhradu za uzavření smlouvy 1000, plus daně 270
a vyjde vám 3580. To odečteme od výnosu 5316 - 3580 = 1736 váš výdělek za 6 let spoření. To se rovná přibližně 0.80% ročně, ne 4.80% jak tvrdí ČMSS.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+77
Líbí
Nelíbí

4. 12. 2014 16:32 | Hugo

No a když někdo spoří stovku měsíčně, tak vydělá ještě méně, že... BTW pokud někdo uzavře cílovou částku (a zaplatí poplatek) na 100 kKč a pak spoří 500 měsíčně, tak je trotl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry Alexander 04. 12. 2014 15:58)

4. 12. 2014 17:45

tak posílat by si tam měl člověk aspoň dvojku měsíčně, aby to mělo nějaký smysl
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry Alexander 04. 12. 2014 15:58)

4. 12. 2014 19:21

Tak dvojku si dejte večer na zdraví a můžete i denně:-)).
A na SS ve vy...., páč jaký smysl má uzavírat nesmysl?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 04. 12. 2014 17:45)

4. 12. 2014 19:25

No, ono i když uzavře SS s cílovkou 40 či 50kKč tak si moc nepomůže.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hugo 04. 12. 2014 16:32)

5. 12. 2014 10:36 | Pojistník

Stavební spoření smysl má - pravda, jak pro koho. Pro toho pracovníka pojišťovny, který vám spoření sjedná - i několika tisícová provize za pár minut času sepsáním smlouvy a pro pojišťovny, které si pak postaví palác - od toho ten název stavební :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

8. 12. 2014 9:11 | Občan X

Dost se divím, že zatím nikdo z rodičů, kterým stavebka odmítla vyplatit úspory na smlouvu jejich dítěte, to neřeší právní cestou. Jedna věc je NOZ a současný výklad zákonů a druhá věc je, že smlouvu na dítě uzavírali za podmínek, kdy jim stavebky tuto možnost neupíraly a kdy výběr peněz naspořených na smlouvě dítěte byl možný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

9. 12. 2014 3:14

Vždycky platilo, že úspory na stavebním spoření sjednaném na dítě naleží tomuto dítěti a zákonní zástupci (rodiče) museli tyto úspory použít ve prospěch tohoto dítěte. Je to dáno nějakým zákonem o rodině. Akorát Vám to podělaný distributor stavebního spoření neřekl, aby Vám to prodal.
Tak se divte dál. Právní cestou si ani neuprdnete.
A nezapomeňte si uzavřít další stavebko.
Šak stát Vám to garantuje. Jistota je jistota, občane XY.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Občan X 08. 12. 2014 09:11)

9. 12. 2014 11:11 | Občan XY

Ale příteli, pletete si pojmy s dojmy.

Do loňského roku bylo potřebné pro ukončení smlouvy a výběr peněz z účtu nezletilého toliko podepsat žádost, obvykle oběma rodiči. Rodič, nebo jiný zákonný opatrovník, je totiž ze zákona povinen se o dítě řádně starat a jednat v souladu s jeho zájmy. Z toho plyne i povinnost nakládat takto s penězi ze stavebního spoření. Problém je v tom, že i když je rodič bude chtít použít v zájmu dítěte, s největší pravděpodobností mu to soud nedovolí. Ostatně tyto peníze mu tam kromě marginální státní podpory nedal stát, ale tento rodič. Nyní se ale předpokládá, že na povinnost jednat v zájmu dítěte musí preventivně dohlížet soud. A ten to z předpodělaností sobě vlastní šmahem zamítá. Předpokládá se totiž, že rodič je svině, která nerespektuje ani zákony ani lidskou stránku věci a ty peníze chce chudáku dítěti sebrat a propít v šantánu.

S touto logikou budou soudy brzy muset vyslovovat souhlas s tím, na kterou školu bude dítě chodit, nebo kam pojede na prázdniny. Vysmíváte se jistotám, které garantuje stát, ale jedním dechem obhajujete to, aby o rodině rozhodouval jakýsi soudce.

Nejsem žádný fanatický fanoušek stavebního spoření, ani práva neznalý primitiv, jak se mi pokoušíte podsouvat. Jen tvrdím, že měnit pravidla v průběhu závodu je svinstvo a že by právo mělo tuto skutečnost reflektovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 09. 12. 2014 03:14)

9. 12. 2014 13:45

Ale příteli, nic si nepletu. A vůbec Vám nic nepodsouvám. Vždyť Vás neznám.
Jen se divím, že se divíte. Povinnost dohlédnout na to, co se děje s penězi z "dětských st. spořeních" měly stavební spořitelny vždycky. Akorát na to kašlaly. Proč to teď dělají je otázka pro ně. Zřejmě neodpoví. Buď jim docházejí klienti a tak nechtějí, aby rodiče "dětské" smlouvy rušili a tudíž jim to všemožně ztěžují a nebo jsou připosrané z dozorových orgánů, které začaly být aktivní.
Tak jsem Vám odpověděl, že právní cestou s ničeho nedomůžete.
Stát mění podmínky pořád. V tomto případě by ale asi bylo správné, když už je změní, aby umožnil stavebním střádalům odejít ze smlouvy třeba i uprostřed vázacího období bez sankcí a ztráty st. příspěvku. Nejspíš by se vymluvil na to, že účastníci st. spoření mají smlouvu se st. spořitelnou a ta naopak, že to stát, co my můžeme dělat? A obsere to kdo? Divící se občan.
To, že spořit na rodné číslo dítěte je jakási forma opakovaného daru tomu dítěti je fakt. A zákonný zástupce by pak tyto peníze neměl vybrat a použít je na cokoliv i když to zdůvodňujete tím, že má stejně povinnost pečovat o to dítě. To musí bez těchto peněz. Což se běžně dělo a dneska se občané diví proč nemůžou peníze vybrat, když je tam přece naspořili oni.
Jinak kdo jiný by měl ve sporech rozhodovat, než soudce? V tomto případě nerozhoduje o rodině ,ale o penězích dítěte. Jednoduše jsou jeho a basta fidli.
Spíše jsem poukazoval na "jistoty" skýtající stavební spoření. Docela by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby například třetina stavebních střádalů chtěla své peníze najednou vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Občan XY 09. 12. 2014 11:11)

10. 12. 2014 12:10 | Michaela

4,8 % je samozřejmě blbost, ale spořitelny, když tyto porocenta vypočítávají, tak zahrnují maximální státní podoru (dosáhnete při vkladech 1760 kč měsíčně)a nezahrnují poplatky a daně
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry Alexander 04. 12. 2014 15:58)

10. 12. 2014 14:20 | Vit

Ještě ponížit celou částku (naspořenou + stát. příspěvek) o inflaci za 5 let. Pokud máte spoření 1,5% ročně, tak to bude 6x0,5=3%
(asi o 3% nižší hodnota peněz, 3% z toho je asi 1000Kč..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry Alexander 04. 12. 2014 15:58)

3. 1. 2015 13:00

@Jerry Alexander: podle me se vyplati sporit prave a jen 20.000 Kc rocne, ja to davam jednorazove. Sporit si 6.000 rocne neboli vasich 500,- mesicne je dle meho nazoru neracionalni pocinani...

1500,- korun (prvni rok 1667,-) vysetri skoro kazdy (nebo jednorazove 20K rocne) a vstupni poplatek lze snadno obejit, do konce ledna 2015 napriklad u MPPS a to jeste mate 1,7% kdyz dodrzite vyse uvedene... Navic vypoved davam zasadne predem a to tak, aby byla ucinna ke konci vazaciho obdobi nebo k datu, ke kteremu ja potrebuji...

Takze lze s nakladem cca 1 hodina na 6 let ziskat celkem zajimave zhodnoceni na malou castku...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

27. 1. 2015 13:07 | L.

Dobrý den pane @Jerry Alexander.Váš příspěvek mě moc zaujal a nejen,že mi ČMSS dělá problémy s mým a dceřiným účtem,zajímala by mě ještě jiná věc.Mohl by jste se mi prosím ozvat na mail chacki@email.cz,pokud by vás to neobtěžovalo? Budu vám vděčná.Děkuji moc.L.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 01. 2015 13:00)

27. 4. 2015 9:14 | Dah.Her

Myslím,ale že třeba banka kouká na člověka,který si spoří lépe,než na toho kdo nespoří vůbec,to je stavební spořitelná s možností úvěru,to není až tolik na spoření..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry Alexander 04. 12. 2014 15:58)

22. 5. 2015 9:54 | mia

Stavebka jsem měla postupně asi tři, ale v době, kdy byla státní podpora mnohem vyšší a byly i lepší podmínky. Teď už stavebko nemám. Uvažovala jsem i něm i pro obě děti, ale tím, jak se řešilo, že je rodiče nemůžou použít jsme to vzdali a radši jsme s manželem peníze investovaly. O investice se stará hlavně manžel s naším poradcem ze společnosti gti, jelikož se ve financích tolik neorientuju jako on, ale vynáší nám to mnohem líp, než zmiňované stavebko. Hlavně máme kdykoliv přístup k penězům, protože se všechno odehrává přes náš účet a nemusíme čekat 6 let, než budeme moci peníze vybrat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 418 321 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Zahradník

ekonom

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Štěpení cenných papírů, Proporcionální, Černá ekonomika, náhrada mzdy, karel havlíček, petr mach, zaměstnanecké benefity, jiří horecký, dědic, CCS Kredo, postžiro, SCP, Air Bank, výzkumný ústav práce a sociálních věcí, elektrická energie, sídliště, finanční výchova, třetí pilíř

2ST2899, 1SX5254, 01DAVID, 1AD7259, 1AD7259

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK