Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 17. 7. 2013 | 15 komentářů
„Světlo na konci tunelu v případě družstevních záložen nevidím. Spíš tam čeká další tunel,“ říká v rozhovoru pro Peníze.cz ekonom Petr Teplý.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 7. 2013 8:32, alfa

Zase jeden stupidní a neobjektivní článek, sponzorovaný nejspíše bankami!!! Běžný střadatel nemá vůbec žádnou šanci poznat, zda banka či družstevní záložna má problémy- to nemůžou poznat ani renomovaní ekonomové z nějakého studování výkazů (vše se dá upravit). Jediný,který může a dle zákona má povinnost dohledu je ČNB- ta má možnost skutečně důkladně prostudovat hospodaření bank i družstevních záložen.
Jinak obecně řečeno celý bankovní systém je založen na podvodu, vznešeně se tomu říká bankovnictví částečných rezerv tj.banky mají pouze minimální vlastní kapitál (5-10%)a půjčují cizí peníze. Managementy bank za nic neručí, berou vysoké odměny a pokud se dostanou do problémů, tak to zaplatí stát (potažmo my všichni a taky proč ne, když banky jsou dobrými sponzory politických stran).

Reagovat

 

+55
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 7. 2013 9:59, VĚRA

Máte pravdu mario. Takže, pane Teplý :-)))) to patřilo Vám. Omlouvám se panu Tůmovi, který pouze rozhovor vedl a určitě není zodpovědný za jeho obsah. Jen se ptal. Nic osobního. Ještě jendou se omlouvám. Jsem zvyklá, že zde autor článku je většinou i aoutor myšlenky. Možná, kdyby v článku bylo sem tam oslovení toho, s kým je hovor veden a kdo pouze odpovídá na otázky, které si sám nijak nevybral. :-)))

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mario 17. 07. 2013 09:19)

Další příspěvky v diskuzi (15 komentářů)

17. 7. 2013 8:32 | alfa

Zase jeden stupidní a neobjektivní článek, sponzorovaný nejspíše bankami!!! Běžný střadatel nemá vůbec žádnou šanci poznat, zda banka či družstevní záložna má problémy- to nemůžou poznat ani renomovaní ekonomové z nějakého studování výkazů (vše se dá upravit). Jediný,který může a dle zákona má povinnost dohledu je ČNB- ta má možnost skutečně důkladně prostudovat hospodaření bank i družstevních záložen. Jinak obecně řečeno celý bankovní systém je založen na podvodu, vznešeně se tomu říká bankovnictví částečných rezerv tj.banky mají pouze minimální vlastní kapitál (5-10%)a půjčují cizí peníze. Managementy bank za nic neručí, berou vysoké odměny a pokud se dostanou do problémů, tak to zaplatí stát (potažmo my všichni a taky proč ne, když banky jsou dobrými sponzory politických stran).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+55
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 8:39 | VĚRA

takže pane Tůmo, Vy by jste nyní chtěl změnit podmínky pojištění vkladů, aby všichni klienti malých bank, hromadně museli odejít k velkým bankám, které ne, že by měli kvalitnější personál, ale ať dělají cokoli, stát to z peněz všech daňových poplatníků zamázne a jede se dál... Tento způsob poištění vkladů opravdu dává šanci těm malým (družstevním záložnám) a velké banky přichází o klienty a musí dolů s úroky za úvěry... co Vám na tom nedá spát pane Tůmo? Vidím jako nechutnou podpásovku, aby se najednou měnily pravidla hry, jenom proto, že to zamíchalo trošku kartami... to je klasika že? Už tento článek je podpásovka malým bankám. Chápu že by jste konkurenci zrušil, když jste zainteresován na monopolu velkých bank. Ale já s Vámi nesouhlasím. Vaše doměnky, názory a emotivní manipulace není pro mne informací.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 9:19 | mario

Věro, než tady začnete sypat svoje moudra, tak se nejdřív podívejte, jak se jmenuje ten, kdo rozhovor vedl a jak ten, s kým ten rozhovor je. A k samotnému obsahu vašeho příspěvku. Vy sama asi taky nevíte, jak to se záložnami je. Navíc vás nikdo nenutí, abyste si do nich nedávala peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 9:43 | xls

Další článek na objednávku bank, kterým záložny jako konkurence vadí, plný polopravd a lží. Kde vidíte ty vysoké úroky na spořicích účtech? Vždyť jsou všechny pod úrovní inflace. Jak vypadá "podnikání" u českých bank? Vybírají poplatky napravo-nalevo, klientům platí za vklady desetiny procenta, ty samé peníze půjčují klidně i s úrokem přes 20 %, zahraniční matky tunelují dcery. No a až to zase začne krachovat, tak ty díry dosype stát. Opravdu super podnikání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 9:49

Bankám jsou poplatky ukradené, peněz mají jak želez. Dokud jim bude ležet takový balík na běžných účtech, tak můžou být naprosto v klidu. Nějaké kampeličky s pár tisíci klienty je nemusí vůbec zajímat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 9:59

Ano, ČNB má regulovat, ale na záložny měla vlítnout mnohem dřív. Teď si vydá zprávu o finanční stabilitě, kde označí kampeličky za rizikovou část finančního sektoru. A případ kampeličky MSD? Buď je to tunel, nebo to vedou nekompetentní lidi. Viz: "Část peněz podle toho, co píše Insider s odvoláním na dva zdroje blízké vyšetřování, putovala do Hongkongu. Deník s odvoláním na vyšetřovatele píše, že jednou z verzí je i ta, že část peněz z úvěrů se vytratila právě v zahraničí. Na konci prvního letošního čtvrtletí měla záložna v položce „úvěry a jiné pohledávky" částku 12,6 miliardy korun. Podle zdrojů Insideru už s velkou částí těchto peněz MSD - zjednodušeně řečeno - nemůže počítat. Zatím není jasné, zda se MSD stala obětí podvodu, nebo zda se nějak na popsaných operacích někdo z MSD podílel."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VĚRA 17. 07. 2013 08:39)

17. 7. 2013 9:59 | VĚRA

Máte pravdu mario. Takže, pane Teplý :-)))) to patřilo Vám. Omlouvám se panu Tůmovi, který pouze rozhovor vedl a určitě není zodpovědný za jeho obsah. Jen se ptal. Nic osobního. Ještě jendou se omlouvám. Jsem zvyklá, že zde autor článku je většinou i aoutor myšlenky. Možná, kdyby v článku bylo sem tam oslovení toho, s kým je hovor veden a kdo pouze odpovídá na otázky, které si sám nijak nevybral. :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (mario 17. 07. 2013 09:19)

17. 7. 2013 11:26 | SpookY

"Stát by to mohl regulovat třeba tak, že by banky musely platit daň z celkového objemu peněz, které u nich leží na spořicích účtech. Nebo by se to mohlo týkat i klientů, například zvýšením srážkové daně z výnosů na spořicích účtech."
... myslím, že k udělání si obrázku stačí tahle část. Prostě bankster kravaťák.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 11:34 | lukoil

Věro, já myslím, že pánové omluvu přijmou. Ale přesto bych vám doporučil nějakou dobu sedět tiše v koutku a stydět se. A především nemluvit, abyste zas něco neplácla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VĚRA 17. 07. 2013 09:59)

17. 7. 2013 14:44 | Martin

Tak to dopadá, když se vyjadřuje k tématu někdo, kdo tomu nerozumí. Najednu stranu kritizuje klinety za to, že přelévají peníze z účtu na účet kvůli vyššímu úroku. A o dva odstavce dál kritizuje klienty za to, že nejsou flexibilní ve výběru poskytovatele půjček a proto jsou u nás úvěry tak drahé. Takže pane doktorande, zkuste nejdřív zvednout zadek ze svého teplého místečka na UK a "poradenské firmy" najděte si práci s bance - a konfrontujte svoje akademické znalosti s realitou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2013 15:31

Srovnávat velikost úroků na spořících účtech podle inflace je opravdu znak fundovaných argumentů. Na foru Finexpert perlíte podobně
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (xls 17. 07. 2013 09:43)

17. 7. 2013 15:31

Jenže Petr Teplý několik let v bankovních institucích v ČR i USA pracoval a má zkušenosti právě z oblasti risk managementu, takže jeho výtky nejsou jen nějaké plácání člověka, který dané situaci nerozumí. A v textu jsem si nevšiml, že by kritizoval přímo klienty za přelévání peněz z účtů. Upozorňuje na instituce, které získávají peníze jen díky spořicím účtům s přemrštěným úrokem a pak je půjčují rizikovým klientům na úvěrech. To je opravdu tak kacířský názor?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 17. 07. 2013 14:44)

17. 7. 2013 17:26 | El Nino

Doporučuji si přečíst. Místopředseda spořitelního družstva WPB Capital komentuje spořicí účty... http://bankovnictvi.ihned.cz/c1-59939510-sporici-ucty-lacina-vabnicka-s-prichuti-rizika
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 7. 2013 12:02 | VĚRA

Naštěstí zatím nehrozí, že by se měnilo pojištění 100 % vkladu do 100 000 EUR včetně výnosů z vkladu ... a to ani na odborné doporučení bankovního ekonoma pana Teplého. A Vaše plácání prázdné slámy mario je bída. Co jste vlastně chtěl světu sdělit? že rád urážíte a hádáte se bez věcného obsahu? ... však vám také lidé píší mínusy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lukoil 17. 07. 2013 11:34)

19. 7. 2013 13:17 | lukoil

Vy jste opravdu pramálo gramotná, člověka až dojímáte. Nejsem mario. Tak pozor, než něco plácnete. A mimochodem: o tom, že by bylo vhodné, aby vklady nebyly pojištěné stoprocentně, tedy aby vkladatel měl nějakou spoluúčast, se začíná mluvit tak nahlas a v takových kruzích, že už to pomaličku hrozit začíná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VĚRA 19. 07. 2013 12:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 8 duelů
×
Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
47,17 %

z 53 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kapitálové trhy, Riziko, Fondy národní, česká spořitelna, fintech, eet, elektronická evidence tržeb, lime, hrubý příjem, Michal Nebeský, odpracovaná doba, krása, Sparta, portfolio turnover rate, pracovní tábor, exekutor, kancelářské prostory, zdeněk holeček

2AI4917, 2B70026, 4AI0297, 2SK4714, 2SK4714

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK