Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nebo povinné ručení zaplatit tam, kde loni a nad segmentačními kritérii pojišťoven se příliš nezamýšlet? Kdo s jak atraktivní nabídkou letos přišel a jak zajímavé slevy vhodil řidičům pod kola? Rok od roku jsou sazby složitější a pojišťovny si i v tom základním protiřečí. Změna pojišťovny je aktuální ještě pro zhruba polovinu řidičů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 12. 2004 14:49, vladku at seznam.cz

Hmm, ale Generali má otaky odlišné sazby pro některé okresy, nebo aspoň měla akci s levnějším povinným ručením na podzim tohoto roku pro malá města. 2-letý bnus do 1350 za cca 2500Kč...

Reagovat

 

+37
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 11. 2004 23:28, PlischkeS

pojistovnu zajima, kde mate trvale bydliste, ne kde je registovano auto.

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivo 17. 11. 2004 20:42)

Další příspěvky v diskuzi (38 komentářů)

18. 11. 2004 0:17 | Tridac

Pokud mohu skromně vstoupit, v regionu kde působím, odcházejí z vyšších postů osoby z ČPP. Dobrovolně i nedobrovolně. Zaslechl jsem slova o nucené správě a také u jednotlivců velmi drastické pády pojistek. Má někdo podobnou zkušenost?
Přiznám se, že nejsem velkým zastáncem ČPP, ale je to konkurence na trhu jako každá jiná a třeba klienti se ptají sami od sebe. Dostaly se nějaké podobné signály i k vám. Díky za názor.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 16. 11. 2004 10:45)

18. 11. 2004 9:13 | MarBen

Aha, děkuji za upozornění ... moje nepozornost při čtení :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PlischkeS 16. 11. 2004 18:31)

18. 11. 2004 11:12

DAnny, váš scénář je logický, jen bych se zastál programátorů KOOp, určitě to umí, neboť u havaríjního pojištění mají i dnes rozdělené klienty dle místa bydliště pojištěného, ale jinak je možné, že se tím např. s Českou snaží urvat kus kmene, protože jsou teď v větší městech na zákonném poj. levnější a pak to třeba dorovnají a klient už tam zůstane, neboť bude mít vyšší sazbu, ale stejnou jako jinde, tak kam by chodil - v tom případě by to byl výborný tah a klienta by to nepoškodilo, protože dostal slevu, alespoň na tyto roky :) - ale nechal bych to osudu :))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Danny 16. 11. 2004 08:17)

19. 11. 2004 10:46 | Jirka

Zvýhodňující kritéria (mimo bonus-malus) nemají nic společného se spravedlností, ale se statistikou a tudíž výhodností pro pojišťovny. Někdy může jít o marketingový tah.
Stáří vozidla i jeho řidiče není ani hrozbou, ani zárukou bezpečné jízdy. S věkem vozu se zhoršuje technický stav, jeho manévrovací schopnosti ve srovnání s novějšími vozy. Na druhou stranu je pravda, že auto, které řídí kamikaze, se vyššího věku "nedožije". S věkem řidiče přibývají zkušenosti a většinou i opatrnost, ale klesá rychlost reakce, zhoršuje se zdravotní stav atd.
Rozlišování podle místa bydliště také nevystihuje podstatu problému. IMHO jde spíše o to, kde vozidlo jezdí a kdo jej řídí. Venkovan, který jezdí jen po venkově a do menších měst v okolí, kde to dobře zná, bude mít podstatně příznivější výsledky, než venkovan, který se jednou do roka nechá rodinou přemluvit k výletu do Prahy. Takový řidič snadno dopadne hůře, než mnohý pražák, protože se nestíhá současně orientovat v dopravní situaci i místopisu Prahy a k tomu není zvyklý na pražský jízdní styl, který je vyhlášce na hony vzdálen. V Praze je bohužel i venkovan nucen ostatními řidiči jezdit nebezpečně. Zkuste v Praze nejet na zelenou, protože je před vámi ucpaná křižovatka. Pražák vás tam natlačí. Když pak z té tlačenice nedokážete vyjet, protože 5cm na zrcátka z každé strany vám nestačí, už je z vás blbec z venkova, co neumí jezdit a zdržuje. Kdyby si ale ti troubící troubové s áčkem na SPZ 2 minuty počkali, až se křižovatka vyčistí, mohli být už všichni za horami. V takových situacích si říkám, proč ten policejní regulovčík, co tam směšně panáčkuje, nevybírá raději pokuty. Z té tlačenice by mu těžko někdo ujel bez placení. A ti další by si raději počkali.
Stejnou pohromou jako nezkušený venkovan v Praze jsou pražáci v ulicích malých měst. Auta s pražskou, mosteckou nebo kladenskou značkou se v mé domovině postarají o vzrušení opravdu často. Díky novým krajovým SPZ jsou tihle kaskadéři bohužel stále méně čitelní. Výjimka mezi nimi je opravdu vzácná.
Spravedlivě znamená individuálně, nikoli podle statistik. Jsem pro bonus-malus a nic víc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

19. 11. 2004 13:05 | Jarda

Nezbývá než souhlasit. Nechápu, proč by nemohl být zaveden např. následující systém:
Nový řidič dostane pro první rok paušální sazbu třeba 8 tisíc korun. Pak přijdou na řadu vysoké bonusy nebo malusy, např 20 % ročně. Takže pokud řidič nebourá, mohla by se cena jeho pojištění ustálit ve finále na nějakém rozumném minimu třeba 2500 Kč ročně. Ten, kdo bude bourat každý rok, ať si zaplatí 30 tisíc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 19. 11. 2004 10:46)

20. 11. 2004 9:25 | jezevec

Zajímavá je též tato situace: vlastním dvě auta, a kupoval jsem si třetí. Obeslal jsem všechny pojišťovny s touto nabídkou: Za 24 let jsem měl jen jednu bouračku před 11 lety, vlastním dva vozy a tři motorky na všech pojistkách mám maximální bonusy; a dále již z principu musím být atraktivní klient, protože platím tři plnohodnotné pojistky, ale dokážu zároveň řídit jen jedno auto a motorky nejezdí vůbec. Jakou mi dáte sazbu na třetí vůz? Odpověď debilů z pojišťoven? Pan Kolda by zajásal. 3x bez odpovědi, 8x základní sazbu neb dopbrého řidiče nelze zvýhodnit, pokud některou ze stávajících pojistek nepřevede. No nejsou ti rizikáři kreténi????? Pointa nakonec: převedl jsem nabonusovanou pojistku z motorky na čtyrlitrové auto, a na motorku uzavřel novou pojistku. Na motorku tedy místo 350 platím 400, a na auto mám 30% slevu z 12.000. To jde bez problémů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 16. 11. 2004 10:31)

20. 11. 2004 10:50 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Tak to jste měl ale velké štěstí na tu "správnou" pojišťovnu: jak jsem zase já z odpovědí v nich zjistil, bonus mezi jednotlivými druhy vozidel prý převádět nelze! Právě z důvodů, které uvádite: jsou v neprospěch pojišťovny. Výjimkou, o které vím a platnou do 31.12. 2004, neb i tam dojde v příštím roce změn, je pojištění u ČPP, tam se spokojí s Vaším prohlášením a Vámi uvedený bonus jste tam mohl obdržet. Samozřejmě s vysvětlením něčím podloženým, což jste udělal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 11. 2004 09:25)

20. 11. 2004 11:12 | Kateřina

Nechovají se jako pojišťovny ale jako státní úřad. Miliony za reklamu a v v praxi skutek utek. Nechápou, že nejlepší reklamou jsou spokojení klienti. Což je smutný obrázek českého kapitalismu po 15 letech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 20. 11. 2004 09:25)

20. 11. 2004 11:45 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Já Váš návrh jako princip chápu a asi by byl nejspravedlivější, neboť jeho důsledkem by bylo rozvolnění vztahu k vozidlu a k rozlišování pojistníka, držitele a vlastníka vozidla, tak jak o tom píšu někde dole a jaký je současný stav.
Velmi se však obávám, pokud jste to tak zamýšlel, že Vámi uvedená základní sazba 8.000,- Kč by byla velice optimistická: už by se pochopitelně nerozlišovalo, zda-li jezdíte především jen na mopedu někde po polní cestě u vesnice, nebo zda-li jezdíte náklaďákem po Praze. Do depozita místo registrační značky byste ukládal svůj řidičský průkaz. Také by se nerozlišovalo, zda-li máte vozidel více, jedno, nebo žádné. Prostě a jasně by se platilo nějaké průměrné pojistné na hlavu řidičovu, a já se obávám, že mnozí by místo dosavadních řádově sto korun platili na pojistném několik tisíc! Vždyť i oni, konec konců a i když mají momentálně doma třeba jen přívěsný vozík za auto, si mohou sednout za nějaké cizí auto a bourat právě v něm. Dnes si, teoreticky a doufám i prakticky, pojistník rozmyslí, koho pustí za volant auta, na které platí pojistku. Je to šíza, neboť pojistník nemusí být držitelem (u koho v garáži vozidlo stojí a kdo s ním především jezdí) nebo vlastníkem (komu vozidlo patří). A pokud byste tam chtěl tu vazbu na vozidla a jejich počty nějak zachovat, dostanete se tam, kde už vlastně dnes jsme a budeme hovořit asi jen o kosmetických úpravách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 19. 11. 2004 13:05)

21. 11. 2004 23:53 | Ivo

Problém je v tom, že pojišťovny nejsou schopny podchytit malusové klienty při jejich přechodu k jiné. Neviditelná ruka trhu zase někde tiše spí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarda 19. 11. 2004 13:05)

22. 11. 2004 10:16 | Kamil

On je problém nikoli v pojišťovnách, ale v zákoně - zkuste si vyměňovat data o klientech a přitom uniknout spárům Úřadu na ochranu osobních údajů :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ivo 21. 11. 2004 23:53)

22. 11. 2004 12:20 | Pavel Horák

Prosím vás, jaké úlevy? Pojišťovna zdraží a v přiloženém dopisu tvrdí, že mám bonus, ale i se všemi bonusy nakonec zaplatím víc. Vzdyť to jsou jen marketingové kejkle. Další: s uvolněním pojistného ručení se toto dosti zdražilo. Aby na to ale klienti tak nenadávali, začalo být dosti nehorázné zdražení kompenzováno zelenou kartou zdarma. Copak 10 a více let staré škodovky nebo traktory jezdí za hranice? Už jen na tomto kroku pojišťovny velice ušetřily. ČPP to kdysi neudělala, za to ji chtějí zlikvidovat, protože nasadila normální, nikoli předražené ceny. Když už se úřad pro hospodářskou soutež podíval na zuby stavebním spořitelnám, proč se nepodíval také na povinné ručení?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

22. 11. 2004 18:08 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

A já musím navíc znovu jen opakovat, že současný systém se vztahuje na pojistníka a konkrétní vozidlo (s případnou postupnou historií započtených bonusů či malusů z minula dle systému kus za kus), proto při současně větším počtu vozidel na pojistníka jedno vozidlo může být pojištěno s bonusem, druhé bez bonusu a třetí s malusem, přičemž řidič bude a je tentýž (za předpokladu, že pojistník je též držitelem případně vlastníkem vozidla a s vozidlem tedy skutečně jezdí on).
Možná byl současný systém, jako volba mezi různými zly, zvolen právě i z důvodů, o kterých píšete, neboť jinak by každý sjednatel pojistky "z ulice" musel mít operativní přístup do příslušné databáze. Pokud by se systém bonusů či malusů vztahoval výhradně jen a jen na osobu. Zbývá určit jakou: pojistníka, držitele nebo vlastníka vozidla?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kamil 22. 11. 2004 10:16)

22. 11. 2004 18:12 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Cha, cháááááá, a tohle je jen slabý předobraz a odvar případně připravovaného komerčně(!) povinného(!) spoření si na důchod, co by x-tý diskutovaný pilíř připravované důchodové reformy!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 20. 11. 2004 11:12)

23. 11. 2004 14:38 | Kamil

Proč by se úřad díval na ceny povinného ručení? Podívejte se na tabulku a uvidíte, že ceny jsou tak rozdílné, že o žádnou domluvu mezi pojišťovnami nejde. A taVaše slavná ČPP? Ty její "normální" ceny ji přivedly k tomu, že letos musela zdražit nejvíce ze všech a protože má nevýhodný systém bonusů, zaplatíte u ní pokud jste dobrý řidič mnohem více než u ostatních pojišťoven...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Horák 22. 11. 2004 12:20)

26. 11. 2004 18:46 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Praha (23. listopadu 2004) Česká podnikatelská pojišťovna, a.s. (ČPP) obdržela od společnosti CRA Rating Agency, affiliace Moody´s Investor Services, tyto konečné ratingové známky: Ba- / czBaa- / czP – 3

Také pro Kamila: náš Trabi říká, že se mu bude nějaký ten měsíc klidněji spát :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tridac 18. 11. 2004 00:17)

9. 12. 2004 16:09 | Pavel.

Za nesmysl považuji segmentaci podle objemu motoru. Podle mého názoru má smysl pouze výkon. Např. 66kW může dát jak 1.4 zážehový tak 2,0 vznětový motor, přitom rozdíl v sazbě je víc jak 4 000 Kč. Dělení podle výkonu mají myslím v Německu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

15. 12. 2004 14:49 | vladku at seznam.cz

Hmm, ale Generali má otaky odlišné sazby pro některé okresy, nebo aspoň měla akci s levnějším povinným ručením na podzim tohoto roku pro malá města. 2-letý bnus do 1350 za cca 2500Kč...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+37
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
91,11 %

z 45 duelů
×
Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
39,13 %

z 69 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Teorie výnosových křivek, Rezerva pojistného, Saldo, evropská unie, zaměstnanec, itálie, andrej babiš, ministerstvo financí, alternativní zdroje energie, reforma bankovního systému, specifický symbol, tržní pozice, Alan Greenspan, zákonné právo, Tauron, Maria Böhme, korporace, plynoměr

2SZ7074, 4C40689, 3M52222, 4A42289, 5AD5257

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK