Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Od příštího roku bude banka, která nezavede čipovou technologii, automaticky zodpovídat za problém vyplývající z platební transakce, na niž byla podána reklamace. V jaké fázi příprav bankovní domy jsou? A co vlastně přinese přechod na čipovou technologii jim a co jejich klientům?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 9. 2004 9:22

No, ja bezne vybiram nadlimit na poste Ostrave a jeste NIKDY to telefonicky neoverovali. Pani mi rikala, ze uz se to tady dela vsechno automaticky pres pocitac. (Mam novou Maxkartu Visa Electron). Nadlimitni vyber tak trva stejne jako bezny vyber napr. 3,- Kc.

Reagovat

 

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hon_za 21. 09. 2004 15:15)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 9. 2004 14:35, Hon_za

Bohužel v tomto případě Vy, možná i obchodník, banka NE - dobrý, co?
Banky si dají pozor, aby to s tou ochranou zákazníků nepřehnaly, ani bych se nedivil, kdyby v jejich nových všeobecných obchodních podmínkách neměly stanoveno, že v tom a tom bodu se odlišují od světového standardu (jako se nyní odlišují často v odpovědnosti za znaužití karty, pokud není pojištěna ...)

Reagovat

 

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 21. 09. 2004 07:13)

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

21. 9. 2004 7:13 | Pavel

Zajímalo by mě, kdo bude zodpovědný za zneužití karty, pokud klient banky má ještě starou kartu bez čipu, ale banka už čipy podporuje a nové karty vydává s čipem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2004 7:48 | PSafranek

Dovolím si vyslovit názor, že dokud bude na kartě jak čip tak i magnetický proužek a dokud bude možné tento magnetický proužek někde použít k platbě či výběru peněz, je to všechno o ničem. Docela by mne zajímalo, zda banky i v takovém případě převezmou odpovědnost? Nebo mi snad chce někdo tvrdit, že od roku 2005 již nebudou magnetické proužky nikde použitelné? Typickou ukázkou kombinované karty je MAXKARTA Poštovní spořitelny ČSOB, nyní navíc nově vydávaná jako VISA Electron, u které naprostá většina terminálů nevyžaduje při použití magnetického proužku zadání PIN!!! MAXKARTA VISA Electron tak představuje zcela kuriozní platební nástroj, neboť vedle sebe má superbezpečný čip a supernebezpečný magnetický proužek, kterým zaplatí každý, kdo se naučí alespoň trochu napodobit podpis, jehož vzor najde přímo na kartě. Někdy ani to ne, neboť obchodníci mnohdy vrátí kartu dříve, než dostanou podpis na účtenku.... Za skutečný přechod na čipovou technologii tedy mohu považovat okamžik, kdy magnetický proužek na kartě bude zcela nepoužitelný. Do té doby je to pouze předstírání "bezpečnosti".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2004 8:45 | Dave

Jen tak pro zajímavost, protože si Poštovní spořitelna uvědomuje, že část platebních terminálů je nastavena tak, že nevyžaduje při použití magnetického proužku u nových Maxkaret VISA Electron (EMV) zadání PINu a postačuje tak podpis zavedla od 1. října 2004 pojištění VŠECH Maxkaret proti zneužití. Pojištění platí 24 PŘED nahlášením ztráty/krádeže a vztahuje se jak na poplatek za blokaci, výměnu tak i na škodu ze zneužití karty. Maxkarta se tak pro klienta stává mimořádně bezpečnou kartou i v době, kdy karta obsahuje jak magnetický proužek, tak čip. A to všechno bez zvýšení ceny pro klienta.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 21. 09. 2004 07:48)

21. 9. 2004 9:25 | PSafranek

Můžete mi sdělit, kde najdu kompletní pojistné podmínky? Docela by mne zajímalo, jak je toto pojištění ošetřeno proti zneužití? Kdyby to fungovalo tak, jak píšete, tak stačí nechat někoho něco nakoupit v obchodě bez požadavku na PIN, pak nahlásit ztrátu a nákup následně zpochybnit s tím, že v té době již byla karta ztracená.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dave 21. 09. 2004 08:45)

21. 9. 2004 10:30 | Dave

Pojistné podmínky budou k dispozici od 1. 10. 2004 na všech poštách. Ale tak jednoduché to zase není. Samozřejmě je nutné zneužití karty cizím pachatelem řešit trestní oznámením na Policii ČR; při likvidaci pojistné události zneužití karty se toto dokládá a pojišťovna si samozřejmě provádí vlastní šetření, aby zamezila pojistným podvodům.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 21. 09. 2004 09:25)

21. 9. 2004 10:30 | jezevec

Proč by to měl řešit klient, nebo nad tím přemýšlet? Kdyby platil zákon, že banka je automaticky zodpovědná za jakoukoli transakci pět minut od požadavku na blokaci (a nesměly by to podmiňovat následnou písemnou verifikaví jako gřeba spořka), a za KAŽDOU neuatorizovanou transakci - banky by si samy vyhledaly efektivní metodiky, jak ztrátám zabránit. A nebo by to aspoň zákazníkům mohlo být fuk. Naproti tomu například ČSOB vůbec NEUMOŽŇUJE zákaz CNP transakcí - takže vy bance sdělíte, že si přejete zablokovat poštovní a internetové platby - a ona vám řekne že to nejde. Písemně sdělíte na doručenku, že explicitně zakazujete použití karty pro CNP transakce, aby vzali na vědomí že jakýkoliv pokus o tyto transakce je podvodný - a oni vám odpoví že takový požadavek nemohou vzít na vědomí. S takovým přístupem se nedivím, že jim implementace čipu na kartě musí trvat deset let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2004 13:33 | Jan Kolda von Žampach

Dovolím si poukázat, že při ověřování on-line, kromě identifikace klienta, banky také(!) ověřují(!) i zůstatek(!) na účtu: tak, aby klient či "klient" nemohl příliš(!) účet vybrat do debetu. Dokonce si i myslím, že z pohledu zájmů banky toto bylo vždy hledisko prioritní, kterého se asi jen tak nebudou chtít vzdát. Viz jen problémová zkušenost České spořitelny po instalaci jejích prvních bankomatů: potom, chicht, jakým úprkem rychle a ráda s nimi zašupajdila z off-line do on-line! I při tehdy velmi vysokých nákladech na telekomunikační linky a následný prudký propad reálné dostupnosti bankomatů. Z důvodů jejich nefunkčnosti, samozřejmě. Co tak vím, tak off-line výběry dnes mají, do určeného limitu, stále ještě třeba poštovní přepážky Poštovní spořitelny u čipové Maxkarty. Nad limit se při výběru ověřuje telefonicky. I zde se však pracovnice pošty, prý, nikdy nedozví zůstatek účtu klienta. To je mi, při mých smutných zkušenostech právě s povídavými a zvědavými bábami v konkurenční České spořitelně, navýsost sympatické. Ale to jen tak na okraj věci :-) Zajímavé tedy bude, zda-li v souvislosti s tzv. bezpečnou off-line čipovou identifikací (a v souvislostech mnou zmíněných) nebudou oprášeny myšlenky na elektronickou peněženku: pro banku jistě bezpečné, avšak držitel již takto z účtu načepovaný obsah peněženky nemá úročen (za stávajících úrokových sazeb spíše jen akademický neduh) a při ztrátě karty mu nikdo nic nedá (tedy, jako by ztratil hotové peníze, a to je zlé). Tato aplikace elektronické peněženky byla původně součástí i čipové Maxkarty, ale zatím v praxi zapadla. Tak uvidíme nyní. Spíše si myslím, že touto cestou se v nejbližší době asi nepůjde, resp. nevím, zda-li i v tomto směru toto ošetřuje stávající nebo některý připravovaný čipový standard.
Osobně mám již spokojeně několik let čipovou Maxkartu Poštovní spořitelny (je zároveň mezinárodní Maestro). Dříve jsem byl klientem České spořitelny, avšak odtud jsem pochopitelně, z mnoha důvodů, jako mnozí včas prozíraví a velmi nespokojen, utekl: vždyť i jen ty její opravdu neomalené(!!!) výmluvy použité v tomto článku hovoří za vše! Na rozdíl od pana Šafránka jsem letos na jaře novou Maxkartu nafasoval ještě ve verzi Maestro, nikoli nově VISA. Na druhou stranu vidím a jsem rád, že jsem vlastně tehdá před lety při výběru karty učinil stejné rozhodnutí, jako zde pan renomovaný poradce Šafránek: a ani jsem se s ním o tom nemusel radit :-)) A to, že se svět mění, a Maxkarta s ním a někdy i k tomu horšímu, tak s tím nic, pane Šafránku, neuděláme...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2004 14:35 | Hon_za

Bohužel v tomto případě Vy, možná i obchodník, banka NE - dobrý, co? Banky si dají pozor, aby to s tou ochranou zákazníků nepřehnaly, ani bych se nedivil, kdyby v jejich nových všeobecných obchodních podmínkách neměly stanoveno, že v tom a tom bodu se odlišují od světového standardu (jako se nyní odlišují často v odpovědnosti za znaužití karty, pokud není pojištěna ...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 21. 09. 2004 07:13)

21. 9. 2004 15:15 | Hon_za

Mám shodný názor, jako Vy. I já jsem byl klientem ČS a nyní mám jako nejvíce používanou Maestro Maxkartu PS. Sice jsem se domníval, že pošta také propojí on-line své přepážky pro ověřování, ale mýlil jsem se. Je docela zajímavé, když na velké poště potřebujete vybrat "nadlimit" - zadáte na klávesnici PIN, potvrdíte částku a potom sledujete, jak pracovnice se snaží několik minut dotelefonovat na centrálu a ověřit nadlimitní výběr, ověřovací kód potom zadá do computeru a vydá peníze (jako by to nešlo v dnešní době nastavit na on-line). Docela jim závidím tu trpělivost, čekat pár minut na to, až jim na druhé straně někdo zvedne telefon a vyslechne jejich požadavek. Maxkartu Visa Electron opravdu nechci (bez PINu). Podle mě se el. peněženka začne do 2 let používat mnohem více při placení v různých parkovacích i jízdenkových automatech apod. - jen co velké ústavy typu ČS (což stále není banka, ale spořka) začnou expedovat tisíce čipových karet mezi své klienty. BTW: také jako Vás mě v minulé diskuzi překvapilo, že p. Šafránek je klientem poštovní spořitelny, i já koukám, že jsem se nerozhodl špatně s výběrem ústavu (asi před 10 lety, kdy mě nebavilo u ČS používat jejich specifický symbol a navíc jsem chtěl mít účet, s kterým se můžete stěhovat, aniž byste si musel na jiné pobočce zakládat nový, v tomto spořka zaspala dobu - až do jara 2004).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 21. 09. 2004 13:33)

21. 9. 2004 17:26 | Fredy

Pánové, jen víc účtů, jen víc karet, ať má naše policie co dělat. Viz: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A040920_224033_domaci_pol
Ještě, že máme možnost návratu k Erikově slamníku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2004 18:04 | Jan Kolda von Žampach

Dobrý a dík, Fredy. Konkrétně na to já jsem tady upozorňoval už 8.9. zase u jiného registru v diskusi k článku "Ve švédském registru najdeš vše" a byl jsem velmi zklamán účastníky (ale právě i neúčastníky) diskuse, jak málo jim tyto snahy dostat nás do chomoutu vadí. Až se všichni rozkoukají, bude pozdě. A toto může být jen začátek věcí dalších a o mnoho více odpudivějších. Žel, je to tak. A Erikův slamník může být prostě zakázán: výplata povinně na účet, platby právě jen bezhotovostně z účtu, v hotovosti tak akorát možná kapesné ve výši 20,- Kč na den, ale ani to při elektronické peněžence nebude třeba. To už se pak, holt, před novou Argentýnou bude s úsporami v korunách důvěřivému a prostinkému obyvatelstvu těžko utíkat, že. Jinak, samozřejmě, ve všem se dají najít díry, ale bude to asi složitější...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 21. 09. 2004 17:26)

25. 9. 2004 16:58 | vladku at seznam.cz

Jestli banky se snaží o bezpečnost transakcí bez zákona? Myslím si, že určitě ne.
Proč by jinak přecházeli od karet Maestro ke kartám VISA Elekton (KB, Postovni sporitelna, CS uz má ji delší dobu, ostatní nevím). Kde kartám VISA elektron stačí podpis a u karet Maestro je vyžadován VZDY PIN! Abych si platilili klienti pojištění? Nebo aby si pořídili drahou kreditku s pojštěním většinou v ceně?
Já chci obyčejnou platebku, která bez PINu je k ničemu. Podpis nikdo nekontroluje (nenejvys tiskaci×psaci, a poradi jmen) a fotku už vůbec ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

28. 9. 2004 18:42 | PSafranek

Pánové, překvapuje mne, co Vás překvalilo! Když si shrneme vlastnosti tzv. postžira v tehdejší době (cca před 10ti lety), tak snadno zjistíte, že taková volba byla velmi pragmatická: 1. Nízké poplatky 2. Na běžný účet poměrně vysoké úročení 3. Přístup k hotovosti na kterékoliv poště s dostupností a otevírací dobou výrazně přesahující dostupnost a otevírací dobu poboček bank. 4. Snadné a levné placení všech složenek 5. Počáteční vklad 200,- Kč 6. Nemožnost poštovních úřednic zjistit zůstatek na účtu 7. Klasický formát čísla účtu - žádné specifické symboly Proti tomu stála tehdy jediná nevýhoda - "off-line" komunikace pomocí formulářů. Nicméně já mám "vyšší dotazníkovou" a tak mi ani správné vyplnění např. trvalého příkazu nedělalo problém. Pravda, na jaře 2000, kdy se po IPB proháněla "URNA", jsem měl peníze jistou dobu po vzoru Erica ve slamníku, ale pak jsem je zase vrátil... Poprvé mně tedy naštvali až s tou Maxkartou VISA, jinak jsem neměl nikdy nejmenší problém. Mám "na svědomí" hodně přestupů od Sporožira ČS k Postžiru PS a zatím mi nikdo nenadával.... Pouze některé klienty jsem musel naučit vyplňovat ty jejich formuláře, ale to byl detail. Ani dnes to není až tak špatné. Kdo chce například žít občas na dluh, tak zde má velmi snadný a relativně levný přístup ke kontokorentu do 20.000,-Kč. Občas po mých výpočtech s některými klienty stříháme úvěrové karty a situaci řešíme právě tímto kontokorentem....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hon_za 21. 09. 2004 15:15)

29. 9. 2004 9:22

No, ja bezne vybiram nadlimit na poste Ostrave a jeste NIKDY to telefonicky neoverovali. Pani mi rikala, ze uz se to tady dela vsechno automaticky pres pocitac. (Mam novou Maxkartu Visa Electron). Nadlimitni vyber tak trva stejne jako bezny vyber napr. 3,- Kc.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+26
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hon_za 21. 09. 2004 15:15)

29. 9. 2004 17:34 | Hon_za

Máte pravdu, pane Šafránku - tehdy opravdu jsem řešil přechod k PS i díky levnému a jednoduchému placení všech složenek, a i díky nízkým poplatkům a hlavně (na rozdíl od ČS) měsíčnímu připisování úroků, které byly vyšší, než u ČS. Jsem stále spokojen, trochu jsem se v minulosti obával monosti zneužití účtu přes hromadný příkaz k úhradě, kde kontrolovali jen podpis, ale vždy vše bez reklamací. I já jsem v době zásahu UNRA pro jistotu na pár dní "vyluxoval" účet, během snad 10 dnů jsem tam vrátil peníze zpět (po prohlášení ČSOB, že přebírá záruku). Tak hezký den!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PSafranek 28. 09. 2004 18:42)

29. 9. 2004 17:37 | Hon_za honza@canada.com

Tak to jen u nás v Práglu se to asi někdy stane - ale naposledy jsem takto vybíral před pár měsíci na poště v Bruselský na Praze 2, třeba už také pokročili dál a postupně pošty napojují on-line, jak slibovali (potřeboal jsem více, než byl limit pro kartu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 09. 2004 09:22)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Alexandr Vondra

politik

Jana Bobošíková

politička

Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
78,57 %

z 14 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
2,47 %

z 81 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK