Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Podlehnout iluzi o snadném životě na dluh vás může vehnat do role moderního otroka, který pracuje a pracuje a pracuje a především splácí a splácí a splácí. A to, co začalo jako "kreditní karta = další peníze na utrácení", může znamenat, že za pár let už platíte kvůli úrokům mnohem více než utratíte.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 11. 2003 10:24, Root

Ano, za takovou splatku (klidne forever) bych si ten milion chtel pujcit taky... ;-) Vy snad ne?

Reagovat

 

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 15. 11. 2003 14:36)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 11. 2003 14:51, le-on

Koupě rodinného vozu je "návratná investice"??? Řekl bych, že investice znamená něco jiného a přesto je rozumné si koupit vůz na dluh.


Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Saša 15. 11. 2003 14:49)

Další příspěvky v diskuzi (40 komentářů)

10. 11. 2003 17:02 | zarecky

Ano, je příjemné žít v pozitivech a sociální jistotě. Jen to plánování dětí se nám nějak nepovedlo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Velkostatkář 07. 11. 2003 10:55)

10. 11. 2003 20:45 | fmarek

Možná jste při plánování zapomněl, mezi první a druhé dítě, vložit dovolenou v Jugoslávii :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zarecky 10. 11. 2003 17:02)

12. 11. 2003 14:16 | pivko

vaše názory jsou fundamentalistické, navíc podpořené značnou dávkou neznalosti základních ekonomických principů. navíc ve svých postech používáte expresivních výrazů a exhibujete. založte si třeba blog, www.slamnik.cz, mezi bloggery se to ztratí. znovu opakuji, toho, kdo věří vaším názorům pokladám za stejného hlupáka, jako toho, kdo se nechá zblbnout propagandou o snadném životě na dluh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 08. 11. 2003 05:17)

12. 11. 2003 14:54

Nejvíc asi záleží na sazbě - 2% měsíčně = (hrubým odhadem) 24 % ročně což je samozřejmě rozdíl oproti úvěru na bydlení za 5 - 6 % ročně. Při vyšších částkách a době splácení budou rozdíly v zaplacených úrocích značné....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 07. 11. 2003 06:51)

13. 11. 2003 10:11

Nepřidám se ke chvále na tento článek. Výpočet v článku vychází dosti hrozivě také proto, že autor článku počítá splátku 5% z dlužné částky, kdežto v praxi je obvykle min. splátka počítána 5% z úvěrového rámce (v našem případě tedy z 50000 Kč. Splátka by potom byla 2500,- a dluh by byl umořen mnohem rychleji. Popravdě ještě nikdy jsem neviděl počítat min. splátku z aktuální dlužné částky. Většina splátkových firem a bank určuje min. měsíční splátku z úvěrového rámce.....Což je obrovský rozdíl!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2003 11:59 | romanj

O kreditce jsem uz taky uvazoval (vyuzival bych jenom bezurocneho obdobi), ale kdyz jsem zjistoval info treba u CS, tak mi vadilo, ze nelze prubezne pres Internet kontrolovat provedene platby kreditkou. Clovek se vse dozvi az z papiroveho vypisu, ktery mu chodi mesicne. Ma nejaka banka provazanou kreditku s Internetbankingem?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

13. 11. 2003 12:16 | Honzajs

Na výpise z kreditky mi HVB vždy uvede minimální výši splátky - a vžde je to počítáno z aktuální dlužné částky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 11. 2003 10:11)

13. 11. 2003 12:21 | Honzajs

Sám kreditku mám - rozumně ji využívám (tedy bezúročně). Musím ale podotknout, že v mnoha bodech (zejména co se týče manipulace) musím se Ericem souhlasit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pivko 12. 11. 2003 14:16)

13. 11. 2003 12:45 | dada

Ano, ma - Citibank. Na inetu vse vidim drive, nez na papirovem vypise. Lze si tam zmenit i nejake udaje, jako napr. adresu pro zasilani atd.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (romanj 13. 11. 2003 11:59)

14. 11. 2003 1:57 | Eric

Z pláče jsem plynule přešel do smíchu. ProBůh, pane, který ekonomický princip (když je tak dobře znáte) nám velí se zadlužovat???? Nemám pocit, že exhibuji, jen mám jiný názor. Jestli se vás dotýká (jako, že ano) nevadí mi to. Nikdy jsem si nehrál na znalce ekonomiky, jen rád občas okomentuji její vlivy na běžný život. K tomu ostatně tato diskusní fóra jsou. Pokud máte jiné názory než já, tak JÁ si rozhodně nemyslím, že jsou vaši příznivci hlupáci. Vy osle!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pivko 12. 11. 2003 14:16)

15. 11. 2003 14:36 | Pavel

Bohužel, jen málo lidí se zamýšlí nad důsledky úvěrů. Krásným příkladem budiž jedna anketa, kde zjišťovali zájem o půjčky: Otázka: Kdyby vám nabídli půjčku jednoho milionu,vzal byste si ji? Odpověď: Ano. Otázka: A jakou si představujete měsíční splátku? Odpověď: 500 Kč.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2003 14:41 | jt

Dluh z karet se da prece splacet pomoci jine karty. Banky rady davaji karty tomu, kdo dela dluhy a splaci je. Je sice pravda, ze pribyva pocet vlastnenych karet a kdyz preleze 1000, tak mohou nastat mensi potize s organizaci komu, jak a kdy, ale i to se da zvladnout. Na sklonku zivota pak staci, zbavit se majetku, aby se dedici mohli zrict dedictvi a tim i dluhu a tise, vsemi blizkymi milovan, skonat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2003 14:47 | pf

Opravdu vykonni dluznici po case vyhlasi osobni bankrot. Podminky jsou ruzne zeme od zeme. V cesku to osetreno neni vubec. Vetsinou ale neprijdou o barak, pokud dal splaceji hypoteku a o duchodovy fond. A po sesti letech jsou cisti jako lilie. Vykonnym ceskym dluznikum se da doporucit odstehovat se do jine jurisdikce v EU a vyhlasit bankrutek. Jiste by z toho vznikl zajimavy pravnicky orisek. Nakonec ale ceske banky jsou zvykle pujcovat miliardy a odepisovat je. Se stotisici a miliony by jim to melo jit take. Svejk to rekl davno pred vynalezenim kreditnich karet: To se nam to hoduje, kdyz nam lidi pujcujou.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2003 14:49 | Saša

Rozumní lidé a rozumné státy se nezadlužují. Jediným omluvitelným důvodem dočasného dluhu je návratná investice.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2003 14:51 | le-on

Koupě rodinného vozu je "návratná investice"??? Řekl bych, že investice znamená něco jiného a přesto je rozumné si koupit vůz na dluh.

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Saša 15. 11. 2003 14:49)

15. 11. 2003 14:59 | savvy saver

Kreditka je dobry sluha ale spatny pan. Mluvim z vlastni dlouholete zkusenosti: kredika je vyborna vec pro dve zakladni situace: 1) ve stavu nouze, 2) pro nakup zbozi dlouhe trvanlivosti. Podle me je nesmysl kupovat a postupne dlouhodobe splacet jakekoliv sluzby nebo zbozi rychle spotreby. Napriklad zaplatit si dovolenou nebo nakoupit jidlo a jeste za dalsi rok splacet po stokorunach neco, co uz je davno pase, je velmi nerozumne. Naproti tomu napriklad koupe nabytku nebo treba i elektroniky dava smysl, protoze pokud na to nemam tu hotovost, tak budto budu rok odkladat 1000 Kc a pak si neco koupim a nebo si to koupim hned a budu to temi 1000 Kc splacet. Samozrejme v tom druhem pripade budu muset neco prihodit na uroku, ale zase budu mit zakoupenou vec hned k dispozici. V pripade, ze se nahromadi na jedne karte vetsi zustatek, pak si lze otevrit kartu druhou, kde jako promotion po urcitou dobu nabizeji snizenou (nebo dokonce i nulovou) urokovou sazbu a tam zustatek prevest a nez ona nizka ci dokonce zadna urokova mira vyprsi, zustatek vyplatit. Pokud je ta zvyhodnena urokova mira opravdu nizka a neplati se za prevod, tak timto zpusobem se da usetrit opravdu dost penez. Dulezite jsou v tomto pripade ale 2 veci: splatkova disciplina (i jedna jedina pozdni splatka zpravidla anuluje zvyhodnenou sazbu) a nepouzivani (po prevedeni onoho zustatku) te karty k zadnym jinym nakupum, protoze zatimco se splaci ten zustatek, tak pozdeji provedene transakce "sedi" na uctu, zpravidla uroceny beznym urokem, az do te doby, ne se zcela vyplati puvodne prevedeny zustatek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 11. 2003 10:24 | Root

Ano, za takovou splatku (klidne forever) bych si ten milion chtel pujcit taky... ;-) Vy snad ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 15. 11. 2003 14:36)

16. 11. 2003 10:26 | Herst

Auto na leasing? Nikdy vice...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (le-on 15. 11. 2003 14:51)

16. 11. 2003 19:09 | PetrV

Minimální splátka z úvěrového rámce je pouze u kreditek pro socky od Multiservisu, Cetelemu či HomeCreditu... každá normální kreditka počítá splátku z dlužné částky... ony taky ty kreditky pro socky byly dříve určeny především na větší jednorázové nákupy, ale myslím, že vzhledem k tomu, že dnes lze s nimi na pslátky koupit i jídlo, tak se tento přístup brzy změní...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 11. 2003 10:11)

20. 11. 2003 8:36 | pivko

dobre, kolego. tak si vas vyzkousime. zkuste treba definovat pojmy uzitek, odlozena spotreba, alternativni naklady, zamyslet se nad nimi a pak nad temi vasemi pseudoteoriemi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 14. 11. 2003 01:57)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mirek Topolánek

expremiér a podnikatel

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Mirek Topolánek
ÚSPĚŠNOST
92,23 %

z 103 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
9,09 %

z 22 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK