Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Elektronické karty jsou pro každého, na embosované karty si však sáhne jenom někdo, protože náklady na jejich vedení jsou vyšší. Mají oproti elekronkám několik výhod, jsou ale dražší a zneužitelnější. Vyplatí se vůbec pořízení takové karty?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 9. 2003 9:55, Angelo

Vím o třech obchodnících, kteří v Ostravě mají pouze imprinter:
1, Graphic Line, ul. Čs. Legií, Ostrava-Moravská Ostrava
2, Bazar Hopsyk, Nádražní ul., Ostrava-Moravská Ostrava
3, Římskokatolická farnost Ostrava-Svinov, Bílovecká ul.

Reagovat

 

+58
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 9. 2003 10:52, MoB

Přesně, ještě bych to vylepšil:
Na běžné potřeby debetní elektronická karta (u mně Maestro, eBanka), na krytí extra potřeb kreditní embosovaná karta (VISA ŽB Sporokonto), na internet internetová karta eBanky. Tím minimalizuji rizika a maximalizuji efekt :-)

Reagovat

 

-33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sema 18. 09. 2003 08:10)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

18. 9. 2003 7:52 | Petr

Dle mého názoru by bylo dobré uvést, kolik obchodníků v Česku disponuje pouze imprinterem. Z vlastních zkůšeností vím, že téměř všichni mají elektronické terminály. Tudíž výhody embosovaných karet se smazávají. Navíc s přístupem českých bank k reklamacím podvodných transakcí a převzetím zodpovědnosti při blokaci ztracené/ukradené embosované karty, se mi jeví elektronická karta jako nejvhodnější (sám mám Maestro). Samozřejmě, že kdo jezdí často do zahraničí, může to vidět jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 8:10 | sema

pro mě osobně se jeví jako nejlepší kombinace obou: embosovaná kreditní karta na platby v obchodech (i v zahraničí) a elektronická debetní pro výběry peněz (je samozřejmě nutné kreditku včas splatit :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 9:06 | MarBen

Právě z důvodu vyšší bezpečnosti používám elektronickou platební kartu a specialitu eBanky internetovou platební kartu. Vzpomínám, jak mi na infolince ČS kdysi na přímou otázku slečna či paní odpověděla, že embosovaná platební karta je bezpečnější :-) Pro toho, kdo je často v zahraničí může být ale embosovaná karta i nutností a jak již bylo napsáno, své udělají i zkušenosti s vyřizováním reklamací u českých bank.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 9:42 | Petr

Velký pozor na míchání hrušek s jablky. Ty ceny v tabulce jsou nesmyslné, protože některé zahrnují pojištění, některé zahrnují horší pojistění, a některé jsou bez pojistění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 9:55 | Angelo

Vím o třech obchodnících, kteří v Ostravě mají pouze imprinter: 1, Graphic Line, ul. Čs. Legií, Ostrava-Moravská Ostrava 2, Bazar Hopsyk, Nádražní ul., Ostrava-Moravská Ostrava 3, Římskokatolická farnost Ostrava-Svinov, Bílovecká ul.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+58
Líbí
Nelíbí

18. 9. 2003 10:26 | TGP

Imprintery stále používá například spousta restaurací, je s tím míň práce při dávání spropitného kartou než když musíte spropitné znovu naťukat na terminál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 18. 09. 2003 07:52)

18. 9. 2003 10:48 | havliger

Ano, to máte pravdu. Proto jsem před tabulkou napsala: "Při výběru karty však klient nesmí zapomenout na to, že cena neříká všechno. Důležité je zjistit, co karta nabízí, například jaké pojištění je zahrnuto."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 18. 09. 2003 09:42)

18. 9. 2003 10:52

Přesně, ještě bych to vylepšil: Na běžné potřeby debetní elektronická karta (u mně Maestro, eBanka), na krytí extra potřeb kreditní embosovaná karta (VISA ŽB Sporokonto), na internet internetová karta eBanky. Tím minimalizuji rizika a maximalizuji efekt :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-33
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (sema 18. 09. 2003 08:10)

18. 9. 2003 11:51 | HradilDu

U spropitného záleží na terminálu. Například bezdrátové terminály fungují tak, že číšník přinese klasický účet a předá hostovi terminál. V něm je již "připravena" částka útraty, ale v následném kroku je vyzván k zadání spropitného. Zdržení cca 5 vteřin.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 18. 09. 2003 10:26)

18. 9. 2003 16:10 | Chrocht

Hmm, mam jeste lepsi reseni :) Debetka jen na vybery z bankomatu, kreditka se "zero liability" na vsechno ostatni. "An opinion is like an asshole - everybody has one..."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 18. 09. 2003 10:52)

19. 9. 2003 0:25 | ArtCouture

Po pěti letech praxe můžu říct, že jsem si našel konečně optimum:
Elektronická karta + záloha hotovosti! Ani v zahraničí s tím nemám problém.
Měl jsem toho už dost, i zlatou kartu, a nakonec kvůli bezpečnosti jsem byl rád, že mi po roce vypršela. Kdo nemá statisícové účty, je to kravina!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+42
Líbí
Nelíbí

19. 9. 2003 8:52 | svb

A vy mate od nejake ceske banky kreditku se zero liability? Nevim o zadne, ktera by takovou vydavala...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chrocht 18. 09. 2003 16:10)

19. 9. 2003 20:22 | Jan Kolda von Žampach

Ano, plný souhlas a též můj přístup ! Nyní už jen čekám, až se postupně přejde k čipovým kartám. A nejdříve embosované a potom i elektronické aplikace ( tj. magnetický kroužek ) na kartách odejdou na smetiště dějin. Jak to ale bude nakonec vypadat zde v české kotlince, to bude především záležet na dle mne stále ničemné České spořitelně : nové věci a tato banka je stále, viz třeba právě zavedení čipových karet, věc obvykle neslýchaná a také poplatková politika spořitelny je silně zdeformovaná - klienti i v tomto případě jistě budou kulit oči jak právě vylíhlí bulíčci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ArtCouture 19. 09. 2003 00:25)

21. 9. 2003 8:24 | kult

Mel jsem EC/MC a letos v lete mi ji nekdo ukradl. Za stoplist jsem zaplatil 3.750 Kc. Pritom nevim, kdy naposledy jsem pouzil ofline platbu (snad pred 3 lety pri platbe benzinu v Chorvatsku). Navic vedeni karty je prilis drahe. Poridil jsem sei misto ni elektronku a prikoupil k ni pojisteni do zahranici a pripada mi to idealni. Embosovane karty mi pripadaji pro drtivou vetsinu pouziti (a lidi) zbytecne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

22. 9. 2003 13:56 | HradilDu

Smetiště dějin pro embosované karty je ještě daleko. V době vzniku magnetického čipu se také mluvilo o tom, že embossing skončil. Jenže k tomu nedošlo a v dohledné době ani nedojde. Off-line transakce bez nutnosti elektroniky (tedy placení na žehličce) zůstanou ještě řadu let nezlomitelným argumentem pro zachování těchto karet. Naopak magnetický proužek by mohl zmizet dříve.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach 19. 09. 2003 20:22)

23. 9. 2003 3:57 | Tomas

Cely clanek se cte jako zly sen. V USA kde ziju se vydavaji jen embosovane karty s magnetickym paskem. Zadna banka pro vydani embosovane karty nevyzaduje abyste tam meli konto, natoz nejaky minimalni zustatek. Poplatek za vydani:0, rocni poplatek: 0, cena za stoplist pri ukradeni: 0., maximalni zodpovednost pri zneuziti 0-50 dolaru, zadne potvrzeni o prijmu. Ziskat takove karty je jednoduche, naopak, musite se branit neustalym nabidkam na karty ktere vam chodi postou a banky se predhaneji ve vyhodach (napr. urokovani jen 9% apod). Proc to nejde v cechach?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+43
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kult 21. 09. 2003 08:24)

23. 9. 2003 14:18

Embosku mám jen proto, že ji HVB vyřídila do druhého dne (jela jsem do zahraničí a potřebovala jsem do týdne vyřídit mezinárodní kartu a ČS na to potřebovala tuším 6-8 týdnů). Jen jednou (za cca 4 roky) jsem ji použila na imprinteru (a nebylo to nic důležitého - kousek vedle je bankomat a tam bych vybrala potřebnou hotovost elektronickou kartou ČS). Jsem s ní spokojená, protože je nejen embosovaná, ale i kreditní, ale upřímně řečeno, kdyby tenkrát ČS byla pružnější, nemyslím, že bych měla velký důvod k lítosti. Bydlím v Ostravě, ale ne v centru, takže k placení kartou příliš příležitostí nemám a na ATM výběry je elektronická karta ČS nejvýhodnější (síť bankomatů je podle mě nejhustší ze všech našich bankovních domů).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

25. 9. 2003 14:45

V hospode kartou pro jistotu vubec neplatim. Cisnik ji kamsi odnese a nemam tuseni, co s ni dela. Takze radsi hotovost. V obchode stojim primo u terminalu, tak tam je to v pohode.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 18. 09. 2003 10:26)

28. 9. 2003 10:24 | Jan Kolda von Žampach

Žel, může tomu být tak, jak píšete. Ale v této souvislosti si opět maně musím vzpomenout na tradičně přežilou Českou spořitelnu,jak a kterak se před pár lety a zpozdile především ona nejvíce angažovala v jakémsi zbytečném zaručeném šekovém systému. No v tom, jak doslova nutila obchodníky vylepovat na dveře jakési, tuším že červené a se lvíčkem, samolepky a jaký že prý z toho bude mít vývar a obchodníci zvednutý kšeftíky. A kdo to dnes, pro nezájem, nakonec vůbec a jak často ještě používá ?
Dle mne právě zde, v české kotlině, můžeme využít toho, že nejsme tolik zatíženi minulostí a že dnes již zřetelně zastaralé systémy ( tedy logisticky a především bezpečnostně zastaralé ) nemusíme masově rozvíjet. Či případně je záhodno se jim vůbec vyhnout. Ty šeky jsou toho dobrým příkladem, šekoví Emeričani z nás asi už nebudou. Především z vysokých bezpečnostních rizik obdobně hodnotím i právě dnes již zastaralý systém embosovaných karet : zde by naopak klienti, kteří mají embosovanou kartu, měli mít od banky slevu, že se vůbec uvolili takovouto kartu držet při sobě a umožnit tak bance, třeba právě České spořitelně, dřít z kůže chudáky hokynáře ! Ruku na srdce, o nákup u hokynářů jde především, protože ti ostatní obchodníci by měli být, dříve či později, vybaveni terminálem, stejně budou muset asi investovat do registračních pokladen a tak to mohou spláchnout při jednom. Pokud by byla ovšem vůle a podpora ze strany bank. A ti hokynáři se mohou svézt při jednom také, třeba s jednodušším terminálem pro tzv. elektronickou peněženku, která může být jako další aplikace na čipové kartě...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+56
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HradilDu 22. 09. 2003 13:56)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Kuba

politik

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 8 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
96,61 %

z 59 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Akcíz, Autarkie, Stavební spoření, andrej babiš, elektronická evidence tržeb, daňové úniky, petr dvořák, psd2, věk, IPO, odbor ochrany spotřebitele, skutkový stav, reality, odklad splátek, letecké společnosti, Deloitte, vstup do eurozóny, ivan jakúbek

2AT1075, 5A29189, 8B88888, 4L76345, 6T77957

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK