Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 6. 6. 2002 | 14 komentářů
Trh s hypotéčními úvěry dynamicky roste. Napomáhá tomu zejména zvýšená dostupnost tohoto způsobu financování a v předvolební době také státní podpora hypoték pro mladé. Ta snižuje skutečně placenou úrokovou sazbu až ke třem procentům.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 6. 2002 12:58, HermanJ

Ano, jak už zaznělo v některých odpovědích, státní podpora se bude vztahovat pouze pro nově uzavřené hypotéky po 1. 9. 2002. Nicméně pořád je to leší než nic.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 06. 06. 2002 08:59)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 6. 2002 8:09, fmarek

Myslím si, že to není ta nejlepší cesta k lepší dostupnosti hypoték pro mladé lidi. Problém je jinde, v bonitě klienta. Mnoho mladých rodin má běžně na zaplacení nájemného, ale při hodnocení bonity bankou úvěr nedostanou. Pokud má mladá rodina příjem 15 až 20 tisíc korun, tak v průměru platí kolem 5000 Kč nájemné. V některých lokalitách je to méně, ale v Praze a ve větších městech, více. Tato průměrná rodina (2 dospělí a jedno dítě) a žena na mateřské dovolené má prostě smůlu. Banka jim hypotéku nedá. Přitom by mohli místo nájmu platit splátky úvěru. Potřebují, aby se za ně někdo zaručil. Stát by mohl vytvořit nějakou garanční agenturu, či fond a za tyto mladé žadatele se zaručit. Něco jako garanční program pro malé a střední podnikatele prostřednictvím Českomoravské záruční a rozvojové banky. Banka nemá o co přijít. Má na vše zástavní právo. Jen nechce jít do žádného rizika. Pokud by si zájemce přinesl "státní garanční polštář", tak by neměli co namítat. Jenže, tato moje úvaha je pro naše politiky asi moc scestná.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

6. 6. 2002 8:09 | fmarek

Myslím si, že to není ta nejlepší cesta k lepší dostupnosti hypoték pro mladé lidi. Problém je jinde, v bonitě klienta. Mnoho mladých rodin má běžně na zaplacení nájemného, ale při hodnocení bonity bankou úvěr nedostanou. Pokud má mladá rodina příjem 15 až 20 tisíc korun, tak v průměru platí kolem 5000 Kč nájemné. V některých lokalitách je to méně, ale v Praze a ve větších městech, více. Tato průměrná rodina (2 dospělí a jedno dítě) a žena na mateřské dovolené má prostě smůlu. Banka jim hypotéku nedá. Přitom by mohli místo nájmu platit splátky úvěru. Potřebují, aby se za ně někdo zaručil. Stát by mohl vytvořit nějakou garanční agenturu, či fond a za tyto mladé žadatele se zaručit. Něco jako garanční program pro malé a střední podnikatele prostřednictvím Českomoravské záruční a rozvojové banky. Banka nemá o co přijít. Má na vše zástavní právo. Jen nechce jít do žádného rizika. Pokud by si zájemce přinesl "státní garanční polštář", tak by neměli co namítat. Jenže, tato moje úvaha je pro naše politiky asi moc scestná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2002 8:59 | Radim

Zajímalo by mě, jestli budu moct dodatečně požádat o státní podporu , když to bude až od září, i v případě, že už budu splácet hypotéku třeba od června, nebo to bude jen na nové smlouvy ? Nevíte někdo ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2002 10:42 | urubkova

Ověřila jsem si, že na trhu s byty funguje jedna závislost: klesnou úroky z hypot. úvěrů a ihned se zdraží byty. Majitelé totiž předpokládají, že si tak lidi budou moct víc půjčit...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2002 10:43 | urubkova

Taky bych chtěl hypotéku...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

6. 6. 2002 10:53 | mobeslo

Mám stejný problém a, tuším že na Fincentru nebo na Měšci, jsem četl (bylo to tam explicitně uvedené), že toto možné nebude.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 06. 06. 2002 08:59)

6. 6. 2002 11:18 | PetrM

Bohužel Vás asi nepotěším, stejně tak, jako to nepotěšilo mě. Zažádat o tuto státní podporu můžete pouze v období od podepsání hypoteční smlouvy do okamžiku prvního čerpání. Ne však dříve než 1.9.2002. Z toho jasně vyplývá, že pokud už splácíte, tak jste už čerpal a nemáte na podporu nárok. Bohužel jsem na tom podobně, možná mám i větší smůlu. Pravděpodobný termín čerpání mé hypotéky bude během prázdnin (tedy před 1.9.) a splácet budu od září. Podařilo se mi najít oficiální dokument na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj: http://www.mmr.cz/cz/housing/mortgage/hypoteky_stare.html
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 06. 06. 2002 08:59)

6. 6. 2002 11:53

jako předvolební tah je to tedy dobrý, třeba to pak nová vláda v rámci úsporných opatření zruší
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PetrM 06. 06. 2002 11:18)

6. 6. 2002 12:58 | HermanJ

Ano, jak už zaznělo v některých odpovědích, státní podpora se bude vztahovat pouze pro nově uzavřené hypotéky po 1. 9. 2002. Nicméně pořád je to leší než nic.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 06. 06. 2002 08:59)

6. 6. 2002 17:45 | fmarek

Tak si ji pořiď! Není nic jednoduššího, důvod se vždycky nějakej najde.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urubkova 06. 06. 2002 10:43)

6. 6. 2002 18:20 | Karel

Tohle je špatná odpověď, předchozí byla přesnější - nezáleží na "době uzavření hypotéky", ale na "době čerpání". Předchozí názory měly pravdu, že na Měšci, konkrétně na http://www.mesec.cz/?oblast=16&text=712, jsou o tom jasnější informace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HermanJ 06. 06. 2002 12:58)

6. 6. 2002 20:35 | fmarek

Nápad to není špatný, ale už vidím ty davy lidí před garančním fondem. To by pak bydlel každý ve svém a to také není dobře. Škoda, že nejste politikem. Nyní, v předvolebním slibování by se to celkem hodilo. Nabídněte to nějaké politické straně, třeba socdemákům. Má to ale jeden negativní pohled. Šedá ekonomika by zajásala. Mnoho lidí má větší příjmy, než mohou prokázat a takto by stát stal jejich ochráncem. Takřka legalizátorem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (fmarek 06. 06. 2002 08:09)

7. 6. 2002 10:29 | Katerinka

Hypoteka Nejak tomu nerozumim. Podle clanku by to vypadalo, ze je mozne si pujcit i na rekonstrukci najemniho bytu (s tim ze budu rucit jinou nemovitosti), ale v podminkach bank se predpoklada zasadne byt vlastni. Muze mi to nekdo osvetlit?

Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 6. 2002 13:02 | HermanJ

Ne, na rekonstrukci vlastního bytu se státní příspěvek nevztahuje. Jedná se o koupi bytu nebo rodinného domu, které jsou nejméně dva roky staré. Mimo to, o státní příspěvek může žádat jen ten, kdo nevlaství jinou nemovitost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katerinka 07. 06. 2002 10:29)

11. 6. 2002 16:07 | PK

Ono to bude asi fungovat i naopak. Až začnou někdy na podzim růst úrokové sazby, začnou klesat ceny nemovitostí. Bude to možná s nějakým zpožděním a méně výrazné, protože budou růst příjmy obyvatelstva a něco udělá i blížící se vstup do Evropské unie. Nevěřím ale, že nemovitosti půjdou věčně nahoru a že výše úrokových sazeb nemá cenotvorný vliv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (urubkova 06. 06. 2002 10:42)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Pithart

politik

Michael Tretter

podnikatel, Tretter’s Bar

Petr Pithart
ÚSPĚŠNOST
22,64 %

z 53 duelů
×
Michael Tretter
ÚSPĚŠNOST
39,47 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dluhové trhy, Central Order Book, Liberalismus, architektura, martin stára, brno, operátoři, mobilní operátoři, Dow Jones-UBS Metals, poradenská firma, Unie, regulační instituce, OSA, poplatky za soudní spory, splastnost, možnosti trhu, daň z hlavy, typ pojištění

4C74273, 4M27565, 3K13410, 3K13410, 4T11050

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK