Že je rakovina prostaty pro české muže velkou hrozbou, ví podle výzkumu aplikace Instant Research agentury Ipsos pro Partners každý druhý muž. Jako další hrozbu vnímají rakovinu tlustého střeva, kdežto nádorové onemocnění varlat pro ně hrozbu nepředstavuje – viz výsledky exkluzivního průzkumu pro Partners v grafu vpravo.
Proti riziku rakoviny prostaty se muži nepojišťují
„Riziko rakoviny prostaty stoupá s věkem, nejčastěji se vyskytuje u mužů starších padesáti let. Z hlediska pojištění ho lze krýt dvěma způsoby: formou pojištění pracovní neschopnosti z důvodu nemoci nebo pojištěním závažných onemocnění. A to buď v komplexním balíčku, nebo ve speciálním balíčku pro muže, záleží na nabídce konkrétní pojišťovny,“ říká Pavel Krejčík, pojistný analytik Partners.
Jenže podle výzkumu mají pojištění proti tomuto riziku, které je většinou součástí životního pojištění, uzavřené jen necelá tři procenta mužů. Naopak životní pojištění či investiční životní pojištění má podle výzkumu sjednané zhruba každý druhý muž, stejně jako pojištění úrazové. 19 procent respondentů má uzavřeno pojištění proti nemoci a 18 procent pak pojištění pro případ invalidity. Třetina mužů není pojištěna vůbec. Téma rakoviny prostaty jednoduše nefrčí.
Movember aneb kníry, kam se podíváš
Až do roku 2003 bylo téma mužského zdraví tabu. O svých problémech se muži buď báli hovořit, nebo se svěřovali s trápeními velmi neochotně a v ústraní. Změnu kurzu přineslo až hnutí Movember. To vzniklo v australském Melbourne a postupně se rozšířilo do jednadvaceti států po celém světě.
Hnutí se zaměřuje právě na problematiku mužského zdraví, konkrétně na rakovinu prostaty a varlat. Díky němu přestalo být toto téma tabuizované a muži, včetně celebrit, o rakovině mužských reprodukčních orgánů veřejně hovoří. Movember financuje programy zabývající se rakovinou prostaty, varlat a otázkou mužského duševního zdraví. Jeho symbolem jsou kníry: muži, kteří si ho nechají v listopadu narůst, mění svůj vzhled a tvář mužského zdraví. V loňském roce se do něj zapojilo celkem 1,1 milionu Mo Bros a Mo Sistas.
Partners a Allianz podporují Movember
Zleva: Jakub Strnad, CEO a předseda představenstva Allianz, Petr Borkovec, místopředseda Partners, Tomáš Vysoudil, obchodní ředitel Allianz, Radim Lukeš, předseda dozorčí rady Partners
Dvě stovky z každé smlouvy
Prevenci a léčbu rakoviny prostaty a varlat se rozhodli letos poprvé podpořit i Partners. Ve spolupráci s pojišťovnou Allianz věnují z každého pojištění F1 uzavřeného během listopadu a prosince 2013 dvě stě korun hnutí Movember.
„Od roku 2003, kdy byl Movember poprvé, se rozvinul v akci, kterou znají muži a ženy na celém světě. Stal se symbolem boje proti rakovině prostaty a varlat. Podle statistik to však stále nestačí, čeští muži dále umírají na rakovinu vinou zanedbání prevence. Proto jsme se rozhodli podpořit tuto akci a téma rozšířit mezi naše spolupracovníky a klienty,“ doplňuje Petr Borkovec, Partner společnosti Partners.
„Speciálně pro Movember jsme připravili oknírátor, kde si každý, kdo chce podpořit tuto akci, může nechat „narůst“ knír na svou fotografii a vyjádřit tak sympatie s myšlenkou Movemberu,“ dodává Michaela Horáková, specialistka marketingu Partners.
Sdílejte článek, než ho smažem