Platební nálepky přestává vydávat poslední banka. Zůstane ale výjimka
30. 4. 2025 | Petr Kučera

Pamatujete si na platební nálepky? V bankách vydržely sotva deset let. Retro galerie na konci článku.
Zdroj: Makro
Velkoobchodní řetězec Makro chce letos výrazně rozšířit síť malých prodejen pod značkou Bonveno. Koncept takzvaných sousedských obchodů má cílit na lidi „v uspěchaných českých městech“.
První taková prodejna funguje od loňského léta v Praza na Andělu. V české metropoli už jsou dnes čtyři, letos Makro plánuje otevřít další asi dvacítku dalších po celém Česku.
„Bonveno chce lidem výrazně zpříjemnit i nakupování ‚za rohem‘, při němž lidé potřebují rychle, ale kvalitně zahnat hlad nebo na poslední chvíli sehnat vše potřebné do domácnosti,“ říká generální manažer sítě Karel Bárek.
Sortiment obchůdků má zahrnovat hlavně čerstvé pečivo, ovoce a zeleninu, hotová jídla, lahůdky, nápoje i drogerii. Součástí je také občerstvení jako hot dogy, sendviče nebo káva.
„Počítáme s tím, že se koncept pohodlného sousedského nakupování rozšíří z Prahy do všech regionů České republiky,“ potvrzuje další expanzi generální ředitel Makra Jiří Nehasil. Koncept se v tuto chvíli v rozvíjí už v několika státech Evropy.
Přibližně před čtyřmi lety přišel se sítí malých prodejen nazvaných Globus Fresh také řetezec Globus. Do provozu konceptu ale zasáhla pandemie konoronaviru. Konkureční Billa zase loni spustila projekt drobných obchůdků Viva Billa na čerpacích stanicích OMV. Podobně už přtiom v Česku spolupracuje s konkurenčními benzinkami Shell.
Sdílejte článek, než ho smažem