Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Obchodní řetězec IKEA letos v Česku otevře výdejní místa v sedmi krajských městech: Plzni, Liberci, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Hradci Králové, Zlíně a Karlových Varech. Na dnešním setkání s novináři to oznámilo vedení tuzemské pobočky švédského prodejce nábytku a bytových doplňků.
Půjde jenom o výdejní místa, jejichž provoz zajistí externí partner. IKEA tedy v krajských městech neplánuje otevřít své klasické prodejny. Firma ještě v roce 2012 zvažovala otevřít obchodní dům v Plzni a mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, tyto plány pak ale zrušila. Dál má tedy prodejny na pražském Zličíně a Černém Mostě, v Brně a v Ostravě.
Výdejní místa budou cenově dostupnou alternativou k transportní službě, řekla Federica Barberis, obchodní ředitelka IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Od konce loňského října sice firma začala doručovat zboží z e-shopu za jednotnou cenu 300 korun, pokud hmotnost celé objednávky nepřekročí 30 kilogramů, jinak je ale dovoz drahý – oproti standardním e-shopům totiž cena roste s tím, kolik utratíte.
U pražských obchodních domů na Černém Mostě a Zličíně mají také letos vzniknout schránky na vyzvedávání zboží. Šest schránek různých velikostí bude dostupných nepřetržitě – tedy nezávisle na otevírací době prodejny.
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Řetězce Pepco a Kik dostanou novou konkurenci.
Obchodníci na krátkou dobu skokově zdraží, aby pak mohli lákat na větší slevu. EU chce, aby se k zákazníkům chovali férověji.
Nová výdejní místa vycházejí vstříc rostoucímu zájmu o online objednávky. Prodeje prostřednictvím e-shopu IKEA meziročně stouply o 36 procent, přičemž průměrný nákup tam dosáhl 9186 korun oproti 1745 korunám v obchodním domě.
Na konci ledna spustí IKEA nový responzivní web (se snadným prohlížením z mobilu) s vylepšeným vyhledáváním.
IKEA se chce dál soustředit na ochranu životního prostředí a takzvanou udržitelnost, do roku 2030 plánuje být „plně cirkulární společností“.
„Všechny nové výrobky od začátku vyvíjíme tak, aby bylo možné je upravit, opětovně použít, opravit, znovu prodat a recyklovat, čímž vzniká co nejméně odpadu,“ říká Vladimír Víšek, regionální manažer pro trvalou udržitelnost.
Pražské obchodní domy začnou také s testováním kávové sedliny při vývoji nových produktů nebo otestují službu pronájmu nábytku pro firmy.
„Chceme zákazníky podporovat po celou dobu životnosti jejich nábytku, ať už jde o udržení perfektního stavu výrobku, potřebu náhradního dílu nebo když chtějí poslat nábytek dál jeho opětovným prodejem či darováním. V této oblasti již máme službu Druhý život nábytku, kde zákazník může zpětně prodat nepotřebný nábytek IKEA. Do budoucna hledáme další služby nebo iniciativy,“ dodává Víšek.
Tržby IKEA v Česku stouply v uplynulém finančním roce (od září 2018 do srpna 2019) o 6,3 % na 10,7 miliardy korun. Zisk stoupl o zhruba 41 procent na 1,2 miliardy korun. IKEA má v Česku 1876 zaměstnanců.
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem