Praha má další obchodní centrum, po letech se otevřela Stromovka

| rubrika: Aktuality | 21. 11. 2019 14:30 | 12 komentářů

Developerská společnost Lordship dnes po letech příprav otevřela obchodní centrum v takzvaném Holešovickém trojúhelníku v Praze. Pod názvem Centrum Stromovka vyrostlo mezi ulicemi Veletržní, Strojnická a Dukelských hrdinů. 

Na celkové ploše 15 700 metrů čtverečních nabízí víc než 90 obchodních jednotek a 5600 metrů čtverečních kancelářských prostor.

O správu se stará společnost Cushman & Wakefield. Podle ní jde o jediné větší centrum, které se letos v Česku otevírá. Ve Vsetíně nicméně od podzimu funguje nová obchodní galerie.

Aktuální fotka.

Řetězec Lidl tu má svou první českou prodejnu přímo v obchodním centru – dosud sázel jenom na samostatně stojící prodejny, v poslední době se rozšiřuje i do přízemí bytových domů.

Součástí je 500 parkovacích míst, z toho 150 má být za zvýhodněnou cenu 20 korun dostupné k nočnímu parkování obyvatelům Prahy 7. To domluvila místní radnice, když s developerem během předchozích let jednala o kompromisní podobě projektu.

Vizualizace centra.

Jeho původní plán byl totiž podle kritiků předimenzovaný. Po jednání s radnicí Prahy 7 pak developer podstatně změnil vzhled centra. „Už respektuje okolní zástavbu a požadavky památkářů. Projekt bude kratší a nižší, zmizí rušivý válec a naopak přibude pasáž a vstupy do obchodů přímo z ulice,“ oznámil před třemi lety starosta Jan Čižinský. Budova – na rozdíl od původních plánů – dodržuje takzvané uliční čáry. 

Vizualizace původního projektu.

Pod názvem Palác Stromovka představil původní developer první plány před víc než patnácti lety. Firma Lordship, která pak projekt převzala, mimo jiné snížila výšku stavby a odstanila skleněný válec. Ještě před pár měsíci počítala s názvem Letná obchodní centrum, nakonec ale startuje jako Centrum Stromovka.

Firma vyšla obyvatelům vstříc i tím, že kromě nakupování a kanceláří dává větší důraz na služby. „Centrum Stromovka si klade za cíl stát se komunitním centrem, místem pro sousedská setkání,“ říká teď jeho marketingová manažerka Anna Pucová.

Aktuální fotky.

Vedle běžného „food courtu“ s rychlým občerstvením láká centrum i na „pop-up zónu“ s názvem PARKet. „Součástí bude například první čajová mixologie v Česku Teayo, gruzínské bistro Cheese N‘ Boat, prodejna čerstvých ryb Rybistro, centrální nápojový bar, cukrárna HF Pastry Academy s výběrovými zákusky či Roots BBQ, které připravuje masové speciality a burgery na kouři z dubového dřeva. Centrem PARKetu se stane bar umístěný kolem vrostlého stromu s vlastním točeným pivem Letenský ležák,“ upřesňuje Pucová.

Areál mimo jiné slibuje velký krytý dětský koutek, pohybové studio FITINN, v přípravě je i saunový svět.

Po letech odkladů je otevřeno. (Autor fotek: Centrum Stromovka)

Prostor pro další velké nákupní centrum v Praze ještě je, zdůrazňoval developer, když lákal budoucí nájemce.


Fotogalerie: Nová nákupní centra v Česku. Podívejte se, co kde vyroste

V Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout deset nových nebo rozšířených obchodních center. 

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

+15
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 12 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 11. 2019 18:33, Jecny Josef

Lordship podlehl Praze 7 a nevyužil střechu jako např OC HARFA. Foodcourt je našlapaný - žádná pohoda při konzumaci. WC jen ve 2. NP.
Bus 156 blbě končí u OC místo až u Molochova.

+4
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (12 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.