Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 6. 1. 2020 | 159 komentářů
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2019.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 1. 2020 8:44, Ladislav

V Trutnově je 7 čerpacích stanic a ONO má z nich nejlacinější benzín (také tam jezdím).Vysvětlete mně jak je možné, že u ONO jsou neustále fronty ( 5 stojanů a u každého 3-4 auta) a když jedu okolo těch ostatních, tak tam je jedno nebo žádné.
A to tam tankuju už nejméně 12 let v kteroukoliv dobu (mám pracovní dobu na tři směny) a auto je v pořádku (i když je pravda, najezdím za rok 12 - 15 tisíc km).Ještě jsem neslyšel jak od spolupracovníků tak i od lidí co tam běžně tankují, nějakou stížnost na to, že by museli kvůli benzínu nechat opravovat auto.

Zobrazit celé vlákno

+1146
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 1. 2020 8:57, Jitka

Hodnocení ze strany ČOI neobsahuje vůbec informaci, co který prohřešek znamená vůči lidem, tedy vůči životnímu prostředí!

-201
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 159 komentářů)

8. 1. 2020 12:01 | Petr

Mám starší auto,malej obsah 1.0 a najeto 220 tis.km. Auto je velmi háklivé na kvalitu benzínu a každé horší palivo je hned poznat.Jednou jsem nabral ve Spytihněvi plnou nádrž a auto pořád vynechávalo.Nikoho nenapadlo,že je to benzínem.Vyměněny svíčky,EGR,palivový filtr,váha vzduchu a furt nic.Pak jsem to nějak vyjezdil a koupil jsem jako beru už mnoho let u firmy Zevos(staré město),auto jede jako střela.Záhada byla vyřešena.Problém je Spytihněv.Už nikdy tam nepojedu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2020 11:32 | Mirek 946

Problém v palivech je biosložka.Aditiva pouze eliminují její špatné vlastnosti,nic víc.Je to jen o byznysu,řepce,dotacích a spotřební dani+DPH.Nikdy jsem nikde nečetl celkové nožství pohonných hmot za určité období v ČR a potom by jste se určitě divili o co vlastně jde.Mluví se o ekologii a tak a tak se přesunula přeprava z větší části z elektrifikované železnice na kamiony.Pak se vykládají báje a pověsti o elektromobilech,což je zlomeček vůči kamionům.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2020 10:12 | Mirek 946

Je to nesmysl,je jedno kolik natankujete,sací trubka je pevně umístěna v určité výši nádrže již výrobcem a je tedy jedno kolik natankujete.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2020 10:09 | Mirek 946

Prodejce vůbec nemůže do palivových nádrží zasáhnout,plombuje dodavatel při dodávce paliva a autocisterna je plombována dodavatelem paliva.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 1. 2020 10:06 | Mirek 946

Problém není na benzinkách,nemají šanci si udělat chemický rozbor paliv.Pokuty by měli dostávat dodavatelé PHM,ale tam ČOI určitě nepůjde,mají silné zázemí a tak pokutuje ty co za nekvalitní vůbec nemohou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2020 20:31 | jirka

správně je to 0,5% ověřuje ČMI, posuňte si desetinou čárku
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 20:15 | Michal

Proč jsou zde výsledky z roku 2018,je rok 2020
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2020 18:56 | Zvoník

Zrovna Vervu - naftu beru jenom z nouze. Pění při čerpání jako jarová voda a rychleji ubývá. Slušná nafta je u K+M a EU oil. I u Tesca bývá slušná konstantní nafta. Jejich kvality lze i slyšet na zvuku motoru. Mám Smarta cdi. A ten je na kvalitu nafty dost choulostivý, poněvadž je to 3válec. Nejvíc km najezdím na K+M a OMV na pumpách mimo Prahu. Dávám vždy aditiva od Ekolube.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 18:48 | Roman

Životní prostředí řeší normy, tady je podstatné jak čisté prodává prodejce palivo a zda ho tzv. nadstavuje, to jeto o co tu běží.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 16:56 | Marek

Citace - jmc / 07.01.2020 13:13

Proč je špatně tankovat jen pár litrů?
Protože pokud jezdíte pořád s prázdnou nádrží, vše dostává pořádný záhul, výstřiky, čerpadlo a další návazné komponenty motoru. Píše se o tom všude. Na dně nádrže máte jistojistě spoustu bordelu který jinak na dně zůstává. S prázdnou nádrží si ho jistě dříve nebo později nasajete. Obzvláště pokud jednou za čas natankujte více aditivovanou naftu nebo benzín které vám to ještě rozpustí a projde to filtrem. A z toho potom vznikají ty tlachy, že mi to kouří, odešlo mi vstřikování, EGR, nízký výkon apod.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 16:10 | Martin

Proč to nejde u jiných stanic ? Z několika důvodů. Ono nemá jedinou pumpu na drahých místech, na dálnici, v Praze, v nějakém krajském městě, prostě tam, kde by nájem nebo pořízení bylo nákladné. Kdyby tak postupovali i ostatní, tak nemá půl republiky kde tankovat. Dále ONO vygeneruje zisk cca 10 miliónů ročně při výtoči srovnatelném s Benzinou. To je pro dva majitele akorát, ostatní firmy jsou akciovky se spoustou akcionářů. Z takového "zisku" by vyšly dividendy pár halířů na tisícikorunovou akcii, do toho by nikdo na trhu neinvestoval. A konečně velký objem prodaných PHM dosahuje ONO právě proto, že je tak levná a ti co chtějí nakoupit levně jsou ochotni si k ONU zajet a vyčekat i frontu. Pokud by měly levné palivo i ostatní pumpy, nemohlo by ONO dosáhnout takového objemu prodeje. Jinými slovy, obchodní model ONA je pro další řetežce nenapodobitelný, protože funguje jenom proto, že jsou jediná takto levná síť čerpacích stanic. Cenově srovnatelné jsou třeba některé samostatné regionální pumpy, ale tam tankují jenom místní, většina lidí bojí natankovat u pumpy, kterou neznají.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 14:16 | Marek

Citace - Radek / 07.01.2020 08:27

Četl jsem článek ktérý se zabýval vlivem kvality nafty na motor (hlavně vstřiky). Porovnávali tam dvě auta které jezdily na Vervu od zakoupení. Jedno rozdělali po 80 000 km a další po cca 230 000 km. Vstřiky byly testovány přímo firmou Bosh a vykazovaly jen minimální odchylky. Já rozhodně raději dám o 80 kč víc na nádrži (většinou tankuji tak 60-61 litrů) a natankuji kvalitu, než na tom škudlit a pak mít opravu za desetitisíce kvůli zaneseným vstřikům.
Máte pravdu, že Polska Benzina má opravdu dobou naftu (aditivum v naftě), podle testů dlouhodobě. Každopádně můj kolega který jezdí zásadně na v-power diesel tak má aktuálně u mercedesu po 150t.km problém se vstřikováním. Takže reklamním řečem o tom, že se vyplatí jezdit na prémiové palivo moc nevěřím. Problém není v naftě jako takové, ale právě v množství a kvalitě aditiva a to si každý může dát jaké chce. Vzhledem k tomu, že v tomto státě, ale i jinde jsou peníze až na prvním místě tak to žulí všichni jak to jde. Viz právě testy paliv. Já třeba občas musím tankovat na trojmezí u České pumpy MOL a jaké je mé překvapení, že mám vždy vyšší spotřebu. Že by bylo palivo z Polska? Tím chci říct, že značka už dávno neznamená kvalita...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 13:42 | Jan Dudek

ONO nemá nekvalitní pohonné hmoty, jak si hodně lidi myslí, protože jsou levnější než konkurence. Oni dělají "šméčka" s daněmi:) jako konečnému zákazníkovi je mi tohle úplně jedno, jdu po ceně. Honza
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 13:13 | jmc

Proč je špatně tankovat jen pár litrů?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 12:26 | MARIE DUŠÁTKOVÁ

Což je u nás obvyklé, že? Určitě se prodávají i jinde, ale to by těch kontrol muselo být více a častější, toto je fakt málo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 12:15 | Mirek

Ještě jednou se musím do povídání zapojit, ale jenom několik poznámek. Mnoho mýtů a omylů, ale to je asi normální. V rafierii se "vaří"PHL pro všecny stejně. Velké sítě si tam nechávají přimíchávat pak aditiva, podle nějakých svých zkoušek, ale recept samotných aditiv stejně neznají, to si výrodci aditiv hlídají. Autocisterny mají několik komor a mohou vozit společně benzin i naftu, zde může dojít k přimíchání z měřidla a potrubí. Stačí několik litrů. Hlavně u nafty se pak mění bod vznícení. To je pak auto líné. Někteří nafťáci si v zimě přidávají do nafty po natankování benzin a myslí si jak si pomohli??? Pak nadávají na pumpu. Na zimu existují jiné přípravky. Než se z rafinerky a cisterny stočí PHL (pohonná látka) je mnohokrát filtrována a další filtrování probíhá při tankování do aut(v mikronech), takže mechanické nečistoty natankovat do auta je lež jako věž. Měření pro výdej ze stojanu - to provádí, kontroluje a nastavuje STÁT. Měřiče jsou zaplombované a jenom magor by si dovolil to odstranit, poškodit, to je průšvih nade vše. Při provozu může dojít spíše k opačnému efektu, a to, že stojan vydává více PHL. Kontroly státem jsou pravidelné. Že se do nádrže nebo kanystru natankuje více než se udává je spíše o hlouposti řidiče. Všude je bezpečnostní prostor, který činí 10 - 15% navíc z objemu nádrže minimálně, když to tam napere až to teče z hrdla zadělává si na problém (doporučuji nastudovat např. na netu). Některé automobilky uvádějí obsah normální a obsah bezp. I do správného a certifikovaného 5 l kanystru se natankuje normálně 6,5 litru PHL. Biosložka je problém. To je z části o hlouposti a neznalosti politiků, jak našich, tak z EU. Poradit si nenechají.O tom kolik z toho mají peněz (pro ně, pro strany) psát nechci. Pokud se jezdí více, často a tankuje se plná nádrž, je to v pohodě. Pokud ovšem tankujete pár litrů a jezdíte jenom občas, tak to je špatně. Biosložky se prostě rozpadají rychle. Pak je "dobré" nechat třeba benzin v sekačce přes zimu, už si neškrtne a musí se rozebrat a vyčistit. Zahraničí - také tam občas jezdím. Při cestě z Francie jsem natankoval v Německu na dálnici benzin (ČS DEA) a byl jsem rád, že jsem dojel za hranice a dotankoval náš benzin. Všude je něco. Ve Francii byl zase na čerpačkách bordel.V Rakousku bývá bordel také. Přeji mnoho šťastných a bezproblémových km.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2020 9:26 | Jan

Napočítal jsem jen 10 pokutovaných pump za rok 2019. To je přeci dobrý výsledek na zemi, která je jimi prošpikovaná křížem krážem, ne? A pak že "všeci kradnú".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2020 9:16 | Mira

Pač bratři Ondrovi kteří Ono vlastní, se netají tím že mají nízkou marži ale obrovskou výtoč. V tom je celé tajemství
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 8:27 | Radek

Četl jsem článek ktérý se zabýval vlivem kvality nafty na motor (hlavně vstřiky). Porovnávali tam dvě auta které jezdily na Vervu od zakoupení. Jedno rozdělali po 80 000 km a další po cca 230 000 km. Vstřiky byly testovány přímo firmou Bosh a vykazovaly jen minimální odchylky. Já rozhodně raději dám o 80 kč víc na nádrži (většinou tankuji tak 60-61 litrů) a natankuji kvalitu, než na tom škudlit a pak mít opravu za desetitisíce kvůli zaneseným vstřikům.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2020 8:23 | Honza

Jitko, takovej přohřešek u několika pár aut má na životní prostředí dopad nula nula nic. Nerejpejte se v hovnech...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Lubomír Lízal

ekonom

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services