Na důchody bude, spočítali experti. Spadnete ale na čtvrtinu mzdy

Jiří Hovorka | rubrika: Analýza | 26. 9. 2019 | 48 komentářů
Jestli se v systému nic nezmění, stát to sice „utáhne“, ale poměr důchodů ke mzdám výrazně klesne. Jenže když budeme jenom zvyšovat důchody, aby se dosavadní poměr nezměnil, bude to problém pro státní pokladnu, ukazuje nová studie.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 9. 2019 8:43, ave

Když nebude vláda vydávat finance na nesmysly a nebudou krást, tak je financí dostatek.

+71
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 9. 2019 17:20, Jirka

Státní zaměstnanci, ať jsou jejich složení a počty jakékoli, jsou placeni z (všeobecných) daní. Do důchodového fondu přispívají a čerpají z něj jako kdokoli jiný. Jeho rovnováhu tedy neohrožují. Samozřejmě, pokud by byl jejich počet nižší, mohly by být o část daňových odvodů zvýšeny odvody na důchodové pojištění. Mám ale pocit, že stát daně nesníží, i kdyby propustil celou armádu a policii a zrušil polovinu úřadů.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

30. 9. 2019 14:52 | czhunter

Citace - Molda / 29.09.2019 19:15

Jim se to mluví zvýšit věk do důchodu jenomže oni nedřou od rána do večera jako my blbci na stavbách
A není to náhodou tak, že "vy, blbci na stavbách" jedete prakticky všichni na OSVČ/švarc a neplatíte prakticky žádné daně?
Se vomlouvám, jestli jste náhodou ta obdivuhodná výjimka ve stavebnictví, která daně platí ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2019 19:15 | Molda

Jim se to mluví zvýšit věk do důchodu jenomže oni nedřou od rána do večera jako my blbci na stavbách
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2019 16:38 | kalich

V současné době kdy stát neumí udělat DR je dobré,že existují jasné výhody pro důchodce. Limit na doplatky na léky,MHD i zdarma,sleva na vlaky+autobusy,levné taxíky,různé slevy na sportovní a kulturní akce atd.. Nyní chybí ještě u části důchodců vyřešit náklady na bydlení. Tento problém je zaviněn jak státem,tak i přímo občany (např.schválně nevyužili možnost se přestěhovat z různých důvodů). Pokud bychom převedli výhody na ušetřené peníze,které důchodce nemusí nyní vynaložit,tak pokud by se dořešilo i levné bydlení do 25% z penze,tak pak je i nesmysl,že důchod má být cca 40% průměrné mzdy,ale může i být méně třeba i cca 25-30%,zvláště když sami občané si zajistí na stáří i jiné příjmy než penzi (pronájem,dividendy,výsluhy,pr odejpřebytků ze zahrady,dědictví atd.). Velkou roli sehrává i stáří důchodce. Čím starší,tím menší nároky na výšku penze pokud neskončí v předraženém domově důchodců!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2019 16:24 | kalich

Takový obecný názor je k ničemu a ještě víc je smutné,že má takový kladný ohlas. Lidé s takovým názorem nejsou pro společnost žádným přínosem. Níže si přečtěte můj názor,který alespoň je konkrétní!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2019 14:16

Trestat za úspěch?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2019 14:15 | Martin

Super. Koupím si kompresor a budu si asi foukat vzduch do prdele. Už teď mi čtvrtina platu nepokryje ani nájem, natož pak za 17 let...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2019 13:49 | Pendejo Trafficante

Co udela progresivni dan?
Prekvapive vsechno zaplati stredni trida. Cast uspesnyh lidi se presune jinam. Treba do USA - jako Elon Musk, ktery pochazi z Jizni Afriky a v USA zalozil nekolik uspesnych firem, mimo jine i SpaceX a Teslu (ta, co dela auta, ne tu ceskou).
Na velmi bohate nema zadna dan vliv. Dan z majetku zajisti jejich odchod. Dan z prijmu zajisti castecne odchod lidi a castecne odchod tech prijmu a jejich presun do firem. Hezky to zni a volici se zakladni skolou a neschopnosti nasobit za to radi daji svoje hlasy. To je vse.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 9. 2019 11:18 | Karel

A zkusili odborníci spočítat důchody za předpokladu,že se zruší Senát a sníží počet státních úředníků i různých úřadů?. V naší vesnici byli před 25 lety na OU 3 úředníci včetně starosty, dnes je jich tam 8. Počet obyvatel narostl o 200. Slováků je 5 miliónů a mají 100 členů Národní rady. Nás je 10 miliónů a tak by nám logicky mělo stačit 200 poslanců a těch 81 staříků poslat do důchodu. Stejně jen vymýšlejí íčoviny.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2019 22:53 | Petr

Neplaťme ty co nactěji dělat zbyde nám vic na důchody vemte si přiklat ze Švýcarska neděláš namáš dávky
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 9. 2019 22:15 | pag

Jednoduché,vše co po plyšáku bylo získáno podvodem,okamžitě odebrat,i dědicům.Poté zavést progresivní daň z příjmu,tak jako to má např.Švédsko.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2019 14:22 | Kracík

Studie také ukazuje, že české penze jsou v rámci Evropské unie v hlubokém podprůměru. V roce 2016 dosahoval průměrný starobní důchod v Česku 407 eur, zatímco unijní průměr činil 1135 eur. Tuzemská hodnota tak je na 36 procentech průměru EU. Není co řešit .Peníze jsou u darmošlapů ve vládě !
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2019 10:13 | Bobíto

V tomto máte pravdu, když se kouknete na rostoucí tempo stárnutí populace tak je to celkem děsivé. Procentuální nárůst populace je výrazně pomalejší než tempo, kterým populace stárne. Jen od roku 2008 do 2018 se poměr lidí starších 65 let proti mužům mezi 18 - 64 let zvýšil z nějakých 17 % na více než 25 %. U žen je to ještě výraznější s ohledem na to že se dožívají vyššího věku. Porodnost nám neklesá jen nižší podporou mladých rodin, ale prostě tím že už se lidi tolik nenudí. Zaměřují se v mládí na cestování apod. po večerech si pustí nějaký film, už jsem četl i o tom, že mladí chlapci mají nižší chuť na sex... celkové možnosti dnešní doby vedou k nižší porodnosti, časem se to třeba zase stabilizuje, ale teď narážíme na situaci, kdy kvůli vyšší porodnosti v minulém století bude úbytek pracujících. Stát tak má pouze několik možností jak důchodovou situaci napravit a ani jedno rozhodnutí by nebylo zrovna populární.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2019 20:33

Zapomněl jste na podstatné-aby všichni platili odvody ze svých příjmů !!! Viz valná většina řemeslníků, apod. Obávám se ale, že to ani EET nezachrání (ale snad pomůže).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2019 17:04 | XYZ

Hmm, nejsem žádný boháč, ale když se kouknu do výplatnice, tak na sociálním "pojištění" odvádím v součtu se zaměstnavatelem víceméně jeden průměrný důchod. Tak doufám, že mě potom stát "neodmění" tím, že do důchodu půjdu až v 75 letech a z přidělené částky si koupím leda tak 20 rohlíků a kus salámu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2019 12:53 | Rocco

..neni ten problem spise na VSTUPU,dlouhe roky vetsina jela na min. mzdach? A to nepocitaje ve srovnani s zapadem? Proste kdyz 30 let vybirate houno z kopky hnoja zadnou pevnou konstrukci neudelate. Udel montoven a otroku...kdyz mate zebracke mzdy aby se rozjelo podnikani,pijavici exekuci atd. tak to ma i druhou stranku -neresitelne minusy statu a zebracke duchody. A muzete ty lidi treba udanit a udrit az do 70 let " z jalove kravy tele...."
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2019 8:48 | czhuner

To, co si myslím já, neovlivňuje počet možných scénářů budoucnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2019 0:12 | Pendejo Trafficante

A myslite si, ze bychom s nasimi politiky dopadli, jako Norsko? Nebo spis jako Venezuela?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2019 20:55 | czhunter

"Ale nikdy nelze na duchodech vyplatit vice, nez vydelaji lide odvadejici dane statu."
Samozřejmě že lze. Když už v úvaze pracujete i s tak nerealistickou hypotézou, že 100 % všech prostředků vybraných od zaměstnanců půjde na důchody, klidně může do hypotetických možností zařadit i možnost nálezu ložiska zásadní drahocenné strategické suroviny pod ČR a vytvoření fondu z jejího prodeje, ze kterého budou financovány budoucí důchody.
Takový "Katar/Emirates model".
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2019 19:37 | Pendejo Trafficante

Muj vypocet se snazil zjistit maximalni moznou vysi duchodu pri dane urovni odvodu. Protoze s tim kolik procent vybranych penez pujde na duchody, kolik na zdravotnictvi, kolik na infrastrukturu a kolik na naproste zhovadilosti (Capi Hnizdo, dotace na Babovresky a podobne) se da hybat a bude hybat. Az budou chybet penize na duchody, tak vlada zacne duchodovy fond dotovat, aby ten pruser zakryla do pristiho volebniho obdobi. A jeste do dalsiho.
Takze pocitat s tim, ze DNES je nejake procento odvodu, ktere jde do duchodoveho fondu je zbytecne.
Ale nikdy nelze na duchodech vyplatit vice, nez vydelaji lide odvadejici dane statu. A to z principu nejsou statni zamestnanci bez ohledu na fikci toho, co jako odvadeji dane, takze jim stat jako zapalti 2x tolik a pak si pulku zase jako vezme.
V okamziku, kdy bude vice duchodcu a statnich zamestnancu, enz lidi odvadejicich dane, nemuze byt duchod vyssi, nez mzda ani kdyby politici prestali krast, zrusilo zse zdravotnictvi, skolstvi a prestala se budovat infrastruktura. Je to jasne?
A aktualni mira zdaneni uz je tak vysoka, ze dalsi zvysovani dani patrne povede ke snizeni vyberu. Viz Laffairova krivka. Uz dnes se hodne lidem nevyplati pracovat a radeji ziji z davek a k tomu si privydelavaji nacerno. Tento efekt uz jsem poznali prakticky, kdyz vlada uprostred krize zvysila DPH na potreviny a vybrala mene. Na potraviny! To je zbozi, ktere potrebuje kazdy, aby nezemrel hlady a v ucebnicich ekonomie se ukadaji, jako priklad toho, ceho lidi koupi temer stejne mnozstvi bez ohledu na cenu (lide samozrejme setrili na kvalite).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2019 17:20 | Jirka

Státní zaměstnanci, ať jsou jejich složení a počty jakékoli, jsou placeni z (všeobecných) daní. Do důchodového fondu přispívají a čerpají z něj jako kdokoli jiný. Jeho rovnováhu tedy neohrožují. Samozřejmě, pokud by byl jejich počet nižší, mohly by být o část daňových odvodů zvýšeny odvody na důchodové pojištění. Mám ale pocit, že stát daně nesníží, i kdyby propustil celou armádu a policii a zrušil polovinu úřadů.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 090 995 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dufek

ekonom

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
57,69 %

z 52 duelů
×
Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
78,33 %

z 60 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.