Zlevni jízdné, zabij konzum na vsi

Jízdné skoro zadarmo, to nejsou jen stovky a tisíce šťastných seniorů a studentů, kteří teď můžou brázdit Českem a nemyslet na to, kolik jim cinká v kapse. Dotované jízdenky můžou taky být po EET další hřebíček do rakve některých malých živností.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 7. 2019 19:42, Housenka

To je ale hloupý článek. Dopravní obslužnost je ve spoustě obcí tak mizerná, že se lidé nedostanou ani k lékaři. Senioři jsou rádi, když můžou ušetřit každý krok, nevydají se do "města", kde musí nachodit x kroků navíc a pak táhnout nákup to je stojí hodně energie a tohle zlevnění jízdného neovlivní. EET je to, co zabilo konzum na vesnicích, protože neúměrně zatížilo malé podnikatele a pro leckterého to byl hřebíček do rakve podnikání.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 6. 2019 8:19, Wojtech

Kolego pisici dlouhe slohovky o tezkem to udelu “slusneho” podnikatele, ktery drive razil heslo kdo denne nekrade alespon hodiňu, okrada stat i rodinu a dnes se mu to nedari :-( Beeeee, fuj to je ale doba!

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

11. 6. 2019 9:01 | Zdena

Vidím ještě jednu pozitivní věc na slevách jízdného. Více seniorů přestalo jezdit autem a využívá vlaku. Což má zcela jistě pozitivní vliv jednak na dopravu a taky na životní prostředí. A myslím si, že ještě nejsou slevy využívány všemi. Určitě se viditelně uvolní doprava auty, protože důchodců, kteří mají chalupy a pendlují mezi bytem a chalupu je hodně.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 6. 2019 6:56

Vy asi nebydlíme na vesnici? Že? To, že si každý pěstuje svou vlastní zeleninu a ovoce, už dávno neplatí... Všichni si ji jdou koupit do obchodu
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 6. 2019 6:15 | Ivoš

Osobní zkušenost mám jinou Malá vesnice neschopný Vietnamec drahé zboží Slevy jízdného byly správné
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2019 11:42 | Rumburák

A teď povídejte: https://www.trnava.cz/zastupitelstvo-obce/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 11:37 | Gabriel Pleska

Plus je tu ještě to, že řadu z těch obchodů mají/měli starší lidi. A některým z nich už to za zlobení s učením nových technologií nestálo.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 10:07 | Falcon

A kolik let už podnikáte, jakém oboru a kde? To by mě velmi zajímalo, protože takových rádoby chytrých keců se dopuští hlavně ti, co se neživí vlastní prací. EET zatěžuje podnikatele časov i díky pro drobné podnikatele až likvidačním pokutám. Jsou už i případy, kdy kvůli blbé krabičce zápalek prodané, protože si na ně zákazník vzpoměl až po zaplacení a trafikant měl krám plný lidí a tak mu zapoměl vystavit EET účtenku, dostal tento prodejce pokutu 15 tis Kč. Připadá vám to adekvátní jednomu takovému opomenutí? Kolikrát jste vy měl krám plný spěchajících lidí čekajících u pultu na zaplacení a stále měl jen dvě ruce na to, aby jste vše stihnul a pak od člověka, kterého živíte ze svých daní kvůli pitomé krabičce dostanete likvidační pokutu. Tyhle změny nejen v EET, ale i v dalších oborech jsou jednoznačně zaměřeny na likvidaci drobných podnikatelů, protže velké ryby si optimalizují daně kupříkladu převodem zisku do zahraničí k mateřským buď zahraničním vlastníkům a nebo jen pro daňové úřčley založeným mateřským firmám v zahraničí a nebo se chovají jinak nepoctivě s čarováním kolem daní a stát není schopen a nebo ochoten tyto věci řešit a tak komouši a postkomouši opět vyvolávají nenávist a závist mezi lidmi a podobně jako ten socanský blb a kdysi ministr Mládek lidi štvou proti drobným podnikatelům jako těm největším nepoctivcům co okrádají stát na daních. Ale to přece každý trochu soudně uvažující člověk musí vidět, že není pravda. Ale k této části obyvatelstva vy asi nepatříte, že? EET v konečné fázi naopak stát v případě zkrachovalých a podnikání ukončících drobných podnikatelů má a bude mít dopady v tom, že se už drobní podnikatelé na podnikání vykašlou, u části z ich pak přibudou státu náklady na podporách v nezaměstnanosti, sníží se rozsah a dostupnost služeb na vesnicích a tak se dá pokračovat. EET v tom rozsahu jakém je je prostě dokonalá ukázka komunistického myšlení ve stylu podnikatelé jsou lumpové co neplatí daně a tak, místo toho, abychom stíhali nepoctivce, tak postihneme úplně všechny bez rozdílu. Také není divu, když tohle vymysleli ruku v ruce bývalý stbák za podpory KSČM a socanů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 9:15 | josef

ty vesnicke obchody maji tak male obraty a tak velke naklady, ze jsou casto ztratove, tj. zadne dane neplati. Takze EET je pro ne predrazena prekazka. Dalsim faktorem je samozrejme raketovy rust minimalni mzdy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 9:14 | josef

tezkou demagogii jste predvedl Vy. Asi neznate obce, ktere maji treba 300 obyvatel ve 3 vesnicich... a zadne mistni producenty. A pekarna na vesnici? Ta by se ani neuzivila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 9:12 | josef

a proc by mel mit obchudek na vesnici oveoce a zeleninu, kdyz ma kazdy vlastni? A tezko se divit tomu, ze maji do tri, kdyz maji male obraty. To neni jak ve meste, kde se jim vyplati mit do osmi, deviti. Vesnicky obchod si ani moc nevydela na mzdu zamestnancu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 8:55

Nevím, jestli by důchodci jezdili do města pro potraviny, tady se asi nezmění nic, protože cestovat s těžkými taškami autobusem nebo vlakem je fyzicky náročné.
Ale vím o jednom pozitivním vlivu zlevněné dopravy přímo z rodiny - na maloměstě jsou totiž léky cca 2x dražší než ve městě, kde je lékáren více a konkurují si - měsíčně tak důchodce ušetří na lécích pětistovku (jezdili do města i předtím, vyplatilo se to, dnes se to vyplatí dvojnásob). A to je dobře, lékárna v městečku má nižší náklady (symbolický nájem, nižší mzdy) a přesto dvojnásobné ceny, což je prasárna.
Jinak pokud jde o rozsah slevy, připadá mi zbytečně široká, ale to je věc názoru. Lidé nad 65 a děti do 15 let jistě ano - ale lidé mezi 15 a 18 nebo dokonce dospělí mezi 18 až absurdními 26 lety by se měli učit znát cenu peněz a když si dokáží vydělat na IPhony a marihuanuu, na jízdné by to dokázali také.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2019 0:56 | L.

Jeden autobus ráno do města a druhý večer zpět? To bylo možná za komunistů. Po zavedení integrovaných systému je obslužnost výrazně lepší, ale, samozřejmě metro každých pět minut to není.

A proč by se nakládali do strhnutí? Nenakupují pro velkou rodinu, jen pro sebe, maximálně pro partnera, pokud je ještě naživu. A stačí nakoupit na jeden, dva dny, pak si zajedou zase. Vždyť času mají dost a casta je nestojí skoro nic...
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 6. 2019 0:45 | mydlisko

Pane Páleníčku, trochu jste si nakálel do svého hnízda. Když se důchodci chovají ekonomicky, je to špatně, že. Ostatně domnívám se, že ty vaše bláboly příliš neplatí, protože je minimum důchodců, kteří k úspoře pár korun podniknou do blízkého města celodenní výlet zpravidla přeplněným autobusem. Na venkově si navíc spoustu věcí vypěstují a i další produkty jsou si schopni zajistit u spoluobčanů. Ono na té vesnici (byť už to ani zdaleka není ono) jakási sounáležitost existuje. Ale to měšťák nechápe. Nu a ty nákupy zpravidla mají v tašce na řídítkách kola (většinou zn Ukrajina), aby to nemuseli nést v ruce. Ono totiž zpravidla důchodci drží ty malé vesnické "konzumy" při životě, protože ti, co pracují, si nakoupí ve městě. Dále je známo, že jednak nemálo důchodců disponuje mizerným fyzickým fondem a také s batůžkem či igelitkou toho moc nenakoupíte. Evidentně vám také nevadí, že ve městech už likvidace drobných prodejců dosáhla svého zenitu. Osobně mi spíš vadí sleva pro mladé či dokonce dospělé, kterým fyzický fond nikterak nebrání přivydělat si. Takže mnohem lepší bylo důchodcům přidat k důchodům "na dopravu" a nechat na nich, zda takto získaný peníz utratí za dopravu, či ve vykřičeném podniku (samozřejmě přeháním) nebo (nedej bože) za léky. U mlaďochů je hranice 26 let lumpárna - domnívám se, že by sleva měla být omezena 15-16 lety věku. U starších bych se nebránil 50 % slevě, ale pevně stanovenou mezi konkrétními dvěma místy (potvrzení o studiu), která by platila Po - Pá, protože jak známo o víkendu žádné školy nefungují. Sám jsem tuto praxi za minulého režimu zažil. Resumé: váš článek mi p. Páleníčku přijde, velmi kulantně řečeno, jako docela hloupý. Jestli si myslíte, že důchodci cestují "jako o dušu" jen proto, že je to (relativně) levné, jste vedle jak ta borovička...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 6. 2019 0:09 | Lukas

Pokud nekoho zlikviduje EET (=radne placeni dani), nebyl to zrovna uspesny podnikatel.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 23:20 | John

Vzhledem k tomu, že už je tak třetina vesnických obchůdků dotovaná z obecních peněz, mi přijde článek mírně opožděný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 18:55 | Doktor

Záleží samozřejmě na konkrétním místě (obci), ale i na kvalitě obchodu, otevírací době a podobně, přesto: Někteří lidé díky levného jízdnému snadněji odjedou, jiní snadněji přijdou. Studenti i důchodci na výletě mají hlad, žízeň, zapomněli si kartáček, opalovací krém atd.atd. Vidím to nejenom na těch nejprofláklejších turistických místech. Může to být i výhoda.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 18:00 | Duchodce

Sleva na jízdném? Kdo na tom vydělá? Konzum konci, atd. Takže kdo na tom vydělá. Praktický nikdo. Stát vyplatí dotace, ale v rámci DPH si své opět bere zpět, a to nejen od dopravce, ale také od jeho dodavatelů. Dopravce přepraví více osob, správce kolejí dostane více peněz za tuno/km, prostě dopravce musí přidat vagóny atd. Stát dostane více na DPH. Malý obchodník na vsi? Pokud sídlí vedle Kauflandu, nepřežije tak jako tak. Pokud je trochu dále, tak se musí chovat tak, aby velkému na dědině mohl konkurovat, pak musí upravit prodejní dobu, nesmí nakupovat u Kauflandu, ale musí si najít jiný zdroj . To vše není otázka jen EET, ale i DPH, daně z příjmů zdráv a soc. pojištění, ale také chování obchodníka. Proč např. prodejce benzinu, má mít z každého litrů čistý profit 1,50 - 2,00 Kč. Protože je to pro nás potřebné, ale i zbytečně jezdit autem. Vidím lidí, jak m!uvi v televizi o ekologii a čistotě ovzduší, vyjde však ze studia, sedne do auta a jede domů, na konečnou metra. Není sleva na jízdném i přínosem pro zdravé životní prostředí?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 17:52 | Ledňáček

To je teda těžká demagogie. Máme chalupu na vesnici, kde je provozovatel denně a zboží zásobuje podle poptávky místních a také z místních zdrojů - - od lokálních řezníků uzeniny, od chovatelů med, domácí vejce, vážené droždí, nakládané zelí. A pro místní supluje i hospodu vzhledem k tomu, že zajít si na 2 lahváče a pokecat na lavičce před krámem se sousedy má taky něco do sebe a než hospoda je to levnější. Pro spoustu lidí je zajímavější nakoupit si u něj, než strávit půlden nákupem ve 12 km vzdáleném maloměstě, kde jsou supermarkety od velkých řetězců hned 3.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 16:35 | D

Důchodci se určitě vypraví jedním autobusem ráno, který ve vesnici jede, na nákup do supermarketu ve městě. Naloží se, že se div nestrhnou a budou vyčkávat na ten druhý autobus, který k nim jede v pět odpoledne. Problém je jinde. Ty obchůdky na vesnicích jsou nejen o dost dražší, než supermarket ve městě, ale ještě tam skoro nic nemají. Třeba takový obchůdek v Říčkách v Orlických Horách. Otevřeno je do tří, z ovoce a zeleniny jen brambory a cibule. V devět hodin již žádné pečivo a to vše uprostřed letní sezóny, kdy je všude okolo plno rekreantů a výletníků.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2019 15:28 | czhunter

Problém je v tom, že každá z těch funkcí, které jste vyjmenoval že by obchůdek mohl mít, má své vlastní předpisy a normy (bezpečnostní, hygienické, protipožární, ...) které je velmi těžké s malým kapitálovým zázemím plnit už samostatně, nedejbože "kombinovaně".
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 6. 2019 11:22 | kp

Jízdné - podporuje tuzemskou turistiku - a ta zase podporuje venkovské konzumy. Lavička před obchodem, s jednoduchým stolkem, případně i lahváč z lednice - to vše dělá divy - jen to chce trpělivost a snahu podobnou vietnamským prodejcům, kteří mají otevřeno často od nevidím do nevidím. Samozřejmě každý raději nakoupí tam, kde se dobře domluví. Podle mne když důchod činí v průměru necelou čtvrtinu ze mzdy, tak čtvrtinové jízdné musí zákonitě podpořit obrat právě v těch vesnických prodejničkách. Bývá jich bohužel pomálu. Vždycky jsem tam rád na výletech zašel pro jídlo a pití, ale mnohdy jsem si odnášel kapesní nůž, šálu, svetr nebo rukavice, ale i plno různých drobností. Bylo a je to o objevování. Snad zvýšený obrat umožní v těch vesnických prodejnách trošku snížit ceny, někdy a někde bývají u opravdu kruté. Taková prodejnička dokáže v malé vesničce zvláště v letním období úspěšně suplovat i funkci hospody. Tyto prodejny by mohly často plnit i funkci pošty. V případě, že by byly umístěny na železniční stanici, mohly by i z tohoto titulu pravděpodobně čerpat potřebné prostředky. I malá noclehárna - ubytovna by mohla pomoci těmto obchodníkům úspěšněji přežívat. Vždycky když vidím sešlou a uzavřenou budovu nádraží, tak mne to jako železničního fandu zamrzí. Možnosti určitě existují, jen by to chtělo aby z každé funkce, kterou takový podnik bude splňovat přicházela také odpovídající podpora, plynoucí nejen z realizovaných obratů, tak i z podpory spojené s faktem, že podnik poskytuje ty a ty služby přínosné pro místo a region.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Köppl

mediální expert

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Daniel Köppl
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services