2018: Jak reklamovat a nepohořet

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 10. 2018 23:44, Klacan

Vážení,co je to za zákon... koupím si koupímsi třeba telefon... potřebuji telefonovat,sice asi divné ale k čemu jinýmu,no a on se posere...reklamace...a nemám jak komunikovat... kolik telefonů musím koupit abych byl dostupný???jinak koupím si novou věc, přestane fungovat...opakuji,novou věc...tak proč bych měl akceptovat nějakou opravu v záruce...? nefunguje-buď vyměnit zboží a nebo vrátit peníze...jak to funguje jinde v Evropě...

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)

16. 1. 2019 11:26 | Marek Stančák

Dobrý den, chci se zeptat jak pohlíží občanský zákoník na nákupy např. jízdenek (či e-jízdenek). Mezi mnou a dopravcem je na základě jím poskytnutého jízdního řádu uzavřena kupní smlouva. Už samotné zpoždění daného spoje je porušení kupní smlouvy, ale je jasné, že není možné zákon vymáhat tak doslovně, jelikož zpoždění např. vlaku vznikne vlivem přírodních neduhů apod. Ale co v případě např. reklamace elektronického lístku Českých drah? Na přepážce ČD mi je řečeno, že reklamovat můžu pouze v eshopu, ale dle OZ je reklamace možná vždy v jakékoliv prodejně poskytovatele služeb. Další věc: ČD při reklamaci píšou, že na vyřízení reklamace mají až 3 měsíce. Jak je to možné, když každý obchodník má lhůtu max. 30 dní.
Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2019 19:26 | Petr

Již když jdete reklamovat po 3 tu stejnou vadu tak máte ihned nárok odstoupit od smlouvy pokud vám nechtějí vyhovět tak na obchodní inspekci pro odborné posouzení
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 1. 2019 19:25 | Petr

Pokud mám na telefonu víc než 3 různé vady které mi brání v normálním užívání (6vad) a je to reklamace do 6 měsíců mám prâvo ihned odstoupit od smlouvy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2019 23:35 | Zdenka

Dobrý den, reklamovala jsem po třetí vadu ventilu u tlakového hrnce, chtěla jsem vrácení peněz, ale bylo mě řečeno, že až při čtvrté reklamaci. Nejspíš zase jen ventil vyčistí a vrátí mě hrnec a za chvíli zas nepojede, ale to už bude po záruce. Na co mám nárok? Mohu nesouhlasit s vyřízením reklamace, když jej vyčistí? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2019 15:25 | Lukas

Dobrý den prosím vás reklamoval jsem LCD televizor protože se udělal u prostřed Obrazovky vlek.Reklamoval jsem jí a pak mi volaly ze servisu že tomu nic není. Byl jsem jí vyzvednout doma zapnul a furt tam je ten flek Chci ji vrátit zpět a vrátit peníze. Mám nárok na vrácení peněz? Děkuji Lukas
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2018 9:53 | Daniela

Dobry den, jak mam prosim postupovat? Reklamovala jsem mobil. Tel, 30- denni lhutu nesplnili, prisla jsem 31. Den s uctenkou, kdy mi byly vraceny penize bez dokladu a s vracenym reklamac. Protokolem, kde nic nezaznamenali.Po par dnech pote mi prisla sms i e- mail, ze reklamace je vyrizena a neuznana, at se dostavim do prodejny. Poradi mi prosim nekdo? Co ted mam delat a jake mam prava, zda po me muzou vymahat penize zpet?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2018 9:35

Dobrý den, mám úplně stejný problém. Začalo mi cvakat po 2,5 měsíci kolečko u kočáru. Dala jsem na reklamaci. Po 14 dnech reklamace zamítnutá. Kolečko nadále cvakalo, kočár mi odrely a pjistku u kolečka zničili. Poslala jsem zpět na reklamaci a zdam nový kočár.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2018 17:39

Mohu poprosit o zprávu na email kacik100@seznam.cz? Moc dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2018 17:37 | Kateřina

Dobrý den, zakoupila jsem v kamenné prodejně nový kočárek, na kočárku se rozbilo něco u kola, reklamaci neuznali ale opravili za symbolickou 1 Kč. Nyní se kolo opět porouchalo, následoval stejný postup, reklamace neuznaná, opraveno za symbolickou cenu nyní 10Kč. Podruhé jsem kočárek nepřevzala, při jeho kontrole došlo k odpadnutí části u odpružení. Poradíte mi prosím na co mám nárok, jak postupovat aby mi reklamaci uznali a dali alespoň slevu, nebo ideálně vrátili peníze? Moc děkuji za radu a pomoc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 11. 2018 15:46 | Prosíková J.

Dobrý den, prosím o radu, jak mám reagovat na nesoučinnost vedoucí v obchodě, kde jsem reklamovala po 3 měsících občasného užívání vodítko Flexi (599,-- Kč) pro psa do 12kg, můj má 6 kg. Objevily se na něm četné zářezy po lanku na krytu vodítka - měkký plast, dále se třepí lanko. Vedoucí prodejny mne zprvu odkázalana jejich dodavatele, ať "si to vyřídím s ním sama". Dále mi navrhovala výměnu mého kazového vodítka za její vlastní, které má doma (bez obalu, jakéhokoliv dokladu, starší typ, patrně reklamní?) s tím, že mi nemůže vodítko po 3 měsích od nákupu vyměnit za nové, protože by to musela zaplatit ze svého... Zboží tak už přes 2 měsíce nemohu používat, byly na ně sepsány 2 reklamační protokoly, dosud leží v prodejně. Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2018 19:11 | Petr

Potřebuju poradit jestli a jak jde reklamovat telefon když občas dělá chyby a někdy se kvůli nim musí restartovat. Předem děkuji. S pozdravem Petr
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2018 12:06 | Lange Gabs

Já ted reším obdobný problém s telefonem tak vám dám vědět.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2018 8:37 | Kotkolíkova

Chci se zeptat 30 dní se počítají pracovní dny u reklamace
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2018 23:44 | Klacan

Vážení,co je to za zákon... koupím si koupímsi třeba telefon... potřebuji telefonovat,sice asi divné ale k čemu jinýmu,no a on se posere...reklamace...a nemám jak komunikovat... kolik telefonů musím koupit abych byl dostupný???jinak koupím si novou věc, přestane fungovat...opakuji,novou věc...tak proč bych měl akceptovat nějakou opravu v záruce...? nefunguje-buď vyměnit zboží a nebo vrátit peníze...jak to funguje jinde v Evropě...
+49
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 10. 2018 23:19 | Jana Ševčíková

Dobrý den. Zakoupila jsem si mobilní telefon ne zrovna za nízkou cenu. Po půl roce, v záruce, přestalo fungovat hlasové oznámení zprav tzn. sms, WhatsApp, Viber. Telefon jsem odnesla k reklamaci do prodejny, kde se mnou sepsali reklamační protokol a telefon odeslali do servisu. Po 3 týdnech jsem si měla telefon vyzvednout, závada se neprojevila, reklamace neuznána. Telefon jsem si vyzvedla, za hodinu po příchodu domů zvukové znamení opět nefungovalo. Odnesla jsem telefon okamžitě zpět do prodejny, kde 3 pracovníci postupně zasílali zpravy na muj telefon a sami viděli, že telefon nefunguje, jak má. Sepsali znovu reklamační protokol a znovu telefon odeslali do servisu.Jak mám postupovat v případě, že servis pošle telefon zpět s vyjádřením, že se opět závada neprojevila, reklamace neuznána. Chtěla jsem telefon používat, ne se dohadovat se servisem. Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2018 18:09 | Romana

Dobrý den, chci se zeptat. Reklamovala jsem už 3 krát telefon,po každé stejná vada. U třetí reklamace jsem chtěla odstoupit od smlouvy. Ale to mi bylo řečeno, že jsem to měla požadovat, než jsem to reklamovala. Na to mě prodejce neupozornil. Myslela, jsem,že je to automatické. No, tak jsem talefon převzala a čekala až se znovu porouchá a stalo se. Ale teď mi poslali sms, že reklamaci nepřijmuli. Podrobnosti na prodejně. Zítra tam jdu. A teď otázka:jak se mohu bránit? Podotýkám,že dne4.9.2018 zkončila záruka. Já reklamovala ještě v záruce. Děkuji za indi
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2018 19:15 | Kateřina

Dobrý den, dnes jsem byla reklamovat sluchátka v Okey elektrospotřebičích. Jedno přestalo hrát, měla jsem zde navíc k tomu bleskovou výměnu(příplatek 50Kč za to, že mi okamžitě dají nové pokud se s nimi neco stane) Znám to již z Elektra, kde s tím ale nemeli zadny problem a hned mi dali nová. Pán mi ale zde řekl, že to prý, není zas tak jednoduché buď si připlatím 50kč protože v době koupi byly ve slevě, nebo využiji bleskovou výměnu ale dostanu je až za 30 dní. Jelikož jsem pospíchala, zaplatila jsem tedy 50Kč a dostala jsem nové, ale pán chtěl abych slečně co tiskla doklad nadyktovala i své telefonní číslo a jméno co si napsala na druhý doklad který si nechávali. Bohužel jsem se ve spěchu nad tím nezamýšlela a neptala se proč to po mně chce. Máte pro to nějaké vysvětlení? Není to špatně, že to po mně chtěli a že jsem jim to dala?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2018 4:55 | Zdeněk

Dobrý den, můžete dát konkrétní příklad k tvrzení "To samé platí, když se na zboží objeví tři vady naráz a každá brání řádnému užívání věci".
Pokud si pořídím např. nové elektrokolo a vyskytnou se na něm tři závady současně, např. nefunkční baterie a k tomu dvě další závady, které jen otravují, ale neznemožňují jízdu na kole. Jedná se o tři závady bránící řádnému užívání věci a tudíž mám nárok na odstoupení od smlouvy?
A co se míní pod "současně"? Že se závady vyskytly během jednoho dne nebo týdne nebo měsíce? V podmínkách reklamace k výrobku tuším stojí, že se má reklamovat neprodleně po výskytu závady....
Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2018 20:47 | Nikola

Dobry den, ztratila jsem reklamacni protol a obchodnik mi nechce vydat reklamovane zboží zpět ani na obcansky průkaz. Ma to na to pravo?. Dekuji za odpověď
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Hajduková

podnikatelka, Komas

Petr Němec

právník a mediátor

Jiřina Hajduková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services