Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Brno se chtělo stát velkoměstem, dopadlo to jako vždycky

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 20. 4. 2018 | 37 komentářů
Osekávání projektu přesunu brněnského nádraží je tragické pro Brno – a příznačné pro celou republiku.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 4. 2018 10:22, Ramesse II.

Sice to sleduji jen okrajově, v Brně jsem jen tu a tam jako turista na výstavě apod. a když tam nepojedu, nic se nikomu nestane - ale jako člověku jezdícího vlakem mi připadá logické mít nádraží v centru a ne někde za městem. Taxikáři by jistě měli radost, ale člověk co by do taxíku nevlezl jako jsem já by do Brna už prostě nejel. Mimochodem základ článku je asi v té větě, že "generace architektů si nebudou mít kde hrát" - takže así víme odkud vítr vane.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2018 11:47

Se vším tedy vlastně ne - ještě je druhá sorta věcí, která je taky na ho*no, ale pro změnu drahá.
To je ta takzvaná "třetí cesta", kterou budujeme.
Jaká by to však byla nuda, kdyby bylo všechno stejné.

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Czhunter 20. 04. 2018 11:35)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

23. 4. 2018 16:51 | H_o_K

Opět se vracím je stále nezodpovězené otázce. Jak daleko je ve Vídni MHD? 1000 metrů? 800 metrů? Nebo ještě dál? Nebo jako v normálním městě hned vedle nádraží? A jak daleko bude "nové moderní" nádraží od MHD (je dál než ÚAN)? 1200 metrů? To je ten "plivanec"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 16:45)

23. 4. 2018 16:55 | Petr Brno

Ve Vídni je MHD zhruba stejně daleko, jako bude u řeky. Tj. tramvaj případně další spoje hned před nádražní budovou. Případně cesta na dnešní uzel přes nádraží cca 3-5 minut. Čili zhruba tolik, kolik trvá dojít od nástupiště č 9/10 kam nejčastěji přijíždějí vlaky z ČR, na metro U1. O tom, že řeka přinese násobně lepší dostupnost i pro auta, ani nemluvě (stejně jako ve Vídni se to násobně zlepšilo vybudováním podzemních parkovišť). Bavíme se tady o pár minutách, které nehrají absolutně žádnou roli, stačí někde jeden semafor a na stejnou dobu než se dostanu k řece, se zadrbu i dneska při cestě na nádraží "v centru".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 16:51)

23. 4. 2018 16:57 | H_o_K

Žádám všechny, kteří podporují "odsunuté nádraží", aby mi našli v civilizovaném jiné město, kde je vlakové nádraží od MHD 800 metrů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 4. 2018 16:57 | H_o_K

Prosím ukažte zastávku MHD, která je 3-5 minut od "odsunutého" nádraží. Jinak lžete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 16:55)

23. 4. 2018 16:58 | Petr Brno

Dále by v původním plánu nový terminál pro autobusy jako součást nádraží, podobně jako ve Vídni. Zda toto zůstalo nebo zmizelo, si nevybavuju, spíše tipuju, že to tam už není, protože město chce zbytečně cpát desítky milionů do (soukromého) nádraží na Zvonařce, takže těžko o 100m vedle bude budovat další. Čili zde je to negativní, ovšem za to nemůže přesun nádraží, ale šméčka od Zelených (ostatně jako za vše v Brně)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 16:55)

23. 4. 2018 17:00 | Petr Brno

Vystupte si z vlaku a jděte na metro, hodinky nebo stopky na mobilu jistě máte. S nějakým zeleným fanatikem, který tvrdí, že k řece MHD nepojede a budeme muset chodit pomalu pěšky k současnému nádraží, se opravdu dohadovat nepotřebuju.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 16:57)

23. 4. 2018 17:03 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 16:57

Žádám všechny, kteří podporují "odsunuté nádraží", aby mi našli v civilizovaném jiné město, kde je vlakové nádraží od MHD 800 metrů.

Kde bude u řeky 800m k MHD? Pochopte už, že aktivistické Zelené / ŽB lži už v Brně opravdu nikdo nežere a spíš je to kontraproduktivní. A pokud byste chtěl slovíčkařit, tak nejbliží MHD je autobusová zastávka "Autobusové nádraží" a ta rozhodně není 800m. Jinak ve výluce jsme taky pěšky chodit nemuseli, provizorní linky 60 a 61 zvládali cestu ve špičce za cca 5-6 minut, večerní spoje v prázdném okolí Zvonařky mě od EC běžně dovezli k nádraží do tří minut... a to bylo provizorium. Takže asi tak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 16:57)

23. 4. 2018 17:04 | Petr Brno

A nezapomeňte si hezky oplusovat všechny své příspěvky, komediante :-D :-D :-D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 16:57)

23. 4. 2018 17:06 | H_o_K

Místo argumentů nálepkování "zelený fanatik"? To jste dopadl.
Takže buď lžete, jste finančně zainteresován, nebo věříte tvrzením stavební lobby, že "MHD určitě bude".
Při tempu staveb nových tramvajových tras 1 km za 10 let (to nadsazuju, ve skutečnosti je to 0 km / 10 let) tak koncem století (jako u ÚAN, 30 let stavby nádraží, 40 let kolejí).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 17:00)

23. 4. 2018 17:11 | H_o_K

V tom případě opět manipulujete. Většinu zátěže bralo nádraží Brno-Židenice. A stálo to za to.
Pokud jsou Vaše zkušenosti někdy večer, chápu. Večer autobusy možná k hlavnímu dopravnímu uzlu projely za 5 minut. Zkuste v dopravní špičce, 8h ráno nebo v 16h odpoledne, kdy jezdí většina lidí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 17:03)

23. 4. 2018 17:13 | H_o_K

Čekám, kdy najdete to nádraží 800 m od dopravního uzlu MHD. Ne, autobus 1x 10 minut fakt není dostačující jako doprava k nádraží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 17:04)

23. 4. 2018 17:15 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:06

Místo argumentů nálepkování "zelený fanatik"? To jste dopadl.
Takže buď lžete, jste finančně zainteresován, nebo věříte tvrzením stavební lobby, že "MHD určitě bude".
Při tempu staveb nových tramvajových tras 1 km za 10 let (to nadsazuju, ve skutečnosti je to 0 km / 10 let) tak koncem století (jako u ÚAN, 30 let stavby nádraží, 40 let kolejí).

Hlavně že argument typu MHD je 800m je ok... Jinak samozřejmě, mám tam asi 30 hektarů pozemků, takže jsem zainteresován jako naprosto každý, kdo si dovolí říct, že by třeba řeka mohla být lepší než Zelený paskvil Petrov či "nulová varianta". Na rozdíl od většiny aktivistů tím vlakem jezdím a docela často, takže všechny ty pseudoargumenty typu MHD kilometr daleko nebo prodloužení dojezdnosti o desítky minut mi přijdou naprosto k smíchu. Jinak pokud se bude stavět Petrov, tak na tu slavnou MHD to budete mít nějakých 300-500m stejně, takže to bude trvat taky o dost déle než dnes. Hezky od Malé Ameriky k nádraží pěšky. Čili ještě horší než dnešní Zvonařka a její (slabé) napojení na MHD. Ale to asi taky nechcete slyšet, že...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 17:06)

23. 4. 2018 17:16 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:13

Čekám, kdy najdete to nádraží 800 m od dopravního uzlu MHD. Ne, autobus 1x 10 minut fakt není dostačující jako doprava k nádraží.

Já nic o 800m nepsal, s tím začal někdo jiný, takže ji hledat nepotřebuju, že...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 17:13)

23. 4. 2018 17:22 | Petr Brno

Citace - H_o_K / 23.04.2018 17:11

V tom případě opět manipulujete. Většinu zátěže bralo nádraží Brno-Židenice. A stálo to za to.
Pokud jsou Vaše zkušenosti někdy večer, chápu. Večer autobusy možná k hlavnímu dopravnímu uzlu projely za 5 minut. Zkuste v dopravní špičce, 8h ráno nebo v 16h odpoledne, kdy jezdí většina lidí.

Jo, všichni vystupovali/nastupovali v Židenicích aby pak jeli do toho centra násobně déle než z Dolního. Ve špičce z/na Dolní pod deset minut úplně běžně, protože konkrétně trasa 60/61 je docela v pohodě, odbočení vpravo od Vaňkovky bývá v podstatě volné skoro pořád. Večer 3-5 minut i s čekáním na přistavení busu, které zvládal na Dolním DPMB velice dobře ihned při příjezdech vlaků. Hledáte problémy tam, kde prostě nejsou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 17:11)

23. 4. 2018 17:26 | H_o_K

30 ha pozemků? Vy, nebo město?
V současnosti je ÚAN více než 500 metrů (zkuste si na mapy.cz najít trasu z Brno, ÚAN Zvonařka na nejbližší zastávku tramvaje Zvonařka).
Linka 12 není žádný zázrak, většina lidí (pochopitelně) směřuje tam, kde jezdí více než jedna linka (teď častěji, kvůli studentům do capmusu VUT).
"Odsunuté" vlakové nádraží je ještě dál. Po 2 letech se sice (snad po 40 letech) linka 12 přesune k blíž nádraží, ale stále neobvykle daleko (a pořád spojení tramvaj 1x 5 minut to nevytrhne).
Nákladní vlaky projíždějící osobním nádražím budou taky evropská rarita. Ale to je jen drobnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Brno 23. 04. 2018 17:15)

23. 4. 2018 18:53 | josef

moje mereni vychazi z mapy.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 23. 04. 2018 14:56)

25. 4. 2018 19:05 | Pavel Novák

S nákladními vlaky jste uhodil hřebík na hlavičku ! Osobně mi je zcela jedno, kam si Brno hodlá přesunout hlavní nádraží, ale současná situace, kdy je oddělena osobní a nákladní doprava je z hlediska kapacity dopravní cesty ideální. Průjezd nákladních vlaků hlavním nádražím u řeky bude mít výrazný vliv na kapacitu, která bude jaká ? Nižší, Halík, sakra nižší ! Ne nadarmo Žesnad (sdružení nákladních železničních dopravců) toto řešení odmítá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (H_o_K 23. 04. 2018 17:26)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 188 136 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Záruka na vyměněné součástky zboží
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, rád bych se dozvěděl, jak je to se zárukou opravovaného zboží. Koupil jsem si notebook po roce jeho užívání se notebook rozbil a musela se vyměnit celá základní na které jsou na pevno přidělány... více

Spotřebitelská poradna

Další čtení na flowee.cz

Proč psychopati jednají tak impulzivně? Příčinou je afektivní intuice

Proč psychopati jednají tak impulzivně? Příčinou je afektivní intuice

Když lidé sledují video ze země pustošené válkou, mají tendenci pociťovat nejprve etické...více

Ve třetím světě dívkám zakazují telefony. I kvůli riziku nechtěných těhotenství

Ve třetím světě dívkám zakazují telefony. I kvůli riziku nechtěných těhotenství

Zatímco v našich zeměpisných šířkách je téměř nemyslitelné, aby náctiletí nevlastnili...více

Server Bellingcat odhaluje identity vrahů a agentů. Vznikl ze zvědavosti

Server Bellingcat odhaluje identity vrahů a agentů. Vznikl ze zvědavosti

V roce 2011 jsem byl pár měsíců nezaměstnaný. Volný čas jsem trávil „šmejděním“ po internetu,...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Jančík

politik a podnikatel

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Milan Jančík
ÚSPĚŠNOST
51,35 %

z 37 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
55,81 %

z 43 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK