Brno se chtělo stát velkoměstem, dopadlo to jako vždycky

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 20. 4. 2018 | 37 komentářů
Osekávání projektu přesunu brněnského nádraží je tragické pro Brno – a příznačné pro celou republiku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 4. 2018 10:22, Ramesse II.

Sice to sleduji jen okrajově, v Brně jsem jen tu a tam jako turista na výstavě apod. a když tam nepojedu, nic se nikomu nestane - ale jako člověku jezdícího vlakem mi připadá logické mít nádraží v centru a ne někde za městem. Taxikáři by jistě měli radost, ale člověk co by do taxíku nevlezl jako jsem já by do Brna už prostě nejel. Mimochodem základ článku je asi v té větě, že "generace architektů si nebudou mít kde hrát" - takže así víme odkud vítr vane.

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 4. 2018 11:47

Se vším tedy vlastně ne - ještě je druhá sorta věcí, která je taky na ho*no, ale pro změnu drahá.
To je ta takzvaná "třetí cesta", kterou budujeme.
Jaká by to však byla nuda, kdyby bylo všechno stejné.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

23. 4. 2018 14:56 | L.

Já tedy z Brna nejsem, ale od UAN ke Grandu se opravdu nechodí přes Svoboďák :-D Středy obou nádraží jsou vzdáleny podle měření na mapy.cz cca 850m, pěší trasa je zhruba o 100 metrů delší.

Každopádně se nebavíme o autobusovém nádraží, ale o železničním. Správně poukazujete na to, že současný stav je nevyhovující. Autobusové nádraží se do centra přestěhovat nemůže (protože se tam nevejde), takže je logické přesunout železniční, aby obě byly na jednom místě a přizpůsobit tomu MHD.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2018 9:21 | josef

Naproste kecy. Vaclavak meri asi 950 metru, jedna stanice metrem. Od UAN ke Grandu je to pesky 1.3 km. Pesky se zavazadly dost nepohodlne. To i z hlavniho nadrazi na Masarycku je to jen 850 m.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2018 12:29 | radek burda

to "druhe" nadrazi co neni v centru je od centra kolik doplivnete
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2018 11:48 | L.

A teď otázka za zlatého bludišťáka: Proč tam zajíždí jen Student Agency a FlixBus (a možná ještě někdo) a ne i ta spousta dalších autobusových linek? Protože se tam prostě nevejdou. Jistě, ideální by bylo mít komplet celé Brno na jednom místě, ale to prostě fyzicky nejde.

Vzdálenost mezi starou a novou lokací nádraží je zhruba stejná jako vzdálenost mezi horním a dolním koncem Václavského náměstí v Praze. Přesto kdyby někdo tvrdil, že jeden jeho konec je v centru a druhý ne, asi by byl dost za blba.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 22:20 | jezevec

a není jednodušší používat to nádraží ve vídni? brno je stejně jen taková zatáčka před vídní, a na ten kousek si můžete z Wien Hauptbahnhof protáhnout jednu stanici s-bahn. a brněnské nádraží nechat tak jak je - vesnická zastávka.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 13:40 | Omasta

Problém je, že volební období je krátké a tak se nikomu nevyplatí to dělat pro budoucí generace. Já bych to neviděl tak černě. Později se i ten vnitřní okruh rozšíří tak, aby tramvaje jezdily kolem nového nádraží. Než se to stane, tak by to staré nádraží mohlo zůstat z části zachované.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 12:33 | josef

Povsimnete si, ze ani v Praze neodsunuli hlavni nadrazi jinam. I Masarycka je tam, kde byla od pocatku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 12:31 | Petr Konečný

Drobná připomínka : Centrum Brna je spíše mírně severně od Moravského náměstí! Tam by měli chtít "zelení" budovat svúj paskvil!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 11:47

Se vším tedy vlastně ne - ještě je druhá sorta věcí, která je taky na ho*no, ale pro změnu drahá. To je ta takzvaná "třetí cesta", kterou budujeme. Jaká by to však byla nuda, kdyby bylo všechno stejné.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 11:35 | Czhunter

A tak je to v národě Ládi Hrušky se vším.
Je to sice trochu na ho*no, ale je to levné a můžete si to udělat sami!
Láďa for president!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 11:03 | HoK

Mimochodem, rozvoj oblasti kolem Zvonařky je dán rozhodnutím radnice.
Koleje ničemu nevadí pro kancelářské budovy (které jsou tam v plánu), ani pro (nepravděpodobné) bytové domy (podívejte se, kolik je bytových domů kolem kolejí po celém Brně).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 10:59 | HoK

Ve Varšavě v podstatě takové nádraží je.
Podstatné je, že Nádraží u řeky je *mimo MHD*. Stejně jako ÚAN (autobusové), které je mimo MHD už 40 let!
MHD k ÚAN bude (snad) během 2-3 let, v době, kdy už je odsouzeno k zániku. To vidíte jako dobré řešení?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 10:51

Místo Vinařský mělo být Zvonařky ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2018 10:49 | Petr

A zřejmě úplně nejlepší by bylo nádraží na Náměstí Svobody....? Ale k reakci na článek.. Ano Brno se rozrostlo a tvrdit, že Nádraží u řeky je mimo centrum, je stručně řečeno odvážné. Jde přece hlavně o koncepci rozvoje města do budoucna. Co se má stát s plochou kolem Vinařský apod.? Zůstane pro autobazary, nebo ještě lépe sklady atd. ? Pokud pro služby, bydlení, kulturu .... Pak není a nemusí být mimo centrum a jde především o vybudování dopravních napojení. Současný stav je i tak dlouhodobě neudržitelný...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 10:22 | Ramesse II.

Sice to sleduji jen okrajově, v Brně jsem jen tu a tam jako turista na výstavě apod. a když tam nepojedu, nic se nikomu nestane - ale jako člověku jezdícího vlakem mi připadá logické mít nádraží v centru a ne někde za městem. Taxikáři by jistě měli radost, ale člověk co by do taxíku nevlezl jako jsem já by do Brna už prostě nejel. Mimochodem základ článku je asi v té větě, že "generace architektů si nebudou mít kde hrát" - takže así víme odkud vítr vane.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 9:33 | HoK

Kdyby ti "inteligenti" místo stížností pochopili, proč Student Agency zajíždí na "staré" nádraží do centra a ne na "odsunuté" autobusové ÚAN (přestože dostupnější po silnici).
Protože se tam dostanou cestující!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 4. 2018 9:26 | HoK

Plánovat nádraží na základě plánů z doby parních železnic je úžasné. Všude se vlakové nádraží přesunují *do centra* (naposledy Vídeň), jenom v Brně budeme myslet "do budoucna" a uděláme to naopak. Už máme jedno nádraží mimo dosah MHD (autobusové), teď bude mimo MHD i vlakové. Jak úžasné a moderní.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Aleš Michl

ekonom

Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services