Bitcoin je ukázková bublina

Jan Traxler | rubrika: Komentář | 21. 11. 2017 | 81 komentářů
Cena bitcoinu od začátku roku stoupla na sedminásobek. Společností se šíří bitcoinmánie. Ale bitcoin nemá reálnou hodnotu a nebude mít ani dlouhou budoucnost. Bublina brzy splaskne.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 11. 2017 19:22, Honza

Je to uz trapne,jak nejaci dementi mluvi o bubline,nebo dokonce o letadlu.Je bohuzel smutne ze v dnesni dobe i kdyz je tu bitcoin jiz 9let,prakticky o nem nikdo nic nevi.Ja jsem ho objevil zhruba pred sesti lety a zaval se o to zajimat,co to vlastne je a proc to je a jak se k tomu dostat.Je potreba si uvedomit,ze jeden bitcoin se da rozdelit na 10 000 000,- proc to tak je?No protoze byl vyroben proto a by se dal delit 10 000 000,- a proc no proto by ro posledni cislo ktere je jedna,znamenalo 1 a to znamena jeden dolar,protoze vse se pocita vetsinou v dolarech a proc ma takovou cenu?no protoze v roce 2140 bude vytezen posledni 21 milionty bitcoin,vic jich nikdy nebude,co z toho vychazii?Omezeny pocet,uz ho nikde nikdy dalsi nenajdete,jako treba zlato,to se bude tezit i za 1000 let bitcoin ne.No a tady se dostavame k jadru veci.Nekolik tisic bitcoinu se uz nenavratne ztratilo u nekoho v pocitacich atd.takze jich ani 21 mil uz k uzivni nebude,takze je tu potencionalne tak 20mil.lidi co by mojli vlastnit jeden cely bitcoin v prumeru,coz je duvod proc je delitelny tolika cisly.Budoucnost je jasna casem 1bircoin= 10 000 000 $,ale nikde neni psany,ze ta jednicka na konci jesnou nebude 1 dolar ale treba 1000,- proto bitcoin vzniknul,proto existuje a ,uz jsem unvenej z tech zaveru vsech financniku ,kteri mluvi o bubline a negramotu co mluvi o letadlu.Bitcoin je platidlo budoucnosti a vsichni ti pisalci jaou z financni sfery,kterym pochopitelne utikaji penize,protoze je lide investuji do neceho co s nimi nema nic spolecneho a tudiz prichazeji o zisk a tudis i moc nad nami,takze musite chapat,ze takovych clanku o bubline. Podobnych nesmyslech bude jen a jen pribyvat, coz je nakonec dobre protozee to bude jen ukazovat,ze bitcoin je spravna vec a ze jim cim dal vic bude vadit.Takze kupujte bitcoiny,jak jen muzete,protoze pokud i dnes stoji pomalu 190tis.je to stale jen uplne smesna zanedbatelna castka proti tomu co bude treba za 3 roky a nikde neni jasny ze na vas treba i za ty tri roky neco zbyde aby jste si ho poridili,protoze vyteznost neboli tezba bitcoinu se stale spomaluje,takze zacne byt nedostatkovy co to zase udela dal s cenou uz vam snad rikat nemusim....krasny vecer

+115
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2017 5:21, Karel

Naštěstí je bitcoin jenom hračka pro pár blbečků a splasknutí bubliny nebude mít na reálnou ekonomiku žádný vliv.

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 81 komentářů)

14. 11. 2021 14:12 | Sona

Bitcoinová bublina se zvětšuje, ale nevypadá to, že by měla splasknout, zdá se, že kryptoměny se pomalu začínají dostávat do hlavního proudu, dokonce i mladé projekty jako ethereum (https://www.incoined.com/2021 /10/21/can-ethereum-reach-1000 0-usd/)už mají vysoké valuace a ještě vyšší p
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2018 18:50 | Jára

Čas ukázal, že jste se mýlil. Již za rok opadl zájem o Bitcoin výrazně.
Je příjemné nosit růžové brýle. Mimochodem, kolik jste na tom Bitcoinu prodělal vy? A nebo ještě stále věříte na extrémní růst?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2017 22:52 | Jira

Pro rudolfa a ostatní kryptobitcoin maniaky, https://www.zive.cz/clanky/bitcoin-je-skvela-trzni-komodita-ale-na-mikroplatby-se-nehodi-uz-to-pochopil-i-steam-a-konci-s-nim/sc-3-a-190836/default.aspx? ....Před pár dny jsem tu psal eleboráty o potenciálních problémech btc, a začíná to být pravda. Osobně jsem nečekal, že na má slova dojde tak brzy. Můj skromný odhad byl tak 10-20 let než se to začne projevovat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 12. 2017 23:43 | Jira

Stručné a výstižné :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2017 15:58

Vážený pane jak vidím i vy patříte do skupiny bitcoinmaniaků...mluvíte o "měně" a vaše argumenty jsou logické...ale docela by mně zajímalo kde v roce 2145 bude celý svět brát energii na provoz bitcoinové sítě? Pokud vím už nyní je spotřeba energie enormní a utáhla by malý stát...žijeme v době kdy el.energie je cenejsi věc než auto nebo zlatá cihla...všude se mluví o investici a komoditě...pokud vím bitcoin je jediná finační "věc" která ke svému nutnému chodu potřebuje energii...kryptoměn je každý den víc a víc...a každá potřebuje ke svému energii...neříkám že se to stane...ale může přijít doba kdy cena spotřebované energie bude dražší než cena všech bitcoinů na světe...a nerad se skutečně hádám...ale jakou cenu bude mit 100 milionu dolaru kdyz na svuj chod spotrebuje 300 M...neverim ze bitcoin je budoucnost...chvilkove zhodnoceni do 100 let urcite ale pak se nejspis zhrouti...jak chcete zasobovat síť energií z planety která je na energii ( dřevo,plyn,ropa,uhlí ) skoro prázdná...nebo čekáte že lidstvo najde nekomečný zdroj energie z ježíšova zadku? Pardon ale napadlo by mně daleko víc způsobů jak onu energii využít k něčemu smysluplnejsimu nez je chod spekulativni meny ktera je zatim jen a pouze spekulaci...bitcoin určitě neceka zahuba v podobě bubliny a letadla...ale zničí ho chamtivost lidí...proč kupovat rohlík za 500 satoshi s cenou 2 koruny...když třeba zítra může být 500 satoshi korun 60? Pak už se změní jen na pouhou spekulaci...už těd byl člověk blázen když s ním zacal platit...je to stejné jako se zlatem...dnes je za 1000 a zitra treba bude za 5000 tak proc s nim platit schovan ho...na rozdil od zlata bitcoin potrebuje kvantum energie...a pokud bude vic a vic chamtivych lidi kteri ho koupi a schovaji dostanem se do stadia zlata...kazdy nakoupi a schova...a drzet neco s cim se skoro neda manipulovat a jen to zere energii je holy nesmysl...kupte si pane domu cihlu jako investici a kazdy den vyhodte z okna 50 korun...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2017 18:05 | Jira

Vidite sam, podle vaseho prispevku taky nektere veci je lepsi koupit az "zlevni",..je to stejny primer jako s temi kalhotami. Proc by jste dal vydelat vyrobci kdyz si je budete moci sam zasit a hodnota vaseho nominalu tak vzroste. A krejci nedostane nic,.tak pujde s cenou dolu aby aspon neco dostal. Problem je ze zatimco vase 0,999999 btc hodnotou vzrostl bude krejciho kupni sila daleko slabsi i nominalne a tak sam bude nemotivovan jej pustit dal do obehu,..prece jen hodnota sice vzroste stejne ale realná kupní sila bude rozdílná. Zatímco vy si ve stejný okamžik budete moci koupit cokoli za 0,9999999 BTC,.on jen za 1 satoshi....tim vzroste realná kupni sila vaseho zbytku BTC oproti jednomu satoshi. Jinými slovy vy zbohatnete ale krejci i kdyz dostal spravedlivy dil na tom bude hure nez vy-> kolik kalhot bude muset zasit aby se dopracoval k 1 BTC a ziskal tak za praci stejnou kupni silu??? Cili mena bude zpevnovat,ale jeji obeh se bude zpomalovat. A to se sebou ponese dalsi problemy. Bude "ubyvat" krejcovskych kapacit,.a nejen jich,..pripadne bude uset klesat cena za kterou bude krejci sam ochoten delat,..jenze to povede k tomu ze sam na utraceni moc mit nebude a tak bude chudnout i kdyz bude mit tvrdou menu, pac ji bude dostavat cim dal tim mensi dil. Coz bude problem se zpomalovanim obeziva... Dale popisu konecne stadium BTC. Pocet platebnich jednotek (pocet BTC x pocet satoshi)je relativne rovnomerne rozprostren v ekonomice. Jak bude probihat smena, kdyz clovek bude mit např jen 1 satoshi,ale bude potrebovat smenit jen za 0,5 satoshi-> s cenou se podbizejicim krejcim. (ale to jiz delit nelze a 1 satoshi mu nedate-> nic by vam nezbylo a horko tezko vam da nekdo vydelat pac bude ve stejne situaci jako vy,....bud se nejak zmeni ekonomika a placeni v ni nebo nastane komunismus,.nebo se mena zhrouti anebo budete hledat inflacni penezni model -> opustite nekonecnou pevnost meny! Proto je jen 21mil BTC x X satoshi,..nez to nastane par kryptohejlu se bude mit kralovsky, ale pak půjde světem bída. Svítit budeme loučemi a do kolbenky budem chodit pěšky a zadarmo protože nebude dost oběživa, kterým by jsme mohli být zaplaceni. -> Anebo bude válka o "zdroje".... Soucasne chapani hodnoty btc je dano tim, ze je vyjadrovan a smenovan za penize delitelne prakticky donekonecna (otazkou je jen rychlost jako maji byt deleny)a tim roste jeho nominalni cena ve fiat penezich (jak jsem jiz psal-> prostor po rust je). Ostatne spousta btc majitelu jej kupuje jen jako investici kterou po patřičném zhodnocení nechá kryptohejlům a za fiat peníze si koupí co si jen bude přát. Ono ekonomika preci jen nějak pojede ale bude se pohybovat nekde jak jsem popsal vyse. Tvrda mena, která nebude dostatečně smeňována, "fyzicky" uz ani smenit nepujde podoně jako teoreticky nejde smeňovat méně než atom zlata, prakticky ale budou problémy začínat už mg pokovených mincí, můžet pozlatit větším objemem zlata ale mincí bude méně a budou se tedy hůře smenovat. Každý se pak bude hledět nominálu zbavovat co nejméně. Jinak hodne zjednodusene - 21mil btc x 100mil satoshi / 9,5mld lidí je něco kolem 220tisíc penežních jednotek na jednoho člověka -> každá další transakce vám bude odčeprávat méně ale také s každou další budete dostavat nominalne mene, až se ustali stav, že nekolik jednicu bude mit vetsinu kapitalu a ostatni budou zivorit za zbytek (ve meste si totiz svepomoci moc psenice nevypestujete, a i tu slepici na balkone musite necim krmit...kdepak,.bitcoin je "bohatstvi" jen docasne a pro nektere,...shoda s dnesnim svetem a zlatem asi ciste nahodna. Extremnim prikladem je ekonomika kde je prave tolik platebnich jednotek jako pocet ekonomickych jednotek...platidlo 1 satoshi jako cast btc dale delit nemuzete -> jak to dopadne????Historie se bude opakovat,...podprislibem hezkych zitrku a rychle "vydelanych" penez se budou prislusnici civilizace vrazdit mezi sebou, neb az vam budou dite pribijet na vrata tak jim ten token jeste rad vydate,..a pak pribiji i vas .-)...oooo jak morbidni. Ale tvurce BTC a ti kteri ho ted nakoupi uz tu davno nebudou. Ostatne problemem historickych vladcu byl vzdy "nedostatek" platebnich jednotek bez ohledu na to jak tvrda mena byla v kovech vyjadrovana. Dokonce stribro melo vetsi hodnotu - lepe se tezilo a bylo ho vic nez zlata, ktere svym mnozstevnim omezenim bylo prave daleko tvrdsi menou! Proste dokud bude civilizace rust, zadne platidlo v poctu konecne omezene nemuze dlouhodobe vydrzet protoze rostouci ekonomika bude kazde platidlo zpevnovat a tak dane platidlo narazi na sve limity. To ze si penize lidi umele znehodncuji rychleji nez by odpovidalo rustu ekonomiky je jiny pribeh,ale mnozstvim omezeny BTC jako platidlo jej nevyresi, jen docasne a jak dlouho to "docasne" bude trvat je na polemiku..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2017 13:12

Presne
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2017 13:12

Jo a tenhle clanek si nekam ulozte a za 5 let se na nej podivejte ????????
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2017 10:12

Až budeš nakupovat za patnáct. Pak to spadne na halíře. To, že se něco nafukuje, je pro normálního člověka spíš signál k ostražitosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 11. 2017 8:55 | Jan

Tak co traxlere, kdy to splaskne. Uz mame 10 000 ty blbe
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 11. 2017 8:31 | DECLOIN

Nemáte pravdu, Vaše jistota je založena čistě na přání a očekávání, pokud budou vlády a centrální banky akceptovat bitcoin pak jedině jako komoditu. Náklady na provoz v elektrické energii jsou obrovské... Stopne Vám to Greenpeace :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2017 13:34 | Mikroinvestor

kdyz = když doplnovani = doplňování
Nevymlouvej se na vlastní lenost, tato funkce jde vypnout / omezit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2017 8:40 | Petra

Díky moc Honzo za Váš komentář. Naprosto s Vámi souhlasím a takovým článkům už se jen směji...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2017 19:31 | Jan M.

Pánové, vy jste nepochopili, že jsem reagoval na pana Honzu, který má nejvíce + že? To nebyla ironie, ale souhlas s jeho příspěvkem. Takže ještě jednou si to prosím přečtěte, pokud jste to nepochopili.nebo jste jen ovce a viděli jste jeden mínus tak přidávali druhý? Pohybují se v tomto 12 let a nikomu nic necpu. Hezký zbytek dne pánové
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2017 16:07 | Jan M.

Iljič Zdravím, vím o řešení a možnostech, nechte mi na sebe kontakt. Předložil bych Vám možnosti ideálně osobně.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2017 14:21 | Jan M.

Dobrý den pane, konečně nekdo s rozumným názorem. Jak píšete: hanění a psani o bublině je jen vizitka mrzutosti, že je možné něco jako Bitcoin obchodovat a nemá to právě s tou osobou spojitost. Tím je jasné proč se objevuje v některých případech až zlost lidí a to zřejmě z toho důvodu, že té příležitosti dotyčná osoba nevyužila, nebo nedej Bože se tomu člověku nedaří v obchodním nebo oosobním životě. Říká se tomu závist. Bohužel u většiny lidí v ČR závist vyvolává sklony až k nenávisti. Přiznám se, že taky závidím, ale jinak. V dobrém. A to tak, že se zajímám jak to ten člověk dokázal, jak se stal úspěšným. A to proto, abych toho mohl popřípadě taky dosáhnout pokud se mi to bude líbit. Pan Traxler je tak trochu asi zakomplexován, jinak si nelze vysvětlit jeho hanění a házení špíny jak na Bitcoin, tak i celkově na možnosti online obchodů. Možná se jen špatně vyspal, nebo špatný den. Nelze si jinak vysvětlit, téměř ujišťování, že koupě pozemku, nebo nemovitosti, je ta "pravá" investice. Tady se vyhněme slovíčkaření, ale je z něj jasně cítit, jak přesvědčuje o tom, že jeho názor je ten pravý. Přitom investice je vše, čemu věřím a do čeho zainvestuji. Dá se říct, že i koupě nemovitosti je spekulace, nebo snad ví někdo, jakou cenu (o kolik a kdo ví jestli) bude hodnota třeba pozemku za 10, 20, 50 let? Chce někdo opravdu investovat (ukládat) peníze na nějakou dobu, protože sám neví, jak se cena bude dále vyvíjet? Já tedy ne a myslím, že nejsem sám. Proto třeba dělím investici a spekulaci jinak. Do 1.000.000,- spekulace, nad investice. Proč? Prostě protože mám penize rád a nechci o ně přijít, tudíž diverzifikuji a zárověň vyšší vklad mi umožňuje třeba využit i dalšího nnějakého mimořádného obchodu. Jednoduše řečeno, kdo bude mít zájem ať už o Bitcoinu nebo nemovitostech více zjistit, musí se zajímat nezaujatě. Protože když tomu či onomu nebudu věřit, mám obrovské riziko že prodělám. Problém je v další věci u lidí v ČR a to lidská "nenažranost". Nejlépe mít z minima maximum a když něco nevyjde protože jsem chtěl více, chce se zbavit odpovědnosti a házet vinu na to či ono. Ale nepřizná si, že chtěl moc a tudíž tím riskoval. Nejrozumnější je, že si musí každý sám zvážit jak se svými prostředky naloží, na jak dlouho může peníze uvolnit atd. Tady nejde o hazard, ale kdo jak naloží s informacemi, které buď má, nebo nemá. Takže lidi, buďte soudní, rozumní a taky učenlivý. Takže se jednoduše informujte, nebo nechte informovat o možnostech, ale neuvažujte zbrkle. Tímto se nechci dotknout pana Traxlera, každý má svůj názor, jen ho nikomu necpěme. Mnoho úspěšných obchodů všem.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2017 13:58 | HAHA

A k cemu je mi zlato? Najim se z nej stejne jako z BTC. Traxler kope nozickama, protoze si BTC nekoupil, kdyz na to jeste mel penize a kdyz nema on, tak by nemel mit nikdo, to je prece jasne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2017 13:51 | Regin

Jak jsem přišel na to, že zlato nemá žádnou hodnotu? No z toho, že bitcoin taky (údajně) nemá žádnou hodnotu. Byla to narážka na to, že pokud nemá bitcoin hodnotu, proč by ji mělo mít zlato? Jinak kolik ho v počítači je? Gram? Víc? Míň? A co jiné prvky? Třeba hliník. Ten byl mimochodem v 19. století dražší než zlato. Hodnota čehokoliv je dána nabídkou a poptávkou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2017 12:30 | Btc

https://blisty.cz/art/88913-cina-brutalne-prosazuje-sve-hospodarske-priority-proti-svetu.html
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2017 10:57 | Mitochondr

Potenciál blockchainu nerovná se úspěch bitocinu. Blockchain naše život změní, jak si ještě neumíme představit. Bitcoin už u toho být nemusí.

Pošta, pokud by nemusela poskytovat univerzální službu, tedy za cenu, která se nevyplatí, doručovat dopisy do každé pr.ele, by na internetu jedině vydělala. Protože byznys jsou balíky...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Jan Libich

ekonom

Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services