Střední školy by měly být jen všeobecné

Tereza Mynářová | rubrika: Rozhovor | 20. 7. 2017 | 8 komentářů
Pokud chtějí zaměstnanci ustát změny, které trh práce v budoucnu čekají, musejí se umět přizpůsobit a mít vždy v záloze plán B a plán C. Absolventi škol, na kterých převládá všeobecné vzdělání, to přitom budou mít jednodušší, věří Bohumil Kartous z obecně prospěšné společnosti EDUin.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 7. 2017 16:39, Hunter

No, pro státní kasu to zas tak nutně problém není.

Když budou lidé na VŠ, tak sice začnou platit daně později, ale zase (v průměru) později dosáhnou potřebnou dobu pojištění pro starobní důchod, takže to co do nich stát na začátku dal "ušetří" ke sklonku jejich života (pokud v té době bude nějaký podobný systém důchodů jako dnes fungovat).
Náklady na humanitní VŠ jsou nízké a už je úplně jedno, jestli ten obor studuje "akurátní počet" 10 osob, nebo "přehnaných" 15. Tam už je v podsatě jediné navýšení nákladů na těch pět navíc častější splachování na záchodech.

Osobně myslím, že pro národ jako celek je výhodná co nejvyšší vzdělanost, byť by byla "neefektivní".
Na recepci může sedět Franta Vomáčka jako středoškolák i vysokoškolák.
Přesto je ale lepší, jde-li o tutéž osobu, aby tam seděl jako vysokoškolák. Dává nám to naději, že je o něco méně nevzdělaný, což je vždycky lepší pro něj, i pro všechny ostatní okolo.

Zobrazit celé vlákno

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 7. 2017 11:44, josef

pouzivate falesny argument - u sester se neprislo na to, co tvrdite, ale na to, ze proste je jich malo. Tak to vyresili snizenim pozadavku na jejich kvalifikaci.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 8 komentářů)

23. 7. 2017 13:56 | Andrew

Jestli to chápu z životopisu pana zpovídaného odborníka správně, tak sice vystudoval učitelství a je dokonce Ph.D., ale nikdy neučil a už od školy je ve Scio a dalších společnostech, ale před tabulí nikdy nestál. To je nejlepší, když radí ti, kteří to nezažili. Všeobecně vzdělaní jsou studenti gymnázií a těch už je už dnes opravdu hodně, kdyby měli všichni všeobecné vzdělání, to je šílenství. Rakouský kancléř říká, že všichni mají studovat do 26 let a z čeho budou žít? Člověk může mít třeba Bc. z nějakých společenských věd a stejně skončí na recepci, kde by stačila maturita. A souvisí to i se vztahy, dřív byl někdo Ing. třeba už ve 23 letech a mohl uživit rodinu, každý měl práci, i když byly zase jiné problémy jako zamítnutí studia z politických důvodů. Dnes se spousta lidí potácí bez pořádné práce...a chytráci z neziskovek udílejí hraběcí rady.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2017 6:48 | Lloyd

Další chytří líh z Britských listu..... Další placenej aktivista.....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2017 13:20 | D

To máte pravdu, že je sester málo a vždycky jich i málo bylo, pokud si pamatuji i za socializmu. Čtyřletá zdravotnická škola s maturitou vždy dostačovala, nechápal jsem nikdy, proč se to muselo změnit. A o tom to je. Tam, kde by i dnes bohatě stačila střední škola, se zbytečně vyžaduje vysokoškolské vzdělání. A vysoké školy pak pořád brečí, že mají málo peněz a dojí státní rozpočet.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 16:39 | Hunter

No, pro státní kasu to zas tak nutně problém není.
Když budou lidé na VŠ, tak sice začnou platit daně později, ale zase (v průměru) později dosáhnou potřebnou dobu pojištění pro starobní důchod, takže to co do nich stát na začátku dal "ušetří" ke sklonku jejich života (pokud v té době bude nějaký podobný systém důchodů jako dnes fungovat). Náklady na humanitní VŠ jsou nízké a už je úplně jedno, jestli ten obor studuje "akurátní počet" 10 osob, nebo "přehnaných" 15. Tam už je v podsatě jediné navýšení nákladů na těch pět navíc častější splachování na záchodech.
Osobně myslím, že pro národ jako celek je výhodná co nejvyšší vzdělanost, byť by byla "neefektivní". Na recepci může sedět Franta Vomáčka jako středoškolák i vysokoškolák. Přesto je ale lepší, jde-li o tutéž osobu, aby tam seděl jako vysokoškolák. Dává nám to naději, že je o něco méně nevzdělaný, což je vždycky lepší pro něj, i pro všechny ostatní okolo.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 14:36 | Nox

Oni mozna nechybi, jen radeji delaji neco, kde se daji vydelat penize. Kdyz jse trochu schopnej v prodeji, snazi se chytit jako obchodak, kdyz umi jazyk, tak dela v zahranici za podstatne jine penize, ikdyby mel umyvat nadobi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 12:22 | Lukas

Precetl jsem si jenom titulek a odradil mne od dalsiho cteni clanku. Pokud vim, na pracovnim trhu strasne chybi prumyslovaci s technickym vzdelanim. Ze vseobecne vzdelanych budou zase jen dalsi ekonomove, psychologove, sociologove apod., tech uz snad uz mame dost.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 7. 2017 11:44 | josef

pouzivate falesny argument - u sester se neprislo na to, co tvrdite, ale na to, ze proste je jich malo. Tak to vyresili snizenim pozadavku na jejich kvalifikaci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 10:40 | D

Problém vytlačování středoškoláků z pozic vysokoškoláky je problém hlavně pro státní kasu. Proč platit dlouhé vysokoškolské vzdělání lidem na místa, kde by úplně stačil středoškolák. Teď se na to opět konečně přišlo ve vzdělávání zdravotních sester. S rozšiřováním všeobecných předmětů na středních školách také nesouhlasím. Když chce mít někdo hlubší všeobecné vzdělání, půjde na gymnázium. Na průmyslovkách či v učňovském školství se mají hlavně věnovat oboru, a ne si rozšiřovat vědomosti třeba o láčkovcích. Prostě vysokých škol humanitního typu je příliš a někteří jejich absolventi pak horko těžko hledají uplatnění.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Pavel Telička

politik a lobbista

Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Pavel Telička
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services