Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Šéfovi tykej. Nová firemní kultura v obchoďácích

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuálně.cz | 12. 6. 2016 | 9 komentářů
„Kdo si nebude s kolegy tykat, izoluje se. A to nedělají lidé, které potřebujeme,“ říká šéf skupiny Schwarz, která i v Česku provozuje obchody Kaufland a Lidl. „Doporučení“ se týká zhruba 375 tisíc zaměstnanců po celém světe. V českém Lidlu si prý zaměstnanci změnu chválí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 8. 2017 15:46, Karel

Vážený pane psychologu, Vaše tvrzení je jen a jen Vaše a nezakládá se na žádné hypotéze, ani lékařském statutu.
Je celosvětově známo, že ve velkých korporátních společnostech si všichni tykají a je to jen a jen z toho důvodu, aby si byli blíže a více spolu spolupracovali. Nemá to nic společného o jistotách, ani respektu k nadřízenému.
Zajisté je pravdou jak se tvrdí, že se lépe řekne ty vo.e, než Vy vo.e, ale to je již na každém jak je vychován a jakou má inteligenci, aby si uvědomil, že i když šéfovi tykám, tak je to pořád šéf...

Tykání je naopak velmi uvolňující a podřízení se cíti i důležitější ve svých pozicí, byť to jsou jen prodavači.

Tak jen si tykat a kvalitněji PRODÁVAT.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 6. 2016 11:29, Aleš K.

Tyky-vyky... Je to divné. Uvítal bych ale, aby si zákazníci či pracující v OD nevodili do obchodů s potravinami svoje čtyřnohé miláčky. Ne, to není špatný vtip, to je realita všedního dne. Dokonce když se z tučné paní s yorkšírem v náručí vyklube místní MUDr., praktická lékařka... a ten yorkšír pobíhá po její ordinaci...

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (9 komentářů)

12. 6. 2016 1:51 | pavel

No nevím. Tykání šéfovi osobně nepokládám za dobrý nápad. daleko líp se tak šéf posílá do pr--le :-), což by se asi hansovi nelíbilo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2016 6:05 | Martin

V českých podmínkách to určitě není dobrý nápad. Řada zaměstnanců toho může zneužít a pracovníci na vedoucích pozicích to budou mít složitější. Klausovi kolegové z golfu jsou přece jen jiní, než ti, co v obchoďákách vybalují zboží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2016 8:45 | Hunter

To by mě zajímalo, jak si kolegové ve Spojených státech amerických tykali.
Běžné "You" je fakticky "vykání", a kdyby řekli "thou" (což je "tykání"), tak by si o nich američtí kolegové mysleli, že jsou magoři.
V současné angličtině se tykání nepoužívá.

Jinak mi to připomíná takovou "Glasnosť 2.0".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2016 11:29 | Aleš K.

Tyky-vyky... Je to divné. Uvítal bych ale, aby si zákazníci či pracující v OD nevodili do obchodů s potravinami svoje čtyřnohé miláčky. Ne, to není špatný vtip, to je realita všedního dne. Dokonce když se z tučné paní s yorkšírem v náručí vyklube místní MUDr., praktická lékařka... a ten yorkšír pobíhá po její ordinaci...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

12. 6. 2016 21:59 | Likvid

Třeba stačilo, že tam ten rozdíl tykání × vykání není. Právě proto může být komunikace neformálnější. Asi jste to v té své přechytralosti blbě pochopil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 12. 06. 2016 08:45)

13. 6. 2016 0:28 | jezevec

anglický ekvivalent českého tykání x vykání je oslovování křestním jménem (tykání) x oslovování příjmením s předponou "Mr." nebo názvu funkce (vykání). you x thou původně vykání ale dnes je to již jen jazykový anachronism, cosi jako české onikání. ačkoliv se thou používá v mnoha slanzích, a/nebo v umění (johny cash), běžný jazyk takto dnes "tyká" pouze křesťanskému pánubohu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Hunter 12. 06. 2016 08:45)

13. 6. 2016 8:53 | p.s

Tykani na pacovisti je skvele, pracuji v nadnarodni firme a vsichni si tykaji, od 20ti letych novacku po 60ti lete lidi pred duchodem. Podle me, tykani pomaha i prekonat vekove bariery a lide se citi mnohem bliz. I komunikace s managerem je mnohem, mnohem jednodussi kdyz si tykame. Je to otazka zvyku, kdy z lidi spadne ten zbytecny odstup a odmerenost spojena s vykanim.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

13. 6. 2016 11:07 | ViktorR

A hlavne nech urobia poriadok s hygienou. Bežne vidím deti vo vozíku ako tam poskakujú a na nohách majú špinavé topánky! P.S. My ako zákazníci môžeme tiež tykať zamestnancom Lidl/Kaufland? Však sa hovorí - Náš zákazník, náš pán.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Aleš K. 12. 06. 2016 11:29)

1. 8. 2017 15:46 | Karel

Vážený pane psychologu, Vaše tvrzení je jen a jen Vaše a nezakládá se na žádné hypotéze, ani lékařském statutu. Je celosvětově známo, že ve velkých korporátních společnostech si všichni tykají a je to jen a jen z toho důvodu, aby si byli blíže a více spolu spolupracovali. Nemá to nic společného o jistotách, ani respektu k nadřízenému. Zajisté je pravdou jak se tvrdí, že se lépe řekne ty vo.e, než Vy vo.e, ale to je již na každém jak je vychován a jakou má inteligenci, aby si uvědomil, že i když šéfovi tykám, tak je to pořád šéf...
Tykání je naopak velmi uvolňující a podřízení se cíti i důležitější ve svých pozicí, byť to jsou jen prodavači.
Tak jen si tykat a kvalitněji PRODÁVAT.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 321 180 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Švihlíková

ekonomka

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
2,13 %

z 188 duelů
×
Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 12 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK