Důchodci dostanou v únoru 1200 korun navíc. Vláda původně plánovala polovinu

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuálně.cz | 15. 11. 2015 | 24 komentářů
Jednorázový příspěvek se oproti původnímu návrhu zdvojnásobil, státní pokladnu to vyjde na 3,5 miliardy korun. Příspěvek reaguje na dvě mimořádné situace: velmi nízkou valorizaci důchodů od příštího roku a velmi rychlý růst české ekonomiky. Výraznější růst důchodů podpořila i opozice.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 11. 2015 14:37, mydlisko

Pokud máme takové "hlavní analytiky, tak potěš pánbůh. Naprosto souhlasím s p. Potůčkem (předsedou důchodové komise), který říká:Podle šéfa důchodové komise Martina Potůčka ovšem i staronový způsob určování růstu důchodů penzisty poškozuje: „Slabým článkem současné podoby valorizace je například to, že se za její základ bere obecná míra inflace. Vzhledem ke specifické struktuře spotřeby domácností důchodců, kteří ve srovnání s ekonomicky aktivními vydávají proporčně větší část svých příjmů na náklady spojené s bydlením, stravováním, léky a zdravotní péčí, by ovšem bylo spravedlivější, kdyby se důchody valorizovaly podle vývoje inflace vztažené přímo ke spotřebnímu koši důchodců samotných.“
Zdroj: http://www.penize.cz/starobni-duchod/303553-duchodova-komise-zvedejte-duchody-vic

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 11. 2015 14:13, Porter

Proc smejdum? Vyssi dane a efektivnejsi vybirani zadny jiny segment podnikani v CR nema. Tak proc poradat nejake hony na carodejnice. Vlady nejdriv provoz loterijnim firmam povolovali, aby si nasledne zalozili marketing na boji proti nim. Jak je videt, na volice to zabira.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

28. 9. 2016 23:07 | František Kerhart

Nevím proč tolik komisí, názorů na stanovení výše důchodu v každém roce . Nejspravedlivější by bylo stanovit jednu jedinou zásadu pro změnu výše důchod Průměrný důchod má tvořit to a to procento průměrné mzdy..O kolik se zvýší průměrná mzda o tolik se zvýší průměrný důchod. Postupně by měl průměrný důchod představovat polovinu průměrné mzdy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 11. 2015 9:20 | josef

1) duchody se nemohou odvozovat od rustu platu ve statni sfere - ta je vesmes neproduktivni, navysovani platu je stejny uplatek pred volbami jako jednorazovy prispevek duchodcum, jedine, co je urcujici by mely byt mzdy v podnikatelske sfere, ktera tuto zemi zivi 2) rust HDP v tomto obdobi je jak znamo dano hlavne rustem zasob (coz je jedna ze slozek HDP). Dokud zasoby neprodate, zadny podstatny pozitivni efekt to nema. Takhle to bylo i za komancu - obri zasoby neprodejneho zbozi a naopak to, co lide zadali, nebylo. 3) jedine spravne reseni by bylo, kdyby statak zacal pocitat inflaci pro duchodce na zaklade jejich spotrebitelskeho kose. Jenze to jaksi duchodova komise nenavrhla a vlada neschvalila.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 11. 2015 9:06 | julim

Při 4% růstu HDP, 3 až 5% růstu mezd ve státní správě vypadá těch 1,4% i s jednorázovým příspěvkem moc uboze. Nebylo by lepší poslechnout Kalouska (fuj) a dát těch 9 mld. místo na podporu biopaliv raději důchodcům ? Ovšem to by na místě ministra financí nesměl sedět nenažraný Babiš. Dejte to raději komunistům, modří, oranžoví i černí zatím vždy kradli jako straky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2015 23:26

legalizace = podpora
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 22:08 | jezevec

sám bych si přál svět bez hazardu, ale toho zle dosáhnout jen tak, že ho sami lidé odmítnou. pokud si někdo myslí, že hazardu ublíží nějakým rozhodnutím, nebo způsobem zdanění, tak je blázen.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 19:20

těm šmejdům, co to provozují, aby pochopil i jezevec
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 19:19

Je to zábava jako každá jiná, stejně jako chlast a drogy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 16:44 | Porter

Jezevec: Každá firma platí daně z toho co vydělá. Na tom není nic divného a nikdo se tomu nepodivuje. Trochu jste si naběhl, protože loterijní firmy platí daně i v případě že nevydělají nic. Platí je totiž z tržby + další fixní poplatky bez ohledu na zisk. Takže váš příspěvek je sice vyhrocený, ale ukazuje že legislativu vůbec neznáte. Hlavně nadávat! Já osobně si rád zahraji a jako chudák si nepřijdu. Je to zábava jako každá jiná. Důležité je mít nepřítele, momentálně jeho funkci plní sázkové firmy, časem to zas padne na někoho jiného, aby se lid trochu zabavil a byla odvedena jeho pozornost od skutečně důležitých věcí. Takže buďte v klidu, nejste v tom sám a nejste ani první kdo skáče na špek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 13:31 | jezevec

myslíte tem šmejdum, co tam házej kačky? nebo snad šmejdi od hazardu něco dávaji ze svého? já myslel že dávaji jen z toho co tam naházeji ti chudáci hráči.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 13:03 | Porter

Nikoliv, nejde o můj názor. To co píšu jsou velmi snadno potvrditelná fakta. Sám to asi víte, jinak byste dal místo nesmyslného příspěvku nějaký proti argument. A nebo to možná nevíte, jste líný zjišťovat a rád prostě jen něco píšete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 12:09 | Beobachter

A co se vám ještě líbí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 11:41

Líbí se mi, jak samolibě vydáváte svůj názor za pravdu. :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 10:49 | Dominátor

Líbí? A nechcete ještě přidat pár bičem? (Máte samozřejmě pravdu, ale proti gustu žádný dišputát.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2015 10:40 | Porter

Líbí se mi jak se bojíte pravdy a mínusujete mě za ní. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2015 22:15

A proc to te slavny predseda komise neprosadil do zakona? Btw nezlevnily nahodou leky diky nizsi DPH???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2015 21:14 | hollywood

Vláda si přidává od ledna 7%
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2015 18:35 | strikajici falus

Tak snad se tu nekdo kdo poctive pracoval najde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2015 17:47 | HELENA SOUČKOVÁ

Vláda dostane zpět toto přidání k důchodu,hned od 500tis. důchodcú,protože ti chodí na sociálku žádat o příspěvek na bydlení,protože se těmto důchodcům zvedne v únoru příjem tak v dalším rozhodném období pro přiznání dávky jim stát dá o to méně,to jest v dubnu,MAJÍ TO DOBŘE PROMYŠLENÉ. A TĚCH 40 KČ JE VÝSMĚCH VŠEM,KDO POCTIVĚ PRACOVALI.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2015 14:37 | mydlisko

Pokud máme takové "hlavní analytiky, tak potěš pánbůh. Naprosto souhlasím s p. Potůčkem (předsedou důchodové komise), který říká:Podle šéfa důchodové komise Martina Potůčka ovšem i staronový způsob určování růstu důchodů penzisty poškozuje: „Slabým článkem současné podoby valorizace je například to, že se za její základ bere obecná míra inflace. Vzhledem ke specifické struktuře spotřeby domácností důchodců, kteří ve srovnání s ekonomicky aktivními vydávají proporčně větší část svých příjmů na náklady spojené s bydlením, stravováním, léky a zdravotní péčí, by ovšem bylo spravedlivější, kdyby se důchody valorizovaly podle vývoje inflace vztažené přímo ke spotřebnímu koši důchodců samotných.“ Zdroj: http://www.penize.cz/starobni-duchod/303553-duchodova-komise-zvedejte-duchody-vic
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2015 14:13 | Porter

Proc smejdum? Vyssi dane a efektivnejsi vybirani zadny jiny segment podnikani v CR nema. Tak proc poradat nejake hony na carodejnice. Vlady nejdriv provoz loterijnim firmam povolovali, aby si nasledne zalozili marketing na boji proti nim. Jak je videt, na volice to zabira.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services