Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 6. 11. 2015 | 23 komentářů
Není správné, aby chudí majitelé ojetin přispívali na drahé vozy bohatým. Elektromobil navíc není o moc zelenější než běžné auto: k destrukci měst a krajiny přispívá přinejmenším stejně.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 11. 2015 21:36, Angelus

Ačkoliv nemám rád dotaci na cokoliv, divím se, že ještě nikdo autora neopravil, že mele blbosti. Žádní chudí bohatým nic nedotuje. V jiném článku se píše o dotaci cca 80 000.-Kč. Auto za milion obsahuje DPH ve výši cca 174000.-Kč. Tzn. i kdyby dal stát dotaci 80k, pořád nikdo nikoho nedotuje a jen někomu milostivě seberou půlku toho co obvykle. A to nemluvím o Tesle za 2,5 milionu.

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 11. 2015 13:05, jezevec

tak to jsou, pane kašpárek, fakt super nápady.
asi tak do mateřské školky.
zavádět pruhy pro auta s více pasažéry? SUPER!!! takže já ve svém aston martinu a s nafukovací figurínou vedle sebe (figuríny se prodávají velmi úspěšně ve všech enklávách, kam tenhle nesmysl dorazil) pojedu zadáčo a možná i ve vyhrazeném pruhu - zatímco maminka čtyř dětí, vezoucí v rodinném sedmimístném busiku to poslední dítko k doktorovi, vysolí poplatek za pět prázdných míst, a ještě si to odstojí v koloně.
vybírat v centrech měst mýtné? SUPER!!! genitální nápad zejména do prahy, kde půlka aut v ní být vůbec být nechce, ale zoufale potřebuje jí jen projet/objet ale jaxi není kudy, obchvaty nejsou a ještě dlouho nebudou. takže namísto obchvatů ještě poplatek? budou výnosy spravovat stejní géniové, co rozpočtovali blanku?
a kompaktní města přívětivá pro pěší a cyklisty? SUPER!!! už vidím to mrtvé město, o kterém si geniální stratégové mysleli, že se dá zásobovat cyklostezkou. nechám auto na kraji města na P+R, zajedu metrem do města, tam si na pěší zoně nakoupím - a povláčím ty tašky kilák pěšky po pěší zoně, a pak ještě tou sockou zpátky na P+R. jo? to si vážně myslíte? že tohle někdo bude dělat? a celé centrum se bude zásobovat na velocipédech? stařenky budou plandat na kolech, a nábytek budete stěhovat pěšky? a nebo že by se tam lidi jen romanticky procházeli? takže takové město bez lidí?
a nejlepší je samozřejmě dotovat hromadnou dopravu. lidi co to nepotřebují a nepoužívají - to budou platit těm, komu to vyhovuje. no, když jste psal o uprchlících, přišlo mi že jsou to kraviny. dneska by se sudokopytník urazil ....

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

12. 1. 2020 20:06 | Tom Kvasnička

Asi tak, nepřipadám si zrovna jako bohatý, byl mile překvapen, když jsme s manželkou mohli pořidit elektromobil za super cenu a díky tomu ušetřit na rozvozu nákupů pro nemohoucí. Díky ale patří lidem, kteří nám s tím pomohli https://www.dotace-na-elektromobil.cz/. Věřím, že tyto dotace nejsou jen pro ty na nejvyšších místech.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2016 11:24 | Zlobr

To je zas blábol. Pane redaktore, CO2 je produkt ideálního spalování. Přeměna fosilního paliva na pohyb s vedlejší produkcí pouhého CO2 by vznikl dokonalý spalovací proces, který je cílem všech konstruktérů. Bohužel zejména z naftových (ale nejen těch) motorů se při spalování vypouští mnoho toxických látek od oxidů dusíku po pevné částice. Pokud je chcete nadále ve městech vdechovat, pak Vám přeji dlouhý život.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2016 14:40 | x

"Ono s těmi komapktními městy je to těžké. Lidi by měli bydlet v centrech, aby na cestách do roboty auty nesmrděli." A na byt ve velmi drahém centru byste jim jistě rád sám přispěl - my bydlíme na sídlištích a okrajích měst z cenových důvodů především. Ty uplné okraje měst. A část i proto, že v historických nevětraných centrech měst - která jsou nejčastěji v údolí - je příliš velká prašnost a to i bez aut. Další část lidí chce mít zahrádku - to bych nejraději taky, kdybych měl na domek peníze - a to i za cenu delšího dojíždění do práce. A třeba i proto, že já jsem musel odmítnout jedno velmi lukrativní zaměstaní - směný nepřetržitý provoz včetně práce v noci - a u mme v bytě prostě ve dne spát nejde - každou chvíli tam probíhají hlučné rekonstrukce. V domku ho kromě vlstní rodiny nikdo nebude budit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2016 14:31 | x

Díky MHD jezdíte po městech autami vůbec. Kdyby jsem místo do autobusu sedli do auta (které většinou také máme) tak už neprojede vůbec nidko - počet lidí v autobusu na počet lidí v autech na jeho délku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 4. 2016 11:28 | Bedřich Velický

Je zajímavé vidět, že autor považuje za nemorální dotovat "bohatým" auta penězi od "chudých". Zároveň však propaguje regulaci automobilové dopravy pomocí systému mýtného za vjezd do centra měst. Bude snad podle jeho představy "chudák důchodce ve favoritu" ve stejné pozici při vjezdu do centra jako manažer mezinárodní firmy? Nemohu se tak zbavit dojmu, že o chudé autorovi vlastně vůbec nejde. Mýtné znamená ve zkratce to, že kdo má peníze ten jede, tedy znevýhodnění chudých. Nebo snad autor uvažuje o výpočtu výše mýtného v závislosti na příjmech řidiče (podobně jako u progresivních daní či například systému pokut ve Švýcarsku)?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2016 10:02 | Bobo

A došlo vám,že v případě koupě elektromobilu a srovnatelného spalovacího auta,které je o polovinu levnější dělá skoro 100000Kč jen rozdíl na DPH?V případě dotace 100000 Kč například na Leafa stát vydělá stejně jako na spalovacím autě a ještě podpoří technologii,která má spoustu pozitiv,vypíchnu například snížení všudypřítomného "ecodieselového" smradu ve městech.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2015 16:54

Správně. Řešením jsou úzké silnice vedoucí centrem, hlavně ne žádné obchvaty a už vůbec ne široké.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2015 16:09 | dacan.strom

S tím nabíjením elektroaut doma přes den z vlastní FVE to nebude tak horké, většina lidí dělá přes den, takže auto je někde na parkovišti mimo dům, většina lidí také žije v bytech někde na sídlišti, kde se těžko budou nabíjet auta na parkovišti před panelákem z dvaceti panelů na jeho střeše, jen malá část domů má FVE a několik km od historického centra města ani mít nebude (panely na střeše kostela jsou možné jen v Německu), takže ve výsledku vlastní FVE nabije jen malý zlomek elektromobilů a ten výfuk v elektrárně tam má p.Kašpárek správně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2015 15:56 | dacan.strom

V Americe za ty figuríny dávají policajti pěkné pálky, takže si to tam každý 2x rozmyslí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2015 22:37 | Hunter

Ono s těmi komapktními městy je to těžké. Lidi by měli bydlet v centrech, aby na cestách do roboty auty nesmrděli. Ale lidé se nechtějí stěhovat do měst, protože tam smrdí auta. To je klasické slepico-vejcoidní problém, který, ukázalo se ve světě, je řešitělný pouze restrikcemi dopravy: _nejdřív_ je potřeba vykpoat auta, _potom_ se tam lidé nastěhují. Nikdy se nenastane opačné pořadí akcí.
Pak je tu ještě jeden problém. Pokud si někdo myslí, že dnes je doprava peklo, tak to největší peklo ještě přijde. Jmenuje se "autonomní vozidlo". Dnes je totiž (alespoň) počet vozidel v pohybu omezen počtem dostupných řidičů. Představte si, že auta budou jezdit sama. A počet vozidel v pohybu _nebude_ omezen počtem řidičů. Jestli si někdo myslí, že to právě povede k rozvoji carsharingů, tak ho můžu ujistit, že to se nestane. Pokud nebude uvalena hodně brutální daň na nákup automobilu (třeba v dánsku je tuším 150%), tak nás za 20 let čeká dopravní horor. Ale pak možná budou lidé ještě rádi jezdit MHDčkem, než čekat na svoje auta, které se zaseklo někde, protože se rozhodlo, že si přes den zajede kamsi na svolávací akci VW.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2015 19:28 | KM

Čtu to zepředu, čtu to zezadu, ale o tom, že by se měly obchody zásobovat na kole, z měst by měly být cyklistické a pěší zóny a auta by do města nesměla vjíždět v článku nevidím nic. Je tam jen napsáno Neklást překážky výstavbě kompaktních měst přívětivých pro pěší a cyklisty a Vybírat v centrech měst mýtné. Takže byste si se svým Aston Martinem klidně mohl do Pařížské pro hodinky ke Cartierovi zajet a Pařížskou zachránit od vymření a zpustošení. Jen byste musel respektovat určitá omezení ve prospěch chodců a cyklistů a zaplatit za vjezd mýtné. Ale na to byste snad měl. Také zásobování na kolech by jistě nutné nebylo, tak jako se ani nyní na kolech či ručně nezásobují obchody a restaurace dokonce ani na pěších zónách. A – jezevče div se – provozovny nekrachují a ty ulice nechcípají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2015 22:35 | jezevec

nepochopil. já samozřejmě nepotřebuju nakupovat na pařížské třídě, mně klidně stačí pár prodejen v pěší dostupnosti mého bydliště, a na velké nákupy ten hypermarket za městem. ale ti lidi so co potřebují koupit na pařížské třídě hodinky u cartiera - už je vidím, jak tam přijedou na kole. a nepřijedou-li, pařížská chcípne. což už bylo opakovaně vyzkoušeno a ověřeno, a znova se tady ten nesmysl objevuje. o možností ZÁSOBOVÁNÍ centra města cyklostezkou ani nemluvě. ale možná má kašpárek cyklorikšu a lobbuje si za melouch ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2015 21:36 | Angelus

Ačkoliv nemám rád dotaci na cokoliv, divím se, že ještě nikdo autora neopravil, že mele blbosti. Žádní chudí bohatým nic nedotuje. V jiném článku se píše o dotaci cca 80 000.-Kč. Auto za milion obsahuje DPH ve výši cca 174000.-Kč. Tzn. i kdyby dal stát dotaci 80k, pořád nikdo nikoho nedotuje a jen někomu milostivě seberou půlku toho co obvykle. A to nemluvím o Tesle za 2,5 milionu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2015 19:26 | Rovr

Mě by hlavně zajímalo, jak se p.Kašpárek osobně přesunuje. Předpokládám, že když šíří tyto "panázory" tak nevlastní a ani nevyužívá auto. Z průzkumu např. vyplynulo, že 99proc.nabíjení eaut je realizováno doma, pakliže je to přes den a majitel má FVE na střeše domu, neprodukuje skutečne eauto ani gram znečištění. Osobně jsem vyřešil cestování Brnem na ekole. Během dvou let budu kupovat eauto nabíjené vlastní FVE. Nebudu se bránit využít statní dotaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2015 15:58 | osvoboditel

Tohle zřejmě patří do seriálu "Česká republiko, děláš ze mě anarchistu". Jestli panu Kašpárkovi konečně nedocvakne, co to ve skutečnosti je ten stát a jak funguje, bude to brzo dost monotonní, nudný a ufňukaný seriál ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2015 9:40 | Fredy

......zavádět pruhy pro auta s více pasažéry? SUPER!!! takže já ve svém aston martinu a s nafukovací figurínou vedle sebe (figuríny se prodávají velmi úspěšně ve všech enklávách, kam tenhle nesmysl dorazil) pojedu zadáčo a možná i ve vyhrazeném pruhu.....
Jak kde. V USA jsem neviděl auto v levém pruhu (pro auta s více pasažéry) ani jednou někoho s figurínou. Myslím si, že to tam ani nikoho nenapadlo. Zkuste jim to poradit .... :-) U nás by to stejně nefungovalo, neboť morálka řidičů je mnohdy horší jak těch, třeba, v Egyptě. Tudíž by ten pruh byl stejně plný aut s jedním řidičem. Kdyby je náhodou honila policie, tak by se vymluvili, že o tom nevědí, či že někam důležitě chvátají ...... a po domluvě by pokračovali dál. Aby tomu tak nebylo, tak by ta naše policie musela být trochu ostřejší. Kdo někdy pamatuje kontrolu šerifů v USA, tak ví o co běží.
PS: U pana Kašpárka mě udivuje, jak se mu nelíbí jedna dotace pro bohaté lidi, ale jaký je rozdíl u jiných dotací, ty mu nevadí? Třeba miliardy pro pana Babiše, nebo penzion pro dalšího soudruha Palase, či cyklostezku někde v Horní Dolní, na kterou také přispívají ti chudí .....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2015 22:11 | Rada

Jestli nutne potrebujete nakupovat v Parizske nebo jine ulici v centru, tak chapu, ze je pro vas problem zaparkovat na P+R a jet do centra metrem. Nemilionarum zpravidla postaci obchodni centrum, ktere je na kazdem vetsim vyjezdu minimalne jedno. Verejna doprava je u nas silne dotovana v kazdem vetsim meste. To jiste vite, jen jste si asi v rozcileni nevzpomnel. Osobne take preferuji auto. Jen ale proto, ze je vetsinou rychlejsi a casto i levnejsi (napr. 2x24 Kc za cestu 2x5 km, tolik me to autem nestoji) a clovek v aute ma odstup od pochybnych existenci, ktere se vyskytuji v MHD. Az bude MHD v Praze na vyssi urovni, rad necham auto doma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2015 13:05 | jezevec

tak to jsou, pane kašpárek, fakt super nápady. asi tak do mateřské školky. zavádět pruhy pro auta s více pasažéry? SUPER!!! takže já ve svém aston martinu a s nafukovací figurínou vedle sebe (figuríny se prodávají velmi úspěšně ve všech enklávách, kam tenhle nesmysl dorazil) pojedu zadáčo a možná i ve vyhrazeném pruhu - zatímco maminka čtyř dětí, vezoucí v rodinném sedmimístném busiku to poslední dítko k doktorovi, vysolí poplatek za pět prázdných míst, a ještě si to odstojí v koloně. vybírat v centrech měst mýtné? SUPER!!! genitální nápad zejména do prahy, kde půlka aut v ní být vůbec být nechce, ale zoufale potřebuje jí jen projet/objet ale jaxi není kudy, obchvaty nejsou a ještě dlouho nebudou. takže namísto obchvatů ještě poplatek? budou výnosy spravovat stejní géniové, co rozpočtovali blanku? a kompaktní města přívětivá pro pěší a cyklisty? SUPER!!! už vidím to mrtvé město, o kterém si geniální stratégové mysleli, že se dá zásobovat cyklostezkou. nechám auto na kraji města na P+R, zajedu metrem do města, tam si na pěší zoně nakoupím - a povláčím ty tašky kilák pěšky po pěší zoně, a pak ještě tou sockou zpátky na P+R. jo? to si vážně myslíte? že tohle někdo bude dělat? a celé centrum se bude zásobovat na velocipédech? stařenky budou plandat na kolech, a nábytek budete stěhovat pěšky? a nebo že by se tam lidi jen romanticky procházeli? takže takové město bez lidí? a nejlepší je samozřejmě dotovat hromadnou dopravu. lidi co to nepotřebují a nepoužívají - to budou platit těm, komu to vyhovuje. no, když jste psal o uprchlících, přišlo mi že jsou to kraviny. dneska by se sudokopytník urazil ....
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2015 12:58 | Omasta

Brát příspěvek na elektroauta z prodeje starých aut je jen jedna z mmopžností. Všeobecně platí, že lidi, kteří mají auto nejsou chudí. Většinu daní, co jsou odvedené do státního rozpočtu, platí bohatí, tak jaképak nemorální?!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2015 11:30 | J

Navrhuji zavést 0% nebo sníženou DPH na všechna nová auta:-). Ušetřit tak budou moci všichni. Sníží se tím konečně věkový průměr aut. Přestanou se dovážet vraky ze zahraničí. Často se jedná o jen další past na peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Hušák

podnikatel

Pavel Bém

politik

Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services