Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2015 6:32, Matěj

Nechápu, jak je možné, že v "právním státu" existuje tolik firem, které se živí jen na parazitování na lidské nepozornosti a naivitě. Za agresivní obchodní praktiky by měly být citelné pokuty, alespoň v řádech milionů Kč. Protože pokud pro firmu není pokuta citelná, nemá důvod nechovat se jako parazit. Etika podnikání je pro ně pouhý prázdný pojem.

Reagovat

 

+78
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 5. 2016 15:21, Národní Pokladnice

Dobrý den, rádi bychom uvedli na pravou míru několik argumentů.
Každý zákazník uzavírá se Společností Národní Pokladnice kupní smlouvu na konkrétní výrobky Společnosti podpisem objednávky (tzv. rezervační karty), ať již v papírové formě, resp. kvalifikovaným vyplněním elektronické objednávky prostřednictvím online formuláře na stránkách Společnosti. Každá Objednávka obsahuje identifikaci produktu vybraného zákazníkem a zároveň dalších mincí z příslušné jednoznačně definované kolekce, a to za přesně definovaných podmínek. Vedle jedné konkrétní mince si tak zákazník zásadně objednává explicitně, přímo, výslovně i další mince z konkrétně identifikované kolekce, které mu budou chodit v daných intervalech po určitou dobu v závislosti na počtu mincí z té které kolekce, to vše za přesně daných podmínek, stanovených v samotné Objednávce, podrobněji ve Všeobecných obchodních podmínkách.
Každý zákazník je též poučen, opět přímo v Objednávce, a nikoliv tedy pouze ve Všeobecných obchodních podmínkách, že každou jednotlivou minci může vrátit do 14 dnů ode dne jejího doručení. Dokonce je každý Zákazník, opět explicitně v Objednávce, informován o právu kdykoliv ukončit konkrétní objednávku. O ukončení takové objednávky musí zákazník Společnost pouze informovat, a to jakoukoliv písemnou formou, včetně nejjednodušší formy e-mailové resp. dokonce telefonické (viz článek VI odst. 4 in fine Všeobecných obchodních podmínek).
V případě, že zákazník využije svého práva na odstoupení od konkrétní kupní smlouvy, je sice povinen bez zbytečného odkladu vrátit příslušné zboží Společnosti. Nicméně učiní-li to prostřednictvím České pošty s.p., náklady spojené se zpětným odesláním, uhradí zákazníkovi Společnost (viz článek VI Všeobecných obchodních podmínek). Pokud by zákazník zvolil jiný způsob vrácení dodaného zboží, náklady na odeslání převyšující náklady, které by byly vynaloženy odesláním prostřednictvím České pošty s.p., by hradil sám zákazník.

Reagovat

 

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Evžen 29. 04. 2016 16:56)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

7. 9. 2015 1:34 | jezevec

jednoduchá obrana. 1) co nemám to nepotřebuju 2) když slyším v telefonu "monitorovaný" nebo jinak nahrávaný hovor, beze slova pokládám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+35
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2015 6:32 | Matěj

Nechápu, jak je možné, že v "právním státu" existuje tolik firem, které se živí jen na parazitování na lidské nepozornosti a naivitě. Za agresivní obchodní praktiky by měly být citelné pokuty, alespoň v řádech milionů Kč. Protože pokud pro firmu není pokuta citelná, nemá důvod nechovat se jako parazit. Etika podnikání je pro ně pouhý prázdný pojem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+78
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2015 9:21 | Petr

Jen by bylo dobré vědět co káplo panu Pospíšilovi za to, že protlačil v Parlamentu, takovou legislativní normu, která nahrává Šmejdům a okrádá obyčejné občany.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2015 9:53 | Matěj

S tím Pospíšilem souhlasím. Dost mě tím znechutil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 07. 09. 2015 09:21)

7. 9. 2015 11:26 | Frenky

V právním státě, vyznávajícím svobodu, lze prodávat cokoliv. Tady problém není. Ovšem, pokud někdo, již od samého začátku, postaví svůj business na podvodu (úmyslné zatajení důležitých skutečností, skryté podmínky, které lze kdykoliv měnit, podmíněně vyžádaný souhlas k dalších obchodním skutečnostem, pod hrozbou sankcí, pokud, či vrácení nevyžádaného zboží s vyššími náklady na adresu v zahraničí), tak je to, dle mého, TRESTNÍ ČIN.
Tudíž nechápu, pro orgány činné v trestním řízení už dávno nekonají? Kdybychom skutečně žili v právním státě, tak by, v článku zmiňovaný, ředitel Lukáš Krčil, už dávno lepil pytlíky někde na Borech. A nejen to. Po odpykání trestu, za úmyslný a předem připravený, podvod od samého začátku, už nikdy nedostal povolení k podnikání.
Krásné že, ale zatím nežijeme v právním státě a svoboda patří jen těm, kteří na ni mají peníze a známosti. Ostatním nezbývá nic jiného, než nadávat, případně se poučit a podobných podvodníkům nesedat na lep a hlavně nevolit ty politiky, kteří podobné praktiky ignorují, či dokonce podporují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

7. 9. 2015 14:39 | Hunter

Jenže ona je to švýcarská společnost (ta první zmíněná, co prodává holítka, ponožky - naposled mi nabízeli "funkční trenky") a Švýcarům, jak známo, nikdy peníze nesmrděly, tak s tím nehodlají nic dělat (dokud platí daně).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Frenky 07. 09. 2015 11:26)

8. 9. 2015 9:13 | Vladimír Malý

V článku je řeč o "nevyžádaném plnění". Stejným nevyžádaným plněním je vysílání rozhlasových a televizních pořadů po internetu, za které si následně ČRo a Česká televize nárokují koncesionářské poplatky z každého počítače.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

8. 9. 2015 9:15 | Vladimír Malý

To já jim říkám, že když si to nahrávají, tak ať si dobře nahrají, že od nich nic nechci a že mě jejich volání obtěžuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 07. 09. 2015 01:34)

9. 9. 2015 8:53 | PM

Hm, a nejsou z toho záznamu schopni sestříhat větu "chci je"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vladimír Malý 08. 09. 2015 09:15)

29. 4. 2016 16:56 | Evžen

Dobrý den, bohužel nekalé praktiky Národní Pokladnice jsou masově rozšířené již několik let a jsou na úrovni Šmejdů s hrnci, ale ve velkém - bohužel jsem měl taky zkušenost.Spíš mě mrzí, že se toho neujala žádná média, když byla okurková sezona
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

23. 5. 2016 15:21 | Národní Pokladnice

Dobrý den, rádi bychom uvedli na pravou míru několik argumentů. Každý zákazník uzavírá se Společností Národní Pokladnice kupní smlouvu na konkrétní výrobky Společnosti podpisem objednávky (tzv. rezervační karty), ať již v papírové formě, resp. kvalifikovaným vyplněním elektronické objednávky prostřednictvím online formuláře na stránkách Společnosti. Každá Objednávka obsahuje identifikaci produktu vybraného zákazníkem a zároveň dalších mincí z příslušné jednoznačně definované kolekce, a to za přesně definovaných podmínek. Vedle jedné konkrétní mince si tak zákazník zásadně objednává explicitně, přímo, výslovně i další mince z konkrétně identifikované kolekce, které mu budou chodit v daných intervalech po určitou dobu v závislosti na počtu mincí z té které kolekce, to vše za přesně daných podmínek, stanovených v samotné Objednávce, podrobněji ve Všeobecných obchodních podmínkách. Každý zákazník je též poučen, opět přímo v Objednávce, a nikoliv tedy pouze ve Všeobecných obchodních podmínkách, že každou jednotlivou minci může vrátit do 14 dnů ode dne jejího doručení. Dokonce je každý Zákazník, opět explicitně v Objednávce, informován o právu kdykoliv ukončit konkrétní objednávku. O ukončení takové objednávky musí zákazník Společnost pouze informovat, a to jakoukoliv písemnou formou, včetně nejjednodušší formy e-mailové resp. dokonce telefonické (viz článek VI odst. 4 in fine Všeobecných obchodních podmínek). V případě, že zákazník využije svého práva na odstoupení od konkrétní kupní smlouvy, je sice povinen bez zbytečného odkladu vrátit příslušné zboží Společnosti. Nicméně učiní-li to prostřednictvím České pošty s.p., náklady spojené se zpětným odesláním, uhradí zákazníkovi Společnost (viz článek VI Všeobecných obchodních podmínek). Pokud by zákazník zvolil jiný způsob vrácení dodaného zboží, náklady na odeslání převyšující náklady, které by byly vynaloženy odesláním prostřednictvím České pošty s.p., by hradil sám zákazník.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Evžen 29. 04. 2016 16:56)

8. 7. 2016 19:54 | Petr

Dobrý den. Obchodním praktikám bych rozuměl kdybychom byli někde daleko na východě, ale že se jich dočkám v Evropě i tolik let po revoluci mě mrzí. Přijde mi opravdu mimo abych se doprošoval, aby mi už nic neposílali a nebo mě pak popotahovali vymahači kvůli tomu, že po mě chtějí zaplatit co jsem nechtěl a ani mi to nedorazilo!! Lidi probuďte se a tuhle šílenou společnost potrestáte, tak že u ní už nebude nakupovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

6. 9. 2016 10:40 | Adam

Nenudu se rozepisovat o nevhodných praktikach, které jsou dostatečně popsané v článku, ale vypíchnu některé důležité aspekty. Společnost se díky svému názvu snaží zmást podobou s Českou národní bankou, takže se pokouší parazitovat na jejím dobrém jméně. Dalším významným záporem jsou její neuvěřitelně vyšší ceny oproti konkurenci - to samozřejmě není trestné, ale spíš bych lidem doporučil více googlovat nebo se poptat u jiných prodejců a najdou to samé o 20 - 50 % levněji. Pokud se jedná o jejich vlastní produkty(medaile), tak největším zvěrstvem jsou ty měděné postříbřené a pozlacené věci, které prodávají za úplně mimo ceny - samozřejmě také není trestné, ale spoléhají na neznalost lidí. Posledním a spíše ůsměvným faktem je, že medaile razí v Bulharsku, ale o tom se samozřejmě nikde nezmiňují, protože spolehájí na to že si každý myslí, že to razí v ČR, když jsou národní :-D Trochu mě mrzí morálnost lidí, kteří tam pracují, že jim není líto těch lidí, kterým prodávají tak draho.Ale abych nebyl jenom škaredý na Národní pokladnici, tak jediné co se u nich vyplatí je kupovat ty jejich náborové produkty, které jsou za super cenu, ale pak Vás za "odměnu" začnou spamovat emailem, telefonicky a poštou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

20. 12. 2016 19:41 | Martin

Podvodníci to jsou v každém případě (pokud ne podle zákona, tak morálně ano). Mého otce, přesvědčili k nákupům s tím, že jde o skvělou investici (medaile prý mají a budou mít velkou hodnotu). Bohužel jsem vše zjistil až když ho obrali o mnoho desítek tisíc korun. Už je to několik měsíců, co se jich snažíme zbavit a ukončit jejich neustálé obtěžování. Po mojí konfrontaci přiznali, že medaile nemají hodnotu finanční, ale pouze "sběratelskou" a otec to prý špatně pochopil. Co se týče praktik a komunikace - jednoznačně "šmejdi".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2017 0:37 | Platypus Norwegicus

Kdyz dokazete zaridit, aby to kazdeho podobneho podvodnika stalo vic, nez na vas vydelal, tak tento zpusob "podnikani" zmizi. Jak na to? Budte kreativni. A budte legalni, nebo nedohledatelni.
Balicek, ktery okolo sebe po otevreni za pomoci pruziny rozhazi plato zkazenych vajec rozhodne narusi provoz.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2017 0:49 | Jan Prokop

Proč by si měl "zákazník", v případě zájmu objednávat mince jednotlivě ? Když budu takový "náruživý sběratel", tak samozřejmě budu chtít kolekci celou !! Normální selský rozum mi říká, že za jeden balíček (celou kolekci) ušetřím minimálně na poštovném. Ovšem celková cena "kolekce" by váš spolek připravila o hodně "sběratelů - že ano ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Národní Pokladnice 23. 05. 2016 15:21)

20. 7. 2017 18:32 | Jan z Kladna

Koncem roku 2016 jsem u firmy Národní pokladnice koupil dvě mince na dobírku. Za 14 dní po koupi jsem na poště odmítl převzít další balíček od této firmy a nechal jej vrátit zpět. Národní pokladnici jsem o tom informoval a dohodli jsme se, že již nic dalšího od nich nikdy nebudu chtít. Kvalita mincí byla neuvěřitelně špatná. Nicméně mě paní z firmy Národní pokladnice informovala, že ještě před uvedeným odmítnutým balíčkem odeslaly další zásilku, kterou jsem nikdy neobdržel. Představte si, že tyto "úžasné a vzácné numismaty" jak o svém zboží informují, posílají pouze v obyčejných zásilkách. Informoval jsem tuto firmu, že jsem tuto zásilku nikdy nedostal a považoval celou záležitost za uzavřenou. K mému překvapení jsem však v červenci roku 2017 obdržel e-mail od firmy MBA consulting, že přebírají neuhrazenou pohledávku pro firmu Národní pokladnice v hodnotě cca 900,- Kč plus 1000,- Kč náklady na vymáhání. Opět jsem e-mailem firmu MBAc seznámil s historií celé záležitosti a sdělil jim, že opravdu nemíním platit za něco co jsem neobdržel. Za dalších 14 dní mě telefonicky kontaktoval pán z firmy MBA consulting a vyhrožoval exekucí.
Tak to je má zkušenost s firmou Národní pokladnice. Varuji všechny potenciální zákazníky této firmy. Přestože neuděláte nic špatného, tato firma na vás poštve vymahačskou firmu. Možná budete mít štěstí nebo dopadnete jako já.
Já jsem se již o celé situaci radil s právníkem, který mi potvrdil absurdnost celé situace. Podle něj se není čeho bát, protože Národní pokladnice nemůže nijak doložit převzetí obyčejné zásilky, jelikož jsem ji nikdy neobdržel, nikdo mi ji nepředal, nic jsem nepodepsal. Je s podivem, že vymahačská firma MBA consulting převezme takovouto vymyšlenou pohledávku bez jakéhokoliv právního podkladu a zasílá vyděračské zprávy a telefonicky vyhrožuje exekucí. V současné době podnikám další úkony k vyřešení tohoto problému - podnět ČOI (mimo jiné nekalé obchodní praktiky, postoupení osobních údajů třetí osobě bez mého souhlasu). Přestože jsem přesvědčen o tom, že v právním státě tyto firmy nemohou uspět, dokáže to člověku otrávit den. Ještě jednou všechny varuji - vyhněte se obloukem firmě Národní pokladnice. Naštěstí existují i solidní firmy, které se zabývají numismatickými materiály.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

20. 7. 2017 18:48 | Jan

Nehorázně lžete. Potvrzuji, že žádná informace o kolekci při objednání jednotlivé mince nebyla!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Národní Pokladnice 23. 05. 2016 15:21)

22. 8. 2017 12:26 | Zuzka

Dobrý den, pane Jane z Kladna. Ráda bych se k Vám přidala. Rovněž bojuji s Národní pokladnici, naprosto ve stejné záležitosti jako vy. Budu velmi ráda když se mi ozvete. Děkuji a hezký den bez šmejdů Zuzka
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan z Kladna 20. 07. 2017 18:32)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 357 083 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, nedávno jsem vyreklamoval nabíjecí kabel po půl roce používání protože prestal fungovat a ani neměl žádný vnější vady třeba z nedbalosti. Na to mi bylo napsáno, ze reklamaci neuznali z důvodu... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Lukáš Kovanda

ekonom

Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
77,27 %

z 44 duelů
×
Lukáš Kovanda
ÚSPĚŠNOST
92,31 %

z 65 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK