Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Libor Malý
podnikatel, zakladatel Jobs.cz
Pavel Telička
politik a lobbista

53,33 %
z 15 duelů

44,44 %
z 9 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
7. 9. 2015 6:32, Matěj
Nechápu, jak je možné, že v "právním státu" existuje tolik firem, které se živí jen na parazitování na lidské nepozornosti a naivitě. Za agresivní obchodní praktiky by měly být citelné pokuty, alespoň v řádech milionů Kč. Protože pokud pro firmu není pokuta citelná, nemá důvod nechovat se jako parazit. Etika podnikání je pro ně pouhý prázdný pojem.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
23. 5. 2016 15:21, Národní Pokladnice
Dobrý den, rádi bychom uvedli na pravou míru několik argumentů.
Každý zákazník uzavírá se Společností Národní Pokladnice kupní smlouvu na konkrétní výrobky Společnosti podpisem objednávky (tzv. rezervační karty), ať již v papírové formě, resp. kvalifikovaným vyplněním elektronické objednávky prostřednictvím online formuláře na stránkách Společnosti. Každá Objednávka obsahuje identifikaci produktu vybraného zákazníkem a zároveň dalších mincí z příslušné jednoznačně definované kolekce, a to za přesně definovaných podmínek. Vedle jedné konkrétní mince si tak zákazník zásadně objednává explicitně, přímo, výslovně i další mince z konkrétně identifikované kolekce, které mu budou chodit v daných intervalech po určitou dobu v závislosti na počtu mincí z té které kolekce, to vše za přesně daných podmínek, stanovených v samotné Objednávce, podrobněji ve Všeobecných obchodních podmínkách.
Každý zákazník je též poučen, opět přímo v Objednávce, a nikoliv tedy pouze ve Všeobecných obchodních podmínkách, že každou jednotlivou minci může vrátit do 14 dnů ode dne jejího doručení. Dokonce je každý Zákazník, opět explicitně v Objednávce, informován o právu kdykoliv ukončit konkrétní objednávku. O ukončení takové objednávky musí zákazník Společnost pouze informovat, a to jakoukoliv písemnou formou, včetně nejjednodušší formy e-mailové resp. dokonce telefonické (viz článek VI odst. 4 in fine Všeobecných obchodních podmínek).
V případě, že zákazník využije svého práva na odstoupení od konkrétní kupní smlouvy, je sice povinen bez zbytečného odkladu vrátit příslušné zboží Společnosti. Nicméně učiní-li to prostřednictvím České pošty s.p., náklady spojené se zpětným odesláním, uhradí zákazníkovi Společnost (viz článek VI Všeobecných obchodních podmínek). Pokud by zákazník zvolil jiný způsob vrácení dodaného zboží, náklady na odeslání převyšující náklady, které by byly vynaloženy odesláním prostřednictvím České pošty s.p., by hradil sám zákazník.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)
25. 3. 2022 12:02 | Alice
14. 7. 2021 15:42 | Rubeš
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 7. 2021 15:28 | Koneš David
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 12. 2019 23:23 | Marek Klementa
není možné nabízet určitý produkt za určitou cenu a podmiňovat nákup tohoto zboží po projevení zákazníka o tento nákup. Přesněji řečeno, musíte mít v nabídce předem uvedeno, že se jedná o nákup celé série a celkovou hodnotu série, ne až následně v obchodních podmínkách. Jelikož takovýmto jednáním uvádíte zákazníka v omyl. Lidově řečeno nemůžete zákazníkovi, který chce koupit 4 rohlíky, cpát do tašky rohlíků dvacet. Zkrátka, pokud máte nabalené rohlíky například po dvaceti v sáčcích, musíte uvést na cenovce, že se jedná o 20 rohlíků například po 2,5 Kč nebo že jeden rohlík stojí 2,50 Kč a že jich je nabalených po 20 - ti, ale i v tomto případě musíte uvést celkovou cenu již v primární nabídce jako celek. V případě, že nemáte toto uvedeno již v primární nabídce, nelze toto vyžadovat ani následně podpisem smlouvy apod. Lépe řečeno, podpis smlouvy Vás neomlouvá. Jestli to ještě nechápete: "Dopouštíte se podvodného jednání."
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 12. 2019 21:49 | Marek Klementa
pokud se nepletu, tak je takový postup prodeje podle obchodního zákoníku zakázán. Lépe řečeno není možné zákazníkovi nabízet nějaké zboží za určitou cenu a poté, tedy bez předešlého upozornění, k tomuto zboží podmíněně přidat další zboží, byť za nízkou cenu a byť s písemným souhlasem kupujícího. Nejde totiž o to že, že spotřebitel podmínky podepsal, ale o to, že byl při nákupu klamán. Lépe řečeno jde o klamání spotřebitele, tedy přesněji je spotřebitel uváděn při realizaci nákupu v omyl a to pravděpodobně záměrně. Lidově řečeno, nemůžete mít v obchodě vystavené ponožky za 20 Kč a poté co o ně kupující projeví zájem, podmiňovat jejich koupi koupí například riflí nebo čehokoliv jiného. Pokud chce obchodník takto zboží nabízet, musí jej nabízet v celku, tedy například ponožky za 20,- Kč s riflemi za 300,- Kč. Dále není možné tyto "ponožky" nabízet za 20,- Kč a podmiňovat jejich nákup až po projevení poptávky klientem, zasíláním dalších například deseti nebo dvaceti páry ponožek poštou. Jde totiž o klamavou obchodní praktiku, při níž je klient záměrně uváděn v omyl.
S pozdravem
Marek Klementa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 7. 2019 21:57 | ten co naletel, zial...
Bod VII, VOP na ktore som sa v mojom komente odvolal su z datumu 22.5.2018.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 6. 2019 14:23 | Anna
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 4. 2019 13:52 | Ma007
14. 12. 2018 17:38 | Olga Hakenová
2. 8. 2018 11:29 | Matěj
30. 1. 2018 15:00 | Jochman Vítězslav
22. 8. 2017 12:26 | Zuzka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 7. 2017 18:48 | Jan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 7. 2017 18:32 | Jan z Kladna
Tak to je má zkušenost s firmou Národní pokladnice. Varuji všechny potenciální zákazníky této firmy. Přestože neuděláte nic špatného, tato firma na vás poštve vymahačskou firmu. Možná budete mít štěstí nebo dopadnete jako já.
Já jsem se již o celé situaci radil s právníkem, který mi potvrdil absurdnost celé situace. Podle něj se není čeho bát, protože Národní pokladnice nemůže nijak doložit převzetí obyčejné zásilky, jelikož jsem ji nikdy neobdržel, nikdo mi ji nepředal, nic jsem nepodepsal. Je s podivem, že vymahačská firma MBA consulting převezme takovouto vymyšlenou pohledávku bez jakéhokoliv právního podkladu a zasílá vyděračské zprávy a telefonicky vyhrožuje exekucí. V současné době podnikám další úkony k vyřešení tohoto problému - podnět ČOI (mimo jiné nekalé obchodní praktiky, postoupení osobních údajů třetí osobě bez mého souhlasu). Přestože jsem přesvědčen o tom, že v právním státě tyto firmy nemohou uspět, dokáže to člověku otrávit den. Ještě jednou všechny varuji - vyhněte se obloukem firmě Národní pokladnice. Naštěstí existují i solidní firmy, které se zabývají numismatickými materiály.
28. 3. 2017 0:49 | Jan Prokop
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 3. 2017 0:37 | Platypus Norwegicus
Balicek, ktery okolo sebe po otevreni za pomoci pruziny rozhazi plato zkazenych vajec rozhodne narusi provoz.
20. 12. 2016 19:41 | Martin
6. 9. 2016 10:40 | Adam
8. 7. 2016 19:54 | Petr
23. 5. 2016 15:21 | Národní Pokladnice
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí