Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 9. 2015 6:32, Matěj

Nechápu, jak je možné, že v "právním státu" existuje tolik firem, které se živí jen na parazitování na lidské nepozornosti a naivitě. Za agresivní obchodní praktiky by měly být citelné pokuty, alespoň v řádech milionů Kč. Protože pokud pro firmu není pokuta citelná, nemá důvod nechovat se jako parazit. Etika podnikání je pro ně pouhý prázdný pojem.

+103
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 5. 2016 15:21, Národní Pokladnice

Dobrý den, rádi bychom uvedli na pravou míru několik argumentů.
Každý zákazník uzavírá se Společností Národní Pokladnice kupní smlouvu na konkrétní výrobky Společnosti podpisem objednávky (tzv. rezervační karty), ať již v papírové formě, resp. kvalifikovaným vyplněním elektronické objednávky prostřednictvím online formuláře na stránkách Společnosti. Každá Objednávka obsahuje identifikaci produktu vybraného zákazníkem a zároveň dalších mincí z příslušné jednoznačně definované kolekce, a to za přesně definovaných podmínek. Vedle jedné konkrétní mince si tak zákazník zásadně objednává explicitně, přímo, výslovně i další mince z konkrétně identifikované kolekce, které mu budou chodit v daných intervalech po určitou dobu v závislosti na počtu mincí z té které kolekce, to vše za přesně daných podmínek, stanovených v samotné Objednávce, podrobněji ve Všeobecných obchodních podmínkách.
Každý zákazník je též poučen, opět přímo v Objednávce, a nikoliv tedy pouze ve Všeobecných obchodních podmínkách, že každou jednotlivou minci může vrátit do 14 dnů ode dne jejího doručení. Dokonce je každý Zákazník, opět explicitně v Objednávce, informován o právu kdykoliv ukončit konkrétní objednávku. O ukončení takové objednávky musí zákazník Společnost pouze informovat, a to jakoukoliv písemnou formou, včetně nejjednodušší formy e-mailové resp. dokonce telefonické (viz článek VI odst. 4 in fine Všeobecných obchodních podmínek).
V případě, že zákazník využije svého práva na odstoupení od konkrétní kupní smlouvy, je sice povinen bez zbytečného odkladu vrátit příslušné zboží Společnosti. Nicméně učiní-li to prostřednictvím České pošty s.p., náklady spojené se zpětným odesláním, uhradí zákazníkovi Společnost (viz článek VI Všeobecných obchodních podmínek). Pokud by zákazník zvolil jiný způsob vrácení dodaného zboží, náklady na odeslání převyšující náklady, které by byly vynaloženy odesláním prostřednictvím České pošty s.p., by hradil sám zákazník.

Zobrazit celé vlákno

-37
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

29. 7. 2019 21:57 | ten co naletel, zial...

Vyjadrenie od firmy Narodni Pokladnice v komentoch je zavadzajuce!!! 1. Objednavka je zavazna - ano veta plati 2. Kazda objednavka obsahuje identifikaciu -> je velmi zavadzajuce tvrdit ze medaila k 100. vyrociu je produkt ktory si Kupujuci objednava!!! Kupujici sa objednavkou zavazuje odoberat celu ZBIERKU, NIE LEN medailu! Podotykam, ze tato informacia NIE JE uvedena pri objednavke! Uvedena je LEN v VOP. Navyse konkretne intervaly zasielania NIE su uvedene nikde, ak by boli, tak by firma nemohla zaslat ihned po zaslani 1. mince zdarma aj dalsie uz spoplatnene. 3. Informacia o moznosti vratit tovar do 14 dni je dana zakonom a uvadzana vsade, v kazdom e-shope, preto je spomenuta takou formou aby vyznela ako akeklovek ine bezne zakonne upozornenie. 4. Ukoncit objednavku podla VOP, bod VII, je mozne LEN na zaklade zaslania Formularu o odstupeni od zmluvy ktory je uvedeny vo VOP ako priloha, pricom spominany formular musi byt zaslany ceskou postou na adresu Karolinska 661/4, NA NAKLADY KUPUJUCEHO!!! Nie predavajuceho ako je uvedene v komente! To vsak nie je vsetko. Taktiez je prilozeny letak s reklamnymi informaciami o firme kde na zadnej strane je uvedeny dalsi formular ktory je potrebne vyplnit rovnakymi udajmi a zaslat na adresu, pozor vsak inu adresu: P.O.Box 39, Praha 025. Pricom na tomto malom vystrizku je uvedena informacia (taktiez aj vo VOP, bod VII, ze zbozi, a teda minca samotna spolu s original fakturou ak je k dispozicii, je potrebne zaslat znova na uplne inu adresu, a to "Odnos, Praha 023.) To uz v komente vyssie fma Narodni Pokladnice NEUVADZA! 5. V komente uvadzaju ze podla bodu VI ich VOP firma hradi naklady spojene se zpetnym odeslanim. Co je v rozpore s bodom VII, VOP.
Bod VII, VOP na ktore som sa v mojom komente odvolal su z datumu 22.5.2018.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 6. 2019 14:23 | Anna

Dobrý den. Děkuji Vám za návod, chystám se k nim brzy (bohužel) a již mám nachystaný dopis se všemi jejich potvrzeními, která budu chtít podepsat s uvedením jména a příjmení podepisujícího a s razítkem. Je nutné, aby v nadpisu bylo uvedeno slovo Výpověď? Díky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 4. 2019 13:52 | Ma007

Na webových stránkách přímo téhle společnosti je rovněž formulář pro odstoupení od smlouvy. Takže jsem si jej stáhl a doplnil jej o několik bodů týkajících se práva Fyzické Osoby "být zapomenut" (dle GDPR), osobně jsem se zastavil v Pražském sídle společnosti (teprve poté, co jim byly připsány na účet peníze za minci, kterou nevyžádaně obdržela moje maminka), celé jednání jsem si nahrával na mobil po předchozím upozornění, a získali jsme potvrzení, že máma od smlouvy odstoupila a že jim již nedluží žádné peníze. Po potvrzení jsme odešli. Do výpovědi jsme rovněž napsali, že pokud se bude situace opakovat, obrátíme se na ČOI anebo na ÚOOÚ. Důvodem by bylo to, že operátorka mi při předchozím telefonickém hovoru tvrdila, že oni mají svojí vlastní směrnici GDPR, a že ta veřejná pro všechny státy EU se na ně nevztahují. Takže se neděste, a vyhraďte si trochu času a zajdete osobně vrátit vše co nechcete s tím, že neodejdete, dokud veškeré papíry nebudou potvrzené k vaší spokojenosti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2018 17:38 | Olga Hakenová

Také jsem nalítla a objednala si 1 minci ke 100. výročí naší republiky. Mince přišla, zaplatila jsem a zároveň upozornila, že o další již nemám zájem. V listopadu jsem obdržela druhou, dnes třetí. Druhou jsem vrátila a třetí vrátím rovněž, jako nevyžádanou zásilku. Bude to stačit, nebo na mě za čas vyrukuje exekutor jako na dlužníka? Olga
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2018 11:29 | Matěj

Nemáte někdo zkušenosti s vrácením zboží? Je to moje první objednávka a po přečtení článku s nima nechci mít nic společného
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 1. 2018 15:00 | Jochman Vítězslav

Zdravím. Mám podobné zkušenosti s firmou národní pokladnice. Též jsem si objednal s odstupem několika dní dvě různé tzv. mince. Přišly na dobírku, kterou jsem řádně zaplatil. Vzpomínám si, sice matně, že jsem při objednávce odsouhlasil kolonku objednávky pouze této každé jediné mince. Divil jsem se, proč toto musím odsouhlasovat. Teď je mi to jasné. Jednal jsem se šmejdy. Do 1 10 2017 jsem prokazatelně bydlil v Rakousku, kde jsem 21 roků pracoval. Po čase mi přišel email, i esemesky, že dlužím těmto šmejdům částky za tři dodané medaile, či co to mělo být, též s příplatkem za vymáhání. Odepsal jsem jim, proč mi nenaúčtují 10 nebo 20 údajně dodaných exemplářů. Pak začaly SMSky a volání, obvykle v pátek, to aby Vám zkazily víkend. - Mají to promyšlené. Napsal jsem jim, že vy jim to v Rakousku, nebo Německu neprošlo. Prý tam mají zakázané podnikat. Dívám se na to s přehledem, že snad u nás existuje přeci jen nějaká spravedlnost. No uvidím. Rozhodně se jich nezaleknu a půjdu do boje. Ještě nějaké peníze mi na advokáty zbyly. Věřím, že je pak po případném soudním rozhodnutí dostanu zpět. Jochec
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 8. 2017 12:26 | Zuzka

Dobrý den, pane Jane z Kladna. Ráda bych se k Vám přidala. Rovněž bojuji s Národní pokladnici, naprosto ve stejné záležitosti jako vy. Budu velmi ráda když se mi ozvete. Děkuji a hezký den bez šmejdů Zuzka
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 18:48 | Jan

Nehorázně lžete. Potvrzuji, že žádná informace o kolekci při objednání jednotlivé mince nebyla!!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 7. 2017 18:32 | Jan z Kladna

Koncem roku 2016 jsem u firmy Národní pokladnice koupil dvě mince na dobírku. Za 14 dní po koupi jsem na poště odmítl převzít další balíček od této firmy a nechal jej vrátit zpět. Národní pokladnici jsem o tom informoval a dohodli jsme se, že již nic dalšího od nich nikdy nebudu chtít. Kvalita mincí byla neuvěřitelně špatná. Nicméně mě paní z firmy Národní pokladnice informovala, že ještě před uvedeným odmítnutým balíčkem odeslaly další zásilku, kterou jsem nikdy neobdržel. Představte si, že tyto "úžasné a vzácné numismaty" jak o svém zboží informují, posílají pouze v obyčejných zásilkách. Informoval jsem tuto firmu, že jsem tuto zásilku nikdy nedostal a považoval celou záležitost za uzavřenou. K mému překvapení jsem však v červenci roku 2017 obdržel e-mail od firmy MBA consulting, že přebírají neuhrazenou pohledávku pro firmu Národní pokladnice v hodnotě cca 900,- Kč plus 1000,- Kč náklady na vymáhání. Opět jsem e-mailem firmu MBAc seznámil s historií celé záležitosti a sdělil jim, že opravdu nemíním platit za něco co jsem neobdržel. Za dalších 14 dní mě telefonicky kontaktoval pán z firmy MBA consulting a vyhrožoval exekucí.
Tak to je má zkušenost s firmou Národní pokladnice. Varuji všechny potenciální zákazníky této firmy. Přestože neuděláte nic špatného, tato firma na vás poštve vymahačskou firmu. Možná budete mít štěstí nebo dopadnete jako já.
Já jsem se již o celé situaci radil s právníkem, který mi potvrdil absurdnost celé situace. Podle něj se není čeho bát, protože Národní pokladnice nemůže nijak doložit převzetí obyčejné zásilky, jelikož jsem ji nikdy neobdržel, nikdo mi ji nepředal, nic jsem nepodepsal. Je s podivem, že vymahačská firma MBA consulting převezme takovouto vymyšlenou pohledávku bez jakéhokoliv právního podkladu a zasílá vyděračské zprávy a telefonicky vyhrožuje exekucí. V současné době podnikám další úkony k vyřešení tohoto problému - podnět ČOI (mimo jiné nekalé obchodní praktiky, postoupení osobních údajů třetí osobě bez mého souhlasu). Přestože jsem přesvědčen o tom, že v právním státě tyto firmy nemohou uspět, dokáže to člověku otrávit den. Ještě jednou všechny varuji - vyhněte se obloukem firmě Národní pokladnice. Naštěstí existují i solidní firmy, které se zabývají numismatickými materiály.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2017 0:49 | Jan Prokop

Proč by si měl "zákazník", v případě zájmu objednávat mince jednotlivě ? Když budu takový "náruživý sběratel", tak samozřejmě budu chtít kolekci celou !! Normální selský rozum mi říká, že za jeden balíček (celou kolekci) ušetřím minimálně na poštovném. Ovšem celková cena "kolekce" by váš spolek připravila o hodně "sběratelů - že ano ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2017 0:37 | Platypus Norwegicus

Kdyz dokazete zaridit, aby to kazdeho podobneho podvodnika stalo vic, nez na vas vydelal, tak tento zpusob "podnikani" zmizi. Jak na to? Budte kreativni. A budte legalni, nebo nedohledatelni.
Balicek, ktery okolo sebe po otevreni za pomoci pruziny rozhazi plato zkazenych vajec rozhodne narusi provoz.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 12. 2016 19:41 | Martin

Podvodníci to jsou v každém případě (pokud ne podle zákona, tak morálně ano). Mého otce, přesvědčili k nákupům s tím, že jde o skvělou investici (medaile prý mají a budou mít velkou hodnotu). Bohužel jsem vše zjistil až když ho obrali o mnoho desítek tisíc korun. Už je to několik měsíců, co se jich snažíme zbavit a ukončit jejich neustálé obtěžování. Po mojí konfrontaci přiznali, že medaile nemají hodnotu finanční, ale pouze "sběratelskou" a otec to prý špatně pochopil. Co se týče praktik a komunikace - jednoznačně "šmejdi".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 9. 2016 10:40 | Adam

Nenudu se rozepisovat o nevhodných praktikach, které jsou dostatečně popsané v článku, ale vypíchnu některé důležité aspekty. Společnost se díky svému názvu snaží zmást podobou s Českou národní bankou, takže se pokouší parazitovat na jejím dobrém jméně. Dalším významným záporem jsou její neuvěřitelně vyšší ceny oproti konkurenci - to samozřejmě není trestné, ale spíš bych lidem doporučil více googlovat nebo se poptat u jiných prodejců a najdou to samé o 20 - 50 % levněji. Pokud se jedná o jejich vlastní produkty(medaile), tak největším zvěrstvem jsou ty měděné postříbřené a pozlacené věci, které prodávají za úplně mimo ceny - samozřejmě také není trestné, ale spoléhají na neznalost lidí. Posledním a spíše ůsměvným faktem je, že medaile razí v Bulharsku, ale o tom se samozřejmě nikde nezmiňují, protože spolehájí na to že si každý myslí, že to razí v ČR, když jsou národní :-D Trochu mě mrzí morálnost lidí, kteří tam pracují, že jim není líto těch lidí, kterým prodávají tak draho.Ale abych nebyl jenom škaredý na Národní pokladnici, tak jediné co se u nich vyplatí je kupovat ty jejich náborové produkty, které jsou za super cenu, ale pak Vás za "odměnu" začnou spamovat emailem, telefonicky a poštou.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2016 19:54 | Petr

Dobrý den. Obchodním praktikám bych rozuměl kdybychom byli někde daleko na východě, ale že se jich dočkám v Evropě i tolik let po revoluci mě mrzí. Přijde mi opravdu mimo abych se doprošoval, aby mi už nic neposílali a nebo mě pak popotahovali vymahači kvůli tomu, že po mě chtějí zaplatit co jsem nechtěl a ani mi to nedorazilo!! Lidi probuďte se a tuhle šílenou společnost potrestáte, tak že u ní už nebude nakupovat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2016 15:21 | Národní Pokladnice

Dobrý den, rádi bychom uvedli na pravou míru několik argumentů. Každý zákazník uzavírá se Společností Národní Pokladnice kupní smlouvu na konkrétní výrobky Společnosti podpisem objednávky (tzv. rezervační karty), ať již v papírové formě, resp. kvalifikovaným vyplněním elektronické objednávky prostřednictvím online formuláře na stránkách Společnosti. Každá Objednávka obsahuje identifikaci produktu vybraného zákazníkem a zároveň dalších mincí z příslušné jednoznačně definované kolekce, a to za přesně definovaných podmínek. Vedle jedné konkrétní mince si tak zákazník zásadně objednává explicitně, přímo, výslovně i další mince z konkrétně identifikované kolekce, které mu budou chodit v daných intervalech po určitou dobu v závislosti na počtu mincí z té které kolekce, to vše za přesně daných podmínek, stanovených v samotné Objednávce, podrobněji ve Všeobecných obchodních podmínkách. Každý zákazník je též poučen, opět přímo v Objednávce, a nikoliv tedy pouze ve Všeobecných obchodních podmínkách, že každou jednotlivou minci může vrátit do 14 dnů ode dne jejího doručení. Dokonce je každý Zákazník, opět explicitně v Objednávce, informován o právu kdykoliv ukončit konkrétní objednávku. O ukončení takové objednávky musí zákazník Společnost pouze informovat, a to jakoukoliv písemnou formou, včetně nejjednodušší formy e-mailové resp. dokonce telefonické (viz článek VI odst. 4 in fine Všeobecných obchodních podmínek). V případě, že zákazník využije svého práva na odstoupení od konkrétní kupní smlouvy, je sice povinen bez zbytečného odkladu vrátit příslušné zboží Společnosti. Nicméně učiní-li to prostřednictvím České pošty s.p., náklady spojené se zpětným odesláním, uhradí zákazníkovi Společnost (viz článek VI Všeobecných obchodních podmínek). Pokud by zákazník zvolil jiný způsob vrácení dodaného zboží, náklady na odeslání převyšující náklady, které by byly vynaloženy odesláním prostřednictvím České pošty s.p., by hradil sám zákazník.
-37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2016 16:56 | Evžen

Dobrý den, bohužel nekalé praktiky Národní Pokladnice jsou masově rozšířené již několik let a jsou na úrovni Šmejdů s hrnci, ale ve velkém - bohužel jsem měl taky zkušenost.Spíš mě mrzí, že se toho neujala žádná média, když byla okurková sezona
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2015 8:53 | PM

Hm, a nejsou z toho záznamu schopni sestříhat větu "chci je"?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2015 9:15 | Vladimír Malý

To já jim říkám, že když si to nahrávají, tak ať si dobře nahrají, že od nich nic nechci a že mě jejich volání obtěžuje.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2015 9:13 | Vladimír Malý

V článku je řeč o "nevyžádaném plnění". Stejným nevyžádaným plněním je vysílání rozhlasových a televizních pořadů po internetu, za které si následně ČRo a Česká televize nárokují koncesionářské poplatky z každého počítače.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 9. 2015 14:39 | Hunter

Jenže ona je to švýcarská společnost (ta první zmíněná, co prodává holítka, ponožky - naposled mi nabízeli "funkční trenky") a Švýcarům, jak známo, nikdy peníze nesmrděly, tak s tím nehodlají nic dělat (dokud platí daně).
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Rozpor při reklamaci
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, reklamovala jsem po dvou letech používání dne 21.9.2019 žehličku koupenou v Lidlu v září 2017 s tříletou zárukou. 19.10. mi zaslali sms, že je reklamace vyřízena, ať se dostavím na prodejnu,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Milan Richter

politik a podnikatel

Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
47,06 %

z 34 duelů
×
Milan Richter
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 33 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.