Diskuze: Trading jako denní chléb. Máte na to?

Petr Tmej | rubrika: Seriál | 25. 8. 2015 | 17 komentářů
Sníte o bezstarostném životě, denně kořeněném pár hodinkami chytrého obchodování na burzách? Ordinujeme budíček!

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 8. 2015 11:27, Honza

Petra jsem poprve videl minuly rok na konferenci v Praze a jeho prednaska me zaujala, protoze k tradingu pristupuje jako k vede a veskere vyhodnocovani potencialni zivotaschopnosti strategii provadi na zaklade pokrocilych statistickych metod. Ke skoleni jsem se nakonec rozhodl i z toho duvodu, ze mi Petr poslal realne vypisy z brokerskeho uctu, kde potvrzoval proklamovane zhodnoceni. A ze se jedna o lichvu a konecny navod k tomu, jak snadno vydelavat penize? To jsem ve skoleni narozdil od jinych, co jsem na jinych skolenich zazil, ani jednou neslysel. Pravda je takova, ze mi doslo, o jak slozity byznys se jedna. Podle meho nazoru jde o to mit obchodni systemy se skutecnou statistickou vyhodou, ale zaroven mit moznost k diverzifikaci na vicero trzich. To ale vyzaduje nemalou kapitalizaci v radech desitek az stovek tisic dolaru. Prozatim jsem s vysledky spokojeny, ale mam za sebou jiz jeden vetsi drawdown a neni to psychologicky skutecne jednoduche. Tvrdit, ze mohu zhodnocovat ucty v pohode v radech stovek procent rocne na konzistentni bazi - k tomu se ani vyjadrovat nebudu. To muze napsat jen silenec. Proc by to pak vsechny ty hedgeove fondy nedelaly rovnez? Logika veci mi rika, ze je to kvuli mire rizika - driv nebo pozdeji budete mit vynulovany ucet. Ja bych prave reci tohoto typu prirovnal k lichce. Realita je takova, ze muzete mit ztratove roky, jak sam rika Petr ve svych skolenich. Opet to musite prirovnyt k hedge fondum. Pokud maji 20 let a vice uspesne historie, zcela jiste najdete i ztratove roky, dokonce i nekolik po sobe. Maji vsak pod kontrolou riziko, nebot cili procentualne jednociferne drawdowny, ktere stejne castokrat nedodrzi. A tvrdit, ze pokud nekdo vydelava na burze , tak prodava skoleni v radech stakorun? To by musel byt clovek silenec. Ne kazdy ma pristup k milionum korun jako pocatecni investici, aby pri realistickych zhodnocovanich dosahoval na zivobyti a nemusel generovat dalsi profit. Obcas mi proste prijde, ze lidi vidi burzu dost naivne.

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 8. 2015 11:02

Komunisty na vás, šmejdi nenažraní.

-24
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 17 komentářů)

14. 5. 2017 21:03 | GyzZ

Stačí otevřit oči a pochopit jak to celé funguje, pak je úplně fuk kdo stojí na burze proti vám, vydělávat lze,a není to zas až taková věda. Osobně mám tak +20%mesicne
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2016 21:47 | Lukas

Nesouhlasím! Kde bych si nahrabal rezervy, kdyby můj obchodní účet ztroskotal? Nejlepší a nejjednodušší je sdílet své poznatky z trhu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2015 8:42 | Big Ben

Ty raději nedělej nic a vrať se na ZDŠ. Neprodává jeho knihu, ale svoji knihu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 9. 2015 11:54 | rak

Mě by osobně zajímalo proč pan lektor (nebo trader?)odešel ze společnosti Tradeandfinance, kde byl původně spolujednatelem a spolumajitelem s Romanou Křížovou. Momentálně není o něm na tomto webu ani zmínka, jakoby tam nikdy nefiguroval. Proč tam není poděkování od paní jednatelky za příjemnou a přínosnou spolupráci a podobné kecy? Kdyby nebyla historie v obchodním rejstříku, tak by snad ani nebylo možné zjistit, že původně oblažoval svým umělým úsměvem jako druhá hlavní tvář již na zmíněném webu. Celé to tedy pěkně smrdí... Asi stejně hodnotné budou kurzy obou těchto společností...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 8. 2015 19:25 | kubik

Docela realistický popis toho co je doopravdy trading. Těch pár co se jim živí jsou vykoupení masou těch co dost prodělali. Takže ano , živit se tradingem jde, ale i vyhrát v sazce je možné. Je tolik faktorů , které ovlivňují vývoj kurzu a cen komodit indexu atd. ze není v lidských silách to spočítat. A tzv. Stoploss je vám k ničemu pokud švýcarská národní banka uvolník kurz svoji měny. Přijdete o vše v milisekunde a obchodnik si ještě sám stanovi za jaký kurz jste vlastně prodali. Jindy když potřebujete prodat aplikace nefunguje, atd. Přeji hodně silnou"psychyku" jak už tady někdo napsal. Ždarbuh.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2015 11:10 | duda

Citace - Tomáš / 25.08.2015 11:52

Nedá mi to abych nereagoval. Trading mám jako koníček už asi 7 let, obchoduji jen občas a spíše pozičně. Přesto všechno je moje průměrné měsíční zhodnocení 8-25% a roční cca 120%. Moje začátky byly těžké a měl jsem samozřejmě jako mnoho jiných 100% ZTRÁTU. Ale vše je o "kázni" či psychyce obchodníka. Moje výsledky se rapidně zlepšily až po seminářích pana Turka (nechci jim dělat reklamu), úspěšní se nechlubí a nechávají si své knkwhow pro sebe. Ale ti jediní v té době úkázali své REÁLNÉ účty i online obchody. A jak bylo psáno výše bez 100K $ nemá smysl se bavit o obchodech = broker vás obere o vše = 100% ztráta. A pravdou určitě je, že pokud aktivně denně obchodujete, určitě vám nezbývá čas na psaní nějakých knížek. Pokud jste neúspěšní ztrátu kompenzujete prodejem knih, různých "ziskových" systémů a nicneříkající teorie.

pěkná blbost. co třeba williams, ross a další? zase jeden závistivej čech promluvil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2015 7:25 | aleš

Nemohu souhlasit. Autor je stále někde uprostřed cesty. V tradingu nepotřebujete znát protivníka-tím je vaše ego, netrpělivost, chamtivost apod. Trading je o vás ! Reálné cíle, důslednost. Pokud by autor četl knihy o tradingu musí vědět, že cca 80% je psychika tradera. Znalost "protivníka" z vás tradera neudělá. Pokud má autor 50% profit z tradingu, doporučuji práci v hedge fondech, prop. trading, apod. A ne psaní takových článků.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2015 11:07 | Martin Kopáček

Předesílám, že tradingu se věnuju od roku 2005. Zažil jsem propady na burze 2008, i dost tvrdý rok 2011. Nejlepší škola, jako jsem kdy dostal :) Pochopil jsem význam slov "disciplína", "vytrvalost" a "selský rozum". Obchoduju opce, učil jsem se u hodně dobrých mentorů a jsem za to moc vděčný. Do práce fakt nechodím, mám trading a svoje další byznysy a jsem spokojený :)
Protože už na burze něco pamatuju, mohu si dovolit učit to, co umím. Učím poslední 3 roky a vidím jedno: kdo chce, ten to zvládne. Kdo chce teoretizovat a hledat kámen mudrců, ten má smůlu. Je to tvrdé, ale je to tak.

Dá se tradingem uživit? Ano, dá. Záleží na tom, kolik máte volných prostředků (s velkým účtem se obchoduje lépe), jakou máte toleranci k počtu pozic (já relativně malou, max 60 pozic, takže nemohu třeba spravovat fond) a toleranci k riziku (také malou, proto obchoduju hodně konzervativně).
Jsem spokojený. Někdy je lépe, někdy prostě člověk odevzdá část zisků (loni Argentina, říjnová korekce, teď jsem také zavíral výpisy se ztrátou při propadu). To patří k tradingu.
Zkušenosti mých absolventů? Stejné jako u mne: kdo chce, ten to dá. Třeba s malým účtem, třeba si vydělá jen na dovolenou nebo na ojeté auto. Ale vidí, že to jde a že to fakt není věda.
A typický český dotaz: "A když tak vyděláváš, proč to tedy učíš?". Za prvé, nechám si slušně zaplatit za to, co umím. Za druhé příjem z kurzů a konzultací je jasný a jistý. Za třetí - baví mne poznávat nové kolegy (ne teoretiky kteří brblají a remcají a závidí).
No a na závěr příklad z praxe: Můj "student" a dnes kolega Honza Vašíček, ukázal jsem mu třeba strategii na výsledkovou sezonu... Vše vidíte na www.martinkopacek.cz
Ano, trading je práce. Je to řemeslo. Uspějí ti, kteří k němu přistupují zodpovědně. To je stejné, jako ve všech ostatních oblastech života. Ať se daří.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2015 10:39 | Honza

Vydělávat dlouhodobě obíráním jiných pomocí na krátkodobých obchodů na kapitálových trzích samozřejmě lze, ale ... Přirovnejme to k šachám. Bude to asi stejně těžké, jak porážet v šachách Davida Navaru. To taky lze, dokonce i pár lidí na světě to umí, třeba mistr světa Carlsen. Ale pro 99,9% lidí to nemá cenu ani zkoušet a u těch 0,1% to půjde za cenu velké námahy a dlouhého studia a spousty porážek. Normální broker se snaží vzbudit v lidech dojem, že vydělávat je stejně těžké jako porážet v šachách hospodské hráče po dvou pivech. Z tohoto článku mám pocit, že se autor (v rámci reklamy na AOStrading.cz) snaží v lidech vzbudit dojem, že je to stejně těžké, jako dosáhnout v šachách titulu mezinárodního mistra nebo řekněme doktorát na matfyzu. Na to ne 0,1%, ale tak 5% lidí samozřejmě má a konec konců, já kdybych moc chtěl, tak bych po delší snaze RNDr. a IM taky byl. Jenže takových lidí běhají na světě tisíce a tisíce. Šachistů, co poráží Navaru nebo obchodníků, co mohou bojovat o cizí peníze s Janečkem, je na celém světě tak 10-20. Nemá cenu se snažit se mezi ně vecpat.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 23:20 | Mirek

Ludvík Turek je podvodník? A kdo si ty, špatný ftipe? (Octopus - chobotnice, pohybující se lezením a plaváním. Dokáže měnit barvu i strukturu své kůže, také vylučuje inkoust a tím mate nepřítele). Jenže ty vypouštíš akorát sračky a mateš jenom sebe.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2015 17:40 | Octopus

Ludvik Turek? Ten podvodnik? :-))) Dobry vtip...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2015 14:34 | Atom

- na úvod, když někdo potřebuje 8 let na demo a potom dosáhne na 51%, tak si již v druhém roce měl říct, že jde od toho - jediný možný způsob je po nastudování podmínek a teorii tradingu příprava na demo a poměrně rychlý přechod na mikroloty, když to zvládne psychika a je výsledek, lze pokračovat - žádné mimořádné vzdělání není potřeba, hodně ale selský rozum a velké množství specifických informací, ty totiž rozhodují - otázky typu s jakými grafy je lepší obchodovat nebo které indikátory jsou lepší jsou více než infantilní - technická analýza je základ, dělají stejně velcí jako malí, ta je ale silně ovlivňována fundamenty typu Řecko, Čína apod., principy jsou ale pořád stejné - nepotřebujeme nikoho porážet, jen si musíme umět vybrat správný produkt, burzu, brokera aj., velcí hráči určují směr trhu a tomu se musí malý trader přizpůsobit, najít si svůj obchodní model - seriózní broker není protihráč, ale partner, který umožňuje za předem definovaných podmínek obchodní činnost, důležité je vška nastudovat všechny detaily nejen smlouvy, ale především konkrétních podmínek k produktům aj.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 11:52 | Tomáš

Nedá mi to abych nereagoval. Trading mám jako koníček už asi 7 let, obchoduji jen občas a spíše pozičně. Přesto všechno je moje průměrné měsíční zhodnocení 8-25% a roční cca 120%. Moje začátky byly těžké a měl jsem samozřejmě jako mnoho jiných 100% ZTRÁTU. Ale vše je o "kázni" či psychyce obchodníka. Moje výsledky se rapidně zlepšily až po seminářích pana Turka (nechci jim dělat reklamu), úspěšní se nechlubí a nechávají si své knkwhow pro sebe. Ale ti jediní v té době úkázali své REÁLNÉ účty i online obchody. A jak bylo psáno výše bez 100K $ nemá smysl se bavit o obchodech = broker vás obere o vše = 100% ztráta. A pravdou určitě je, že pokud aktivně denně obchodujete, určitě vám nezbývá čas na psaní nějakých knížek. Pokud jste neúspěšní ztrátu kompenzujete prodejem knih, různých "ziskových" systémů a nicneříkající teorie.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 11:27 | Honza

Petra jsem poprve videl minuly rok na konferenci v Praze a jeho prednaska me zaujala, protoze k tradingu pristupuje jako k vede a veskere vyhodnocovani potencialni zivotaschopnosti strategii provadi na zaklade pokrocilych statistickych metod. Ke skoleni jsem se nakonec rozhodl i z toho duvodu, ze mi Petr poslal realne vypisy z brokerskeho uctu, kde potvrzoval proklamovane zhodnoceni. A ze se jedna o lichvu a konecny navod k tomu, jak snadno vydelavat penize? To jsem ve skoleni narozdil od jinych, co jsem na jinych skolenich zazil, ani jednou neslysel. Pravda je takova, ze mi doslo, o jak slozity byznys se jedna. Podle meho nazoru jde o to mit obchodni systemy se skutecnou statistickou vyhodou, ale zaroven mit moznost k diverzifikaci na vicero trzich. To ale vyzaduje nemalou kapitalizaci v radech desitek az stovek tisic dolaru. Prozatim jsem s vysledky spokojeny, ale mam za sebou jiz jeden vetsi drawdown a neni to psychologicky skutecne jednoduche. Tvrdit, ze mohu zhodnocovat ucty v pohode v radech stovek procent rocne na konzistentni bazi - k tomu se ani vyjadrovat nebudu. To muze napsat jen silenec. Proc by to pak vsechny ty hedgeove fondy nedelaly rovnez? Logika veci mi rika, ze je to kvuli mire rizika - driv nebo pozdeji budete mit vynulovany ucet. Ja bych prave reci tohoto typu prirovnal k lichce. Realita je takova, ze muzete mit ztratove roky, jak sam rika Petr ve svych skolenich. Opet to musite prirovnyt k hedge fondum. Pokud maji 20 let a vice uspesne historie, zcela jiste najdete i ztratove roky, dokonce i nekolik po sobe. Maji vsak pod kontrolou riziko, nebot cili procentualne jednociferne drawdowny, ktere stejne castokrat nedodrzi. A tvrdit, ze pokud nekdo vydelava na burze , tak prodava skoleni v radech stakorun? To by musel byt clovek silenec. Ne kazdy ma pristup k milionum korun jako pocatecni investici, aby pri realistickych zhodnocovanich dosahoval na zivobyti a nemusel generovat dalsi profit. Obcas mi proste prijde, ze lidi vidi burzu dost naivne.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 11:02

Komunisty na vás, šmejdi nenažraní.
-24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 9:59 | Ben

Když nějaký jiný "úspěšný" český trader prodává jeho přednášku za 4.000 korun nebo jeho knihu za 4.500 korun (když knihu udělá tiskárna za 200 korun), vždy si musíme logicky myslet, že je to lumpárna a že si ten trader nevydělá na život s jeho spekulacemi. Ovšem trader Petr Tmej prodává jeho dvoudenní přednášku za 12.450 korun a jinou za 14.550 korun. To je šokující lichva, jaká nemá obdoby. Zde je pak všechno jasné, aktivní člověk by hned volal policajta na tu lichvu a pro podezření z podvodu - "trader vydělá jen s přednáškami". Úspěšný český trader by prodával jeho knihy za 300 a jeho přednášky za 100 korun.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2015 8:11 | Kamil

Souhlasím s Alešem. Pokud autor článku disponuje po tolika letech tradingu úspěšností 51 %, není se čemu divit, že se pouští do takovéhoto psaní.. Nechme se překvapit jeho rozumy. Trading je náročný, ale ke všemu, kde chce člověk uspět, je zapotřebí pracovitosti, vytrvalosti a umění přijmout riziko. Zde obzvláště. Nejdůležitějsší je souboj s vlastním egem a hlavou. Pokud obchodujete prostřednictvím STP brokera, není třeba se obávat, že by mohl obchodovat proti vám. Konzistentně lze např. na FOREXU skutečně vydělávat veliké peníze. Roční zhodnocení účtu 120% je u profika naprosto běžnou věcí. Jak říká Ludvík Turek, jehož facebookový profil vřele doporučuji, na pořádný trading musíte mít koule. Pokud však obchodujete s účtem 100-200 tis. Kč, snadno o něj jako amatér příjdete. Ideálně 100 tis. USD pro toho, kdo to umí. Trading is good.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Jaroslav Starka

podnikatel, 1.FK Příbram

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
49,02 %

z 51 duelů
×
Jaroslav Starka
ÚSPĚŠNOST
49,02 %

z 51 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services