Výpočet životního minima 2024
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Petr Kužel
prezident Hospodářské komory
Marta Nováková
podnikatelka, U&Sluno
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Chystá se velká přestavba ve „spoření na penzi“
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 11. 2014 13:42, Vít Suchý
Znovu se otevírá téma reformy penzí , tak mi nezbývá než tu zopakovat základní věci.
Tedy - systémy různých zmotaných pilířů jsou jen politickými projekty bez záruky dlouhodobější životnosti ( viz Penzijní připojištění, zahnané do slepé uličky ) a každý účastník si musí uvědomit, že různí „odborníci“, lobbisté, funkcionáři a papaláši zde budou dělat změny bez jejich souhlasu ( opět viz neslavný projekt PP).
Ještě na okraj - osobně považuji za poněkud perverzní, pokud se týmy různých komisí zabývají „zvýšením přitažlivosti“ finančních produktů soukromých firem ( = penzijních fondů), přičemž jejichž papaláši v těchto komisích zároveň zasedají.
Nevěřím , že průměrně soudný člověk alespoň se základním ekonomickým povědomím může spolknout tezi o tom, že pokud se zvýší poplatky za lov klientů do III pilíře, ponesou tyto náklady výhradně penzijní společnosti, když navíc jako nechtěné reziduum překotné přípravy legislativy důchodové reformy za správu fondů zatím ( lobbing penzijních společností za jejich zvýšení bude zanedlouho následovat ) dostávají cca poloviční až třetinové poplatky, než ostatní, volně fungující průměrné investiční fondy…
Jak to vypadá, když je třeba někde na trhu ušetřit vidíme analogicky denně v supermarketech na kvalitě rohlíků…jsou za stejné peníze stále pro spotřebitele kvalitnější a kvalitnější ?
Podporovat výběr části peněz z důchodových fondů ( kdy si jen totální ignorant může myslet, že to tam někdy někdo vrátí) je stejná zhovadilost , stejně jako institut stávající výsluhové penze v současném PP.
Podpora státu ve formě přímého příspěvku je doposud také nesmyslně plošně přerozdělována, myslím si, že by měla být jen pro sociálně slabé – např. matky samoživitelky apod. Všichni ostatní, kteří si posílají své peníze na stáří kamkoli ( tedy i mimo PP) by měli dostávat jako podporu svého snažení jen možnost daňových odpočtů na své příspěvky , ale násobně vyšší než nyní… to by zase byla motivace ( a solidární krok státu ) pro ty, kteří mají svou zásluhou vyšší příjmy a odvádějí tedy do systému mnohem více než průměr.
Osobně si také myslím, že jakákoli podpora státu by měla být pouze tehdy, pokud dojde k výplatě doživotní penze, jednorázové výběry nezapadají do logiky zajištění na stáří, které by stát měl podporovat.
Důchodová reforma nemůže být již nadále kočkopes, bohužel po promarněných pokusech nezbývá, než aby byla více razantní, bez ohledu na ztrátu politických bodů různých zájmových skupin.
Měla by být ale zároveň jak solidární vůči sociálně slabším, tak zároveň solidární vůči těm, kteří si sami odkládají násobně více než průměr a přitom daňové úlevy mají násobně nižší.
Důchodová reforma také nemůže být loutkou v rukou levicových architektů, kteří se snaží veřejnosti vnutit nebezpečný precedens , že nemá cenu na trhu podporovat další finanční produkty, protože není vhodné a k ničemu nevede, když se finanční prostředky „rozmělňují“ .
Tomuto „rozmělňování“ se ve finanční branži říká diverzifikace a je to jeden ze základních stavebních kamenů investování …
Povinné zapojení zaměstnavatelů ale i veřejnosti do politických reformních projektů je dle mého názoru další zhovadilost, která je překonaná a s koncem policejního státu v ČR není ani žádoucí.
Navíc – jakýkoli zvýšený tlak na zaměstnavatele, který by mu zvedal cenu pracovní síly může vést nakonec paradoxně k tomu, že pracovníci místo příspěvku zaměstnavatele na penzi budou dostávat příspěvek v nezaměstnanosti od Úřadu práce…
Takže – znovu se musím vrátit k jednoduchému řešení, které by ale dalo svobodu v rozhodování o své budoucnosti všem bez rozdílu – aby každý rok, pravidelně dostávali všichni produktivně pracující od ČSSZ zprávu s jednoduchým číslem – kolik by činil jejich starobní (nebo i invalidní) důchod, kdyby jej aktuálně začali pobírat. .. ?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
3. 11. 2014 8:53, Jan
Inu, dědeček a babička, ujídaj nám chlebíčka...
Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)
16. 5. 2015 8:41
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 5. 2015 8:14
10. 11. 2014 0:01
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 11. 2014 11:16 | Lubanek
3. 11. 2014 22:45
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 11. 2014 14:21 | skamaniak
3. 11. 2014 9:43 | alfa
3. 11. 2014 8:53 | Jan
4. 11. 2014 13:42 | Vít Suchý
Tedy - systémy různých zmotaných pilířů jsou jen politickými projekty bez záruky dlouhodobější životnosti ( viz Penzijní připojištění, zahnané do slepé uličky ) a každý účastník si musí uvědomit, že různí „odborníci“, lobbisté, funkcionáři a papaláši zde budou dělat změny bez jejich souhlasu ( opět viz neslavný projekt PP).
Ještě na okraj - osobně považuji za poněkud perverzní, pokud se týmy různých komisí zabývají „zvýšením přitažlivosti“ finančních produktů soukromých firem ( = penzijních fondů), přičemž jejichž papaláši v těchto komisích zároveň zasedají.
Nevěřím , že průměrně soudný člověk alespoň se základním ekonomickým povědomím může spolknout tezi o tom, že pokud se zvýší poplatky za lov klientů do III pilíře, ponesou tyto náklady výhradně penzijní společnosti, když navíc jako nechtěné reziduum překotné přípravy legislativy důchodové reformy za správu fondů zatím ( lobbing penzijních společností za jejich zvýšení bude zanedlouho následovat ) dostávají cca poloviční až třetinové poplatky, než ostatní, volně fungující průměrné investiční fondy…
Jak to vypadá, když je třeba někde na trhu ušetřit vidíme analogicky denně v supermarketech na kvalitě rohlíků…jsou za stejné peníze stále pro spotřebitele kvalitnější a kvalitnější ?
Podporovat výběr části peněz z důchodových fondů ( kdy si jen totální ignorant může myslet, že to tam někdy někdo vrátí) je stejná zhovadilost , stejně jako institut stávající výsluhové penze v současném PP.
Podpora státu ve formě přímého příspěvku je doposud také nesmyslně plošně přerozdělována, myslím si, že by měla být jen pro sociálně slabé – např. matky samoživitelky apod. Všichni ostatní, kteří si posílají své peníze na stáří kamkoli ( tedy i mimo PP) by měli dostávat jako podporu svého snažení jen možnost daňových odpočtů na své příspěvky , ale násobně vyšší než nyní… to by zase byla motivace ( a solidární krok státu ) pro ty, kteří mají svou zásluhou vyšší příjmy a odvádějí tedy do systému mnohem více než průměr.
Osobně si také myslím, že jakákoli podpora státu by měla být pouze tehdy, pokud dojde k výplatě doživotní penze, jednorázové výběry nezapadají do logiky zajištění na stáří, které by stát měl podporovat.
Důchodová reforma nemůže být již nadále kočkopes, bohužel po promarněných pokusech nezbývá, než aby byla více razantní, bez ohledu na ztrátu politických bodů různých zájmových skupin.
Měla by být ale zároveň jak solidární vůči sociálně slabším, tak zároveň solidární vůči těm, kteří si sami odkládají násobně více než průměr a přitom daňové úlevy mají násobně nižší.
Důchodová reforma také nemůže být loutkou v rukou levicových architektů, kteří se snaží veřejnosti vnutit nebezpečný precedens , že nemá cenu na trhu podporovat další finanční produkty, protože není vhodné a k ničemu nevede, když se finanční prostředky „rozmělňují“ .
Tomuto „rozmělňování“ se ve finanční branži říká diverzifikace a je to jeden ze základních stavebních kamenů investování …
Povinné zapojení zaměstnavatelů ale i veřejnosti do politických reformních projektů je dle mého názoru další zhovadilost, která je překonaná a s koncem policejního státu v ČR není ani žádoucí.
Navíc – jakýkoli zvýšený tlak na zaměstnavatele, který by mu zvedal cenu pracovní síly může vést nakonec paradoxně k tomu, že pracovníci místo příspěvku zaměstnavatele na penzi budou dostávat příspěvek v nezaměstnanosti od Úřadu práce…
Takže – znovu se musím vrátit k jednoduchému řešení, které by ale dalo svobodu v rozhodování o své budoucnosti všem bez rozdílu – aby každý rok, pravidelně dostávali všichni produktivně pracující od ČSSZ zprávu s jednoduchým číslem – kolik by činil jejich starobní (nebo i invalidní) důchod, kdyby jej aktuálně začali pobírat. .. ?
3. 11. 2014 23:46 | Mirek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno