Falešní bezdomovci bydlí „na úřadě“. Zakázat, potrestat, nebo nechat být?

Trvalé bydliště „na úřadě“ má v Česku už víc než tři sta šedesát tisíc lidí. Zdaleka ne všichni jsou bezdomovci. Často jde o lidi prchající před exekutorem, poškozenými zákazníky nebo soudní obsílkou. Pro obce je to zátěž. A starostové zuří – někteří dokonce chtějí „úředním bezdomovcům“ sebrat řidičák, pas i živnosťák. Aby si pro příště rozmysleli, jestli opravdu nemají střechu nad hlavou. Co si o tom myslíte?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 10. 2014 13:13, kloky_1

Kdyby exekutoři neohrožovali protiprávní činností lidi u kterých postižený bydlí, nesnažili se zabavovat majetek majitele objektu, (např. zabudovanou kuchyňskou linku se spořebičemi, která ani není v pronajatých prostorách a jen je nájemník může používat), tak by také ubylo hlášených lidí na úřadu. Exekutoři si dělají co chtějí a všichni jsou na ně krátký. Porušují zákony a vyjimky postižených exekutorů jen potvrzují pravidlo nezákonných činností.

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 10. 2014 18:06, Leoš Staněk

No pokud máte řádně sepsanou písemnou nájemní smlouvu, tak si ten trvalý pobyt na adrese dle nájemní smlouvy na evidenci obyvatel zřídíte, protože je doloženo oprávnění užívání objektu. Nesouhlas pronajímatele je zde z pohledu veřejného práva zcela irelevantní.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)

20. 1. 2020 16:15 | Domca

To máte pravdu s těmi exekutory pasou se na lidech
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 1. 2016 1:02 | Martina

Milý úředníci, stěžujte si a berte živnostenské listy a řidičské průkazy našim vládním úředníkům, díky kterým máme ty zákony, co máme. Nikomu nedlužím ani korunu, pracuji a to hodně a nájem si platím řádně a včas. Bohužel, do pronájmu Vám nikdo trvalé bydliště NEDÁ! Takže začněte u zákonů, než budete urážet slušné lidi!
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 12. 2015 12:45 | Miroslava

Dobrý den, ráda bych se zeptala, když chci změnit své trvalé bydliště na obecní. Co k tomu potřebuji za doklady? A je to vůbec možné? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 7. 2015 14:16 | R

Neutekl jsem od nemocné matky mého dítěte.15 let o jedné mzdě,domu o dvou nových majitelích,co přišlo se svobodou,kdo by neupadl do dluhů.Na úřad jsem se sám nepřihlásil.Všichni nejsou predátoři.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 7. 2015 14:10 | R

Dlouhodobě,10-15 let vyživovat lidi,žít u majitelů,snášet ignoranci nových boháčů,další a další,kdo by se z toho .....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2015 13:53 | Barbora poustková

zdravím všechny, já osobně mám teď problém, jsem stále hlášená u ex a chce abych se co nejdřív odhlásila, tak jsem šla na úřad a co myslíte? vyprdli se na mě... takže nevím co mám jako dělat, rodina mi v tom moc taky nepomůže, takže jestli se odhlásím od ex tak nemám trvalko. A úřady to nezajímá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 4. 2015 15:39 | Tomáš Michera

Milý státe..když už jsi vytvořil takový zákon o přihlašování bydliště na obecních úřadech, tak se starej.. Ano je tam spousta lidí, kteří se schovávají před exekutory..ale valná většina je tam přihlášená, protože jinou možnost prostě nemají.. Milí uředníci, vymysleli jste paskvil...tak ted nenadávejte na lidi, že mají trvalé bydliště na magistrátu.. Ano, je pravda, že člověku stačí k nahlášení trvalého pobytu platná nájemní smlouva a majitel bytu vám to nemůže zakázat..jedná se stejně jen o evidenční údaj. Drtivá většina majitelů bytů se ale zuby nehty brání nechat zapsat trvalý pobyt nájemci.. Hlavními důvody jsou exekutoři, dále povinnost platit daně z najmu a take neznalost zakonů.. Ano, ze zákona mám právo si přihlásit trvalý pobyt, ale drtivá většina nájemních smluv je na dobu určitou.. A poku si tam přihlásíte trvalý pobyt bez souhlasu vlastníka...majitel bytu vám prostě smlouvu neprodlouží.. Opravdu nemám čas, penize ani nervy si každý rok shánět nové bydlení.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2015 14:42 | petr

Trochu problém, pokud se stěhujete od přítelkyně, který si nepřeje u v bytě, aby jste i nadále byly prihlaseni k trvalému pobytu a přestěhujete se do podnájmu, kde si to majitel bytu nepřeje také. Pak milý úřade dobře porad.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2015 3:07 | SK

Hovada - Nevím jaky bych pošlapala prava lidem v tísni, když bych chtěla jen adresu a trvalák na úřadě. Rodiče, ( kde mám trvalé bydliště ) mě před lety vyhodily a v podnájmu mi ho nikdo nedá...( a na vlastni némam finance) a vzhledem k tomu, že s nimi nechci nic mit a nechci aby mi tam chodila korespondence, tak bych trvalak na urade uvitala - sebrat zivnostak - proc , neschovavam se, daně a vse poctive platim. Podle tohodle zákonu je jasne, ze uz dochází napady jak lidi buzerovat - ale to v jakých jsou lidé situacích za to můžou dost i ti, kteří tyhle kraviny vymslej
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 3. 2015 22:02 | Effka

clanek vubec nebere do uvahy lidi, co ziji v zahranici. z duvodu neuzivani nemovitosti v Praze (jsem prihlasena u babicky jako spolunajemce) musim trvalou adresu zrusit a nezbyde mi, nez se prihlasit na urad. mne to nevadi, oficialne bydlim i pracuji v Anglii, ale jak je vidno, i presto toto "bydliste" bude nejen urednikum stale podezrele.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2015 2:36 | Petr

mimochodem když jsem chtěl přihlásit přítelkyni tak mi město bránilo a blokovalo to přes 1/2 roku tj. bránilo my normálnímu životu. Tímto chci poděkovat části Brno - Komárov, kde zdaleka nejsem jediný kdo byl takto ODEJIT!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2015 2:34 | Petr

Dobrý den,
tak tohle je hloupost, z jednoho bytu psaného na otce mě stát soudně vyhodil byť jsem neměl kam jít, nakonec jsme si puseli půjčit od rodičů přítelkyně, ale ti mě tam odmítli dát neboť jsem neměl peníze, to mě jako chcete postihovat za to že mě nějaký magor řekl, že mám kam jít když je to lež? To je už směšné. Mám dluhy a platím je, jenže se nemám kam přihlásit a nevím, proč by jsem to ani dělal. Tím spíš, že mé bezdomovectví zavinilo právě a jedině město, které by mě s rodinou klidně zničilo život za papírové pozdní nahlášení mojí osoby a kupy lží advokáta města.
takže milí starostové, když už kradete byty a za kdejakou záminku ohrožujete mladé rodiny a vyhazujete je na ulic , tak alespoň pak nedělejte obličeje, kde se vzali bezdomovci a jestli s vámi nějací pak dělají psí kusy, potom si to za své jednání a podvody zasloužíte, ono se dobrovolně na ulici zase tak moc lidí nedá neboť vás pak už nic nechrání, takže jsou tu hlouposti, které nesouvisí s životem. Oni i ti tzv "vychytrálci" by vůbec tuto situaci neřešili, kdyby na tom nebyli zle.
Takže rada starostům : nevyhazujte byty, aby jste se pak mohli nechat uplácet za jejich prodej a získávat tak přilepšení ke své mzdě či byty pro známé a bezdomovců bude míň i těch jak vy tvrdíte falešných...díky
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2015 16:56 | robin hood.

Kdyby ke mě přišel exekutor kvůli mému potomku a začal tam rabovat asi by jsme skončili svou životní pouť oba.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2015 9:25 | Martina Antalová

Nelíbí se mi že vám exekutor vlítne do bytu kvůli dítěti které natříská dluhy jen proto že má u rodičů bydliště.Tak se potom nikdo nemůže divit že rodiče své děti raději odhlásí.Vždyť je to nespravedlivé řešení a poškozování nevinných.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2014 9:58 | Karel

Mám také adresu na úřadě... I z důvodu exekucí, abych ochránil mé rodiče (již s nimi nežiji) před jejich nájezdy... ALE v okamžiku přihlášení na úřad jsem si zřídil DATOVOU SCHRÄNKU na fyzickou osobu ZDARMA kam mi veškeré dopisy od soudů,exekutorů, atd. chodí... nevyhýbám se ničemu...
a navíc, získat adresu na úřadě není problém... je to daleko jednodušší než píšete... stačí čestné prohlášení majitele bytu nebo domu, že se tam nezdržujete, nemáte osobní věci + 1 svědek a je to za hodinku vyřízená věc...
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2014 23:14 | Max

Exekutorum pristrihnout kridla s takovou jak cely system funguje se prihlasim take na urade a zridim si nejakou LLC nebo LTD v zahranici
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2014 19:43 | ascharad

Lidé jen vrací státu to, jak on se k nim chová.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2014 17:45 | Makik28

Všichni mají více či méně pravdu a negativní zkušenosti z jedné či druhé strany je oprávněně štvou. Evidentně je něco špatně a dovolím si tvrdit, že na vině je samotný nefunkční systém. Prvopočátek všeho pak je v tom, že tento stát nefunguje a v zemi velmi upadá morálka a normální je neplatit, za služby, za zboží ani daně. Pokud by se lidé chovali normálně, své závazky by platili, nemuseli by se vůbec řešit exekutoři. Pokud je normální neplatit a kdo nedluží není in, potýkat se s exekutory a úřady je na denním pořádku, je to od základů špatně. Stejně tak špatně ale je, že když už někdo dluží a nemusí to být vždy jen jeho vinou, nebo do toho spadl opravdu svou hloupostí, člověk není neomylný, exekutoři si mohou dělat co chtějí a stávají se z nich mafiáni, postrach lidí. Ti, co v tom umějí chodit si s nimi nějak poradí a odnesou to zase ti, co se snaží jednat poctivě a své dluhy splatit. A dostáváme se zase na začátek. Kdyby tento stát fungoval normálně, bylo zde vymahatelné právo, soudy netrvaly několik let, kdy během té doby rostou případné úroky a náklady na dluh, mnoho takových případů by vůbec nebylo. Kdybychom neplatili jedny z nejvyšších daní v Evropě při jedněch z nejnižších reálných příjmů, tolik dlužníků by nebylo. Kdyby si stát uměl exekutorské úřady srovnat do latě a dám jim jasná pravidla spravedlivá k dlužníkům i věřitelům, nebylo by tolik problémů. Kdyby tohle všechno stát napravil, nebylo by tolik dlužníků, kteří by se neschovávali za bydliště na úřadech. Majitelé nemovitostí by se nemuseli bát o svůj majetek a bylo by normální, aby tam, kde člověk bydlí a platí nájem, měl také trvalé bydliště, nikdo by to nikomu nezakazoval. Prostě podle selského rozumu, kde zrovna bydlím, tam jsem hlášen a tam platím poplatky. Jenže když nefunguje systém, který nutí lidi vše obcházet, když stát není schopen stanovit pravidla a ty stanovená sám dodržovat, resp. si jejich dodržování vynutit, nefunguje nic... Brát doklady a řidičák není řešení, za bordel který zde panuje trestat ty, co jsou na tom nejhůř k ničemu nepovede. Stát musí konečně začít fungovat, stanovit jasná pravidla, vynutit jejich dodržování, aby se obnovila důvěra mezi lidmi, kteří se pak nebudou snažit vyzrát nad ostatními a podrazit druhé pro svůj prospěch. Protože o ničem jiném než o slušnosti to není. Dluhy, neplacení, exekuce, nemít kde bydlet, soudní obsílky, bydlet na úřadě... bavíme se tu o věcech, které by se normálního člověka v této společnosti vůbec neměly týkat, ale zasahuje to čím dál více lidí. Pak je něco opravdu špatně. Bylo by také dobré se zaměřit na to, jak se rozšířilo poskytování půjček, kdy jsme doslova bombardováni nabídkami na různé úvěry a půjčky, je to tak snadné, půjčte si a kupte si... A pak se velmi snadno stává, že se člověk dostane do začarovaného kruhu dluhů. Většina lidí bohužel není schopna si spočítat, na co mají a na co už ne, co pro ně bude znamenat spácení a co když jim vypadnou příjmy. Půjčku by si nebrali, kdyby jim nebylo vnucováno, jak je to snadné a za pár sotvek měsíčně. A přesně na takové je nabídka všech těch společností zaměřena. Stojí za nimi právníci a exekutoři, pro které je to také kšeft a tak všem půjčíme a když nezaplatí, tak jim všechno vezmeme, hlavně že vyděláme. Že tady budeme mít armádu bezdomovců? No a co? Státu je to jedno a my si nahrabem. Ještě dodám, že máme na firmě několik zákazníků s trvalým bydlištěm na úřadě, u všech je neustálý problém s placením, takže se jednoznačně jedná o lidi, kteří jsou v problémech a snaží se nějak protlouct.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 11. 2014 12:23 | HELENA VONDRÁČKOVÁ

Vzhledem k tomu,že jsou na úřadech hlášeni hlavně ti co se vyhýbyjí exekutorům,by měli určitě platit alespoň za odvoz odpadu,když musí platit za odvoz odpadu i mimino,proč né tito vykukové.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2014 15:35 | bob

Trvalé bydliště je pouze nástrojem státu jak zotročovat občany. Mělo by se okamžitě zrušit.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ludmila Müllerová

politička

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services