Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy
Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Dara Rolins
zpěvačka a podnikatelka
Petr Zahradník
ekonom

50,00 %
z 20 duelů

51,85 %
z 27 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Na vlastní kůži. Odpustky, spása pro piráty silnic
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
19. 10. 2014 11:44, Ferda
S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
16. 10. 2014 15:05, Jindra
Nezlobte se, ale podle mě, kdyby se na silnicích pohybovali jen vycepovaní řidiči přesně dodržující pravidla provozu, bylo by na silnicích mnohem bezpečněji - myslíte si snad opak? Pokud člověk sedne za volant, měl by přijmout pravidla hry a basta. Z Vašeho posledního odstavce lze dovodit, že podle Vašeho názoru je semafor nutné respektovat jen někdy. A to je podle mě špatně. Taky nevím, proč by měl být vycepovaný řidič zároveň i vystresovaný a nemyslící. Je dobře, že se čím dál víc lidí vyzná v paragrafech o přestupcích, bohužel si myslím, že motiv a příčina těchto znalostí často rozhodně netkví v úsilí jezdit a chovat se na silnicích lépe, ale spíše ve snaze najít důvod, proč to a to pravidlo v tu a tu chvíli nemusím dodržet, což vede k stále narůstajícímu počtu řidičů nezodpovědných a podle toho to na silnicích také vypadá a já se obávám, že se situace bude spíše zhoršovat. A tím se vracím k mé původní myšlence, že v oblasti silniční dopravy, by se měla trestat porušení pravidel důsledně i když je to porušení jen (jak to tu nazval "onli") "formální". Jen tak se dá udržet jakás takás preventivní funkce těchto pravidel.Jinak já si představuji zodpovědného řidiče takto: "jel jsem načervenou, tím jsem udělal chybu a jsem ochoten za to nést přiměřenou sankci" Spousta řidičů však uvažuje takto: "jel jsem na červenou, ale protože tenhle paragraf a tenhle zákon říká tohle a tohle, tak jsem v podstatě nic neprovedl."
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)
11. 8. 2023 14:34 | JardaB
12. 9. 2016 7:29 | Ondra
5. 1. 2016 0:24 | Radek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2014 17:09 | Milan
19. 10. 2014 11:44 | Ferda
18. 10. 2014 7:49 | Petr
4. 1. 2016 23:54 | Radek
16. 10. 2014 21:25 | Martin
17. 10. 2014 15:01 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2014 14:34 | L.
Vjedu s proudem aut do křižovatky na zelenou. Když dojedu asi do půlky křižovatky, najednou se můj (levý) pruh zastaví a pokračuje krokem. Když bych konečně mohl projet, už svítí zelená na druhý směr a zprava se valí auta. Kouknu - zleva ani zprava žádná tramvaj, takže jsem trošku zacouval a srovnal auto na koleje, abych nikomu nezavazel. Když padla zase zelená v našem směru, tak jsem konečně opustil křižovatku a za ní jsem viděl, proč jsme zastavili - v levém pruhu byla odstavená šedá dodávka a protože to bylo v mírné zatáčce, tak nebyla z křižovatky vidět. Říkal jsem si, jak jsem tu situaci dobře a bezpečně vyřešil.
Po asi dvou měsících jsem dostal dopis, že prý někdo s mým autem jel na červenou. Po chvíli jsem si podle data a místa vzpomněl, že to bude výše popsaná příhoda. I když jsem podle mě vůbec nic nespáchal ani nezanedbal a situace nešla vyřešit lépe, radši jsem zaplatil. Správní řízení by určitě nebylo na pět minut a jelikož jsem neměl žádný důkaz, výsledek byl nejistý.
17. 10. 2014 11:48 | pavel
17. 10. 2014 11:01 | Chalupa
17. 10. 2014 9:08
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2014 8:12 | xxx
Cilem pravidel (a zakona c. 361/2000 Sb. v platnem zneni) je dosahnout primerene urovne bezpecnosti a plynulosti provozu. Pokud nekdo je schopen dosahnout teto urovne bezpecnosti jinak a skutecne nedochazi k materialnimu naplneni skutkove podstaty prestupku, tedy k ohrozeni nebo poskozeni zajmu spolecnosti, pak je zcela v poradku, ze se nektere stanovene povinnosti nedodrzuji. Takovy hezky priklad je treba odboceni doprava na cervenou (v mnoha statech mimochodem legalni) neb jizda na cervenou nekde uprostred niceho ve tri rano, kde nekdo zapomnel zapnuty semafor (na kterem by v rozumne zemi od deviti vecer do sesti rano blikala oranzova). Ma nekdo takovy cekat, az se natolik tupe zarizeni, jako je semafor, rozhodne, ze muze jet, kdyz sam zcela zjevne vidi, ze naplnenim formalniho znaku prestupku nezpusobi zadnou skodu (cili absence materialniho aspektu)? A co kdyz tomu semaforu treba prestala fungovat detekcni smycka a dotycny by na zelenou cekal do rana? Take musi?
Paradoxne ten zakon je napsan chytreji, nez si vetsina lidi uvedomuje. Mozna proto, byl sepsan hned v roce 1990, kdy vsichni meli v cerstve pameti, jak to muze dopadnout, kdyz se statni moc utrhne ze retezu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2014 0:47 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 23:45 | Roger
Chtěl bych opravdu vidět, zda jste za posledních 1000 ujetých km, jezdil tak, že kdybyste byl monitorován trvalo, nepřišel o papíry. Upřímně Vám to naprosto nevěřím. A i kdyby, samotné značky jsou mnohdy nastavené úplně nesmyslně - jenže to člověk Vašeho formátu, který umí jen poslouchat druhé a samostatně nemyslet, patrně těžko může odhalit.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 23:38 | Roger
Jestli mně něco štve, tak že o pravidlech silničního provozu rozhodují lidé, kteří tomu sami vůbec nerozumí. Nerozlišit mezi tím, zda vjedu na červenou uprostřed, nebo že to zrovna přeblikne, a vůbec nikoho to neohrozí - to může s prominutím fakt jenom idiot.
A kdyby lidé, co o tom přemýšlí, aspoň trochu používali rozum, tak by jim muselo být jasné, že pokud by pohyb všech vozidel byl neustále monitorován třeba satelity, a třeba za každé překročení rychlosti 50 městě dali 2 body (plus vše další), tak by během velmi krátké doby přišli o řidičák všichni, co trochu jezdí.
Tento systém není nic jiného než sprostá buzerace, hra na to, koho chytnou a koho ne. Je to vyloženě o štěstí, a samozřejmě znám místa, kde někdo strčí nesmyslnou třicítku, a kdyste tam stáli 24 hodin, sotva byste našli více jak dvě auta, co tam neprojela rychleji. O to úžasnější mi pak připadá remcání zastánců podobných represivních systémů, které jsou na nic. Jenom lidé ublížují lidem. Takoví by měli pamatovat na Ježíšova slova: "kdo je bez viny, hoď kamenem první", případně "jakou mírou měříte, takovou budete souzeni".
Podle mého názoru, kdyby auta řídili opravdu jen ti, co na to mají talent, a nejsou psychopati, tak by stačilo jen pár základních předpisů, které by často měly charakter spíše doporučení, a nehod by na silnicích bylo o několik řádů méně. Bohužel tohoto se nikdy nedočkáme, neboť evoluce lidstva ještě nepokročila tak daleko, a pravděpodobně ani nepokročí. Nicméně bylo by mi milejší jet rychle tak, jak je to v dané situaci a za daných podmínek bezpeční, než raději víc čumět na tachometr než na provoz kolem sebe, a ještě být ve stresu, že mně někdo změří, kdybych náhodou jel rychleji (třeba proto, že silnice je střídavě do kopce, zkopce a rychlost se plynule mění, i když my, jako řidiči neměníme nic.
Pro mne by bylo největším trestem, kdybych se někdy naboural, druhému rozbil auto, nebo dokonce někomu ublížil. Ale to, že jsem platil pokutu za to, že jsem jel 500 metrů z 2200 kilometrů bez zapnutých světel, a to ve státě, kde toto nařízení do dvou let zrušili, jenom ukazuje na debilitu těchto systémů. Mimochodem, sám jsem jezdil ze zapnutými světly dávno před tím, než to bylo nařízené, prostě proto, že je auto lépe vidět a snažím se jezdit bezpečně, předvídat a být předvídatelný, ale tehdy jsem zastavil n a parkovišti, a jelikož to starší auto ještě nemělo automatické zapínání světěl, občas se stalo, že jsem je zapnul až po 10-20 sekundách po rozjezdu - no a tehdy se to nevyplatilo - dosud má jediná pokuta, třebaže rychlost jsem stejně jako 99.99999% řidičů překročil nesčíslněkrát.
16. 10. 2014 23:17 | Martin
16. 10. 2014 22:51 | Josef
16. 10. 2014 21:26 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí