Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Miroslav Ševčík
ekonom
Marta Nováková
podnikatelka, U&Sluno
100,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Na vlastní kůži. Odpustky, spása pro piráty silnic
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
19. 10. 2014 11:44, Ferda
S tím jak přibyly kamery, ubylo venku dopravních policistů. Já jezdím po Praze skoro denně a vídám je tak leda u nehod. Jak třeba sleduju taxikáře na Patočkově, tak ti zpomalí na předpisových 50 tam, kde je kamera, ale jinde to na té padesátce mnozí švihají v klidu 100 a mají naprostou jistotu, že tam nikdy nikdo nic měřit nebude, dopravák tam nevkročil mnoho let. Státu a městu vůbec nejde o nějakou bezpečnost, ale jen a pouze o maximum vybraných peněz při minimálních nákladech a úsilí. Bezpečnost je čistá zástěrka na okecání.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
16. 10. 2014 15:05, Jindra
Nezlobte se, ale podle mě, kdyby se na silnicích pohybovali jen vycepovaní řidiči přesně dodržující pravidla provozu, bylo by na silnicích mnohem bezpečněji - myslíte si snad opak? Pokud člověk sedne za volant, měl by přijmout pravidla hry a basta. Z Vašeho posledního odstavce lze dovodit, že podle Vašeho názoru je semafor nutné respektovat jen někdy. A to je podle mě špatně. Taky nevím, proč by měl být vycepovaný řidič zároveň i vystresovaný a nemyslící. Je dobře, že se čím dál víc lidí vyzná v paragrafech o přestupcích, bohužel si myslím, že motiv a příčina těchto znalostí často rozhodně netkví v úsilí jezdit a chovat se na silnicích lépe, ale spíše ve snaze najít důvod, proč to a to pravidlo v tu a tu chvíli nemusím dodržet, což vede k stále narůstajícímu počtu řidičů nezodpovědných a podle toho to na silnicích také vypadá a já se obávám, že se situace bude spíše zhoršovat. A tím se vracím k mé původní myšlence, že v oblasti silniční dopravy, by se měla trestat porušení pravidel důsledně i když je to porušení jen (jak to tu nazval "onli") "formální". Jen tak se dá udržet jakás takás preventivní funkce těchto pravidel.Jinak já si představuji zodpovědného řidiče takto: "jel jsem načervenou, tím jsem udělal chybu a jsem ochoten za to nést přiměřenou sankci" Spousta řidičů však uvažuje takto: "jel jsem na červenou, ale protože tenhle paragraf a tenhle zákon říká tohle a tohle, tak jsem v podstatě nic neprovedl."
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)
16. 10. 2014 17:59 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 15:50 | ST
16. 10. 2014 15:39 | Astana
16. 10. 2014 15:33 | Standa
16. 10. 2014 15:05 | Jindra
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 11:57 | pirat
Ja si rikam, jestli to od magistratu nahodou neni mareni vykonu, nebo jinak definovany obchazeni zakona. Ten preci jasne stanovi jaky je dusledek (napr.) projeti krizovatky na cervenou. Jaky je rozdil mezi timto vypalnym a tim, kdyz vam policajt na miste rekne, ze ten zaznam z radaru smaze, kdyz mu date 2000,- pod rukou? Vidim jediny - vydany doklad potvrzujici platbu. Principielne ale nejde o nic jineho, nez o uplatek mestu za zameteni prestupku, ktery ma jasne definovany zpusob reseni v zakone.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 10:39 | onli
K Vašemu dotazu ohledně formálních zanků přestupků: Aby určité jednání naplnilo skutkovou podstatu nějakého přestupku a jeho pachatel tak mohl být za tento přestupek případně postižen, musí být vždy a současně splněny tyto předpoklady:
1) dané jednání musí být výslovně za přestupek označeno v nějakém zákoně (tzv. formální stránka přestupku) a 2) musí být dána jeho společenská škodlivost, spočívající v porušení nebo i jen ohrožení společenského zájmu (tzv. materiální stránka přestupku).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 10:38 | xxx
V danem pripade (ridicka se zaradila do spatneho pruhu, zustala stat v krizovatce az se rozsvitila cervena a nasledne manevr dokoncila) je poskozeni nebo ohrozeni zajmu spolecnosti diskutabilni, krome toho je diskutabilni i aspekt zavineni (opet, aby skutek mohl byt oznacen za prestupek, musi existovat zavineni), da se tedy za urcitych okolnosti hovorit pouze o naplneni tzv. formalniho (zakonem skutkove deklarovaneho) znaku prestupku. A i to je sporne, pokud ridicka do te krizovatky na cervenou nevjela, ale pouze v te krizovatce zustala do okamziku, nez cervena na semaforu naskocila. Pak ji lze vinit pouze z toho, ze vjela do krizovatky, aniz by mohla za krizovatkou dale pokracovat v jizde, coz je ovsem jiny delikt, z nehoz obvinena nebyla.
Rozhodne ovsem poskozenim nebo ohrozenim zajmu spolecnosti neni jen samotne nerespektovani semaforu, protoze neni zajmem spolecnosti mit za volanty aut vycepovane, vystresovane a zaroven nemyslici ovce, ale naopak zodpovedne ridice, kteri naprosto jednoznacne chapou, ze pokud existuje omezeni, bylo stanveno po dukladne uvaze proto, aby chranilo pouze zajem chraneny zakonem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 10:35 | onli
Za sebe mohu jednoznačně tvrdit, že nechci, aby byl represivní systém přetvořen do podoby automatického rozesílače faktur. Už jen ten směr, kdy dohled a postih provádějí automatické systémy typu úsekového měření rychlosti je děsivý. Všudypřítomný a permanentní automatický dohled s automatickým postihem je pro mne opravdu hrůzostrašná vize budoucnosti. Implementace podobných přístupů mimo obor dopravy je nasnadě a pasivita je živnou půdou.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 10:09 | Jindra
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 9:56
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 9:31 | Martin
Kdyby se autorka rozhodla jit do spravniho rizeni, a treba i nakonec prokazala, ze prestupek nespachala (napr. ze cervena na semaforu blikla v dobe, kdy uz ji ona z mista ridice nemohla zaznamenat, protoze byla mimo zorne pole, nikoho neohrozila, atd.) tak by ji to mozna vyslo stejne nebo i draz. Tim myslim usla mzda/volno, hodiny volneho casu stravene studiem presneho zneni vyhlasky, pripadne zaplaceni pravni rady... Navic by pro ni cele rizeni nejspis znamanalo znacny dlouhodoby stres.
Shrnuto - z meho pohledu pohledu se jednalo o ekonomicky pragmaticke reseni.
Nepopiram, ze me stve, ze diky temto odpustkum je cely slavny bodovy system na 2 veci a movitejsi pirati silnic, na ktere mel byt bicem, z toho maji srandu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 10. 2014 8:35 | onli
Stránka 2/2
Následující