Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Radovan Vítek
podnikatel, CPI Group
Zdeněk Tůma
ekonom a politik
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Petr Borkovec z Partners: Finanční poradenství se bude muset změnit
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
4. 6. 2014 13:49, Karel
O čem se tady pořád hádáte? Partners, OVB a jiné agentské společnosti chtějí tvořit obraty. Proto využívají MLM systém, který je vhodný pro tento účel. Motivování a vymývání mozku není nic nového ani tajného. Nezávislost je fiktivní. Exkluzivní produkty jsou jenom prodejní marketing. Kariéra je nastavená tak, aby člen byl neustále tlačen do obchodu. Kariéra = více peněz, více lidí, více obchodů. Někdo to dělá špatně, někdo dobře. Každopádně mohu z vlastních zkušeností napsat, že MLM systém ovlivňuje chování zprostředkovatelů. Kdo tvrdí že to tak není, tak lže. Kdo nechce, aby ho MLM firma vedla podle svého uvážení, nebude pro takovou firmu pracovat. Tak to prostě je.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
20. 5. 2014 12:10, Tomas
osmnacti devatenacti let, obcas i mladsi? to muze poradce delat nezletili?
Další příspěvky v diskuzi (celkem 76 komentářů)
4. 6. 2014 13:49 | Karel
2. 6. 2014 11:39 | Didier
30. 5. 2014 19:01 | Ivo Bečvář
K druhé části se ani nebudu vyjadřovat, protože o mě nic nevíte a akorát střílíte od boku. Bohužel trochu mimo, ale pobavilo mě to.
Děkuji Vám za obohacující zážitek z naší diskuse a přeji Vám mnoho úspěchů! Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 18:17 | Jan Novotný
Ale vy zatím jenom děláte z klientů nesvéprávce blbce a nutíte je spořit v IŽP. Bravooo, tleskám této demagogii. K lepším provizím se dostanete, když budete dělat lepší práci a nebudete nad sebou živit armádu darmožroutů v podobě M1,M2,M3,D1,D2,D3 :-) Ježiší, co vy jste za nováčka, s takovým b****m jsem se hodně dlouho nesetkal :-)
30. 5. 2014 16:54 | Ivo Bečvář
Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 16:34
Když se vrátím k Vaší otázce „Lžete tedy vy nebo manuál?”, domnívám se, že ani jedno. Ovšem je třeba rozlišovat mezi postojem, co je správné a co je účinné. - životní pojištění slouží primárně k zajíštění rizik - to je názor odborné veřejnosti, se kterým plně souhlasím a řídím se jim vč. kolegů v mém okolí - investovat přes životní pojištění je v naprosté většině případů méně výhodné, než přímou investicí do podílových fondů - taktéž souhlasím, výjimky existují (ale z mého pohledu na úkor ochrany klienta, a proto nejsem jejich zastáncem) - klient má větší kázeň investovat přes IŽP než přes fondy - smutný fakt, se kterým bohužel musím souhlasit, protože jsem si ho ověřil z vlastní zkušenosti
Lidé vnímají pojišťění jako povinnou platbu, kterou skutečně je, protože Vám jinak hrozí zánik pojištění. Oproti tomu přímá investice do fondů je dobrovolnou záležitostí (pokud neklamete lidi, že tomu tak není). To vede k tomu, že když lidé cítí finanční nouzi, mají tendenci jako první sahat na svá spoření (bohužel, ta nejhorší varianta) a životní pojištění bývá až na posledním místě, odkud získávají prostředky navíc.
Další věcí je možnost vybrat si úspory. Výhružka sankcemi na mnoho lidí funguje.
Když tedy vezmeme v potaz, že cílem mě jako finančního poradce je zajistit, že klient bude mít v určitém okamžiku (zde se bude jednat pravděpodobně o důchodový věk) dostatečný peněžní obnos, dokážu si představit, že u některých lidí bude snažší a bezpečnější toho dosáhnout skrze IŽP než formou přímé investice. Důvodem je to, že tito lidé nebudou schopní dodržet zamýšlený investiční horizont (odkup bude z fondů jednoduchý a bez dalších sankcí), ani strategii toho finančního plánu (nedodrží platební morálku).
V takovém případě mohou a bohužel i slouží nevýhody IŽP (nedostupnost prostředků, sankce za ukončení, povinnost plateb, apod.) jako "ochrana" klienta, že skutečně dodrží plán a tím pádem bude mít požadované prostředky.
Shrnutí: Výrok v manuálu nepovažuji za zcestný, ani lživý a stejně tak si nemyslím, že by byl v rozporu s tezí, že pojištění je od slova pojistit se. Sám v naprosté většině případů preferuji a doporučuji investovat přímo do fondů, ale dokážu si představit, že bych použil i variantu přes IŽP. Znám několik takových lidí, pro které by to byla jediná cesta. Mělo by to ovšem význam jen s produkty a fondy IŽP, které nemají zdvojené management fee a i ostatní poplatky jsou u nich příznivé.
Nejsem daňový poradce a přiznávám, že zde bych trochu hádal. Principiálně je těch 30% od začátku uloženo na účet mimořádného pojistného jako bonus. Jaké přesné daňové podmínky se vztahují na tyto bonusy od pojišťovny nevím, děkuji za zajímavý podnět. Výnosy z bonusu jsou daněny dle platné legislativy v okamžiku vybrání klientem.
Také děkuji. Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 15:43 | Jan Novotný
30. 5. 2014 15:33 | Jan Novotný
Děkuji.
30. 5. 2014 15:22
Zálohy podle Vás tedy neexistují? Odcházíte z obchodu aniž byste zaplatil? Mimochodem děkuji za kompliment, že jsme slušný podnik, neboť naprosto splňujeme Vaše slova: „Dokonce ve slušných podnicích to funguje tak, že pokud nejste spokojen, dají vám slevu nebo nechtějí zaplatit vůbec.” Přirozeně, že pokud klient není s mou službou spokojen tak nezaplatí :-).
Už jsem se k tomu myslím vyjadřoval. Existují dvě služby: plánování a zprostředkování. V zahraničí na to máte 2 lidi, já to dělám dohromady. Že to má každé svou hodnotu je přirozené. To, že někteří "finanční poradci" předstírají, že poskytují obě služby a ve skutečnosti jen tu druhou, ale chtějí být 2x odměněni považuji za smutné a neseriózní.
Produktem Partners je firma, s tím naprosto souhlasím a opět to není nijak v rozporu s tím, že i lidé, kteří chtějí dělat pouze poradce jsou u nás vítaní, jsou respektovaní a dostanou prostor se realizovat.
Cituji: „Za jak dlouho se stane z nováčka profesionál? Za dva, za tři roky, za 5 let? Podle vás za týden, po prvním školení.” - Nikdy jsem nic takového neřekl.
Manuál jsem četl, dokonce jsem Vaši citaci vyhledával i elektronicky, zda jsem to nepřehlédl a nic. 30% skutečně vracíme, to není lež, ale fakt. Příště než se budete někoho snažit obvinit a následně usvědčit ze lži, doporučuji ověřit si fakta.
Mějte se fajn, končím diskuzi. Ivo B.
30. 5. 2014 14:05 | Jan Novotný
Psal jste, že klient za finanční plán platí referencemi a reference chcete už ve chvíli, kdy pro klienta nic neuděláte. A za hotel já platím až po skončení pobytu. Dokonce ve slušných podnicích to funguje tak, že pokud nejste spokojen, dají vám slevu nebo nechtějí zaplatit vůbec. Provize je tedy druhá cena, kterou klient platí? Takže nakonec latí dvakrát, i když dostane špatné řešení? To je super byznys, pro vás.
K poradenství a náboru, každý, kdo chce dělat poradce, je v Partners brán za exota, neboť produktem Partners je firma, tak se to učí na každém školení Partners po celé ČR. Za jak dlouho se stane z nováčka profesionál? Za dva, za tři roky, za 5 let? Podle vás za týden, po prvním školení. Takovéto názory jsou hodně úsměvné, papouškující vedení firmy.
S vaší slavnou etickou komisí jsem měl zkušenosti, takže to není subjektivní názor, ale objektivní tvrzení, opět potvrzeno z více zdrojů, od více lidí, kteří v Partners byli.
A k IŽP, projděte si manuál, nechtějte rady zadarmo, když vy si za ně necháváte platit dvakrát. A 30% vracíte? Nelžete prosím
Je mi z vás smutno, že jste takový fanatik a otrok Partners.
30. 5. 2014 13:18 | Ivo Bečvář
Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 13:07 | Ivo Bečvář
Př. Podle výše uvedeného fungují soukromí lékaři, nákup zboží v obchodě nebo třeba hotely či masáže.
Proč na konci první schůzky? Protože klient získal potřebné informace a učinil rozhodnutí, že chce zpracovat FP (v hotelu také platíte za to, že jste chtěl ubytování, ne až následně pokud jste s ním byl spokojený - kvalita služby je přirozená pokud člověk chce podnikat dlouhodobě a tudíž je pro něj jeho reputace klíčováú. Btw: většina lidí už na první schůzce získává velmi mnoho užitečných informací.
Vracíte poplatky? Ne, proč? To je naše odměna za zprostředkování, ze které žijeme. Vy vracíte svou mzdu? Rozdíl mezi tím, zda bude člověk spolupracovat se mnou anebo na přímo s finanční institucí je ten, že za stejné nebo dokonce nižší peníze získá zpravidla mnohem více a ve vyšší kvalitě.
ad nábor) Důraz na nábor se s kvalitou služby nijak nevylučuje, pokud je to dobře systémově ošetřeno. Domnívám se, že velkou a úspěšnou firmu vybudujete jen a pouze tehdy, když bude dynamicky růst (a obsadíte trh) a zároveň budete hlídat kvalitu Vaší práce.
ad etická komise) Můj komentář vychází z vlastní zkušenosti s etickou komisí a z osobní znalosti několika jejích členů. Dále také ze znalosti vedení společnosti a jejich názorů. Čím je podloženo Vaše subjektivní hodnocení?
ad IŽP) Můžete mi prosím sdělit ve které kapitole (podkapitole) jste výše uvedená slova nalezl? Nikde jsem je totiž neobjevil. Pouze jsem našel první větu v kapitole životní pojištění, která zní: „Životní pojištění je především nákup pojišťovací služby.”
Cítím se tedy naprosto v souladu s produktovým manuálem.
I Vám hezký den. Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 11:58 | Ivo Bečvář
Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 11:40 | Jan Novotný
Citace - Ivo Bečvář / 30.05.2014 10:15
Poradenství je o finančním plánu, za který u nás klient platí referencemi. – Proč tedy chcete reference na konci první schůzky? Děláte snad poradenství na první schůzce? A vracíte klientovi poplatky, které zaplatí ve vámi sjednaných produktech?
Naopak na každém kroku mi byl na srdce kladen důraz poskytovat kvalitní službu, na kterou mohu být hrdý a za níž se budu rád vracet. – Tak to jste asi UFO, nechodíte na školení, nestýkáte se se svým vedoucím a žijete v jiném světě. Důraz je kladen na nábor.
Každý případ se řeší a v případě prokázání pochybení dojde až k etické komisi (nikomu bych nepřál se před ní obhajovat, stačilo mi být svědkem) a následným sankcím, které mohou vést až k vyloučení poradce z Partners. – Etická komise, aneb silnější pes m**á. Kdo má výsledky, má pravdu :- )
Osobně sdílím Váš výše citovaný názor na pojištění a všem svým klientům maximálně investiční složku potlačuji. Pokud je mi známo, tímto názorem se řídí i všichni mí kolegové v Partners, které znám a je také součástí základního vzdělávání nováčků v Partners a tedy nutným ke složení vstupních zkoušek. – Podívejte se do produktového manuálu, co se o tom píše. Cituji: „Obrovskou výhodou IŽP je výrazně vyšší investiční kázně střadatele. Pojišťovna donutí klienta spořit. I kdyby IŽP mělo mít vyšší nákladovost. „ Lžete tedy vy nebo manuál?
Mějte krásný den a vyndejte si hlavu z p****e.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 10:56 | Škudlil
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 10:15 | Ivo Bečvář
Děkuji, Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
30. 5. 2014 8:44 | Jan Novotný
Citace - Ivo Bečvář / 29.05.2014 18:10
Tak jednoduchý důkaz, třeba přímo od vás, každý váš příspěvek je jen pouhé papouškování nesmyslů.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 5. 2014 18:10 | Ivo Bečvář
Děkuji Ivo B.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 5. 2014 18:08
Přepojišťování smluv po 2 letech (=konci storno lhůty) se bohužel na trhu děje, to nemohu popřít. Ovšem mluvíte o konkrétní zkušenosti s někým z Partners? Pokud ano, můžete být konkrétní, resp. nejlépe o tom informovat centrálu (reklamace@partners.cz)? Případ se prošetří.
Nemohu se přesně vyjadřovat k Vašemu investičnímu případu, mohu alespoň uvést pár věcí na pravou míru. U fondů Partners Universe se platí vždy jen jeden poplatek a to buď vstupní nebo výstupní. Naším záměrem bylo mít pouze výstupní poplatky klesající v čase. To by znamenalo nulové náklady pro klienta, pokud dodrží minimální investiční horizont daného fondu (tři nebo pět let). U fondů Partners Universe 10 a 13 se udělala legislativní chyba, kvůli které jsme museli od určitého data změnit formu poplatků na vstupní namísto výstupních. Pro původní investory tedy platila pouze varianta výstupních poplatků a pro nové pouze varianta vstupních.
Nevím, co vedlo poradce k výběru právě tohoto fondu, každopádně mohl Vám doporučit i jiný. Např. z velkých platforem Pioneer Investments a Conseq.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 5. 2014 17:04 | Ivo Bečvář
Můj názor a názor mých blízkých kolegů na IŽP už jsem zde uvedl. Pojištění je od slova pojistit se, ne si spořit. Cítíte-li se poškozen nebo víte-li o někom, kdo poškozen byl, je tu k tomu alias reklamace@partners.cz.
Poradenství je o finančním plánu, za který u nás klient platí referencemi. Provize jsou na českém trhu započítány do všech finančních produktů bez ohledu na to, zda si ho sjednáváte na pobočce v bance nebo přes poradce. Dobrý poradce s Vámi bude chtít spolupracovat dlouhodobě, a proto není nijak motivován Vás krátkodobě obelhat.
Varianta přímého placení poradce je hezká a sympatická. Bohužel zkušenosti z Velké Británie, kde je to už rok a půl jediný možný způsob dokazují, že naprostá většina lidí, si přímo placenou službu nemůže dovolit. Já chci být užitečný pro více než jen 20% nejbohatších, a proto jsem si zvolil cestu provizních odměn. Překvapivě moji klienti s tím nemají žádný problém, naopak jsou rádi, že je to řešeno takto právě z výše uvedených důvodů.
Pro Vaši informaci průměrný věk poradců v Partners je 37 let. Jeden z nejvyšších na trhu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/4
Předchozí