Akcie, fond, nebo ETF?

Jan Traxler | rubrika: Když se řekne | 7. 4. 2014 | 10 komentářů
Je lepší investovat do fondů, nakoupit burzovně obchodovaný fond, nebo si sestavit vlastní akciové portfolio? Podívejme se na výhody a nevýhody všech tří variant.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 4. 2014 9:33, Zbyněk

- ETF dividendy nereinvestují ale vyplácejí.
- Pokud manažer fondu není opravdu eso, tak poplatek 20% z výnosu bez problémů sežere veškerou přidanou hodnotu (alfa), kterou je manažer schopen vytvořit nad výkon trhu. Investorovi tak v nejlepším případě zůstane výnos trhu (beta), který by dostal i u ETF (tam by ho ale měl zajištěný).
Navíc poplatek za výkon podporuje manažery v tom, aby na sebe brali neúměrné riziko a svezli se na bublinách - dokud portfolio stoupá, manažeři inkasují - až spadne, nic vracet nebudou.
- Pokud jde o ETF a měnové riziko - je pravda, že většina ETF je denominována v dolarech. Pokud jde ale o mezinárodní ETF, tak dolar je jen přepočítávací měna a portfolio je ve skutečnosti vedené v různých měnách. Nejde pak o riziko koruna-dolar, ale koruna-průměr mnoha měn. Nicméně souhlasím, že minimálně riziko posilování koruny stále zůstává.

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 4. 2014 22:41, xyz

Tý vado, teprve teď jsem si pořádně ten článek přečetl. Ve vší úctě, tenhle článek, to jsou teda fakt bludy od obludy. Od takového poradce bych si nenechal poradit ani to, jak si koupit rohlíky. Ten člověk je úplně mimo! Ale totálně! Teda kdyby mi tohle přišlo domů něco radit, tak ho vyhodím ajncvaj, že se po něm ani nezapráší.

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

11. 4. 2014 22:41 | xyz

Tý vado, teprve teď jsem si pořádně ten článek přečetl. Ve vší úctě, tenhle článek, to jsou teda fakt bludy od obludy. Od takového poradce bych si nenechal poradit ani to, jak si koupit rohlíky. Ten člověk je úplně mimo! Ale totálně! Teda kdyby mi tohle přišlo domů něco radit, tak ho vyhodím ajncvaj, že se po něm ani nezapráší.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2014 22:28 | xyz

Citace - SteveX / 10.04.2014 21:23

Právě naopak je umění najít ETF který reinvestuje dividendy (pouze pár evropských).
Kromě zmíněných např. iShares MSCI ACWI nebo SPDR MSCI ACWI (IMI) nebo MSCI World Small Cap (nově od konce roku 2013).
Pokud vím, americké fondy nesmí vůbec reinvestovat dividendy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2014 21:23 | SteveX

Autor si toho o ETF asi moc nezjišťoval. Právě naopak je umění najít ETF který reinvestuje dividendy (pouze pár evropských). Nepovedlo se mi najít v US ETF, které by nevyplácelo dividendy (pro mě bohužel, jelikož nechci řešit danění dividend v daňovém přiznání, takže jsem pouze v těch pár, co jsou na Xetra burze a dividendy reinvestují). Pro ty co hledají nízkonákladové dividiendové ETF tak asi nejlevnjší jsou od Vanguard, konkrétně: VANGUARD TOTAL WORLD (USA-NYSE VT) pro celý svět či VANGUARD SaP500 ETF (USA-NYSE VOO) či přímo na vysoké dividendy VANGUARD HIGH DIV YL (USA-NYSE VYM) Pro toho kdo hledá jako já právě těch pár co dividendy reinvestují tak doporučuji tyto: ISHARES MSCI WORLD M (SRN-XETRA IBCH) ISHARES SaP 500 EUR (SRN-XETRA IBCF) DB X-TRACKERS MSCI E (SRN-XETRA DBX1) DB X-TR.MSCI WLD TRN (SRN-XETRA DBXW)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 17:40 | Petr

Citace - Wokurka / 07.04.2014 02:29

Zase dnes jak jindy, neni to vůbec pravda v tomto článku od Finez. Aktivně spravovaný fond to je to nejhorší. Výběr vlastních akcií vůbec nepotřebuje spoustu času. Akcie se vyberou za jeden den a pak se nechají bez starosti ležet na kontě rok, několik let nebo až do smrti. Akcie Banco Santander nebo Barclays se nádherně vyplatí na stálo jen pro dividendy nebo i na pár let od roku 2009 - nelze je odsuzovat těsně po té největší finanční krizi za posledních 80 let. "Nízkonákladový fond" WOOD Company má v reklamě lež, to je extrémně drahý hedgefond, který vezme lidem 3% při vstupu, 0.7% ročně a obere lidi o 20% z ročního přírůstku. Jako většina hedgefondů asi taky nezvládne vydělat na poklesu kurzů a ubyde lidem kapitál v roce jako 2008 tak jak s ETF na index DAX. Pokud zdaněné zahraniční dividendy maji být ještě jednou zdaněny v Čechách, nikdo si tento zločin nesmí nechat líbit a musí dát akcie na konto do země s bankovním tajemstvím a později se i odstěhovat na západ. Vláda z bolševíků a z podvodníků z privatizace se nesmí snášet dlouho. Vždyť mohou Češi bydlet i v Rakousku, Německu, Británii, Španělsku, kde se dividendy daní jen jednou a ve vládě nejsou bolševíci a podvodníci z privatizace.

Ladislave, Ladislave, alespoň se podepisujte svým jménem. Podle stylu psaní jste jednoduše identifikovatelný :-)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2014 9:33 | Zbyněk

- ETF dividendy nereinvestují ale vyplácejí. - Pokud manažer fondu není opravdu eso, tak poplatek 20% z výnosu bez problémů sežere veškerou přidanou hodnotu (alfa), kterou je manažer schopen vytvořit nad výkon trhu. Investorovi tak v nejlepším případě zůstane výnos trhu (beta), který by dostal i u ETF (tam by ho ale měl zajištěný). Navíc poplatek za výkon podporuje manažery v tom, aby na sebe brali neúměrné riziko a svezli se na bublinách - dokud portfolio stoupá, manažeři inkasují - až spadne, nic vracet nebudou. - Pokud jde o ETF a měnové riziko - je pravda, že většina ETF je denominována v dolarech. Pokud jde ale o mezinárodní ETF, tak dolar je jen přepočítávací měna a portfolio je ve skutečnosti vedené v různých měnách. Nejde pak o riziko koruna-dolar, ale koruna-průměr mnoha měn. Nicméně souhlasím, že minimálně riziko posilování koruny stále zůstává.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 8:46 | Jested

Pro výběr vhodného ETF doporučuji www.etfdb.com kde je možné volit typ ETF, srovnávat, vidíte portfolio a poplatek za zprávu. Zde je filtr na dividendové http://etfdb.com/type/investment-style/dividend-etfs?q%5Bs%5D=dividend_yield+desc#dividends kde je poplatek za zprávu 0,1%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 8:34 | bornik

Jejda, a dáte mi tip na nějaké dividendové ETF? Děkuji :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2014 8:00 | Jested

Pěkný článek, děkuji, pouze doplním že ETF vyplácí dividendy. Je možno najít ETF které se specializují na výplatu dividend (i měsíční). No a pokud All Weather je "korunován" 20% poplatkem ze zisku, tak se veškerá výhoda ztrácí (při průměrném zisku 8 procent je to 1,5% ročně, takže jsme u stejného polatku jako běžné fondy). ETF Rules :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 6:08 | Zdenek

A nemáte jednodušší a efektivnější investovat do své firmy než spekulovat do cizích?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 4. 2014 2:29 | Wokurka

Zase dnes jak jindy, neni to vůbec pravda v tomto článku od Finez. Aktivně spravovaný fond to je to nejhorší. Výběr vlastních akcií vůbec nepotřebuje spoustu času. Akcie se vyberou za jeden den a pak se nechají bez starosti ležet na kontě rok, několik let nebo až do smrti. Akcie Banco Santander nebo Barclays se nádherně vyplatí na stálo jen pro dividendy nebo i na pár let od roku 2009 - nelze je odsuzovat těsně po té největší finanční krizi za posledních 80 let. "Nízkonákladový fond" WOOD Company má v reklamě lež, to je extrémně drahý hedgefond, který vezme lidem 3% při vstupu, 0.7% ročně a obere lidi o 20% z ročního přírůstku. Jako většina hedgefondů asi taky nezvládne vydělat na poklesu kurzů a ubyde lidem kapitál v roce jako 2008 tak jak s ETF na index DAX. Pokud zdaněné zahraniční dividendy maji být ještě jednou zdaněny v Čechách, nikdo si tento zločin nesmí nechat líbit a musí dát akcie na konto do země s bankovním tajemstvím a později se i odstěhovat na západ. Vláda z bolševíků a z podvodníků z privatizace se nesmí snášet dlouho. Vždyť mohou Češi bydlet i v Rakousku, Německu, Británii, Španělsku, kde se dividendy daní jen jednou a ve vládě nejsou bolševíci a podvodníci z privatizace.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

30 let od revoluce. Společnost se odráží i v očích menšin

Třicet let, které uběhly od revoluce, nezvou jen k ohlédnutí za událostmi Listopadu, ale...více

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eva Jiřičná

architektka

Alexandr Vondra

politik

Eva Jiřičná
ÚSPĚŠNOST
77,55 %

z 49 duelů
×
Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
32,26 %

z 31 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.