Předdůchod je zatím jen pro vyvolené, potvrzují čísla

Jen 274 lidí využilo vloni možnost odejít dřív do důchodu a přitom si nijak nesnížit státní penzi. Stát tuto možnost dává v podobě takzvaného předdůchodu nově právě od loňského roku. Statistiku vedou penzijní společnosti, přes které jsou předdůchody vypláceny.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 3. 2014 17:18

klaus nic takovýho nerozjížděl, na dementní systém předdůchodů se zeptej socana Rusnoka a jeho kámošů...

Zobrazit celé vlákno

+18
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 3. 2014 13:10

V jakém sociálním fondu, jakých sedmdesát miliard? Povídejte, jen si skočím pro čipsy, poněvadž to bude delší pohádka.

Zobrazit celé vlákno

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 29 komentářů)

3. 7. 2014 12:06 | Helena

Naprosto souhlasím s Kamilou. Takovou "úžasnou instituci" určitě vymysleli chlapi. Žena se třemi dětmi vlastně nemá možnost v současné době předdůchod využít!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2014 10:16 | Kamila

Je to tak.Navíc je třeba dodat,že žena,narozená v říjnu 1958(3děti),využije předdůchod pouze 10měsíců,ale navíc bude muset předem zaplatit a pak pobírat předdůchod na dva roky dopředu,protože minimální doba pobírání předdůchodu jsou dva roky.Je to celé postavené na hlavu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 3. 2014 8:50 | Bukáček

Že třeba někdo měl v roce 89 dva tisíce důchodu a teď dostane VÍC,to je argument kluka v druhé třídě,co počítá peníze jen na množství a nic mu naříká inflace,asi jako tobě,brouku.Je potřeba mluvit o KUPNÍ SÍLE,hodnota koruny před dvaceti lety a teď,ale to na tebe bude silné kafe.Zůstaň raděj u těch svých počtů,že máš víc a neřeš to.Klaus a ti jeho vekláci z tebe musí mít radost.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 3. 2014 8:37 | Bukáček

Příjmově silní makaj a nemají čas na kraviny.....Matko,rozsviť.Proč pleteš do důchodového systému pití piva?Taky tady lidi jí dost bůček,to by nemohlo mít na vykradená konta vliv??
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2014 21:38

sorry, ale jsou to bláboly na sraz komančů. V roce 89 byste měl důchod 2 litry, to i za 20 let dostanete víc, tak vo co gou ?
Bavíme se tu o kategorii lidí, kteří ještě do penze nejdou, ale místo odkládání peněz na stáří to raději prožerou a prokalej...Není ti divný, že čecháčkové vychlastají nejvíc piva na světě ? A kdo ho chlastá ? Příjmově silní ? Ty makaj a nemaji čas na kraviny. Takže ? ZAse nechce nikdo slyšet drsnou pravdu ? He ?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2014 13:10

V jakém sociálním fondu, jakých sedmdesát miliard? Povídejte, jen si skočím pro čipsy, poněvadž to bude delší pohádka.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 18:23 | mamcaRBK

Děkuju, jste laskavý. Na nohy se stavím, bude to dobrý. A na "chlapy" naštvaná nejsem. Však některé "dámy" jsou také pěkné potvory. Přeju Vám štěstí, bez toho není nic. Být ve správném čase na správném místě, mít potřebné informace...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 17:47 | Roger

To je mi moc líto. Víte, nesnáším chlapy, co se takto zachovají, je to hnusné :-(.
Znám podobné příběhy také. Ženy, které byly svého času úplně na dně, a dneska jsou objektivně úspěšné, a to především díky své píli, vytrvalosti a asi i štěstí, že se chopily toho správného, jsou pro mne vždy velkým povzbuzením. Ta jedna knížka Vám může, nemusí pomoci, nevím. Pro mne je to jenom malý kamínek celkové mozaiky, kde do sebe vše hezky zapadá. Přeji Vám mnoho štěstí, abyste si svou cestu nalezla. A kdybych Vám mohl být nějak k užitku i v budoucnu, tak se pokusím. Zatím Vám přeji pěkný zbytek dne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 17:27 | mamcaRBK

Ano, děkuji Vám za radu. Knížku koupím. Jo, jsem máma, tchyně, babička a také rozvedená ženská. Tudíž jsem přišla o možnost bydlet v nemovitosti, kterou jsme měli s manželem na hypotéku. Také o peníze v důchodu - manžel měl slušně placenou práci, kterou mohl dělat proto, že jsem byla já s dětmi. Zaměstnavatel mu platil důchodové pojištění, on k tomu něco přidal - měly to být naše peníze. Po 35ti letech mě poslal do háje. Pak s něčím na stáří počítejte. Jak říkám, člověk nemá nic jistého, jen smrt.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 17:05

vojtíku, neber méno bóží nadarmo... ! Nebo jsi se zděsil nad svými plky ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2014 10:30 | Sava

Pro ty,co tady politikují bych chtěl připomenout,že předdůchody platí od 1.1.2013 a to vládla Nečasova patra s majoritní většinou hlasů(11)v parlamentu.Dále:Ještě v roce 2007bylo v sociálním fondu na důchody 70 miliard. Kam se ty peníze poděly? Dnešní důchodci si na svůj důchod vydělali poctivou prací a neexistovalo, aby se někdo vyhnul placení, protože všichni pracovali, a tudíž všichni si na důchod platili. Tón médií směrem k tomu problému je šokující. Doslova se roztrhl pytel s názory, že dnešní důchodci si vlastně mohou za svízelnou situaci sami. Že sklízejí plody svého přitakávání minulému režimu. A že by důchody měly být vlastně sníženy na polovinu. Že nikdo vlastně za minulého režimu pořádně nepracoval, a že si tedy důchod nezaslouží. To jsou naprosto nehorázné názory. Důchodový systém byl ve chvíli převratu 1989-1990 naprosto přebytkový, a to natolik, že až do roku 2007 na něm bylo dle zdroje z Rady seniorů ČR-časopis doba seniorů 70 miliard Kč. Podle téhož zdroje si v r.2007 Topolánkova vláda z tohoto fondu půjčila 23 miliard a slíbila, že je do konce roku vrátí.Nevrátila nic.Podobně to dělá i tato vláda...Klaus v době krize-balíčků vybral z důch.sytému desítky miliard na řešení krize,které se do systému nezpět již nevrátily.Měla by být založena komise k odhalování,kam zmizely peníze ze sociálního fondu na důchody.!!!Kdyby se totiž peníze, právem náležející důchodcům současným i budoucím, nerozkradly a nepoužily na financování jiných věcí, mohlo být v systému při stávajícím stavu důchodců, i každoročnímu nárůstu, peněz dost až do roku 2040 i při pravidelném valorizování.V dnešní době vznikající deficit důchodů by se tak dal z těchto přebytků dorovnávat na dlouhé roky dopředu.Od sametového převratu slibovaly všechny vlády, že oddělí sociální fond od státního rozpočtu. Dodnes tak žádná z nich neučinila. Nebylo by totiž dostatek peněz na různé kamarádičky, zlaté padáky a další nekonečný odtok peněz z hromady, na kterou si dnešní a částečně i budoucí důchodci poctivě vydělali.Je třeba, aby někdo řekl pravdu a přestal mladé lidi štvát proti důchodcům. Ti si totiž na svůj důchod vydělali. Ono to ani jinak nešlo,protože pracovat bylo povinností, takže pracovat musel každý a tudíž dostával mzdu, ze které musel odvádět na důchodové zabezpečení určitou částku podle výše svých příjmů.Poslední finanční ránu dostal důchodový systém díky Topolánkově vládě,která snížila odvody boháčům,ale to je tragická kapitola sama pro sebe!Zarážející je,že to evidentně nezajímá ani zmodralá masmédia,která by měla osvětlit,jak to doopravdy z důchody je.V dnešní politické konstalaci to však nelze od zkorumpovaných masmédií očekávat.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2014 20:43 | vovo

kolik let mate tento prijem ? kolik je vam let ? slyšela jste o tom, ze v zapadni EVROPE i manualne pracujici si zacina od sve první vyplaty odkládat na stari ? Videl jsem to na vl. oci v Nemecku v r. 91 a tehdy jsem to nechapal...
ale oni uz vedi, ze jim stat na stari moc neda a snazi se sami od mladi, protože to vedi od rodicu a ti od svých rodicu.
Bohati nemecti duchodci jsou hlavne ti, kteri to tak od mladi praktikovali, nejedna se o zadne podnikatele.
Všechny levicove vlády v CR po r. 90 však matou lidem mozek., ze bude stacit "bohatym brat a chudym davat" a bude to v poho. NEBUDE, fakt ne... Jenze to každý nechce slyset.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 20:31 | Roger

O co tedy stojíte? Máte jistě nezáviděnihodnou situaci, ale nejsem si jistý, co byste chtěla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 19:26 | Ala

sama splacim hypoteku na byt z platu 14tis. a dochazim k nazoru, ze doplatim, prodam, zaplatim predduchod,protoze do 64 let co delam nezvladnu....co mi zustane pravdepodobne spotrebuji do duchod.veku a potom ? co mne budou sily stacit privydelavat...prosim, nestojim o moudra o vzdelavani a naslednych prac.moznostech- byt vsichni vysokoskolaky, nemame co jist, lezime v odpadcich atd
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 16:57 | Roger

Mamco :-), teď jsem si vlastně uvědomil, že si píšu s maminkou. Podívejte, věřím, kdo hledá, ten si cestu najde.
Víte, rád bych Vám poradil, ale není to takto možné - navíc je vůbec neznám :-). Dejme tomu - vlastně mohu trochu naznačit směr. Vzpomněl měl jsem si totiž na jednu knihu, jíž jsem byl před časem obdarován, a řekl bych, že obsahovala dost principů na to, jak se vyhnout závislosti na dávkách, zejména v pozdním věku: Je-li Vaše přání upřímné, klidně si ji opatřete, ať si ji děti přečtou, a pak uvidíte, zda spíše budou mít tendenci vystlovat, proč zrovna ony takto jednat nemohou, nebo naopak začnou hledat cesty, jak něco podobného zrealizovat ve svém životě, a s činnostmi, které je baví a jsou jim blízké. Ta kniha se jmenovala "Jak zbohatnout, aneb, Co chudí nevědí", od nějakého pana Procházky, o němž nevím nic víc, než co o něm říká kniha.
Jinak nemyslete si, že já jsem nějak za vodou. Sice mne momentálně výše důchodu, ani doba odchodu netrápí, a dělám co mne baví, ale do toho honění se za penězi a bohatstvím rozhodně nepatří. Ovšem obecně platné principy, které odlišují člověka, který toto řeší, a který ne, opravdu existují. A ty jsou především v jeho hlavě. Klidně bych Vám mohl ukázat konkrétní činnosti, jak Vašim dětem relativně bez rizika zajistit budoucnost, krok po kroku, jak dojít k finanční nezávislosti. To problém není. Problém je v tom, zda by skutečně chtěly...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2014 14:51 | mamcaRBK

Jistě máte svou pravdu. Ale vážně mě zajímá, jak to všechno takhle dobře zvládáte. Třeba bych mohla poradit svým 3 dětem, nebo spíše snachám. Oni pánové bývají přece jen lépe zaopatřeni. Nemusí se starat o domácnost, mají více času, možností. Tedy většinou, že ano.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 14:07 | Roger

Pane kolego, já se tímto zabývám poslední roky celkem dost, a opravdu to nelze shrnout do jedné diskuze. Především je blbost snažit se zabezpečit na stáří šetřením, resp. jen šetřením. Problém je úplně jinde a už to, jak jste reagoval, naznačuje, že bychom museli začít od naprostých základů, a to se mi opravdu takto neosobně a anonymně nechce.
Chtít být zabezpečený asi chce kde kdo, proč by nechtěl? Ale jenom do té doby, než by pro to sám měl něco udělat. Ono je totiž strašný rozdíl mezi chtít či snít, a opravdu po něčem toužit a něco pro to taky udělat.
Jinak samozřejmě máte pravdu v tom, že ne úplně každý může za svou situaci. Třeba člověk ochrnutý od hlavu dolů je určitě v horší pozici, než Vy nebo já. Ovšem i na tyto případy jsem myslel, když jsem zmiňoval "je to volba SKORO každého"...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 12:58 | radajanek

Žena,naroz.1958,která vychovala 3děti,využije předdůchod pouze cca 10měsíců a né 5let!!!Proč na tento fakt upozorňuje jen mnimum článků o předdůchodech?Jaký je důvod tohoto problému?Zákon vychází z toho,že předdůchod pro ženy,které vychovaly děti,se odvozuje z důchodového věku muže stejného data narození.Tento fakt mi potvrdilo jak ministerstvo práce a sociálních věcí,tak ministerstvo financí i penzijní fondy.Např.žena,narozená v říjnu 1958,která vychovala tři děti,může odejít do předdůchodu pouze deset měsíců před svým řádným odchodem do důchodu.Ženy,které vychovaly děti a myslí si,že mohou požádat o předdůchod pět let před svým řádným odchodem do starobního důchodu,odcházejí velmi sklamané a s nepořízenou!Pro ženy,které vychovaly děti je nepochopitelné,že k jedné rovnosti – tedy rovnosti důchodového věku se dobíráme postupně, když ženám snižujeme „kompenzace za dítě“ po měsících, kdežto rovnost věku předdůchodového se nařizuje od počátku.Pro ženy,které vychovaly děti je zákon o předdůchodech takřka nepoužitelný paskvil!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 3. 2014 11:04 | mamcaRBK

Nemyslím si, že každý může za to, do jaké skupiny patří. Nebo je možné předpokládat, že naprostá většina národa nechce být finančně zabezpečená? A nevidím nikde okolo sebe lidi, kteří by mohli dávat na spoření apod. částky, které by pro ně ve stáří znamenaly nějaký významnější příjem. Natož aby mohli peníze "na přilepšenou" promrhat ještě před důchodem. To se raději přihlásí na úřad práce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 3. 2014 10:41 | Roger

Díky za přání. Budu se snažit pracovat na tom, aby se to splnilo. Ostatně je to volba skoro každého, do které skupiny se zařadí. Dříve jsem si to tak nemyslel, ale čím více pozoruji lidi okolo, to čemu se věnují, čím se zabývají, jaké mají na různé podněty reakce, jak smýšlí, tím více jsem přesvědčen, že si za svou neutěšenou situaci může naprostá většina z nich sama.
Těch 247 lidí opravdu neznám - i to je jeden z principů, jak nemít holý zadek: neřešit, co dělají a mají druzí (natož si pak zcela vymýšlet, jako to udělal onen prostoduchý kolega), ale zabývat se tím, co mohu (pro druhé) lépe dělat já osobně. ('já' = dosaďte si tam každý sám sebe)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 860 810 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2021

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Občanská demokratická strana bude dominovat budoucí vládě a mnoho lidí se ptá: co čekat...více

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

„Japonsko je odstrašující případ, žije v zombie ekonomice. Teď hrozí podobný scénář zemím...více

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Mentální zátěž označuje nerovnost v rozložení činností v domácnosti, které zpravidla organizuje...více

Proč porod císařským řezem není vždycky záchrana. Lesk a bída císařoven

Proč porod císařským řezem není vždycky záchrana. Lesk a bída císařoven

To, jak jsme porodily své děti, nic nevypovídá o tom, jaké jsme matky, jaké jsme ženy...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Jana Bobošíková

politička

Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
59,32 %

z 118 duelů
×
Jana Bobošíková
ÚSPĚŠNOST
62,60 %

z 131 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.