Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2012 5:39, Richie

BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2012 15:25, Jirka

Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.

-26
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)

27. 1. 2012 0:00 | JirkaZ

Pokud máme 500 majitelů dieselu, tak jejich průměrná spotřeba je postavena na delších cestách a vysokém ročním nájezdu - v této kategorii se totiž diesel vyplatí nejvíc (tedy pokud se vůbec vyplatí). A protože při delších cestách má řidič sklon k tomu jet "dynamičtěji", projeví se to na spotřebě.
A pak je 500 majitelů benzínu jezdící opačně a na tom je postaven jejich průměr. Tyto průměry jsou porovnány a jsou základem těch úžasných analýz o výhodnosti či nevýhodnosti jednoho či druhého paliva. Proto ve statistikách vychází velká úspora PHM u dieslových motorů.
Oproti tomu Vy jste porovnal benzinový a naftový motor a vyšel menší rozdíl ve spotřebě - hlavně z toho důvodu, že řidič byl stejný. Je totiž naivní bavit se o spotřebě auta, když jde ve skutečnosti spíš o spotřebu řidiče.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 22:47 | TVK

Krása statistik je v tom, že Vám data zprůměrují. A pokud se bavíme třeba o 500 majitelích, tak to je statisticky naprosto luxusně reprezentativní vzorek. Nebo snad chcete říct, že nafťáci to rvou, co to dá, protože to jede skoro zadarmo, a benzíňáci lechtají plyn, protože to žere i trávu kolem cesty?
Píšu 2x800 km, což jsou víc než 2 tankování do plna na cestě, a to z plné na začátku a pak po návratu zase do plné. Tzn. celková odchylka max. do 1% způsobená pistolí na konci. Všechny 3 auta byly ty, se kterými jsem jezdil pravidelně a tudíž jsem s těmito motory "uměl jezdit".
Sice jsem jezdil a jezdím turbobenzíny vývojově o generaci starší než T(F)Si, ale za 10 let jsem nikde nezaznamenal problém s benzínem a mimo běžné údržby jsem neměl žádný problém související s motorem. Jedno auto je už z domu (odhadem teď tak 230tkm) absolutně bez koruny investice do motoru. Vše šlape, i když byl motor dokonce o 35% navíc vyladěn. Druhý je na tom podobně jen má 130tKm. Kolik je takových a naprosto sériových TDi-ček?
Druhá věc je ta, že za pár let mne nebude vůbec zajímat, zda a jak udržet auto a motor v chodu, protože auta se díky poklesu cen (který bude pokračovat) stala doslova spotřebním zbožím. V roce ´95 byla Felicia v základu za 209, dnes za 250 máte při minimálně trojnásobných platech Oktu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 20:44

Na ju. A ještě jsou tu rozdílné sazby ručení...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 19:51 | Rada

Návratnost přestavby po 20 tis.? Můžete prosím uvést cenu přestavby a spotřebu na benzín a LPG? Po započítání všech nákladů (revize, filtry, Flashlube, dražší emise a především vyšší spotřeba při provozu na LPG) dostal na návratnost někde nad 80 tis. km:(
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 18:12 | Daňový soumar

V dnešní době je nutné mít jednoduchý a při tom silný motor, který není odkázaný na jeden typ paliva! To má jednoznačně perspektivu, protože auto kupuju na 5 - 8 let a kdoví, co bude v létě... Jezdím hlavně dlouhé trasy 100km a více (do 10km chodím pěšky). Proto mám zážehový atmosférický 2.0, který spaluje N95, E85 a LPG. Pořizovací a servisní náklady nízké, provozní náklady nejnižší z dnes dostupných alternativ - LPG za 16,90 při spotřebě lehce přes 9l/100km. V příštích dnech budu oslavovat break point - po 20 000km/11 měsících se mi vrátí investice do přestavby. Než auto prodám, ušetřím minimálně 150 000Kč, ale spíš více. Každá koruna před daní uchráněná je 100 000x požehnaná!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2012 17:30 | Lagarto

článek hovoří o tzv. tvrdých datech, ale v dalším odstavci nadhazuje servis a otevírá pandořinu skříňku. A tím je právě celý neobjektivní. jednak tabulkové spotřeby dieselu jsou blíže realitě než tabulkové benziny. zadruhé kroutící moment je většinou u moderních common-railů lépe posazený než u přeplňovaných benzínů a mají lepší záběr v delším spektru otáček, proti hovoří třeba ceny pojistek odvozených od obsahu (objemu) motoru. zcela zásadní je ale velmi stabilní spotřeba dieselů v různých režimech a zatížení, zatímco benzíny jsou na to citlivé. Další problém dieselů je citlivost na trasu, resp. diesely s nájezdem v delších trasách a optimalním spalování si vyžádají servis rozvodů až třeba po 250 tisících km, ale diesel v městském provozu potřebuje co 50000 nový filtr (cana v desítkách tisíc) a nejpozději v 150tis potřebujeme rozvody a trysky (opět desítky tisíc). Škoda že toto vše v článku nebylo. Na uveřejněném závěru, že diesel se vyplatí jen u manažerských a rodinných velkých aut s velkým ročním nájezdem km se nic nemění. Benzín do města, nezatížené auto a na krátké trasy (tam stejně ani diesel s filtrem pevných částic nemá šanci a je nutný servis). Upřímně ale řečeno, je to vše zbytečná diskuse, kdy si lidé kupují automat, který je o 50 tisíc dražší a zvedne spotřebu o litr na sto. Diskuse benzín či nafta je pak zcela irelevantní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2012 15:55 | pavjan

Pádným důvodem by měla být i škodlivost exhalací. Saze velmi škodí zdraví. To ale dneska nikoho nezajímá.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2012 15:02 | bob

Ropy je dost, to se ví. Nejde totiž vůbec o ceny ropy. Je to jenom záminka pro veřejnost. Ve skutečnosti jsou ceny PHM lepidlem pro monetární politiku.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2012 9:55 | jezevec

ostrovní systém neznamená nic jiného, než že neprodáváte přebytky do sítě. neboli že vlastní výrobu buď spotřebujete a nebo jste schopen jí dočasně akumulovat. tesla-S se vyrábí ve verzích 85 a 65 kWh, na nabití auta tedy potřebujete fotovoltaický systém o výkonu minimálně 100kWp, neboli instalovaný výkon 1000kw. při pořizovacích cenách kolem 100.000/kw jste na deseti milionech jen za pořízení ostrůvku. přičemž akumulátory na 100kWh vás přijdou řádově na další mega, na regulaci a střídače tak půl koule, a jejich životnost je do tří let. takže ano, za tuto cenu jste na čez vyzrál, možná jste s ním i vyjebal, ale parní stroj se stacionárním generátorem by vás vyšel levněji, a namísto ostrovní tesly-s byste mohl do konce života jezdit taxikem. ale to sme od nafty trochu odbočili . . . .
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 9:32 | jiri

Taky jsem poridil 1,6 MPI a cekal co bude. Ten motor je novy, jezdim tedy rozumne a spotreba ? Palubak ukazuje zatim 6,5 litru, dynamika na pohodu. A to bez turba bez primovstriku bez zadnych kur*itek. Navic do toho jde bez problemu LPG. Podle kalkulacky v clanku navratnost 1,5 roku
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 9:16 | Gabriel Pleska

marku, prosím vás o důstojnější formu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 9:06 | Marek

to: JEZEVEC Mistre prostudujte si Solarni system>ostrovni system , nez zacnete zde placat stupidni zvratky. Inu Jezevec zije zrejme jeste ve stoleti pary-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 17:56 | marek

Pane RADA-))) Ja el. Neprodavam , mam ji jen pro sebe !! Az i elektrina bude na pridel tak vy a ostatni budete o svickach a offline!! A ja budu krasne svitit, jezdit a hlavne ONLINE-))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2012 0:50 | JirkaZ

Potíž těchto statistik je v tom, že jistá skupina lidí preferuje benzín a jiná (odlišná svým chováním v autě) zase diesel. Mají nejen různé chování, ale i různé cestovní potřeby a tomu jsou úměrné i spotřeby.
A k poslednímu odstavci : 800 km trasa obnáší 1 tankování, takže výpočet průměrné spotřeby mi přijde dost iluzorní. Z vlastní zkušenosti vím, že průměrná spotřeba se hodně přiblíží ke skutečnosti až po najetí cca 5.000 km.
Jinak osobně jsem taky spíš příznivcem benzínu, nafta se mi nevyplatí. Mám v autě dost často na internetu zesměšňovaný motor 1,6/74kW, s dlouhodobě průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, zatím bez jakýkoliv nároků na opravy. Ale nejsem si jistý, v jakém stavu budou současné TSI po najetí např. 150 tis. km a jaké budou náklady na udržení v provozuschopném stavu. A jaké mají nároky na kvalitu paliva ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2012 0:37 | jezevec

aha, pán má vyřešenou akumulaci na noční nabití auta??? tak to jste měl říct hned, že jste z mlhovin andromedy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 22:45 | Čenda

Pro mne je to jednoznačné, nechápu, jak může někdo jezdit na benzín nebo naftu. Mám třetí auto na LPG, jezdím denně a už jsem ušetřil statisíce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 22:07 | marek

Na elektricky kolo?????tak to asi vase strecha ma rozmer boudy od psa... Pres den se ostrovni system nabiji a el akumuluje a v noci si dobijete auto, muzete i pres den. nabiti trva cca 2.5h. A na zbytek elektriny mi bohate pojede kancelar( 2x Pc+ svetlo). A co se tyce me vestby??? Vezte ze si nic takoveho nepreji a pokud se to nestane , budu moc rad , ale pokud ano, Ja budu pripraven!-) A ono se to stane a bude mnohem hur, radeji bezte shanet konzervy , naboje, a drahe kovy. Tak jeste jednou hodne stesti.-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 19:05 | Rada

Každý nemůže (a mnozí ani nechtějí) jen tak vyndat z konta 3/4 mega a jít si koupit autíčko, jehož pořizovací cena se mu i přes nižší provozní náklady nikdy nevrátí. Já chci jezdit levně a nestydím se za to!
Až bude mít většina lidí elektromobil, nebudu s tím mít problém...tedy za předpokladu, že to nezaplatím z daní prostřednictvím různých dotací. Mimochodem - víte, že automobil Tesla je dotovaný? I přes šílenou cenu na něm výrobce prodělává.
Já možná možná žiju v minulosti, vy zase v budoucnosti. Vaše věštby raději nebudu komentovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 19:01 | KarelT

Svítít elektřinou a jezdit na ní autem, je sakra rozdíl. I kdybych pokryl celou svojí střechu solárními panely, vím že jezdit na elektřinu z nich autem určitě nebudu. To by stačilo maximálně tak na elektrický kolo !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 18:25 | TVK

Já netvrdím, že benzím má menší spotřebu, jen to, že rozdíl se postupně smazává tak, že zanedlouho bude s ohledem na jiné, často fixní náklady na provoz auta, zanedbatelný. Jinak dlouhodobé průměrné spotřeby v mém předchozím příspěvku jsou u nejčastějších motorizací údaje často až 500 vlastníků, takže se jedná o statisticky velmi dobrá data, zahrnující "průměrné používání", tzn. i Vaše plně naložené auto.
Co se týká max. výkonu, tak jsou na tom obě konstrukce obdobně - Tbenzín okolo 5.500 ot. z 6.500 dostupných, Tdiesel okolo 4.000 ot. z 4.500 ot. dostupných. A na max. krotící moment Tbenzín jasně vede, protože má velmi plochou křivku s maximem obvykle někde mezi 1.700 - 4.500 ot., zatímco nafta 1.700 - 2.500 ot.
Jen na okraj, pár let nazpět jsem mě možnost absolvovat v krátkém čase stejných 2x800 km 3 různými auty, vždy 2 osoby a plný kufr, 85% cesty po dálnici, kde to šlo, tak 140 tempomat. Legendární OI TDi 66kW - 6,2l. Benzínové Astra 1.8 85kW - 6,8l a OI 1.8T - 7.3l, vše dle tankování. Letos Volvem V70, s obstarožní atmosférickou 2.4i 20V, narvaným absolutně po střechu - 2x1400 km skoro pořád po dálnici za 8,3, za mnou kolega s podobně narvaným Meganem Combi 1.6 16V za 7.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

Proč musela být zničena EET? Vláda si z ní udělala svoje Kartágo

Proč musela být zničena EET? Vláda si z ní udělala svoje Kartágo

Vláda vypravila funus EET. Tenhle projekt není třeba oplakávat, obejdeme se i bez něj....více

Poprvé v historii namalovala, jak žena vnímá obtěžování. Její akty pohoršovaly, dnes se očišťují

Poprvé v historii namalovala, jak žena vnímá obtěžování. Její akty pohoršovaly, dnes se očišťují

V umění po staletí dominovali muži. Ženy oficiálně profesionálními malířkami být nemohly....více

Slavia hraje mezi elitou o naději. Bayern hlásí rekord

Dobrá obrana zatím na body ve skupině Ligy mistryň nestačila. Slavia totiž zatím nedala...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Nečas

politik

Vlasta Parkanová

politička

Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 5 duelů
×
Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 8 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.