Interaktivní grafiky
Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku
Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více
Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Alexandr Vondra
politik
Pavel Dvořáček
podnikatel, Rudolf Jelínek
0,00 %
z 8 duelů
50,00 %
z 12 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Diskuze: Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 1. 2012 5:39, Richie
BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 10. 2012 15:25, Jirka
Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)
27. 1. 2012 0:00 | JirkaZ
A pak je 500 majitelů benzínu jezdící opačně a na tom je postaven jejich průměr. Tyto průměry jsou porovnány a jsou základem těch úžasných analýz o výhodnosti či nevýhodnosti jednoho či druhého paliva. Proto ve statistikách vychází velká úspora PHM u dieslových motorů.
Oproti tomu Vy jste porovnal benzinový a naftový motor a vyšel menší rozdíl ve spotřebě - hlavně z toho důvodu, že řidič byl stejný. Je totiž naivní bavit se o spotřebě auta, když jde ve skutečnosti spíš o spotřebu řidiče.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 22:47 | TVK
Píšu 2x800 km, což jsou víc než 2 tankování do plna na cestě, a to z plné na začátku a pak po návratu zase do plné. Tzn. celková odchylka max. do 1% způsobená pistolí na konci. Všechny 3 auta byly ty, se kterými jsem jezdil pravidelně a tudíž jsem s těmito motory "uměl jezdit".
Sice jsem jezdil a jezdím turbobenzíny vývojově o generaci starší než T(F)Si, ale za 10 let jsem nikde nezaznamenal problém s benzínem a mimo běžné údržby jsem neměl žádný problém související s motorem. Jedno auto je už z domu (odhadem teď tak 230tkm) absolutně bez koruny investice do motoru. Vše šlape, i když byl motor dokonce o 35% navíc vyladěn. Druhý je na tom podobně jen má 130tKm. Kolik je takových a naprosto sériových TDi-ček?
Druhá věc je ta, že za pár let mne nebude vůbec zajímat, zda a jak udržet auto a motor v chodu, protože auta se díky poklesu cen (který bude pokračovat) stala doslova spotřebním zbožím. V roce ´95 byla Felicia v základu za 209, dnes za 250 máte při minimálně trojnásobných platech Oktu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 20:44
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 19:51 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 18:12 | Daňový soumar
26. 1. 2012 17:30 | Lagarto
26. 1. 2012 15:55 | pavjan
26. 1. 2012 15:02 | bob
26. 1. 2012 9:55 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 9:32 | jiri
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 9:16 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 9:06 | Marek
25. 1. 2012 17:56 | marek
26. 1. 2012 0:50 | JirkaZ
A k poslednímu odstavci : 800 km trasa obnáší 1 tankování, takže výpočet průměrné spotřeby mi přijde dost iluzorní. Z vlastní zkušenosti vím, že průměrná spotřeba se hodně přiblíží ke skutečnosti až po najetí cca 5.000 km.
Jinak osobně jsem taky spíš příznivcem benzínu, nafta se mi nevyplatí. Mám v autě dost často na internetu zesměšňovaný motor 1,6/74kW, s dlouhodobě průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, zatím bez jakýkoliv nároků na opravy. Ale nejsem si jistý, v jakém stavu budou současné TSI po najetí např. 150 tis. km a jaké budou náklady na udržení v provozuschopném stavu. A jaké mají nároky na kvalitu paliva ?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2012 0:37 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 22:45 | Čenda
25. 1. 2012 22:07 | marek
25. 1. 2012 19:05 | Rada
Až bude mít většina lidí elektromobil, nebudu s tím mít problém...tedy za předpokladu, že to nezaplatím z daní prostřednictvím různých dotací. Mimochodem - víte, že automobil Tesla je dotovaný? I přes šílenou cenu na něm výrobce prodělává.
Já možná možná žiju v minulosti, vy zase v budoucnosti. Vaše věštby raději nebudu komentovat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 19:01 | KarelT
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 18:25 | TVK
Co se týká max. výkonu, tak jsou na tom obě konstrukce obdobně - Tbenzín okolo 5.500 ot. z 6.500 dostupných, Tdiesel okolo 4.000 ot. z 4.500 ot. dostupných. A na max. krotící moment Tbenzín jasně vede, protože má velmi plochou křivku s maximem obvykle někde mezi 1.700 - 4.500 ot., zatímco nafta 1.700 - 2.500 ot.
Jen na okraj, pár let nazpět jsem mě možnost absolvovat v krátkém čase stejných 2x800 km 3 různými auty, vždy 2 osoby a plný kufr, 85% cesty po dálnici, kde to šlo, tak 140 tempomat. Legendární OI TDi 66kW - 6,2l. Benzínové Astra 1.8 85kW - 6,8l a OI 1.8T - 7.3l, vše dle tankování. Letos Volvem V70, s obstarožní atmosférickou 2.4i 20V, narvaným absolutně po střechu - 2x1400 km skoro pořád po dálnici za 8,3, za mnou kolega s podobně narvaným Meganem Combi 1.6 16V za 7.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 2/4