Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2012 5:39, Richie

BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2012 15:25, Jirka

Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)

25. 1. 2012 17:53 | Marek

Kazdy cech pocita, za jak dlouho se mi vrati investice do elektromobilu- KLASIKA-))))) 1. Neznecistuji ziv. prostredi nejakym zasranym naftakem !!! 2. Nemuzete pocitat kdy se to vrati. Ale dnes stoji benzin cca 36kc/litr a lidi to sere... Spis by je melo srat az bude stat benzin 50kc(velice brzy) a to pokud se na vas dostane ve fronte... I benzin bude v budoucnu na pridel!!! 3.Takto zkuste premyslet a nezijte v minulosti , nebo v oblacich !!! 4. me na benzince uvidite mozna tak kupovat zvykacky-))) Hodne stesti -)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 17:49 | Rada

Mimochodem - nepřipravujete se náhodou tím, že nabíjíte svoje auto, o 12 Kč za každou vykoupenou kilowatthodinu? Levnější je podle mě prodávat elektřinu ze soláru do sítě a nabíjet si levnější elektřinou...ze stejné sítě:))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 17:45 | Rada

Tak třeba my žijeme v domě, který má na střeše tak leda hromosvod. Nabíjet bychom mohli jedině tak, že bychom hodili prodlužovačku z okna. Někdy se nám nepodaří zaparkovat blízko domu, prodlužovačka by tedy musela mít desítky metrů.
Za kolik km se Vám vrátí investice do elektromobilu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 17:42 | Rada

I TSI se dá údajně přestavět na LPG, je to ale složitější a tudíž i dražší (o kolik bohužel nevím a vzhledem k tomu, že nemáme TSI, hledat to nebudu:) U TSI to podle mě téměř nemá smysl, i kdyby cena za přestavbu nebyla vyšší, bude návratnost (díky nižší spotřebě) podstatně delší.
U našeho vozu značky Ford odhaduji návratnost na 80-100 tis. km a to stála přestavba "jen" 32 tis. Spotřeba po přestavbě na LPG šla nahoru o 25-30%. K tomu flashlube, revize, dražší emise a benzínu to v zimě bere taky dost (na LPG se přepíná po 2-3 kilometrech když je kolem nuly). Přestavba má podle mě smysl hlavně u zánovního vozu, případně má smysl koupit nové auto už i s LPG. U staršího auta se podle mě v mnoha případech investice vůbec nevrátí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 17:36 | Marek

LIDI+AUTOR CLANKU !! Proboha kde zijete, porad v 19. stoleti??????? Budoucnost patri elektrine !!! Maly dojezd??? Ja si toto leto kupuji cisty elektromobil( limuzina- Tesla-S) s dojezdem 450km!!! A elektrina me nic nestoji , protoze mam na garazi solarni panely(tzv. ostrovni system) Cesi jsou fakt ovce-)))))
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 16:36 | choseman

Vcelku zajímavé informace až na malé skutečnosti, které nejsou vůbec nepodstatné. Vezmu-li v úvahu naftový a benzínový motor o stejném výkonu v kW, budu se velmi lišit v kroutícím momentu a v otáčkách, při kterých max. výkonu a kroutícího momentu auta docílí. Nehledě na to, že pokud si do auta s naftovým motorem sednou 4 lidé a něco dáte do kufru, tak na 1000% docílíte při stejné rychlosti podstatně nižší spotřeby než u benzínového motoru stejně zatíženého. Tam pak nebude rozdíl 15-20%, ale podstatně vyšší. Zůstaňme spíše u toho, že jezdím-li vkuse více jak 30km a občas i slušně naložený, tak se mi nafta vyplatí i při rozdílu v ceně vozu o několik desítek tisíc korun.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 16:09 | mac

Dnešní TSI motory se složitostí vyrovnají dieselům.Spíš bych to viděl benzin + plyn (LPG, nebo CNG) Čerpacích stanic je dost, ale nevím jak je sto s TSI motorem. Jestli se dá vůbec přestavět na LPG, nebo CNG.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 15:59 | donald

Nafta je sice v zimním období dražší než benzín (v USA se jí topí, proto je vyšší poptávka), ale od jara do podzima je poměr obrácený. Rovněž operovat průměrnou spotřebou fabie TSI 5.2 litru je nesmysl, skutečnost je jiná. Na druhou stranu složitost dieselů a přísnější emisní limity možná nafťáky zlikvidují.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 15:48 | mac

Na vodík bych zatím nesázel. Palivový článek potřebuje hodně platiny, ale ta je drahá. Ztrácí se už rádia o hodně menší ceně, než kolik platiny bude třeba na jedno auto. Docela si dovedu představit, jak to někdo u nás doluje krumpáčem a má vystaráno. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 15:02 | Lukke

Tvůj uváděný 5litrový rozdíl je také zavádějící. Jezdím jak s 330d (E46) a 330i (E90) a pokud bys chtěl dosáhnout spotřeby 7,3 u dieselu (zvláště u 5er), tak s benzinem pojedeš stejně rychle kolem 10 litrů. Někde máš něco špatně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 12:44 | hm

To není tak úplně pravda. Např v mnoha státech to funguje dodnes typicky JAR. Tuším SASOL je v tomto leader.
Koukněte zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel
Z uhlí se to vyplácí už při ceně 60USD za barel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 12:18 | Mrzák

Zavádějící článek. Tohle platí tak možná na popojíždění po městě. Jinak Praha-Ostrava Praha s 3l benzín spotřeba 12,8 (330i) a s naftou 7,3l (530d). Při stejné "dynamičtější" jízdě a srovnatelných parametrech motoru. To je rozdíl skoro 2.000,-Kč za cestu. S Fábií 1,2 benzin z půjčovny to bylo za 10,5 l/100!!!
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 12:11 | Gabriel Pleska

Jes, to máte pravdu. Nejsem ovšem odborník, takže netuším, jestli se něco nezměnilo. Jednak by možná byly nové postupy, spíš ale počítám, že ropa šla nahoru mnohem víc než uhlí... Ovšem ne že bych si přál, aby se u nás kvůli benálu začalo zas brutálně rejpat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 12:05 | TVK

Máte pravdu, realita je úplně jiná. U Vámi zmiňovaných aut uvádí uživtelé na spritmonitor.de u TDi 125kW průměrnou spotřebu 7,82, zatímco u TFSI uvádí díky raritní motorizace bohužel pouze jeden uživatel 10,27, takže rozdíl je skutečně jen 2,5 litru, ale na výrazně vyšších hodnotách obou aut.
Před pár týdny jsem si po přečtení podobného článku vytáhl reálné spotřeby dle uživatelů a výsledky jsou úplně jiné, než si hlavně naftová část veřejnosti myslí.
Spotřeba je jediná výhoda dieselu vůči benzínu, ale i tenhle faktor postupně ztrácí na významu. Když vezmu přelom tisíciletí, kdy nafta stála cca. o 20% míň než benzín, tak OI s 1.9SDi žrala 5,39 (všechno dále uvedené dle spritmonitor.de), vůči tomu 1.6 55kW 7,57 (tzn.+ 40%). A to je srovnání motorů podobné konstrukce i výkonu. Podobně o pár let později srovnání 1.9 TDI 96 kW vs. 1.8T - 6,14 vs. 8,61, opět benzín na litry o 40% více. Po započítání ceny paliva tak srovnatelný benzín sežral na kilometr v kačkách o 75% více.
Poté ale nastala doba, kdy se původně úsporné diesely začaly honit na výkon a tam šla spotřeba evidentně nahoru - TDi 1.9 66kW - 5,6, 81kW - 5,76, později nasazený 74kW - 6,16 a výše zmíněný 96kW - 6,14. Podobně OII - 1.9 77kW - 5,95, resp. nejmodernější 1.6 TDi 77kW - 5,52. Dále - 2.0 103kW - 6,38 a naftové RS 6,59. A z bájných 5 lirů jsme najednou na 6,5 litrech.
Proti tomu se v posledních letech po období "temna" začalo investovat do vývoje benzínů a tam šla spotřeba opačným směrem. 1.8 TSi (výkonově srovnatelné s naftovým RS, dynamicky dokonce lepší) - 8,26, takže již jen + 25% spotřeby nahoru. Podobně 1.4 TSi se spotřebou 7,11 litru, která je velmi odobná co do jízdních výkonů s TDi 2.0 103kW, které si vezme 6,38. Rozdíl 12%. Opovrhovaná a posmívaná 1.2 TSi - 6,79 proti zcela srovnatelnému TDi 1.6 77kW - 5,52 - delta opět už jen 23%. A k tomu současná situace, kdy cena paliv je srovnatelná, nebo jak již několik měsíců vidíme, u nafty i přes výrazně nižší spotřební daň dokonce vyšší než cena benzínu.
A co se děje? Najednou jsme v situaci, kdy technicky a výkonově srovnatelný benzín kvůli ceně paliv a technickému pokroku nežere o 50 - 75% víc, ale jen o nějakých 15 - 20%.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 11:07 | Pavel F.

Srovnávat auta podle tabulkový spotřeby, to může dnes jen blb, neboť prakticky každý, kdo přijde s autem mladším 5 let do styku, tak ví, že realita je naprosto jiná. Konkrétní příklad z nedávné doby. Kupoval jsem Sharana, vybíral jsem 2.0 TDI 125kW (spotřeba 5.9) nebo 2.0TSI 147 kW (spotřeba 8.4). Říkám si, rozdíl 2.5 litru, to se mi ten diesel nevyplatí. A realita? TDI jezdí v průměru 7.2, TSI za 12.5. Pokud se ještě nekrotíte na dálnici, tak rozdíl je ještě větší. U TDI stoupne o cca 1-2 litry, u TSI klidně o 5 litrů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 10:51

Kolinska trojcata nikdy nemela 1.4 TDI, nybrz 1.4 HDI!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 10:30 | Michal Kára

Dalo, ale byl by drahý.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2012 9:57 | Crashpc

Rafter: Naprosto souhlasím. Naše benzinová 1.2HTP fabia už odzačátku papá kolem sedmi litrů - to samé co moje 1.8 85kW 12 let stará "Micina", a to je panečku jiné svezení. Kolegové s fabiemi jsou na tom stejně. Nemáme tedy špatný kus. Když se pak podívám na naftu, je to úplně nekde jinde. Dálky kolem 4-4,5l při 130km/h neudělá žádný benzín, ať má napsáno co chce. Jestli budou peníze příště bude asi třílitrová nafta.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 9:53 | Jerry

Nechápu, proč se u nás nejezdí na líh. V Brazílii a vlastně v jižní Americe jezdí na třtinový líh. Cožpak u nás by se nedalo jezdit na líh vyrobený z řepy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 1. 2012 9:21 | Rafter

Hezke tabulkove srovnani.. Jen bych pripomel, ze prumerna tabulkova spotreba je blabol vyrobcu aut a realita je uplne jinde. Dva priklady.. Pri kratkych trasach v mestskem provozu benzin diesely temer dorovna, nez se naftak zahreje, je spotreba paliva prakticky srovnatelna i kdyz tabulky u benzinu uvadeji mnohem vyssi hodnoty. Naopak pri dlouhe trase po dalnici si diesel drzi nizkou spotrebu na rozdil od benzinaku, kde spotreba pri vyssi rychlosti jde hodne nahoru. Takze rozdily v navratnosti dieselovych motoru mezi mestskymi vozitky a dalnicnimi koraby jsou jeste mnohem markantnejsi, nez uvadi tabulka v clanku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Alexandr Vondra

politik

Roman Šmucler

podnikatel

Alexandr Vondra
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services