Důchodce budoucnosti podle Nečase

Věra Tůmová | rubrika: Důchod | 19. 9. 2007 | 95 komentářů
Stát se rentiérem je snem mnoha lidí, který se většinou nesplní. Stát se penzistou je jistotou, o které sní málokdo. Vyhlídky důchodců na slušné příjmy od státu po skončení kariéry se totiž kvůli stárnutí populace zhoršují. Proto se už teď připravuje důchodová reforma.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 9. 2007 9:04, kolemjdoucí

To se pak ale s tím sveze všechno investování včetně investičních fondů a nejlíp na tom snad budou jen ti, co zakoupili zlato a zakopali ho na zahradě. ... Co se týká Argentiny, tam podle mých znalostí socialistická vláda udělala botu, pokusila se administrativně roky držet hodnotu místní měny k dolaru, i když výkonnost ekonomiky tomu neodpovídala. Výsledek byl ten, že argentinci skrytě "prožírali" svou zemi a nevěděli o tom. Teprve když už to nebylo možno udržet, objevil se před nimi celkový účet, který zřejmě splácejí dodnes. V argentině je tradicí vojenská diktatura, takže trvalo dlouho, než to prasklo. U nás by se to prokecalo mnohem dříve a propad by proto byl mnohem nižší.

Zobrazit celé vlákno

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 9. 2007 10:53, jindrich

65 let - je dost, kdo se jí dožije?

-33
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 95 komentářů)

18. 1. 2008 15:17 | Jiří Borovký

Naprosto souhlasém. Moje osobné zkušenosti to jen potvrzují. Nevěřte fondům ať je zřizuje kdokoliv. Vůbec se nelze spoléhat na vládu a její sliby a řeči. Každého okradou a obyčejný člověk jen a jen platí aniž by se mu to někdy vrátilo. Znám to stalo se mi to.
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2008 22:00 | Charly

Lepší je investovat do akcií.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2008 11:22 | pastelka

Souhlasím. Nejlépe uložit do Švýcarských bank. Konec konců politici jsou zářným příkladem.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2008 11:19 | pastelka

Když krachnul PF VIVA - se sídlem v Olomouci, tak do dnes postižení nedostali zpět ani korunu. Tak kde to jsme ? Když stát nebyl schopen vymoci ani své vlastní peníze, které občanům přispíval. Babičce zbyly oči pro pláč.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 8:03

Chci vidět například komeníka nebo horníka jak se ve 40 letech přeškolí. Můžou vzít jen to co jinej nechce. Proto komeník i horník dělá svojí práci dokud to vydrží. Samozřejmě ministerský úředník, když ho začnou bolet záda ,se může přeškolit za kopáče, ale nevim jestli mu to dovolí manželka.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2007 22:13 | fikus

reakce na 2 predesle: bohužel nemám penzijní reformu důkladně prostudovanou, na druhou stranu není zde nikdo, kdo by dokazal s jistotou rict jak to bude -to ani nejde. Extrem, ze skrachuje stat ?(pozn. co nedavno zvysene ratingove hodnoceni?) no, to potěž pámbů - pokud to budem brát takhle pesimisticky tak druhy extrem: rovnou ject na opousteny ostrov a začit pěstovat brambory a banany a pomerance abychom nezhynuly (tolik ostrovu tu neni:) Myslím, že hlavním cílem reformy je upozornit lidi nato, že stát nebude mít na to aby hradil celý duchod (dusledek u nas fungujícího modelu, demograficka krize) takže se na to období musí připravit každý sám, jedině on sám! Co se týče bezpečnosti PF - z mého pohledu diskutabilní právě díky neoddělenému účetnictví a velkému dohledu statu. Pokud se ale v rámci této reformy inovatori nechaji inspirovat dokonale prověřenými OPF a účetnictví oddělí není nutné takovou instituci pojistit! (kdo zná princip OPF ví, že jediné co mu hrozí je měnové a investiční riziko spojené s vývojem trhu, ekonomik) Fond nelze vytunelovat! co se týče výkonnosti PF - co čekáte? výnosy nejsou nikterak vysoké, ale to odpovídá složení porfolií, a ta odpovídají tomu, že nesmí jít do mínusu.
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2007 16:23 | Barča

A co se stane, když se zase všechno vytuneluje? Nestanou se z lidí co budou mět dostávat peníze z fondů žebráci?
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 10. 2007 13:11 | Vojta

S tím souhlasím. Zvlášť nemá smysl se na stát spoléhat, pokud nebude mít důchodová reforma podporu velké většiny politického spektra. Strany u moci se mění a rozhodnutí jedné vlády může po pár letech někdo jiný zrušit. Nejlepší mi připadá, aby si každý investoval do čeho sám chce a neproháněl svoje peníze přes stát, protože je celkem jasné, že se mu jich moc nevrátí.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2007 9:04 | kolemjdoucí

To se pak ale s tím sveze všechno investování včetně investičních fondů a nejlíp na tom snad budou jen ti, co zakoupili zlato a zakopali ho na zahradě. ... Co se týká Argentiny, tam podle mých znalostí socialistická vláda udělala botu, pokusila se administrativně roky držet hodnotu místní měny k dolaru, i když výkonnost ekonomiky tomu neodpovídala. Výsledek byl ten, že argentinci skrytě "prožírali" svou zemi a nevěděli o tom. Teprve když už to nebylo možno udržet, objevil se před nimi celkový účet, který zřejmě splácejí dodnes. V argentině je tradicí vojenská diktatura, takže trvalo dlouho, než to prasklo. U nás by se to prokecalo mnohem dříve a propad by proto byl mnohem nižší.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2007 7:51 | Pavel

Podle mě svéprávný neidiot je ten, kdo se dokáže o sebe sám postarat nepotřebuje stát ke každému utření zadku. Stát má pomáhat jen opravdu v krizových situacích.
Nesvépr ávný idiot naopak při každém zaškrábání v krku volá: "Státe pofoukat a zaplatit aspirin!", při výpadku příjmů nemá rezervu a řve: "Státe, davaj dávky!", při narození dítěte zjistí že to dítě potřebuje jíst a obléknout a volá: "Státe, naval příspěvky!" atd. A jako idiotovi mu samozřejmě nedojde, že ten stát mu jenom vrací to, o co ho okradl na daních, když si ale předtím stádo úředníku z toho vzalo svůj padesátek.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2007 20:33 | fany

Pravděpodobnost je malá? Tak tohle si říkali před pár lety v Argentině také.... Nezapomeňte , že příčinou problémů jak pojišťoven, tak penzijních fondů může být paradoxně právě stát. Jako v té Argentině. Většina oněch institucí má ve svém portfoliu hlavně státní dluhopisy a pokladniční poukázky. De facto vlastně skoro všichni skrze finanční žraloky úvěrujeme stát, který se nám zavděčuje tím, že se pomalu a jistě blíží do úvěrové pasti. Nyní je chvilka oddechu, ale až přijdou k moci opět socbolševici, tak to opět rozjedou....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2007 18:15 | Zamyšlený

Taky to tak vidím, ale ta hovada nám tam někdo navolil a proto je správné, že si tato možná špatná rozhodnutí teď se vší parádou vyžereme. Znám takové haury, kteří si mysleli, že nějaké zdravotnictví a nebo důchod nepotřebují, a pak jim jen lehce luplo v zádech a najednou jsou sporty, zaměstnání a další věci bolestivé a těžko zvladatelné a putují po ordinacích. Z diskuse vyplývá, že jsme tlupa nesvéprávných idiotů, kteří si svobodně a demokraticky zvolí tu nejhorší vládní garnituru, která tu snad byla za posledních 90.let. Když to řeknu zjednodušeně. Tak po 18 letech hospodaření těchto vykuků je majetek v hodnotě 2 bilionu korun místo ve společných rukách v rukách převážně cizinců a jim přináší zisky a těm, kteří tyto zisky vytvářejí visí nad hlavami bilionový dluh. Zaměstnancům se pořád zvyšuje podíl na společenských nákladech, zatím co těm, co k majetku přišli bůhvíjak, se život ze strany vládnoucí garnitury ulehčuje. Ale všeho dočasu. Společnost časem sama najde způsob korekce a jak to vypadá ovšem za cenu konfliktů.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2007 10:11 | kolemjdoucí

Co se týká oné životnosti v zaměstnání, nedá se už dneska uvažovat bolševicky, to znamená makat tam, kde mi náhoda, "strana a soudruzi" ukážou a až do trpkého konce nebo invalidity. Musí se už od začátku uvažovat o tom, jak se ta práce podepíše na mém zdravotním stavu. Když se objeví první varovné zdravotní signály, začít pořádně uvažovat, jestli není čas si vydělávat nějak jinak. Pravda, dneska se to nenosí měnit v polovině aktivního věku radikálně zaměstnání, ale už se to pomalu mění. Až státu dojde naplno, že levnější než podpořit dovoz nových pracovníků bude přeškolovat ty naše, co kolikrát sedí na podpoře nebo ty, u kterých je nebezpečí, že se časem na podporu nebo invalidní důchod dostanou.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2007 10:09 | kolemjdoucí

Jaký stát, my jsme to nechali dojít tak daleko. Tím, že neděláme děti. Ti, kdo pracují, na to nemají čas kromě katolíků a to jen některých. A leckdy i peníze. A že jsme stanovili na druhé straně sociální politiku v "zájmu dětí". Zatímco leckdo, kdo nemá nebo nemůže mít děti, když nemá práci, padá na dno, jiní toho využívají a vesele rodí děti, aby mohli dostávat penízky. Bohužel s velkou pravděpodobností z těch dětí pracanti nevyrostou, ale jen další pobírači dávek na další děti.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2007 8:57 | kolemjdoucí

No, s těma pojišťovnama to není tak jednoduché. Už samotná smlouva s pojišťovnou na životní pojištění je určité aktivum. Pokud bude nějaká pojišťovna krachovat, nejspíš prodá kromě jiného tyto smlouvy jiné pojišťovně a podle našich zákonů se zákazník může rozhodnout, jestli bude v smlouvě pokračovat a neměnit ji nebo ji ukončí. Totéž se týká spoření v kapitálovém životním pojištění, tam je taky smlouvou výplata zajištěna. Jiné věc je "výhodné" investování v investičním životním pojištění, tam záruka obvykle není. Jenže pokud by u nás nějaká pojišťovna krachovala, znamená to, že by zklamal státní dozor. Pojišťovna totiž u nás může pojišťovat pokud složí dost velkou jistinu. Státní dozor hlídá hospodaření pojišťoven a jak by to mohlo vypadat, že by pojišťovna nebyla schopna dostát závazkům, odnímá licenci Pokud by to bylo trvalé odnětí licence, pojišťovna likviduje, přenechává své pojistné smlouvy jiné pojišťovně a vzniklé náklady kryje z jistiny. Přirozeně nic není stoprocentní, vždy něco může krachnout, ale pravděpodobnost je malá.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2007 14:48 | Hemexa

Myslím si,že v prvé řadě je vrchol,že to stát nechal tak daleko dojít.Nejenom,že se odchod do duchodu tak strašně oddálil,ukažte mi pruměrného občana-např.šičku nebo dělníka,kteří mají problémy se zdravím už po třicítce,jak pracují do 65 let.A kolik je nezaměstnaných po padesátce už ted,natož pak po šedesátce?Je to nesmysl,to nikdo nezvládne.A ještě tedy když už se ho tedy ti "Vyvolení" dočkají tak jim stát žádný nedá.Nějaké řeči o připlácení to je zoufalý akt vlády přesunout zodpovědnost pěkně na občany,protože si už ted dobře uvědomuje,že na ty duchody za třicet let mít nebude.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2007 11:46 | kkovi

pokud ma dite na stredni skole, predpokladam ze ve vetsim meste, tak ditko muze na brigadu a ty cca 4000/mes. vydela s prehledem za 2 vikendy, pokud se mu bude chtit.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2007 15:46 | Karel

Názory na profesi učitele od lidí se základním vzděláním, kteří sedí v supermarketu za kasou, je jistě "fundovaný", ale bohužel zřejmě odráží dost ubohou představu velké části rodičů školou povinných dětí: "Hele Máňo, to snad není možné, ty učitelský zase stávkují za zvýšení platů! Že jim není hanba, berou víc jak já a eště mají ty 2 měsíce prázdnin a Vánoce. A směny mají 5-6 hodin!" Moji rodiče i manželka jsou učitelé a zatímco ostatní si v práci odpíchnou v půl třetí padla, tak moje žena musí být ve škole povinně nejméně do půl čtvrté, přinese s sebou stohy sešitů, nad kterými sedí celé večery. Takoví lidé nevidí čas navíc věnovaný přípravám, povinným vzdělávacím aktivitám vyžadovaným školským úřadem nebo ředitelem, organizování doučování, školním olympiádám, starosti o odborné kabinety, knihovnu, rodičovské a klasifikační schůze - vše nad rámec vyučovacích hodin. A to nemluvím o zodpovědnosti, kterou mají za děti v době vyučování a školních výletů, sportovních utkání. Celková pracovní doba mojí ženy je tak nejméně 10hodin psychicky velmi vyčerpávající a podle mě i špatně honorované práce. Což je vidět na již tradičním nedostatku zájmu mužů o tuto profesi. Učitelé dosáhnou na plat lehce nad republikovým průměrem až v nejvyšší platové třídě po 30letech praxe. A když učitelům přidají tak je vždz tak, že celkový balík financí na platy je stejný, jen se zvednou tarifní platy. Takže ředitel musí zvýšit počet hodin úvazků, a snížit popř. úplně zrušit osobní ohodnocení. A většina učitelů musela taky narozdíl od paní prodavačky absolvovat vysokoškolské vzdělání. Věřte mi, učitele byste dělat nechtěla!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2007 13:44 | Fredy

Obligátní otázka, co proto (proti tomu) sám děláte? Pokud víte, že penzijní připojištění není nikým garantováno, tak proč do něj vkládáte své peníze? Ještě jedna oprava. Vklady do pojišťoven na životní pojištění nejsou nikým garantovány. Prodejci, nebo-li bouchači rádi tvrdí, že každá pojišťovna má svoji zajišťovnu. To ano, ale týká se to pouze neživotního pojištění.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2007 13:28 | Václav

Je hezké si šetřit na důchod také prostřednictvím penzijních fondů,kde se dotací podílí i stát a zaměstnavatel. Kdo mě ovšem zaručí po tolika letech spoření, aby se mi vrátili zhodnocené peníze? Když žádný pen.fond není nikde pojištěn.To znamená nejsou pojištěny vklady,jako třeba u bank a pojišťoven. Nad penzijníma fondama je jenom státní dohled,což si myslím je hodně málo,když člověk bude spořit celý život, tak se mu peníze nemusí dostat vůbec do ruky,myslím si, že takle hrozí vytunelování PF. Tato otázka by se měla vyřešit
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/5

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Pehe

politolog

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services