Jak vyhubit živnostníky

Stát skloňuje "podporu drobného podnikání" i ve chvíli, kdy provádí zásahy prakticky likvidační. Způsobů šikany drobných živnostníků je bezpočet, podívejme se na ty nejzávažnější. Proč např. za své státu povinně odvedené peníze získá živnostník méně než druzí? Proč nemůže využívat výhod jako ostatní občané, aniž by musel splnit zvláštní podmínky? Proč, když chce dát práci jiným, se jeho problémy znásobí? Příkladů české "podpory podnikání" je spousta.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 6. 2006 13:17, pan x

jsem konzervativním liberálem, narozdíl od ultraliberální autorky. přesto vidím bujení byrokracie, nesmyslených předpisů. nejsme ve spojených státech, abychom nepodporovali sociálně slabší. levice podporu ovšem přehání...

+72
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 6. 2006 23:57, Turija

Odpověď je zde: http://www.dostparoubka.cz/

-28
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 77 komentářů)

1. 6. 2006 12:27 | Ruda

PROČ LEVICE KAMARÁDÍ S MILIARDÁŘI
Francouzská vláda hodlá snižovat daně. Hlavními adresáty daňových škrtů se stane úzká vrstva extrémních boháčů. Důvod je jednoduchý. Vláda zjistila, že tamní "daňové peklo" - zejména daň z kapitálových příjmů a z bohatství - vyhání bohaté investory do daňových rájů. Týdeník Challenges v této souvislosti uvedl, že třináct z 25 nejbohatších francouzských rodin úplně nebo částečně přesídlilo do zahraničí. Vláda konečně po desítkách let objevila účinky přehnaně vysokých daní. Premiér Dominique de Villepin oznámil, že žádný daňový poplatník by neměl platit na daních více než 60 procent příjmů. Objevil tím nový kontinent. Dalo by se říci, že Ameriku. Je příznačné, že francouzská vláda zaměřuje navržené výhody v první řadě na úzkou elitu několika desítek nejbohatších osob. Extrémně bohatá elita je totiž velmi mobilní. Pro miliardáře není problém koupit luxusní nemovitost v kterékoli části světa. Svůj domov mohou navštěvovat soukromým tryskáčem. Získat hned několik státních občanství také není problém. STŘEDNÍ TŘÍDA JAKO RUKOJMÍ Naproti tomu střední a vyšší třída je daleko zranitelnější. Zaměstnanec nebo živnostník s mírně nadprůměrným příjmem, který si bydlení pořizuje na hypotéku, je pro vládu ideálním rukojmím. Nemůže totiž snadno utéci za hranice: má co ztratit a případná emigrace by pro něho byla velmi bolestná. Vláda si tuto skupinu obyvatel může dovolit téměř beztrestně Francouzský premiér de Villepin (uprostřed) oznámil, že žádný daňový poplatník by neměl platit na daních více než šedesát procent příjmů Foto: ČTK / EPA.Daňově ždímat. Některé sociálně demokratické vlády si proto již před desítkami let uvědomily, že se jim vyplatí chovat se vstřícně k extrémně bohaté elitě a současně likvidovat střední třídu. Ta je nebezpečná: preferuje nižší daně před sociálními "jistotami" a ve volbách znamená pro levici největší riziko. Ve Švédsku vládne sociální demokracie již od roku 1932 téměř bez přestávek. Jak je možné, že se sociálním demokratům podařilo fakticky eliminovat opozici? Po desetiletí prováděli cílenou likvidaci střední třídy. "Struktura daní z příjmů byla sestavena tak, aby umožňovala velkým kapitalistům udržet si bohatství, dokud toto bohatství zůstávalo ve formě investic ve švédských podnicích," uvádí švédský ekonom Sven Steinmo. Řadoví zaměstnanci a drobní podnikatelé podléhali bezmála konfiskativním mírám zdanění, ale na druhé straně vláda štědře podporovala zadlužení domácností. Kdo má hypotéku, obvykle nezlobí. SPOKOJENÝ BOHÁČ NEPOTŘEBUJE PRAVICI
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 12:18 | Nick

To je všechno moc hezké, ale živnostník si musí vydělat na dovolenou, návštěvu lékaře a podobné věci, které má zaměstnanec zaplacené. Také nemůže jít nikam stávkovat za zvýšení platu a prosazení nesmyslných výhod. Většina živnostníků si vydělává jen v okamžiku, kdy pracuje - na rozdíl od zaměstnance, který si v klidu pije kávu a probírá s kolegy včerejší den. Coby člověk, který odpracoval dost let na to, aby mohl porovnávat, si troufám tvrdit, že život zaměstnance je mnohem pohodlnější. Stát by měl být rád, že je zde velká skupina lidí, která se živí sama a nic od něj nechce ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 12:17 | Nick

To je všechno moc hezké, ale živnostník si musí vydělat na dovolenou, návštěvu lékaře a podobné věci, které má zaměstnanec zaplacené. Také nemůže jít nikam stávkovat za zvýšení platu a prosazení nesmyslných výhod. Většina živnostníků si vydělává jen v okamžiku, kdy pracuje - na rozdíl od zaměstnance, který si v klidu pije kávu a probírá s kolegy včerejší den. Coby člověk, který odpracoval dost let na to, aby mohl porovnávat, si troufám tvrdit, že život zaměstnance je mnohem pohodlnější. Stát by měl být rád, že je zde velká skupina lidí, která se živí sama a nic od něj nechce ...
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 12:05 | Kateřina

Proč by měl být prosím vás vyvážený - copak jsem veřejnoprávní televize?
Každý článek má nějaké téma - vyvážené srovnání naleznete např. v článku: http://www.penize.cz/zpravy/3393/zamestnanci-a-osvc-nespravedlnost-odvodu-a-davek/?IDP=1
A s těmi důchody nemáte pravdu - nižší vyměřovací základ znamená nižší důchod, i když to kvůli redukci a základní výměře není závislost lineární. I to najdete v uvedeném článku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 11:39 | Miki

Článek je fajn a byť jsem zaměstnancem, mám mezi přáteli pár drobných živnostníků (malířské služby, hospoda s jídelnou, doprava), kteří plně potvrzují uvedené. Jeden z nich se dokonce rozhodl s tím praštit a stát se zaměstnancem (nebo nezaměstnaným). Ale rád bych uvedl následující úvahu: levice se vymezuje jako ochránce chudých a pravici obviňuje jako zastánce bohatých. Mají svatou pravdu, ale je nutno se zamyslet nad důsledky. Vládne-li pravice, musí se snažit, aby bohatství populace rostlo a bohatých bylo co nejvíc, jinak ztratí voliče. Naopak v zájmu levice je CO NEJVÍCE rozšířit řady sociálně potřebných (lhostejno zda zaměstnaných nebo nezaměstnaných), protože ti tvoří jejich voličskou základnu. Kdyby totiž levice způsobila, že lidé zbohatnou, nikdo je nebude volit. Totiž z toho, kdo se finančně vzmůže (ovšem poctivě a tvrdou prací, nehovořím o šibalech) se vždy stává pravicový volič, jednoduše mu není jedno, jak levicová vláda krade z jeho kapsy tvrdě vydělané peníze a rozhazuje je na všechny strany (nejvíce ovšem sobě). V ideálním případě pro levici se společnost skládá z nejvyšších bohatců (kam patří nebo chce patřit i vláda a státní aparát) a nízkopříjmových skupin - voličské základny. V ideálním případě pro pravici se společnost skládá z méně významné nízkopříjmové skupiny, nejvyšších bohatců, ale hlavně z obrovské, samostatné a na státu nezávislé střední třídy. Tak co je sakra lepší?
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 11:34

Zdravím všechny lidi s normálním myšlením.Proboha vzpamatujte se a nevolte KSČSSD.Na naše živnostníky vláda s prominutím sere,ale zahraničním tongáčům z Koree atd.dává danové prázdniny,investiční pobídky atd....
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 11:16 | Jana

Myslím, že nejhoddnotnějším plněním, které ze sociálního pojištění dostanete, je důchod. A ten bude mít živnostník i zaměstnanec stejný. Přitom živnostník na tento stejný důchod odvede jen poloviční (ne-li nižší) částku na pojistném než zaměstnanec. A ještě jedna výhoda živnostíků v téhle oblasti: mají strop na vyměřovací základ. To zaměstnanci, díky páně Škromachovi, bohužel dosud nemají. Já si nestěžuji - zatím to šílené zatížení ještě toleruji a za pár let budu v pozici, kdy si nechám od svého zaměstnavatele vyplácet převážnou část příjmu na živnostenský list. Jen mi trochu připadá, že článek nebyl tak úplně vyvážený.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 11:14 | pV.

Moc hezké. Gratuluji :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 11:06 | Jirka

Zdravím Vás pane Ericu! Nějak dlouho jste se tu neobjevil.:-)
Ač jsem sám živnostník, smekám před těmi, kteří si toho na sebe naložili mnohem víc. Já jsem začal s relativně malými náklady a mnoha byrokratickým překážkám jsem se vyhnul volbou oboru podnikání. Je to bohužel ještě zrůdnější, než popisujete. Záviděno není jen majitelům bavoráků, ale i těm (a mám pocit že především těm), kteří mají v lepším případě nějako lacinou ojetinu a hluboko do kapsy. Přitom mnohý skutečně bohatý podnikatel tahá za nitky politických loutek, aby získal neoprávněnou výhodu. Žijeme ne v právním státě, ale ve státě, kde je právo postaveno na hlavu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 10:56 | Jirka

S tím vyměřovacím základem máte pravdu. Ale v článku je také psáno, že za to pojistné dostane živnostník podstatně nižší plnění, než zaměstnanec. Kromě toho musí platit minimální pojistné, i když v prvních letech má náklady vyšší než příjmy. Jednak proto, že se zařizuje a jednak proto, že si musí vytvořit klientelu.
Nejpodstatnější je však něco jiného: Proč tolik rozdílů mezi zaměstnanci a OSVČ? Jednou je zvýhodněn ten, jindy ten. Pokud má nějakou (často zdánlivou) výhodu živnostník, pak se náramně hodí jako argument zaměstnancům a politikům, kteří zaměstnance hájí. A o to zjevně jde. Ukázat, jak jsou živnostníci státem podporovaní a ještě jsou tak nevděční. Jak je ale možné, že živnostník (ne zaměstnavatel), který si všechno musí zařídit a financovat sám, o osmihodinové pravidelné pracovní době si může nechat zdát, stejně tak o dovolené několik prvních let, a ještě je údajně tak zvýhodněn, má čistý příjem často nedosahující minimální mzdy? Ještě jako zaměstnanec jsem dělal servis na PC a dostal se tak i do domácností mnoha živnostníků. A žádný přepych jsem nikde neviděl. Ten lze pozorovat u majitelů několika větších firem, ale ne u podnikajících samotářů. V čem jsou tedy podporováni? A proč jich není mnohem víc, když je podnikání údajně výhodnější, než zaměstnání?
Já jsem pro stejné podmínky pro všechny. Výjimky pouze pro handikepované a samozřejmě v jejich prospěch a ne v tom stylu, jak jsou "podporováni" živnostníci. Zdanění spotřeby a ne příjmů. Víte, kolik by tím odpadlo papírování, dokazování a zbytečných kontrol? Pro Vás by to znamenalo změnit náplň práce nebo zaměstnání vůbec, protože by nebylo třeba někomu radit. Účetnictví by si každý vedl jen pro vlastní přehled a vlastním stylem. Vyjma firem, které by odváděly spotřební daně. Okruh daňových poplatníků (přesněji odvodců daně) by se zúžil na těžební firmy a výrobce, zejména materiálů, paliv a energií. Pro spoustu lidí by bylo nemožné vyhnout se dani ze spotřeby, protože by byla započtena v ceně zboží už od výrobce. Ale každý by mohl míru svého zdanění regulovat výběrem zboží a jeho množství. Zdanili bychom tak i zisky z nezákonné činnosti. A současně by byla zachována progresivita zdanění. ne podle přiznaných příjmů a jejich zdroje, ale podle toho, kolik kdo ujídá ze společného koláče, jak ostatním zasahuje do životního prostředí a zdraví. Zdaněna by byla bezohlednost a plýtvání, ne prospěšná práce.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 10:01 | Eric

Nu, dobře je to napsáno. Živnostník, který v tomto bahně přežije a je schopen žít jako člověk či dokonce někoho zaměstnat by měl být spíše oceněn než ničen. No jo, jenže nedej Bůh, aby se mu dařilo a on jezdil audinou nebo bavorákem - to už má státní či jiná byrokracie v tu ránu pravdu a je třeba dotyčného řádně přidusit. Jo, jo holenkové, byrokracie jen těží z naší vlastní strašlivě pokřivené povahy a mnohý zamindrákovaný novinář tomu s chutí přimaluje vousy. Chyba je v nás, protože jsme to právě my, kdo tuto atmosféru vytváří a živí. TO JE TO DĚDICTVÍ KOMUNISMU V PRAXI. Čímž, ovšem, netvrdím, že mezi podnikateli nejsou lumpové. Problémem ale je, že z novin vymizelo, že Rom ukradl peněženku, ovšem nevymizelo, že podnikatel utekl na Sejšely. Když politická korektnost tak vůči všem. Podnikatelé jsou takto kriminalizováni.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 9:48 | Jana

Chápu živnostníky, že jim vadí ta spousta šílených administrativních překážek a komplikací. Jsem daňový poradce a trochu to taky zažívám. Jsem ovšem zároveň zaměstnanec a není mi úplně jedno, že živnostníci ze stejného příjmu platí mnohem nižší daně (paušál ve výši 50% mohou uplatnit, i když skoro žádné náklady nemají - viz profese s nízkou materiálovou a vysokou pracovní intenzitou, třeba jjako ten daňový poradce). Když je řeč o diskriminaci živnostníků v oblasti sociálního pojištění - málokdo ví, že z příjmu živnostníka je státu odvedeno mnohem menší pojistné - vyměřovacím základem pro zdravotní i sociální je jen 50% zisku (příjmů minus výdajů) a sazby sociálního pojistného jsou také o nšco nižší (29,5% na rozdíl od zaměstnance, který v součtu s jeho zaměstnavatelem platí 34%). Rozdíl je to myslím dost markantní a v článku jsem tuto informaci nikde nenašla.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 8:28 | Roman Knákal

Jediný smysluplný boj živnostníků se státní byrokracií je ignorace, odříznutí se. Jinými slovy - přechod do šedé a černé ekonomiky, neboli paralelní ekonomiky.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 7:59 | JirkaNepřihlášený

Souhlas i nesouhlas. Malí obchodníci skutečně KO, tak jak popisuješ. Kdo něco umí, rukama nebo hlavou, nemusí se o nedostatek práce bát. Problém nastane, když se chceš rozšířit. Tolik klacků pod nohy, že je ti do breku. Já to vzdal. Asi nemám tolik, ale sem sobě pánem. Úředníky nevolíme, úředníky vytváří mámi zvolení politici. A ti současní jsou v tom mistři. Stejně jako ve vytváření socek všeho druhu. Ať se ti daří. Též živnostníček.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 6. 2006 7:47 | JirkaNepřihlášený

Jo, to sedí. Sem zde už jednou popisoval. Pokud najdu, přilepím můj problém znovu. Živnostník.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 6:32 | živnostníček

Máte pravdu,ale spousta lidí očekávalo klasický kapitalismus a bude se rozvíjet podnikání ,ale najednou je tu globalizace a vše je jinak.Pomocí internetu se mohou řídit obchody ve velkém stylu a velmi levně ,což vyhubí obchodníky a řemeslníky v malých obcích a městech,protože nejsou potřeba. Dnes je úplně jedno,zda prodáváte nebo vyrábíte okna a bydlíte Chebu nebo v Brně. Dáte poptávku a kdo je levnej ten vyhraje. Vede to k průměrnosti , ceny se porovnávají s internetem , tudíž se málo se vydělá a chybí peníze na rozvoj. Tento problém řeší ve Francii a tam to má hrozný důsledky.Jsou řemeslné firmy ,které mají až 150 let tradici a najednou jim za městem postaví OBI, Spousta průměrných lidí je štěstím bez sebe a řemeslníci,kteří něco umí jsou zoufalí a už začnou hynout.Výtězí globalista a spotřebitel a živnostník jde hledat práci do průmyslové zony za město.Živnostník specialista zvítězí, ale musí se živit v okruhu 100 km a ne 5km.Bajzové vymřeli- nejsou potřeba ,vítězí obchodně zábavný centra.Prostě je to tak. Nesvádějme vše na úředníky,ty si volíme a máme co chceme.Ty jsou od toho aby komplikovali a vymýšleli problémy.Mají až 50000,-měsíčně a vědí co se vleče neuteče,hlavně že mají formulář a činnost a přístup na internet a hlavně mají ze všeho srandu Plácají se po ramenou a mají radost jak jsou nahoře blbí. Volte ROVNOU DAŇ ta je v Singapuru prý odjakživa
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2006 2:27

To bylo dobrý. Sám bych to líp nenapsal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 4/4

4

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Matěj Hollan

aktivista

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Matěj Hollan
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services