Kdo už konečně řekne pravdu o platech učitelů?

Mají učitelé dost? Peněz i práce? Víte, kolik doopravdy berou a že řeči o nadprůměrné mzdě jsou jen gestem pro voliče? Patříte-li k těm, kteří se práci učitele vysmívají, pak právě pro vás je určen náš článek.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 7. 2007 22:15, Jirka

Vůbec bych se nedíval na dosažené vzdělání vyučujících, protože skutečně u nás máme neuvěřitelné množství diplomovaných blbů a stejně neuvěřitelné množství inteligentů bez jakéhokoli vzdělání.
Ale sám jsem například zažil učitelku, která za celou vyučovací hodinu stihla pouze sdělit kterou stránku z učebnice si máme opsat do sešitů a sama obcházela třídu a kontrolovala domácí úkoly. U takové učitelky mám problém, jestli si vůbec zaslouží dostat minimální mzdu. Na druhé straně jsem ale zažil i takové vyučující, kteří to brali jako svoje poslání a dokázali svoje žáky silou své osobnosti a odbornosti přesvědčit aby se opravdu začali jejich předmět učit a to i víc než bylo v učebnicích a u jednoho učitele jsem kdysi dokonce zažil, že každý měsíc všem svým žákům psal do žákovské knížky jejich souhrnné hodnocení a vytvářel i měcíční, pololetní a celoroční žebříčky svých žáků atd. U takových vyučujících nenám vůbec žádný problém s tím kdyby měli na výplatu třeba 50 000,- měsíčně. Jenom mě napadá, že takové peníze v našem školství ani nejsou, což je velká chyba.
Před chvílí jsem se díval na statistiku a je velmi otřesná: většina našich vyučujících je mezi 45 a 55 roky věku. To znamená, že jestli s tímto nebudeme rychle něco dělat, tak za nějakých 20 let až tito lidé odejdou do důchodu, se naše školství totálně po.... a pak jako národ buď zanikneme - poangličtíme a poněmčíme se ( naše děti totiž neznají ani Staré pověsti české ), nebo budeme dělat němcům a jim podobným otroky. Přitom se chlubíme, že z našeho národa byl i Komenský.

Zobrazit celé vlákno

+87
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 2. 2006 20:38, JAROSLAV

UČITELÉ ZASLUHUJÍ MAX DO 10 000 HRUBÉHO A PODSTATNĚ PŘIDAT PRÁCE........ŽASNU JAK OBROVSKÉ PENÍZE BEROU......................... .......

Zobrazit celé vlákno

-120
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 138 komentářů)

17. 2. 2006 11:39 | Jarmila

S tím "humanismem naruby" je to fakt. Pokud si pamatuju., tak sem přišel z pravlasti demokracie, z Ameriky. Po revoluci sem houfně jezdili mladí Američané a kárali nás za pár facek dítěti, to u nich hned zasahoval policajt a taky české au-pairky s tím měly potíže. Američané holt na děti jen řvou. Taky za velikonoční šlahačku (mrskut, pomlázku) jsme byli považování za barbary. Tak jsme ve školství pár facek odbourali, rákosku zrušil už tiším Franz Josef. Ale přesto: ve školství chybí osobnosti. Pokud umí žák víc než učitel, a co si budeme namlouvat, výpočetní technika dělá své a řada dětí zná internet už ve 2. třídě základní školy, protože má rodiče, kteří ho používají k práci, tak žáka nezaujme a žák je ve škole zbytečný, nudí se a dělá lotroviny. Učitel prostě musí hodně umět a být pro děti osobnost. Pokud mu jedno z toho chybí, nemá ve škole co dělat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 10:55 | Jirka

Nemám sice učitelku ve vlastní domácnosti jako mnozí zde, ale mám k nim dost blízko. Chtěl bych však upozornit na fakt, který při posuzování přiměřenosti učitelských platů zůstává kdesi v pozadí. Ano jsou učitelky, kterým neřekneme jinak než slepice, neovládají ani svůj hlavní předmět, o suplování raději nemluvit. O dost vzácnější je jejich protipól schopný kvalitní výuky, spravedlivý k žákům, s lidským přístupem. Ano, mají delší dovolenou, než většina z nás, ale většina z nás by asi po každé vyučovací hodině za současných podmínek žádala týden na psychickou rehabilitaci. Proč je málo kvalitních učitelů, kterým bychom přáli víc? Proč přejeme učitelům delší dovolenou a vyšší plat ze soucitu? Společným jmenovatelem jsou podivné podmínky ve školství.
Dodnes s úctou vzpomínám na pana učitele, který na zadnici nejednoho z nás občas otestoval ukazovátko. Včetně několika snědých spolužáků. Uměl ale i rozdávat drobné dárky, probudit v nás soutěživost a místo nezáživného nalévání suchých informací do hlavy používal zábavné metody. Tak jsme se např. jednou naučili jednoduchou písničku a o pár dnů později se z toho vyklubal "podraz": V textu byly pádové otázky, takže jsme si na hodině češtiny zase jednu nalejvárnu ušetřili a snad nebylo žáka, který by to neznal. Byl jsem jedním z jeho posledních žáků. Aby uživil rodinu, šel pracovat do dolů. Jedna moje kamarádka, mladá učitelka, také odešla ze školy. Ale ne kvůli platu. Dostala hodinovku za to, že se jeden její žák sápal na okno, až málem vypadl. Nedal si říci a tak ho plácla rukou po zadnici. Dost možná mu zachránila život, leč použila "nedovolené násilí".
Má smysl připlácet učitelům za to, že je nutíme "vychovávat" předrzlou mládež se svázanýma rukama? Má smysl jim dopřávat delší dovolenou na zotavení nervů? Podle mého názoru by bylo mnohem praktičtější, kdybychom jim umožnili rozumně vykonávat jejich povolání včetně přiměřeného krocení žactva, na které zapomněli rodiče. Kdyby učitelé měli možnost v případě nezvládnutelnosti přeřadit žáka do školy nebo třídy s tvrdší výchovou, bylo by všechno jinak. Nadprůměrný plat by nebyl odměnou za strádání, ale za kvalitu výuky. Do škol by se pak vrátili učitelé, kteří té kvality jsou schopni. Stačilo by jednou provždy zapomenout na pitomost zvanou bezstresová výchova. Sám jsem něco schytal, ale ani já, ani mí spolužáci nepocítii od učitele zdaleka tolik bolesti, než kolik jsme si jí navzájem nadělovali při rvačkách o přestávkách a mimo školu. Ani jediný z nás neskončil v nervovém sanatoriu. Zato dnes je možné, že se tam dostane mnohý učitel i mírnější žáci, kteří musí chování svých pubertálních vrstevníků snášet, aniž mají zastání. Myslel někdo také na ně? Práva malých gaunerů jsou svatější než slušných dětí, stejně jako práv vězňů má někdo plnou pusu, ale o práva lidí neprávem vyvržených na ulici se nestará. K čertu s falešným humanismem! Školství potřebuje rákosku a v parlamentu by byla užitečná zrovna tak!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 10:46 | Jarmila

Problém je taky v tom, že učitel musí do školy nastoupit hned po škole, aby "měl odpracovaná léta". Učitel je placen výhradně podle odučených let, nikoli podle toho, jak kvalitně učí děti. Pokud by šel nejdřív někam do praxe a pracoval mimo školství a byl v tom oboru dobrý a poté by se chtěl vrátit do školy a naučit to děti, pak se mu léta praxe mimo školství počítají jen za polovinu a méně, takže 40-letý člověk má plat jako nastupující učitel, to si pak rozmyslí se do školství vrátit. Školství proto chybí zkušení praktici a nemá konkurenci z oblasti mimo školství.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 10:41 | Rejpal

Názor si udělejte sami. Má dcera i její kamarádka končily před 2,5 lety. Dcera práva, kamarádka pedagogiku. Zatím co kamarádka dostala na základní škole bez problému 11 tř., dcera na právním odboru městského úřadu 10. Po dvou letech má kamarádka v přepočtu cca o 3-4 tis. měsíčně více, protože ze školy odešlo několik starších kolegyň do důchodu a už je ve 12. platové třídě. Obě mohou srovnávat jaké mají množství volného času, tak náročnost. Obě chtějí toho dosáhnout víc a zvyšují si kvalifikaci. Dcera se připravuje do výběrových řízení soudních čekatelů nebo státních zástupců. Kolegyně si rozšiřuje apobaci na střední školy a dále na řízení školy. Je možné, že v budoucnu se situace obrátí, ale v současné době pro založení rodiny se jeví jako výhodnější startovní čára u učitelky. Biologické hodiny tikají oběma stejně a děti by měly mít nejlépe do 30.let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 10:23 | Feministka

Každé povolání má svá specifika, povolání učitele je velmi náročné a nedoceněné zejména v důsledku feminizace školství, což souvisí s mzdovým ohodnocením dnes i v totalitě. Koneckonců všude, kde převažují v pracovním procese ženy, jsou platy podhodnocené.Zvyšování platů povede k vyšší konkurenci a tlaku na zkvalitňování uchazečů o tuto profesi. Jen at rostou (platy/ !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 10:01

Učitelé jsou až na vyjímky především diagnóza, pak zase diagnóza a pak teprve povolání. Až na výjimky všichni patří na psychiatrii, jsou to vesměs chudáčci a jedinci, kteří nejsou schopní jiných než teoretických úvah a svoji zlost si vybíjejí na těch, kteří jediní se jim nemohou bránit a jsou vůči nim bezbraní. Studoval jsem ČVUT FJFI a mohu říci toto : ti, kdož něco uměli, pracovali pro soukromý sektor a jen si do školy odskočili na pár hodin učit. Zbytek byli lehce zapáchající nemytí jedinci, kteří kouřili v kabinetu i při hodinách a kázali vzdor své neschopnosti v3em okolo, jak se to má dělat... Ano, čestné výjimky existují, ale za svá léta studií jsem jich poznal málo... Na střední škole - gymnáziu Trutnov - to bylo po revoluci plné zakomplexovaných psychopatů a předelaných soudruhů, které tam donesla vlna převratu a tak jsem na učitele zanevřel. Možná, že teď je to jiné, ale já mluvím o tom, co jsem zažil.A opravdu už bych to nechtěl nikdy opakovat !
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 9:14 | Pavel

Co se týká dovolené, jsou na tom rodiče dětí školou povinných úlně stejně. Nemůžou si vzít volno, kdy chtějí, protože pak by jim nezbylo na prázdniny, kde se musí o děti kdo postarat celý den.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 8:42 | Bob

Mám to taky doma a k předchozím dvěma příspěvkům nemám skoro co dodat. Stoprocentně souhlasím. Snad ještě jen, že žena, když je zavalená starostmi, tak dovede být pěkně protivná, takže i já si z toho hořkého koláče občas musím ukousnout. (Když starosti na čas pominou, tak umí být zase moc fajn.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 9:30

Připojím se do diskuse. Jsem jedním z těch ( jak již bylo několikrát dole uvedeno) "to mají doma". Ono záleží hodně na typu školy a zejména vedení. Ta moje odchází po sedmé a pokud není nějaká akce (školení, porada, konference) tak je nejpozději ve tři doma. Takže plus mínus takový normál. Ale kolik hodin stráví doma přípravami, opravami písemek atd., to už nikdo nepočítá. A za to nějakých cca 16 500,- netto. Jestli je to hodně nebo málo, záleží na dalších apektech. A to má prosím 20 let praxe a je na průmylovce, takže by se dalo říct, že už má všechno zajeté. Co se týká prázdnin, tak tam zase musím navíc říct, že to nejsou jen ty 2 letní měsíce, ale další týdny a dny navíc - podzimní, vánoční, pololetní, jarní a taky nějaké dny občas nepravidelně navíc, když je nějaký svátek např. ve čtvrtek, tak na pátek dá ředitel volno, aby se žáci nemuseli vracet, resp. on by tam stejně nikdo nebyl, takže by učitelé měli přesilovku. Ale jak už někdo dole napsal, je to v přesně daných termínech, takže pro nás neexistuje možnost někam vyrazit mimo tyto přesně stanovené dny a týdny a např. využít slevy mimo sezónu. Zejména se chci ale věnovat jiné věci. V novinách se vždycky dočtu velký titulek na první straně: Učitelé dostanou přidáno. To konkrétní přidání uvedu na tom posledním. Ano, zvýšil se základní plat, ale protože ředitel nemá zdroje, tak všem sebral osobní ohodnocení, takže má pořád stejně, ale celý národ si myslí, že ty pachanti učitelé zase dostali přidáno. V tomhle ale nechci paušalizovat, jinde to může fungovat jinak. Tady je ten aspekt dobrého vedení. Jejich pan ředitel (spíše by se však slušelo říct soudruh) má neskutečnou přezaměstnanost ( 3 svoje zástupce, asi 5 lidí na ekonomickém, hlavního mistra atd. - a to všechno na asi 20 učitelů a 20 nebo kolik mistrů a nějaký další personál - jídelna, intr.), takže asi proto mu ty zdroje nezbývají a všichni jsou na základu. Mimořádné odměny jsou jen pro vyvolené z řad mistrů a ekonomického úseku a tak bych mohl pokračovat. Vzpomínám si na příklad ředitelky SŠ někde z Kladna z před pár let. Ta měla jednu ekonomku, ostatní inkousty vyházela, jednoho zástupce atd. A tenkrát měli její učitelé 2x víc než jinde. Pro nějaké formální chyby byla odvolána a teď je to tam asi jako jinde.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 9:28 | JFK

Vidím to taky doma (u sousedů). Oba učitelé. Do "práce" v půl osmé, každých 45min přestávka, oběd za babku (když je některý z nich nemocný tak si jej stíhají nosit ještě v kastrůlcích domů). Domů ve 14, max 16h. Vzhledem k nadbytku volného času občas ještě připravují zájemce např. na přijímačky nebo je doučují co je ve škole nenaučili (příjmy z doučování jistě řádně daní :-). Dále 11 týdnů dovolené, vesměs procestovaných. Neví, co je to bojovat o práci, pracovat o sobotách, nedělích, svátcích, nemít několik let dovolenou, prostě žijí v nějakém virtuálním světě asi jako páni poslanci. Ale nezávidím, protože každý má možnost volby. Kdybych se na gymplu hůř učil, tak by mi nezbylo než jít taky na "pedagogickou" školu a mohl jsem se také stát učitelem. Ale rovněž tak učitelé, pokud jim jejich práce nevyhovuje mají možnost odejít a začít se živit prací. Sbohem prázdniny a bezstarostný živote ...
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 9:16 | ing

Už nemohu to naříkání učitelů poslouchat. Pracuji 15 let v průmyslu, mám vysokou školu, ale jelikož jsem žena, tak můj hrubý plat je 18 000. Pokud chci přidat, tak mám pouze možnost odejít! S námi se zaměstnavatel nemaže . Zamyslete se občas, než budete tvrdit, jak učitel maká od 7 do 5 odpoledne. Mám spoustu známých mezi učitely a takováhle pracovní doba je jen výjimečně, kdežto ve výrobním závodě se musí práce udělat a nikdo s vámi nediskutuje. A konečně, stejně jako já, máte možnost jít dělat jinam. Přestaňte už naříkat a začněte mládež skutečně vzdělávat a ne jen pořád dokola mluvit o "nízkých" platech. Žijete (učitelé) naprosto odtrženi od reality.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 8:41

Taky jsem pracovala ve škole a především s Romy. Dělala jsem takovou práci, kdo nidko dělat nechtěl (vychovatelku v Pomocné škole, což je škola pro ty, co nemají na to, aby zvládly školu zvláštní. Pro Vaši představu: absolvent této školy má po 8 letech školní docházky zvládnout sčítání a odčítání do 20, část a psát malá písmena a několik velkých. Celé slovo nepřečte, na to jeho inteligence nestačí, není schopen přečíst, co bude mít zítra k obědu. V dospělosti je ale schopen se rozmnožovat a má velký sexuální apetit. Jak vychovává a stará se o děti, si dosadíte sami. Většina z nich nakonec končí v sociálních ústavech, protože nejsou schopni samostatné existence). Mezi těmito dětmi na hranici vzdělání jsem měla takovou autoritu, že jsem si připadala jako vládce, mně stačilo se jen podívat. Když šly moje děti po chodbě, nevydaly slovíčko. Ředitel to nechápal. když jsem ze školy odcházela (měla jsem smlouvu na dobu určitou), děti na protest odešly do jiné školy. Ono je to kolikrát taky o osobnosti pedagoga. Všechny děti se dají zvládnout, ale učitel musí mít dvě věci: musí umět a musí být k dětem spravedlivý. I ve škole se s pmezenými prostředky dala dělat spousta věcí, jen se muselo chtít. A i ten plat je dneska celkem slušný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 8:25 | Martin

Vidím to stejně, žena je učitelka a ve škole je od 6-7 ráno do 4 odpoledne. Děti jsou hodně "asertivní" a myslím, že nemáte představu, jak jedno takové dítě hodinu rozhodí. Přitom učitel proti tomu nemůže prakticky nic dělat... Ještě horší je to v případě romského etnika, protože každý pokus o umravnění je hned diskrimináce a to bez ohledu na podstatu problému, co se stalo atd. Nakonec dneska rodiče vesměs nezajímá, co jejich děti ve škole i mimo ni dělají, takže učitel nemá často oporu ani v rodině. Dohromady je to dost vražedná kombinace a jestli se to nezmění, skončíme dost špatně... Odměňování ve školství je už jenom výsledek toho všeho. Mimochodem, každý rodič vychodil ZŠ a tudíž má každý rodič pocit, že tomu rozumí lépe než učitel. Jo a ta dovolená - je to sice pěkné, ale učitel si nemůže vzít volno kdy by chtěl, ale jenom v pevně určené době. Vzpomeňte si na to, až si třeba před vánoci vezmete v práci pár dní volno na shánění dárků, nebo až vyrazíte v lednu na lyže do Alp nebo kamkoliv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 8:11 | klm

Mám to doma, takže vím, o čem je řeč. Žena oschází do školy v 7.h ráno a vrací se nejdříve kkolem páté, často i později (porady, školen atd.). To vše za 22k hrubého po 20 letech praxe a s plnou aprobací angličtina/španělština. Vedení školy oficiálně prohlašuje, že pracovní doba učitele není omezena. Priřotm "asertivnost" dnešní mláděže je jen stěží uvěřitelná, nidko s tím však nic neuděla, neboť žák okažitě vyhrožuje, že odejde do jiné školy, což znamená pro školu finanční výpadek. Učitelé jsou tak vlastně rukojmí žáků a jejich ročidů ("Pokud memu miláčkovi nedáte lepší známku, přejde na jinu školu")
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2006 7:15 | Petr

Nejsem ucitel, a vydelavam vyrazne vic nez muj vysokoskolsky profesor, se kterym jsme se o tom nedavno bavili. Presto (nebo mozna prave proto) bych byl rad, aby ucitele dostali vyrazne pridano - od zakladnich skol, az po vysoke. Melo by to podle mne jeden zasadni efekt - ucitele by nebyli nuceni si privydelavat po skole, aby uzivili rodinu, neodchazeli by ze skolstvi do jinych oblasti, tim padem by se zvysila konkurence ucitelu na skolach, potazmo kvalita vyuky, a pri kvalitni vyuce je nasnade, ze by se zvysila cela produkce naseho hospodarstvi... Samozrejme, plosne pridani vsem je nesmysl, pridat (ale opravdu zasadne) by se melo tem, kteri jsou dobri, umi ucit, a hlavne umi naucit :-) Takze bych ucitele hodnotil podle toho, jak si v zivote povedou jejich absolventi (myslim, ze by to slo zaridit alespon na vysokych skolach, u zakladek by toa si bylo obtizne...)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 7:14 | Zálesák

Prosím nepoužívejme dehonestující výraz "pajda". Dnešní ekonomické fakulty jsou určitě nesrovnatelné s pedagogickými instituty za komunistů, které snad ani nebyly vysokou školou. Syn se snachou vystudovali ekonomickou fakultu na TÚ v Liberci, matematiku a angličtinu a mohu říct, že studium nebyla žádná sranda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 6:02

Dělám účetní ve škole. Je pravda, že když na konci měsíce píšu výplatky, tak jsem ráda, že jsou ve škole ještě školník a kuchařky, že alespoň někdo bere méně. Učitele a ť ve škole nebo ve školce mají plat myslím dost vysoký. Mají odpovědnost, pravda. Děti jsou stále drzejší. Je zase pravda, že někteří si to nepřipouští, a je jich většina. Odpovědnost se dá přičíst pouze tomu zda je něco naučí nebo nenaučí, což není měřitelné. Já když něco špatně proúčtuju, tak už každý vykřikuje o penále. Dovolená 40 je dost, a to ještě samostudium!
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2006 5:37 | Jan Ámos

Ty tabulky asi nejsou úplně nejlepší, ale aby čerstvý absolvent "pajdy" bral po nástupu do práce 20.000 Kč také ne, že? Je to něco za něco a je třeba si uvědomit, že 2 měsíce placené dovolené + další volno vám nikdo v podnikatelské sféře nedá. Faktem, který nebyl zmíněn v článku, je, že v uplynulých letech rostly platy učitelů rychleji než průměrná mzda, ba dokonce rychleji než naše hospodářství. To je OK?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 7/7

7

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Markéta Šichtařová

ekonomka

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Markéta Šichtařová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
80,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services