Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Matěj Hollan
aktivista
Eva Jiřičná
architektka
50,00 %
z 2 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Žaluji! Banku, rodiče, stát, vše
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
15. 8. 2006 19:25
S autorkou článku částečně souhlasím, částečně ne.
Především se mi absolutně nelíbí způsob, jakým svůj názor podala. Je to arogantní a hrubé, vytržené z kontextu celé problematiky a hlavně - AUTORKA BY SI MELA UVEDOMIT, že tím její článek nevybočuje tedy v podstatě z rámce problému, který kritizuje - čili, měla by si to ve své makovici ve svém vlastním zájmu trochu urovnat. Ať už má důvody k napsání tohoto článku jakékoliv, potřebná zkušenost jimi rozhodně není..
Já mám osobně za to, že výše poplatků nebo jejich existence samotná není primárním problémem v přístupu bank ke klientům:
- jejich samotnou existenci vidím jako legitimní, proč by měli mít zadarmo banku, jenom proto, že má vysoké příjmy? A se všemi pěnězmi klientů obchodovat z logiky věci prostě nemůže...
- pokud někomu vadí výše poplatků, ať jde k jiné bance. Poplatky se různí a vzhledm k šíři výběri produktů a variací se při vyvinutí vlastní iniciativy obvykle nějaké uspokojivé řešení najde. Tím nejlépe dám najevo svůj nesouhlas a svým postojem přispěji ke změně.
- to, co mi ale stále vadí, je nerovný přístup dvou partnerů - tedy - klienta a banky, v neprospěch klienta a je docela možné, že se toto odráží i na výši poplatků. Po několikaleté praxi finančně poradenské firmě, čítající partnery 30 bank, vidím toto ve své praxi dnes a denně a není to problém jen ČSOB. Například jsou v mnohém víceméně diskriminující negativní dopady mezibankovní komunikace o klientech. Informace o klientech by se, v souladu s lidskými právy, měly týkat jen závažných a velkých prohřešků klientů vůči bance, kde hrozí prokazatelné nebezpečí poškození další banky a ne to, co mohu zcela čestně prohlásit, že se v praxi děje - informace jen slouží k efektivnějšímu obchodování bank....
- hranici mezi ochranou a diskriminací je těžké určit - je to otázka podcenění rizika, zvyšování specifičnosti a senzitivity - třeba i medicíně rozhodnutí léčit zdravého nebo neléčit nemocného.
Mám za to, že problém se v našem případě jmenuje korporátní zodpovědnost, význam tohoto termínu zatím bankami a řadou dalších komerčních institucí evidentně nepříliš zažitý.
Cesta k změně je však jen jediná - jestli se to někomu nelíbí, má se to snažit nějak ovlivnit- produkt neodebrat nebo se vší zodpovědností se chopit práci ke změně.
Tak, jak to činí Sdružení obrany spotřebitelů, nepovažuji jako nejlepší - naopak. Slovo korporátní zodpovědnost víceméně používají neziskovky a obecně prospěšné společnosti stále častěji, ale dalším úskalím je, že ho sami berou jako frázi. Ve sdružení obrany Spotřebitelů mně to, po zkušenosti s touto organizací příliš nepřekvapuje. Před lety jsem fundraisovala jednu společnost, která s jednou jejich pobočkou sdílela kancelář a získala jsem bohužel poznání, že jejich činnost je často amatérská a někdy i výsměchem celé občanské veřejnosti...Chce-li se tedy sdružení problému ve vztahu klient-banky, ujmout pořádně, ať napřed problém, zanalyzuje a cíleně řeší!!!!!
Šárka
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
17. 11. 2005 21:22, svalnatec
Tuhle reakci od Jirky bych dal jako samostatný článek. Konečně někdo rozumný!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)
15. 8. 2006 19:25
Já mám osobně za to, že výše poplatků nebo jejich existence samotná není primárním problémem v přístupu bank ke klientům: - jejich samotnou existenci vidím jako legitimní, proč by měli mít zadarmo banku, jenom proto, že má vysoké příjmy? A se všemi pěnězmi klientů obchodovat z logiky věci prostě nemůže... - pokud někomu vadí výše poplatků, ať jde k jiné bance. Poplatky se různí a vzhledm k šíři výběri produktů a variací se při vyvinutí vlastní iniciativy obvykle nějaké uspokojivé řešení najde. Tím nejlépe dám najevo svůj nesouhlas a svým postojem přispěji ke změně. - to, co mi ale stále vadí, je nerovný přístup dvou partnerů - tedy - klienta a banky, v neprospěch klienta a je docela možné, že se toto odráží i na výši poplatků. Po několikaleté praxi finančně poradenské firmě, čítající partnery 30 bank, vidím toto ve své praxi dnes a denně a není to problém jen ČSOB. Například jsou v mnohém víceméně diskriminující negativní dopady mezibankovní komunikace o klientech. Informace o klientech by se, v souladu s lidskými právy, měly týkat jen závažných a velkých prohřešků klientů vůči bance, kde hrozí prokazatelné nebezpečí poškození další banky a ne to, co mohu zcela čestně prohlásit, že se v praxi děje - informace jen slouží k efektivnějšímu obchodování bank.... - hranici mezi ochranou a diskriminací je těžké určit - je to otázka podcenění rizika, zvyšování specifičnosti a senzitivity - třeba i medicíně rozhodnutí léčit zdravého nebo neléčit nemocného. Mám za to, že problém se v našem případě jmenuje korporátní zodpovědnost, význam tohoto termínu zatím bankami a řadou dalších komerčních institucí evidentně nepříliš zažitý. Cesta k změně je však jen jediná - jestli se to někomu nelíbí, má se to snažit nějak ovlivnit- produkt neodebrat nebo se vší zodpovědností se chopit práci ke změně. Tak, jak to činí Sdružení obrany spotřebitelů, nepovažuji jako nejlepší - naopak. Slovo korporátní zodpovědnost víceméně používají neziskovky a obecně prospěšné společnosti stále častěji, ale dalším úskalím je, že ho sami berou jako frázi. Ve sdružení obrany Spotřebitelů mně to, po zkušenosti s touto organizací příliš nepřekvapuje. Před lety jsem fundraisovala jednu společnost, která s jednou jejich pobočkou sdílela kancelář a získala jsem bohužel poznání, že jejich činnost je často amatérská a někdy i výsměchem celé občanské veřejnosti...Chce-li se tedy sdružení problému ve vztahu klient-banky, ujmout pořádně, ať napřed problém, zanalyzuje a cíleně řeší!!!!!
Šárka
13. 11. 2005 11:36 | Petr
U podnikatelského účtu to taky žádný velký problém není. Jen se to zvýrazní na fakturách, aby si toho účetní všimli, a nechá se to běžet tak 3 měsíce paralelně. Zbytek je otázka maximálně pár dopisů (já jsem tuhle změnu nenahlašoval nikomu). Mě změna účtu při odchodu z ČSOB ušetřila v 1. roce asi 9000,-, v dalších 6000,- a to při zlepšení kvality a zvýšení rozsahu používaných služeb. Ať si každý zváží, jestli se mu to vyplatí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 11. 2005 12:04 | Jirka
Např. pod mými okny stojí obchod jednoho místního "podnikatele", který se k zákazníkům zrovna poctivě a uctivě nechová. Čas od času mu stejně jako mnoha jiným obchodníkům (bohužel i mnohem poctivějším) udělí ČOI při kontrole směšnou pokutu za chybějící cenovku na regále nebo návod nepřeložený do češtiny. Výše takové pokuty se běžně pohybuje v desítkách tisíc. O stejnou tržbu jsem tohoto obchodníka připravil za posledních 10 let jako jeden z možných zákazníků, který však kvůli jeho jednání raději nakupuje u konkurence. Při marži 20% tedy nepřízeň nějakých 15-20 zákazníků udělá totéž, jako návštěvy ČOI 1x za 3 roky.
Taková přímá odplata nespokojeného zákazníka má ještě další výhody. Na rozdíl od ČOI netrestá poctivého obchodníka, u kterého zákazník nakupuje rád, za nesmysly. Kdyby se např. ČOI nezabývala českými návody a cenovkami (to si dokáže zkontrolovat každý zákazník sám), nebude dusit podnikání prodejců pokutami, bez ohledu na to, zda ty návody někdo skutečně vyžaduje. Pokud drobný obchodník chce mít bohatší sortiment a velkoobchod nemá povinnost dodat ke zboží český návod, dochází k absurdní situaci. Např. kvůli 2ks kalkulaček stejného typu s cenou řádu stokorun musí koncový prodejce na své náklady nechat přeložit poměrně obsáhlý návod. Pak by pochopitelně tvrdě prodělával. Kdyby cenu překladu zahrnul do ceny zboží, nikdo ho nekoupí. Překlad by si musel zaplatit i ten, kdo jej vůbec nepotřebuje. Takže výsledkem je trvalé nevyhnutelné prohřešování se všech drobnějších obchodníků proti zákonu v této věci. Zákazník u drobného obchodníka český návod nedostane, u velkého prodejce v lepším případě jakousi hatmatilku z pera znalce čéčtiny cizí národnosti. ČOI jen vybírá paušálně pokuty, situace k nápravě nevede. Dokud se nezmění postoj zákazníků, nepochopí že i ten překlad je službou pro méně vzdělané a za služby je slušností platit. Inspektoři ať kontrolují takové parametry zboží, které nelze zkontrolovat bez odborných znalostí nebo speciálního vybavení.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2005 20:08 | Evžen
15. 11. 2005 11:14 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 11. 2005 16:53 | Petr
K čemu je běžný účet? K zajištění "platebního styku" - přesun peněz tam a zpátky, z účtu na účet. Přes něj přicházejí peníze od zaměstnavatel, pomocí běžného účtu posílám peníze dodavatelům, obchodníkům atd.
Může u běžného účtu banka vydělávat na úrocích? Většina lidí utratí to, co vydělá. Takže mají na běžném účtu pouze nějakou drobnou rezervu aby se nedostali do mínusu, a většina peněz účtem proteče aniž se tam ohřeje. Přijde mzda, zaplatí se telefon, nájemné... atd. Výsledek? Na účtu žádné peníze, ale spousta práce s posíláním peněz z účtu na účet.
Proto u běžného účtu nejde tolik o úroky ale o práci s přesouváním peněz. Klient platí za to, že banka doručí peníze podle přání klienta.
ALE
Úvaha o vydělávání banky na úrocích platí u termínovaných vkladů. Ty jsou určeny ke spoření a (světe div se) zpravidla jsou bez poplatků.
18. 11. 2005 10:13 | MM
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 11. 2005 21:22 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 11. 2005 17:55 | MM
16. 11. 2005 21:01 | Jan
16. 11. 2005 13:46 | Martin
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 11. 2005 11:55 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 11. 2005 11:06 | Jirka
K poslední větě: Dokázal byste jako bankéř pokrýt náklady na správu účtu a všechny skrz něj tekoucí platby, pokud by na účet přišlo 1x měsíčně pár tisíc a během pár dnů byly vybrány v bankomatu nebo na přepážce a v trvalých příkazech? Abyste mohl peníze zhodnocovat, musíte je mít nějakou dobu k dispozici. Dejme tomu, že banka vydělá na úvěru čistých 10% p.a. pro Vás. Pokud má Vaše peníze k dispozici 1 týden z měsíce, výnos klesá na cca 2,5% p.a., protože 3 týdny nemá na čem vydělávat. Skutečnost bude ještě horší z důvodů, které jsem popsal výše, ale to teď zanedbám. Měsíční výnos připadající na Váš účet by byl 0,2% z částky, která tam ten týden leží. Tedy pár Kč. Náklady na vedení účtu a poplatky dalším bankám v mezibankovním styku jsou však vyšší. Kde na to banka vezme, když ne z poplatků? Jedině tak, že ošidí na výnosech klienty, kteří jí svěřili podstatně větší sumy, než řadový klient. A to je socialismus v bankovnictví.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 11. 2005 12:39 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 11. 2005 11:51 | Ester S.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 11. 2005 11:28
14. 11. 2005 10:13 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 11. 2005 10:10 | Jamako
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 11. 2005 8:45
13. 11. 2005 11:49 | Petr
Okamžité odstoupení smlouvy většinou neobsahují, nehledě na to, že by vás takové odstoupení stejně přišlo na několik tisíc a podnikatelský účet nemůžete zrušit ze dne na den.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/4
Předchozí