Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Roman Sviták
podnikatel, nakladatelství Grada
Petr Fejk
manažer
100,00 %
z 2 duelů
100,00 %
z 2 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Kombinovaná hypotéka: jiný pohled, stejná odpověď
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 11. 2004 10:49, Petr Šafránek
Naprostý souhlas, zejména pak s Vaší poslední větou - otázkou. Zbývá odpovědět: Bohužel neuvědomují! Já osobně Fredyho názory velmi rád čtu a musím přiznat, že právě on má velkou zásluhu na změně mého pohledu na některé produkty....
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
18. 11. 2004 0:01, Tridac
ANO! Bezvýhradný souhlas. S panem Šafránkem. Pokud chce nědko dávat do diskuse své názory, musí být k tématu nebo aktuální a originál. To by zde stačilo jednoho člověka, který to bude různě kopírovat.
Neznám Boháčka, figa ani ostatní. Ale když se nalezne společná řeč, vždy se objeví někdo komu to vadí?? Proč proboha? Řeč není o ničem jiném než o skutečnostech z praxe.
Co Vám na tom proboha vadí komu. Já to nepochopím. Bránil jsem své jméno i firmu, ale pokud se bavíme konstruktivně a z praxe, proboha proč do toho taháte staré a kopírované příspěvky nebo bezdůvodně opět napadáte kohokoliv???
Skoro mi připadá ať píši v dobrém nebo ve zlém, je to jedno. Lidi okolo si najdou něco jiného nebo někoho jiného. Nějak tomu přestávám rozumět a chápat. To je to co jsem nemohl pochopit předtím proč a psal jsem to otevřeně, že se mi to nelíbí.
Co se vrátit v poklidu ke kombinacím v hypotékách? Pokud nejsou zkušenosti tak pojďme vymyslet možnosti. Nevím, ale mne to už unavuje pořád dokola něco vysvětlovat, chápat a pak zase omlouvat a dokola. Proč? Že to někoho baví? mě ne.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 221 komentářů)
16. 11. 2004 9:43
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:36
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:11 | Fredy
Je mi to líto, ale musím vás zklamat. Nejsem poradcem a neživí mě provize. Neprosazuji kombíka s ničím. Jen jsem vás chtěl naučit jednoduché úvaze. Pokud chcete nějaký úvěr něčím vylepšit, tak vždy porovnávejte porovnatelné. Úrok z úvěru a k tomu efektivní úrok ze spoření, či investování. Na stranu pasiv si dosaďte všechny výdaje. Kompletní náklady na úvěr (úroky, zřizovací poplatky, vedení účtu, odhady, zápisy do KN, pojištění úvěru apod.) Na stranu aktiv postavte čistý výnos (stavební spoření, investice, a třeba KŽP). Čistý výnos je myšleno efektivní úrok, nebo-li to, co skutečně dostanete. A vůbec neznamená, že to musíte vzájemně kombinovat. Prostě matematika je neúprosná. Pokud vám u aktiv vyjde, že efektivní úrok je vyšší, než suma nákladů na úvěr, tak jste v pohodě. Proto, když si k sobě dáte náklady na úvěr třeba 5% a efektivní úrok ze stavebního spoření 6,5%, tak sám vidíte, že jste 1,5% v plusu. Takto můžete třeba porovnávat další investice, jako penzijní připojištění, termínované vklady, dluhopisy apod. Můžete totéž učinit i u KŽP, které sice nepovažuji za investici, ale budiž. Vždy, znovu opakuji VŽDY musíte používat jen ty údaje, které vám někdo garantuje. U KŽP je to JEN POJISTNÁ ČÁSTKA nic jiného. Pokud dosadíte údaje dle pojistné částky, tak máte ve většině případů efektivní úrok mezi 0,2 až 0,5%. Další důležitou věcí u dlouhodobých finančních záležitostí je současná a budoucí hodnota. Na tu se také rádo zapomíná. Ale to je na delší psaní a i na tomto serveru o tom bylo již dost článků. Víc už se snažit nebudu, snad vám to pomůže.
Připadá mi to, že máte trochu strach. Že potřebujete aby vám někdo jasně a srozumitelně potvrdil, že „váš“ kombík je dobrá a úžasná věc. Bohužel, tady se asi nedočkáte.Neberte mé rady jako útok na vás a vaši profesy. Používejte raději více čísel, než omáčky. A tu knihu si přečtěte. V některých poradenských firmách to mají jako "povinnou četbu".
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:35
dále souhlasím a vím co je efektivní úrok! jen připomínám, že náklady na rizikovou pojistk uje potřeba přidat k straně anuitní, takže pak váš úrok v hypotéce není 5% ale více právě o tu pojistku (mimo poplatky - ty jsou stejné)! dále porovnávate tady investice s SS a já tvrdím, že to není příliš vhodné, protože ty pro mne jsou zachován ytaké, takž esi to díky nim uměle navyšujete a na druhé straně na ně zapomínáte ? já si své pdopory psobírám taky. jak prosím počítáte zisk v zmiňovaném penzijmím připojištění? předpokládám , že pouze v formě státní podpory(případně odpisu na daních) protože vám nikdo nic víc negarantuje a pak už to také nemůžeme nazvat spořícím produktem, protože s nulovým uročením na takovou dlouhou dobu (třeba 40 let) pak státní pdopora pomalu ztrácí význam a efektivní úročení nebude tak slavné!! nebo tady snad nějaký zisk počítáte???? a vím co je budoucí hodnota, osobně počítám a očekávám inflaci v průměrné výši 2,5% - křiš´tálovou kouli bohužel nemám, jedno vím jistě, pokud půjd einflace výše, je předpoklad, že penzijní fondy a pojišťovny a všude jinde budou nominálně vydělávat více! to jsou věci za kterými si stojím, a bohužel vy ani žádná knížka mi toto zřejmě nevyvrátíte! a opakuji a už naposled, že nejsme zatvrzelým odpůrcem ani zastáncem všeho jako vy. prostě jsou místa kdy to použitelné je!!!! a jen opakuji, že sám pro sebe risknu na dnešní hodnotu zisk nominální něco lehce nad 20% (dle pojiš´tovny) max 25% z pojistné částky na 20let. je zvláštní, že mnohem více než je rozdíl mezi anuitní a kombi se dá ztratit (nebo získat) jen výběrem špatné banky .dnes je na pětiletém fixu v pohodě rozdíl 0,5%mezi bankama. samozřejmě, že pak se to projeví i v návaznosti na kombi , nebo anuitní. Takže už jen to může být rozdíl. takže kombi u levnější banky může pak vyjít lépe vždy než anuita u toho kdo nemá výber bank a udela si to bankou drazsi -to jen tak mimochodem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:27 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:01
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:26
dále souhlasím a vím co je efektivní úrok! jen připomínám, že náklady na rizikovou pojistk uje potřeba přidat k straně anuitní, takže pak váš úrok v hypotéce není 5% ale více právě o tu pojistku (mimo poplatky - ty jsou stejné)! dále porovnávate tady investice s SS a já tvrdím, že to není příliš vhodné, protože ty pro mne jsou zachován ytaké, takž esi to díky nim uměle navyšujete a na druhé straně na ně zapomínáte ? já si své pdopory psobírám taky. jak prosím počítáte zisk v zmiňovaném penzijmím připojištění? předpokládám , ž epouze v formě státní podpory(případně odpisu na daních) protože vám nikdo nic víc negarantuje a pak už to také nemůžeme nazvat spořícím produktem, protože s nulovým uročením na takovou dlouhou dobu (třeba 40 let) pak státní pdopora pomalu ztrácí význam a efektivní úročení nebude tak slavné!! nebo tady snad nějaký zisk počítáte???? a vím co e budoucí hodnota, osobně počítám a očekávám inflaciv průměrné výši 2,5% - křiš´tálovou kouli bohužel nemám, jedno vím jistě, pokud půjd einflace výše, je předpoklad, že penzijní fondy a pojišťovny a všude jinde budou nominálně vydělávat více! to jsou věci za kterými si stojím, a bohuželvy ani žádná knížka mi toto zřejmě nevyvrátíte! a opakuji a už naposled, že nejsme zatvrzelým odpůrcem ani zastáncem všeho jako vy. prostě jsou místa kdy to použitelné je!!!! a jen opakuji, že sám pro sebe risknu na dnešní hodnotu zisk nominální něco lehce nad 20% (dle pojiš´tovny) max 25% z pojistné částky na 20let. je zvláštní, že mnohem více než je rozdíl mezi anuitní a kombi se dá ztratit (nebo získat) jen výběrem špatné banky .dnes je na pětiletém fixu v pohodě rozdíl 0,5%mezi bankama. samozřejmě, že pak se to projeví i v návaznosti na kombi , nebo anuitní. Takže už jen to může být rozdíl. takže kombi u levnější banky může pak vyjít lépe vždy než anuita u toho kdo nemá výber bank a udela si to bankou darzsi -to jen tak mimochodem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 9:11
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 8:53
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 8:48 | Stroganov
Docela by mne zajímal, pane Anděle, Váš výpočet. Mohl byste sem nakopírovat podobnou zkrácenou tabulku jako ve článku. Popiště produkkt KŽP (přesně jeho podíl na zisku) a úroky, které uvažujete. Doufám, že nebudete předpokládat vyšší hrubé zhodnocení u KŽP než úrok v hypotéce:)
Těším se.
16. 11. 2004 8:47 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 8:33 | Fredy
Dejte si do kalkulátoru jeho KŽP a efektivní úrok 0,5%. Proti tomu HÚ třeba 5,65%. Schválně, co vám vyjde? To je totiž problém všech zastánců kombíka. Viz pán se kterým jsem se včera dohadoval a nakonec skrytě přiznal, že používá efektivní úrok 4,5 až 5,5%
S úvěrem ze stavebního spoření nemáte pravdu. Dokonce ho mohl mít za výhodnějších podmínek (4,75%) a ručit stejnou, nebo i jinou nemovitostí. Rovněž nemáte pravdu, že by všechny tyto instituce požadovali KŽP. Pojištění úvěru - rizikové životní pojištění vinkulované ve prospěch banky je ve většině případů dostatečné. Samozřejmě, že některé banky se snaží protlačit (vnutit) produkty svých dceřinek pojišťoven.
V jeho případě, pokud je úspěšným podnikatelem, tak se to dalo řešit i jinak.
Dejme tomu, že váš klient jinou možnost nemá a chce ručit onou starší KŽP, tak proč mu to ale nutíte do kombíka? Ten účel nechápu. Může pomoci této KŽP zajistit úvěr, ale proč ho nutíte ještě více prodělávat? Úspora nějakých desetin procenta od banky je směšná. Banka ví, co dělá. Pokud byste ovšem měl od ING garantováno, že ona KŽP má efektivní úrok třeba 6% a HÚ byl na 5,65%, tak se o tom můžeme bavit.
Pro se ptám, zrovna jako včera pana „kombíkáře“, jaký efektivní úrok používáte ve svých výpočtech? Jak a čím jej máte garantovaný?
Možná, že působím jako zapřísáhlý odpůrce kombíků, ale zatím mě nikdo nepřesvědčil o jeho výhodnosti a nedoložil to věrohodným výpočtem a garantovanými čísly. A to i v případě kaskádových KŽP na HÚ. Možná že mě donutíte změnit názor :-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 7:56
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 7:49
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 7:13
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 7:01
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 6:21 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2004 0:39 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 11. 2004 23:30 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 11. 2004 23:17 | Rýpal
Abych ještě dodatečně odpověděl na druhou část vašeho komentáře. Uvedl jsem to již výše u odpovědi Fredymu, ale ta tam v době Vaší odpovědi ještě nebyla. Klient opravdu tehdy uzavřel KŽP na přilepšení k důchodu, ale za posledních 10 let si podnikáním vytvořil daleko zajímavější příjmy a zajištění než z tohoto KŽP a proto jsme se ho rozhodli využít pro financování hypotéky.
Já nejsem zastáncem kombinace která by obnášela nové založení KŽP, především po snížení TÚM, a současné vzetí hypotéky, ale vadí mi její démonizace ze všech pohledů. Tzn. že jakmile se pro některé diskutéry v diskusi objeví kombinování slov KŽP a hypotéka tak je všechno špatně. Znám několik dalších případů kdy se kombinace opravdu vyplatila a to především při již existujících KŽP nebo např. u starších tarifů Kooperativy 2SZ s předplácením na 10 či 15 let oproti 20-ti letům trvání KŽP, jejichž "majitelé" počítali v době uzavření s tím, že si hypotéku vezmou za cca 4-7 let.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 9/12