Výlet za babku aneb jak se loví zákazník

Dostanete pozvánku na výlet na zajímavé místo za pouhých 119 Kč. Cena zahrnuje i oběd a několik drobných dárků. Jenže v autobusu se dozvíte, že vás čeká ještě "krátká" prezentace výrobků jisté firmy...

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 1. 2004 8:46

A problém je ještě jeden: řada těchto lidí není schopná se o sebe postarat sama, např. se sebrat, sednout do vlaku a jet někam na výlet. Vyšlo by je to na stejně, netrčeli by cca 4-5 hodin někde na předváděčce a pak byli puštěni na hodinku se jen někde okouknout (kde už na ně tlačí nervózní řidič, aby si pospíšili, protože za tohle on není placený. Pochopitelně, on je placen za to, že je doveze na předváděčku, výlet je jen lákadlo), ale chodili by přírodou a pak se podívali na nějakou památku. Jenže to by znamenalo: zjistit, KAM bych chtěl jet, JAK se tam dostanu, prostě se o něco postarat. Takhle dostanu nabídku až do domu a nemusí se starat vůbec o nic. A o tom to taky je.

Jo, a mimochodem: cenové srovnání tohoto zboží ni vychází v rozmezí 10-20x dražší net to, co dostanu normálně v obchodě. Problémem se ale, že výletníci nemají možnost srovnání, protože předem netuší, CO se bude předvádět. Dalším problémem je to, že většina předváděných výrobků je na trhu nová. Pamatuji si na podobné předváděčky, sice bez autobusů. Byla tam eletrická topidla, tehdy asi za 9.000,- Kč. Dnes, po nějakých 6 letech po uvedení tohoto výrobku na trh ho koupíte běžně v obchodě za cca 600,- Kč. Totéž je o nádobí. Značkové za bratru 25.000,- Kč a víc, neznačkové v obchodě za 2.500,- Kč.
A pak že jsou důchodci chudí a nemají peníze!

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2004 20:05, ZIL

Zkuste navštívit pár osamělých starých lidí během všedního dne dopoledne a možná, že budete vědět, proč "...se nemohli vejít do autobusu", nebo proč "... se domlouvali, kam pojedou příště".

Co jiného by si mohli za stovku pořídit? Nemá cenu to rozebírat. O lidi v penzi se nikdo nestará a tak není problém pro nejrůznější společnosti zaujmout je svým produktem.

V tomto případě se jedná o lidi se životní zkušeností, takže jediným výsledkem je, že investují do předraženého zboží. Mnohem horší situace je však u mladých lidí nebo u lidí kteří se "hledají" (ti, kteří shání pár let bezvýsledně práci, ví o čem je řeč).

V souladu s tím se pak do obliby dostávají komunisté, protože tohle by se za jejich vlády nestalo. A to je hodně špatně.

Problém, o kterém je pilotní článek je mnohem hlubší a mnohem smutnější, bohužel.

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

23. 1. 2004 11:55 | John

No, nevím, nebýt připraven po téměř 15 letech?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 10:09 | Petr

Souhlasím, ale přece jen posledních třináct let už by mohlo na "převýchovu" stačit, ne? Tolikrát se o tom psalo, bylo to v TV. Co ještě víc chtít?
Soudy - to zbytečná debata. Tento základní pilíř demokracie u nás prostě stále nefunguje.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 9:56 | Karel

Myslím, že tohle je přesně ono a zcela souhlasím.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 9:43 | Honza

Souhlas, ale jen malý komentář. Naše starší generace je poměrně slučně poznamenaná komunismem, takže jaksi ještě není připravena na tyto agresivní reklamy. Stát podle mne dělá málo, aby lidi varoval před různými "téměř" (v tomto případě neměl zákazník porovnání s ostatními výrobky a jajich cenami a byl vyvíjen podvědomý nátlak na koupi) nebo úplnými podvodníky. Když stát není schopen prostřednictvím policie a soudů takovým praktikám zamezit (a to není nikde na světě), měl by alespoň informavat o možných rizicích.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 9:43

Souhlas, ale jen malý komentář. Naše starší generace je poměrně slučně poznamenaná komunismem, takže jaksi ještě není připravena na tyto agresivní reklamy. Stát podle mne dělá málo, aby lidi varoval před různými "téměř" (v tomto případě neměl zákazník porovnání s ostatními výrobky a jajich cenami a byl vyvíjen podvědomý nátlak na koupi) nebo úplnými podvodníky. Když stát není schopen prostřednictvím policie a soudů takovým praktikám zamezit (a to není nikde na světě), měl by alespoň informavat o možných rizicích.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 9:15 | Benedikt P.

Tady nejde o žádné zneužívání lidské důvěřivosti. Vždy jde jen o lidskou blbost. Buď člověk má rozum nebo nemá. Ale každopádně, je to jen problém toho, že podlehne nějakým reklamním trikům. Už se napsalo i řeklo o tomto tématu hodně, v televizi o tom bylo několik reportáží, tak proč si z toho lidé nevezmou příklad? Možná proto, že si myslí, že vše by měl kontrolovat stát, aby se lidem nic nemohlo přihodit, nikdo je nemohl podvést nebo spíše převést. Určitě se za nějakou dobu dočkáme zákona zakazujícím tohle podnikání. Jako jsme se dočkali zákona o spamu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2004 8:51

Jaképak zneužívání důvěřivosti? Jsou ti lidé svéprávní? JSOU! Rozhodují svobodně o tom, za co své peníze utratí? ANO! Tak o čem je řeč? Když půjdu do hospody a namažu se tam jako dělo, může to být taky každému jedno (tedy alespoň do té doby, pokud mu neznečistím sako obsahem svého žaludku). Nechápete, že ti důchodci mají alespoň povyražení, když už se doma nudí? Za svých 120,- Kč se někam podívali (že tam viděli pouze komerční prezentaci je jejich problém), pak je na hodinu pustili do porcelánky a zase jeli domů. Dopravu autobusem i oběd si přece za 120,- Kč zaplatili.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lukáš Kovanda

ekonom

Linda Vavříková

podnikatelka, Allegria

Lukáš Kovanda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Linda Vavříková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services