Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Tomáš Pitr
podnikatel a kriminálník
Vratislav Randa
podnikatel, Tipsport
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Výlet za babku aneb jak se loví zákazník
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 1. 2004 8:46
A problém je ještě jeden: řada těchto lidí není schopná se o sebe postarat sama, např. se sebrat, sednout do vlaku a jet někam na výlet. Vyšlo by je to na stejně, netrčeli by cca 4-5 hodin někde na předváděčce a pak byli puštěni na hodinku se jen někde okouknout (kde už na ně tlačí nervózní řidič, aby si pospíšili, protože za tohle on není placený. Pochopitelně, on je placen za to, že je doveze na předváděčku, výlet je jen lákadlo), ale chodili by přírodou a pak se podívali na nějakou památku. Jenže to by znamenalo: zjistit, KAM bych chtěl jet, JAK se tam dostanu, prostě se o něco postarat. Takhle dostanu nabídku až do domu a nemusí se starat vůbec o nic. A o tom to taky je.
Jo, a mimochodem: cenové srovnání tohoto zboží ni vychází v rozmezí 10-20x dražší net to, co dostanu normálně v obchodě. Problémem se ale, že výletníci nemají možnost srovnání, protože předem netuší, CO se bude předvádět. Dalším problémem je to, že většina předváděných výrobků je na trhu nová. Pamatuji si na podobné předváděčky, sice bez autobusů. Byla tam eletrická topidla, tehdy asi za 9.000,- Kč. Dnes, po nějakých 6 letech po uvedení tohoto výrobku na trh ho koupíte běžně v obchodě za cca 600,- Kč. Totéž je o nádobí. Značkové za bratru 25.000,- Kč a víc, neznačkové v obchodě za 2.500,- Kč.
A pak že jsou důchodci chudí a nemají peníze!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 1. 2004 20:05, ZIL
Zkuste navštívit pár osamělých starých lidí během všedního dne dopoledne a možná, že budete vědět, proč "...se nemohli vejít do autobusu", nebo proč "... se domlouvali, kam pojedou příště".
Co jiného by si mohli za stovku pořídit? Nemá cenu to rozebírat. O lidi v penzi se nikdo nestará a tak není problém pro nejrůznější společnosti zaujmout je svým produktem.
V tomto případě se jedná o lidi se životní zkušeností, takže jediným výsledkem je, že investují do předraženého zboží. Mnohem horší situace je však u mladých lidí nebo u lidí kteří se "hledají" (ti, kteří shání pár let bezvýsledně práci, ví o čem je řeč).
V souladu s tím se pak do obliby dostávají komunisté, protože tohle by se za jejich vlády nestalo. A to je hodně špatně.
Problém, o kterém je pilotní článek je mnohem hlubší a mnohem smutnější, bohužel.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)
24. 9. 2018 5:44 | Karel
12. 2. 2009 18:46 | jana
12. 2. 2009 18:43 | jana
17. 9. 2008 23:32 | Zuzka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 3. 2006 16:02
3. 9. 2005 10:20 | Zdeněk
15. 9. 2004 19:22 | ioui
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 9. 2004 19:21
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 1. 2004 20:01 | Jirka
28. 1. 2004 20:00
27. 1. 2004 9:30 | Michal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
26. 1. 2004 8:46
Jo, a mimochodem: cenové srovnání tohoto zboží ni vychází v rozmezí 10-20x dražší net to, co dostanu normálně v obchodě. Problémem se ale, že výletníci nemají možnost srovnání, protože předem netuší, CO se bude předvádět. Dalším problémem je to, že většina předváděných výrobků je na trhu nová. Pamatuji si na podobné předváděčky, sice bez autobusů. Byla tam eletrická topidla, tehdy asi za 9.000,- Kč. Dnes, po nějakých 6 letech po uvedení tohoto výrobku na trh ho koupíte běžně v obchodě za cca 600,- Kč. Totéž je o nádobí. Značkové za bratru 25.000,- Kč a víc, neznačkové v obchodě za 2.500,- Kč. A pak že jsou důchodci chudí a nemají peníze!
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 1. 2004 22:49
24. 1. 2004 20:05 | ZIL
Co jiného by si mohli za stovku pořídit? Nemá cenu to rozebírat. O lidi v penzi se nikdo nestará a tak není problém pro nejrůznější společnosti zaujmout je svým produktem.
V tomto případě se jedná o lidi se životní zkušeností, takže jediným výsledkem je, že investují do předraženého zboží. Mnohem horší situace je však u mladých lidí nebo u lidí kteří se "hledají" (ti, kteří shání pár let bezvýsledně práci, ví o čem je řeč).
V souladu s tím se pak do obliby dostávají komunisté, protože tohle by se za jejich vlády nestalo. A to je hodně špatně.
Problém, o kterém je pilotní článek je mnohem hlubší a mnohem smutnější, bohužel.
24. 1. 2004 15:08 | Pan Karel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 1. 2004 23:39 | HonzaV
Jen autorky je mi líto, pokud musela celý výlet absolvovat také. Tentokrát to jistě byly těžce vydělané peníze! Upřímnou soustrast!
23. 1. 2004 21:51 | Fredy
Jeden autobus 45 lidí. Tehdy ještě včetně dětí. Pak to šéfové začali omezovat věkem. Nejdříve od 18 a později i od 21 let. Chtěli eliminovat rodinné výlety. Tak dejme tomu, že v autobuse bylo 30 dospělých, tedy předpokládaných zájemců. Příjem byl symbolický, tuším asi 49,- Kč. Spíše jen evidenční záležitost a někdy to pokrylo část ceny jídla. Ovšem pak už byly jen náklady. Za autobus si jiná firma inkasovala nemalé peníze (tuším že se jmenovala Huberreisen). Tehdy za jednoho pasažéra 450 Kč. Běžně stál autobus kolem 20.000 Kč. Oběd byl v ceně kolem 80 až 100 Kč. Tedy asi 4.000 Kč a něco za pronájem sálu. Bratru tak 5.000 Kč s jídlem. Dealer byl placený provizně z prodaných výrobků. Myslím si, že to bylo kolem 20% z ceny. Něco byla režie vlastní firmy. Účtárna, reklamační oddělení, sklad, propagace a pod. Odhad asi 500 až 800 Kč na jeden prodaný výrobek. Zkusíme prodej 3 výrobků.
Příjem: zboží - 3 x 20.000 = 60.000 poplatek zájemců - 45 x 49 = 2.205 ------------------------------ ----- CELKEM ............... 62.205 Kč
Výdaj: nákup zboží - 3 x 3.400 = 10.200 režie firmy (odhad) 3 x 800 = 2.400 autobus - 450 x 45 = 20.250 restaurace (sál a jídlo) - 5.000 provize dealera 3 x 4.000 = 12.000 ------------------------------ ----- CELKEM ................ 49.850 Kč
Rozdíl - 12.355 Kč ( asi 4.100 na jeden prodaný výrobek)
Byli dealeři, kteří prodali na akci i 8 kusů, ale i tací, kteří neprodali nic. Průměr byl asi kolem 4 kusů.
Z tohoto pohledu to zas tak velký kšeft nebyl. Ale vydělat na tom se dalo. Na lidské blbosti se vždy vydělává nejvíce.
23. 1. 2004 16:35
23. 1. 2004 16:23 | Péťa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 1. 2004 12:00 | Boucek Antonin
Stránka 1/2
Předchozí