Výlet za babku aneb jak se loví zákazník

Dostanete pozvánku na výlet na zajímavé místo za pouhých 119 Kč. Cena zahrnuje i oběd a několik drobných dárků. Jenže v autobusu se dozvíte, že vás čeká ještě "krátká" prezentace výrobků jisté firmy...

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 1. 2004 8:46

A problém je ještě jeden: řada těchto lidí není schopná se o sebe postarat sama, např. se sebrat, sednout do vlaku a jet někam na výlet. Vyšlo by je to na stejně, netrčeli by cca 4-5 hodin někde na předváděčce a pak byli puštěni na hodinku se jen někde okouknout (kde už na ně tlačí nervózní řidič, aby si pospíšili, protože za tohle on není placený. Pochopitelně, on je placen za to, že je doveze na předváděčku, výlet je jen lákadlo), ale chodili by přírodou a pak se podívali na nějakou památku. Jenže to by znamenalo: zjistit, KAM bych chtěl jet, JAK se tam dostanu, prostě se o něco postarat. Takhle dostanu nabídku až do domu a nemusí se starat vůbec o nic. A o tom to taky je.

Jo, a mimochodem: cenové srovnání tohoto zboží ni vychází v rozmezí 10-20x dražší net to, co dostanu normálně v obchodě. Problémem se ale, že výletníci nemají možnost srovnání, protože předem netuší, CO se bude předvádět. Dalším problémem je to, že většina předváděných výrobků je na trhu nová. Pamatuji si na podobné předváděčky, sice bez autobusů. Byla tam eletrická topidla, tehdy asi za 9.000,- Kč. Dnes, po nějakých 6 letech po uvedení tohoto výrobku na trh ho koupíte běžně v obchodě za cca 600,- Kč. Totéž je o nádobí. Značkové za bratru 25.000,- Kč a víc, neznačkové v obchodě za 2.500,- Kč.
A pak že jsou důchodci chudí a nemají peníze!

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 1. 2004 20:05, ZIL

Zkuste navštívit pár osamělých starých lidí během všedního dne dopoledne a možná, že budete vědět, proč "...se nemohli vejít do autobusu", nebo proč "... se domlouvali, kam pojedou příště".

Co jiného by si mohli za stovku pořídit? Nemá cenu to rozebírat. O lidi v penzi se nikdo nestará a tak není problém pro nejrůznější společnosti zaujmout je svým produktem.

V tomto případě se jedná o lidi se životní zkušeností, takže jediným výsledkem je, že investují do předraženého zboží. Mnohem horší situace je však u mladých lidí nebo u lidí kteří se "hledají" (ti, kteří shání pár let bezvýsledně práci, ví o čem je řeč).

V souladu s tím se pak do obliby dostávají komunisté, protože tohle by se za jejich vlády nestalo. A to je hodně špatně.

Problém, o kterém je pilotní článek je mnohem hlubší a mnohem smutnější, bohužel.

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

24. 9. 2018 5:44 | Karel

Na takové akci jsem byl jenom jednou a naposledy s fy.Beck. Přemluvili nás známí a to jsme ještě nebyli v důchodu. Měli jsme jet do Weidenu a cestou tam předváděčka na Tachovsku. Jenom dva z celého autobusu si koupili "zázračné deky", dostali jsme malou porci rýže s UHU studenou omáčkou abychom nepadli hlady. Předváděčka trvala přes 3 hodiny, na Weiden zbyly necelé dvě. Za sebe i jistě mnohé další - NIKDY VÍCE!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2009 18:46 | jana

FREDY JE DEBIL!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2009 18:43 | jana

FREDY JW DEBIL!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2008 23:32 | Zuzka

Je to hnus a kdo to navíc podporuje je obyčejný zloděj....
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 3. 2006 16:02

Článek vystihuje plně atmosféru těchto propagačních zájezdů. Po dlouhé době jsem se nechala před Vánoci zlákat na podobný zájezd do Kudowa zdroje, který se odehrával podle popsaného scénáře. Byla jsem"vybraná" asi s 15ti dalšími účastníky a za trpělivost mi byla předána řada hodnotných dárků (to nepřeháním - sada nerez nádobí, merino deka, magnetická podložka), to vše naloženo do nákupní tašky na kolečkách a zcela zdrama!!! Ovšem ouha, když byl na mě předvádějící tak hodný, jistě se mu odvděčím tím, že zakoupím další deku Merino za 15 000 Kč. Samozřejmě jsem se dopálila hned v úvodu darovací akce, dožírá mě skutečnost, že tyto společnosti, prostřednictvím mladíků v plné síle, se živí tím, že z nás dělají pitomce, kteří nedokáží uvažovat reálně. A protože jsem opravdu nechtěla být neslušná, vozík i s dárky jsem si neponechala, ale přeci jenom jsem podlehla davu a v závěru jsem z povinnosti koupila lanolinový prací prostředek, i když vím, že jeho cena byla opět přehnaná. Zkrátka se slušností, nejen že dnes nikam nedojdeš, ale na podobných akcích opatrně. Navíc mě ta půldenní akce natolik zmohla (mladíček totiž mluvil do mikrofonu, který byl silně hlasitý) , že už mě ani nezajímal cíl akce, kvůli kterému jsem jela, a jediné přání bylo, být už doma.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2005 10:20 | Zdeněk

Je to všechno podvod.Uzavírané smlouvy zájemce prakticky nevidí,hlavně aby to podepsal a nečetl.Pak se dozvídá strašné věci,vesměs k tíži zákazníka a v rozporu se zákony.Proč to někdo nedozoruje,co Sdružení na obranů spotřebitelů,česká obchodní inspekce a pod.?Je to jen jedna z forem okrádání málo připravených a informovaných důchodců.Fuj tajbl!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 9. 2004 19:22 | ioui

oôpéú
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 9. 2004 19:21

autorka moc dobře věděla kam jede a na jaky typ akce se chystá.Takže to jestli to jsou těžce vydělané peníze, o tom se dá polemizovat.Ono totiž popsat prúbéh jednodenních zájezdú jsou nejjednoduššeji vydělané peníze,které si dovedete představit.Projděte si rúzné časopisy nebo denní tisk za poslední mésíc a zjistíte že takovíchto článkú tam je celá spousta,a to co je nejvíce zajímavé všechny články jsou napsány na jedno kopyto.Všude se mluví o proškolených prodejcích psychologickém nátlaku a jiných hloupostech.Proč hloupostech?Zkuste totiž použít psychologický nátlak na skupinu větší než 50 lidí a uvidíte že to bude ťežký oříšek i pro vynikajícího psychologa.No a na závěr bych chtěl autorce pogratulovat k zajímavému článku a pŕipojit nabídku a pozvání na další akci,ale z té druhé strany.Možná by byla pŕekvapená o čem tyto akce doopravdy jsou přinejmenším by zjistila alespoň to,že vydělat peníze tímto zpúsobem je podstatně těžší než z velké části opsat článek z časopisu REFLEX 9/03.V každém případě psát se dá o čemkoli,ale mluvit o zdraví pro 100 a více lidí?To asi uznáte nemúže každý.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2004 20:01 | Jirka

Myslím, že tyto kšefty půjdou čím dál hůř. Znám pár lidí, kteří tyto "zájezdy" cíleně vyhledávají a rádi se jich zůčastňují. Někdy sice stojí zájezd za prd, ale někdy se vydaří, lidi něco pškného uvidí, podívají se tam, kde ještě nebyli, jsou mezi lidmi atd. Třeba zrovna pro důchodce je to docela zajímavé. Má to pouze jeden háček - člověk musí být neoblomný a zásadně nic nekupovat - a to je prý někdy opravdu dost těžké, manýry prodejců jsou někdy dost nevybíravé. Takže až se těchto "zájezdů" začnou zúčastňovat pouze takovíto "vyčůraní" zájemci, kšefty skončí samy od sebe. Jak by řekl pan Klaus - trh to vyřeší. Na druhou stranu ale musím konstatovat, že lidská blbost je věčná a nekonečná, takže bohužel tyto "zájezdy" se budou asi pořádat stále.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2004 20:00

Myslím, že tyto kšefty půjdou čím dál hůř. Znám pár lidí, kteří tyto "zájezdy" cíleně vyhledávají a rádi se jich zůčastňují. Někdy sice stojí zájezd za prd, ale někdy se vydaří, lidi něco pškného uvidí, podívají se tam, kde ještě nebyli, jsou mezi lidmi atd. Třeba zrovna pro důchodce je to docela zajímavé. Má to pouze jeden háček - člověk musí být neoblomný a zásadně nic nekupovat - a to je prý někdy opravdu dost těžké, manýry prodejců jsou někdy dost nevybíravé. Takže až se těchto "zájezdů" začnou zúčastňovat pouze takovíto "vyčůraní" zájemci, kšefty skončí samy od sebe. Jak by řekl pan Klaus - trh to vyřeší. Na druhou stranu ale musím konstatovat, že lidská blbost je věčná a nekonečná, takže bohužel tyto "zájezdy" se budou asi pořádat stále.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2004 9:30 | Michal

Vážený, probuďte se! Proč by měl stát zase někoho varovat? Copak jsme proti politice ochraňování státem nezvonili v r. 1989 klíči? Tenkrát jsme říkali, že nejsme malé děti a že si s mnoha věcmi poradíme sami. Tak proč teď voláte po politice státních zásahů? Jste malé dítě? Pokud ano, vraťte občanku a prohlašte se za nesvéprávného. Dostanete opatrovníka a ten se o Vás bude starat. Pokud ne, zapojte vlastní mozek, někdy se to docela vyplatí.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2004 8:46

A problém je ještě jeden: řada těchto lidí není schopná se o sebe postarat sama, např. se sebrat, sednout do vlaku a jet někam na výlet. Vyšlo by je to na stejně, netrčeli by cca 4-5 hodin někde na předváděčce a pak byli puštěni na hodinku se jen někde okouknout (kde už na ně tlačí nervózní řidič, aby si pospíšili, protože za tohle on není placený. Pochopitelně, on je placen za to, že je doveze na předváděčku, výlet je jen lákadlo), ale chodili by přírodou a pak se podívali na nějakou památku. Jenže to by znamenalo: zjistit, KAM bych chtěl jet, JAK se tam dostanu, prostě se o něco postarat. Takhle dostanu nabídku až do domu a nemusí se starat vůbec o nic. A o tom to taky je.
Jo, a mimochodem: cenové srovnání tohoto zboží ni vychází v rozmezí 10-20x dražší net to, co dostanu normálně v obchodě. Problémem se ale, že výletníci nemají možnost srovnání, protože předem netuší, CO se bude předvádět. Dalším problémem je to, že většina předváděných výrobků je na trhu nová. Pamatuji si na podobné předváděčky, sice bez autobusů. Byla tam eletrická topidla, tehdy asi za 9.000,- Kč. Dnes, po nějakých 6 letech po uvedení tohoto výrobku na trh ho koupíte běžně v obchodě za cca 600,- Kč. Totéž je o nádobí. Značkové za bratru 25.000,- Kč a víc, neznačkové v obchodě za 2.500,- Kč. A pak že jsou důchodci chudí a nemají peníze!
+44
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2004 22:49

Vynikající článek, ještě vynikajícnější metoda prodeje, důchodci u nás v republice jsou nejpotentnější skupina zákazníků. Nejvíc nakupují, nejvíc jezdí na dovolenou a také se dají nejsnáž nachytat na podobné blbiny. Jedou s kolektivem, baví se a je to nevídaný zážitek proti tomu, kdyby měli sedět doma a nudit se, případně se vzájemně hádat. Tady na výletě je pohoda. Dobrý obchodní psychologický trik.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2004 20:05 | ZIL

Zkuste navštívit pár osamělých starých lidí během všedního dne dopoledne a možná, že budete vědět, proč "...se nemohli vejít do autobusu", nebo proč "... se domlouvali, kam pojedou příště".
Co jiného by si mohli za stovku pořídit? Nemá cenu to rozebírat. O lidi v penzi se nikdo nestará a tak není problém pro nejrůznější společnosti zaujmout je svým produktem.
V tomto případě se jedná o lidi se životní zkušeností, takže jediným výsledkem je, že investují do předraženého zboží. Mnohem horší situace je však u mladých lidí nebo u lidí kteří se "hledají" (ti, kteří shání pár let bezvýsledně práci, ví o čem je řeč).
V souladu s tím se pak do obliby dostávají komunisté, protože tohle by se za jejich vlády nestalo. A to je hodně špatně.
Problém, o kterém je pilotní článek je mnohem hlubší a mnohem smutnější, bohužel.
-30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2004 15:08 | Pan Karel

... a zcela jistě s ním disponují stejně rozumně jako se svými penězi. :-) Předvolební kampaň se vlastně také skládá z různých autobusů Zemáků, obratných rétorů na náměstích a pozlacených "24 karátových" politiků vhodných na škubánky a svíčkovou.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 23:39 | vidim

Souhlas s Petrem, Johnem, Péťou, patnáct let by mělo na převýchovu stačit a pokud tihle lidé mají volební právo, každý svého štěstí strojvedoucím.
Jen autorky je mi líto, pokud musela celý výlet absolvovat také. Tentokrát to jistě byly těžce vydělané peníze! Upřímnou soustrast!
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2004 21:51 | Fredy

Kdysi jsem se kolem jedné takové firmy točil. Pomáhal jsem rozjíždět mlm obchod a tak jsem se seznámil s celou ekonomikou firmy. provozovala stejný způsob prodeje. Autobus na určené místo, tam 2 hodiny prezentace, pak rychle nějaká návštěva a honem domů. Tehdy mě zarazil vysoký rozdíl nákupní a prodejní ceny. Výrobek se tehdy kupoval za 200 DM (to bylo asi 3.400 Kč) a prodával za 20.000 Kč. To je kšeft, co? Pojďme trochu počítat.
Jeden autobus 45 lidí. Tehdy ještě včetně dětí. Pak to šéfové začali omezovat věkem. Nejdříve od 18 a později i od 21 let. Chtěli eliminovat rodinné výlety. Tak dejme tomu, že v autobuse bylo 30 dospělých, tedy předpokládaných zájemců. Příjem byl symbolický, tuším asi 49,- Kč. Spíše jen evidenční záležitost a někdy to pokrylo část ceny jídla. Ovšem pak už byly jen náklady. Za autobus si jiná firma inkasovala nemalé peníze (tuším že se jmenovala Huberreisen). Tehdy za jednoho pasažéra 450 Kč. Běžně stál autobus kolem 20.000 Kč. Oběd byl v ceně kolem 80 až 100 Kč. Tedy asi 4.000 Kč a něco za pronájem sálu. Bratru tak 5.000 Kč s jídlem. Dealer byl placený provizně z prodaných výrobků. Myslím si, že to bylo kolem 20% z ceny. Něco byla režie vlastní firmy. Účtárna, reklamační oddělení, sklad, propagace a pod. Odhad asi 500 až 800 Kč na jeden prodaný výrobek. Zkusíme prodej 3 výrobků.
Příjem: zboží - 3 x 20.000 = 60.000 poplatek zájemců - 45 x 49 = 2.205 ------------------------------ ----- CELKEM ............... 62.205 Kč
Výdaj: nákup zboží - 3 x 3.400 = 10.200 režie firmy (odhad) 3 x 800 = 2.400 autobus - 450 x 45 = 20.250 restaurace (sál a jídlo) - 5.000 provize dealera 3 x 4.000 = 12.000 ------------------------------ ----- CELKEM ................ 49.850 Kč
Rozdíl - 12.355 Kč ( asi 4.100 na jeden prodaný výrobek)
Byli dealeři, kteří prodali na akci i 8 kusů, ale i tací, kteří neprodali nic. Průměr byl asi kolem 4 kusů.
Z tohoto pohledu to zas tak velký kšeft nebyl. Ale vydělat na tom se dalo. Na lidské blbosti se vždy vydělává nejvíce.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2004 16:35

Všichni ti lidé mají volební právo........
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 1. 2004 16:23 | Péťa

A proč by vás měl stát varovat? Vězte, že nejlepší školou a varováním je pro všechny lidi škola života, ale každý z nás v ní zaplatí různě vysoké školné. Prostě dokud si sám nenabijete hubu, jsou všecha varování na kočku. Ti předváděči tam prodávají někdy kvalitní, jindy méně kvalitní produkty, ale většinou takové, které jinde nekoupíte. Odpadá tedy možnost porovnání ceny, popř. kvality. A pokud chce někdo trávit celý den na předváděcí akci a pak třeba hodinu v porcelánce (sklárně, ... doplň si dle libosti) je to POUZE JEHO VOLBA. Malé dítě si taky vyslechne varování od rodičů "nelez k tomu psovi, kousne tě", ale stejně k němu vleze, jednou se nechá kousnout, pobrečí si, ale pak si navždycky pamatuje, že pes kouše a ne každý se nechá pohladit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 1. 2004 12:00 | Boucek Antonin

No vida, kolik lidi si koupi takovou peknou matraci! Vezmu-li v uvahu, ze kupujici krome vyrobcum a prodejcum jeste zaplatili obedy, kavovary a suvenyry dvema naplnenym autobusum, nechapu, kde se bere iluze, ze lide u nas nemaji penize!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 973 803 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Fialova vláda v pasti. Pomoc chudým naráží na její vlastní přesvědčení

Fialova vláda v pasti. Pomoc chudým naráží na její vlastní přesvědčení

Pomáhat v čase inflační a energetické krize přímo konkrétním lidem, kteří to životně potřebují,...více

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Kauza z minulého týdne, kdy dva muži ve středním věku odvedli do hotelu dvě dívky, kterým...více

Klopp zkusí uvařit Real v papiňáku. Rozebrali jsme finále až na šroubky

Jde o střet dvou fotbalových světů, a to jak v přístupu k budování týmu, tak v taktice....více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Havrlant

podnikatel a investor

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Jakub Havrlant
ÚSPĚŠNOST
57,89 %

z 38 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
70,73 %

z 41 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.