Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak dlužníkům přistřihnout křídla

Řešit předluženost domácností není nic snadného. Být tak účinné prevence, bylo by hned snáze. Jak na to? Odpověď je jasná: používat účinný registr dlužníků. U nás hudba budoucnosti, u sousedů záležitost každodenního života. Nevěříte?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 1. 2004 13:23

Dobry den, jak je uvedeno v clanku, kazdy zakaznik musi nejdrive podepsat tzv. SCHUFA klauzuli, ve ktere povoluje uvedenemu subjektu (napr. mobilnimu operatorovi ci bance) vyzadat si informace o jeho osobe z registru a opacne zadavat urcite informace o zakaznikovi do registru. Tuto klauzuli podepisuje zakaznik v okamziku sjednavani smlouvy uveroveho charakteru ci s odkladem splaceni, tedy ve chvili, kdy partner subjektu (operator, banka...) potrebuje urcita data overit. Podepsanou klauzuli tedy muze dolozit, ze ma svoleni a opravneny zajem (ne, ze si jen tak vymyslel, ze si overi napr. sveho souseda)

Reagovat

 

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 22. 01. 2004 11:23)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 1. 2004 14:05, Jacob

Jako vždycky narážíme na to stejné. Německo a Česká republika jsou dva rozdílné světy. V Německu je to spolehlivé, tady aby se člověk bál, jaký estébák nebo mafián bude údaje z registru prodávat - a komu :-(

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

22. 1. 2004 11:23 | ZikaM

Dobrý den, můžete mi vysvětlit, jak prokáže smluvní partner "oprávněný zájem o informaci"? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

22. 1. 2004 11:27 | ZikaM

Mě by zajímalo, co to je "výpočet pravděpodobnosti splacení úvěru"? Z čeho se vychází, když ne z příjmu a jakou má tedy výpočet vypovídací hodnotu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

22. 1. 2004 13:23

Dobry den, jak je uvedeno v clanku, kazdy zakaznik musi nejdrive podepsat tzv. SCHUFA klauzuli, ve ktere povoluje uvedenemu subjektu (napr. mobilnimu operatorovi ci bance) vyzadat si informace o jeho osobe z registru a opacne zadavat urcite informace o zakaznikovi do registru. Tuto klauzuli podepisuje zakaznik v okamziku sjednavani smlouvy uveroveho charakteru ci s odkladem splaceni, tedy ve chvili, kdy partner subjektu (operator, banka...) potrebuje urcita data overit. Podepsanou klauzuli tedy muze dolozit, ze ma svoleni a opravneny zajem (ne, ze si jen tak vymyslel, ze si overi napr. sveho souseda)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 22. 01. 2004 11:23)

22. 1. 2004 13:27

Udaj ma jen orientacni vypovidaci hodnotu. Registr pri jeho vypoctu vychazi z udaju, ktere o dane osobe eviduje. Srovnava je s urcitym modelem a z tohoto vypoctu vzejde cislo udavajici pravdepodobnost, ze dana osoba splati uver. Partneri registru sice mohou toto cislo zjisti, ale nedozvi se, ktere udaje a v jake mire jej ovlivnily. To registr nezverejnuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ZikaM 22. 01. 2004 11:27)

22. 1. 2004 16:42 | MoB

Nevšiml jsem si, že by ten registr banky používaly. Předpokládal jsem, že existence registru pošle na smetiště dějin různá potvrzení o příjmu. Nebo je aspoň posune do vyšších sfér (aspoň řádově). Ale to oni ne. Já osobně tím pádem žádné úvěry nechci - když mě banka a priori pokládá za lumpa, nebudu jí to vymlouvat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

23. 1. 2004 0:13 | tomhampl

Zajímavý článek. Je jasné, že problém s dlužníky a neplatiči se nějak řešit musí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

23. 1. 2004 14:05 | Jacob

Jako vždycky narážíme na to stejné. Německo a Česká republika jsou dva rozdílné světy. V Německu je to spolehlivé, tady aby se člověk bál, jaký estébák nebo mafián bude údaje z registru prodávat - a komu :-(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

26. 1. 2004 13:33 | Pavel

Mate pravdu, problemem CR je (ne)duvera v jakekoli sdelovani informaci. Zakladem je najit stoprocentne duveryhodnou instituci a pruhledny system. Od neovereneho zdroje jsem napr. slysel, ze je server s daty ceskeho registru umisten v Italii. To ve me prilis duvery nevzbuzuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jacob 23. 01. 2004 14:05)

12. 2. 2004 9:59 | JCiprovska

Běžný občan si nemá nikde co půjčovat peníze, ale když si chce něco drobného koupit, tak si na to má napřed ušetřit - aspoň ví, co ho to stálo za úsilí ty peníze vydělat a rozmyslí se, za co to utratí. Registr věřitelů je zbytečný. Pokud někdo chce půjčit někomu na "spotřební úvěr", ať si to dělá na svoje riziko, ale nevytváří kvůli tomu Velkého bratra, který zasahuje do soukromí VŠECH.
Zadlužený občan je nesvobodný občan, neboť ztrácí hromadu možností voleb činností, místo toho musí makat na další splátku.
Velké půjčky na nemovitosti se řeší hypotékou, jež má zástavní právo na nemovitost, takže registr je zbytečný. Auta se dají koupit na leasing, opět včetně pojištění a vlastnictví auta až do splacení. Opět registr věřitelů je zbytečný.
Banky, které budou uvádět v nějakém registru stav mých účtů, opustím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

12. 2. 2004 10:00 | JCiprovska

Když ještě nebyla morálka prázdným pojmem, tak patřilo k zavrženíhodným způsobům: hazard, dluhy a opilství. Dnes, kdy slušnost je směšná slabost, nás reklamy přímo vybízejí k dělání dluhů. Když nemáte na splátky, stačí přestat platit nájem a nic se nestane. Elektřinu vám vypnou, mobil přeruší, ale na ulici vás nevyženou díky zákonům a soudům.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

12. 9. 2011 17:14 | Jarda

Tak nemáte dávat půjčky a nabízet se jak na běžícím páse!!! potom nebude dlužníků...sám osobně dlužník nejsem ale tohle mě PROVOKUJE!!! než si vzít půjčku, nemoct splácet, poté exekutoři kteří si naůčtují desetitisíce, pak z půjčené častlky 10.000kč to vylétne na 150.000kč a skončíte jako bezdomovec, to NE!!! JSTE P.....A!!!!! a doufám že se soud pro lidská práva o to brzo postará.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 577 785 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Další čtení na flowee.cz

Friend zóna není pro pár ideální, přesto v ní mnoho lidí zůstává

Friend zóna není pro pár ideální, přesto v ní mnoho lidí zůstává

Sociolog a vztahový odborník Jeremy Nicholson označuje jako friend zónu vztah mezi dvěma...více

V Číně zřizují "bezpečné chodníky" pro ty, kdo stále civí do mobilu

V Číně zřizují "bezpečné chodníky" pro ty, kdo stále civí do mobilu

Pokud jste byli v poslední době v Asii, asi jste si všimli, že lidé na ulicích už nesledují...více

Vztahy a sex ve starověkém Egyptě byly dost uvolněné

Vztahy a sex ve starověkém Egyptě byly dost uvolněné

Staří Egypťané si užívali mnoho rozkoší. I když byli korektní, tak ani omylem nebyli prudérní....více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Martin Hausenblas

podnikatel a investor, Adler

Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
52,08 %

z 48 duelů
×
Martin Hausenblas
ÚSPĚŠNOST
50,82 %

z 61 duelů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK