Otevírání fondů: neuvěřitelný šok

Tomáš Prouza | | 11. 12. 2003 | 61 komentářů
I přes všechny peripetie se zdálo, že proces otevírání fondů bude úspěšně dokončen. Neuvěřitelné rozhodnutí Vrchního soudu v Praze ale znamená, že se možná vrátíme o několik let zpět. Investoři, kteří po otevření z fondů vystoupili, možná budou muset vrátit peníze.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 1. 2004 19:05, liba

To je teda super situace. Já měl akcie Zlatýho Kvanto za stovky tisíc a už jsem prodal podílový listy. Zůstaly mi v rukách ještě podílový listy z Křišťálovýho IF.
Jelikož jsem Zlatej Kvanto prodal v dobré víře, nikdo ode mě neuvidí ani korunu nazpět.
Horší to bude teoreticky s tím Křišťálem.......

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 12. 2003 11:00, hanuman

Ale, ale, ale pánové. Zase z toho nedělejte drama. Jedna věc jsou ty konce, které se člověk bojí domyslet, na druhou stranu: investor o nic nepřišel, jen si chvíli počká, což může být nepříjemné.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 61 komentářů)

11. 12. 2003 22:51 | Harpagon

Pane "kolego", jak jste přišel na to, že v této kauze je legitimována banka?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 19:03 | Jan Kolda von Žampach

Já tam ( ČSOB KVANTO IPF ) takto TVRDNU jen asi o rok dva méně. Je to úděsný, ani s tím diskontem ( tedy se ztrátou ) se toho přes Burzu CP nebo RM-Systém nemůžu celé roky zbavit. Tak to ČSOB šikuldovaně a doslova ZABETONOVALA. A jen se dívám, jak jsem, stále snad ještě svý prašule, mohl zhodnotit třeba na ČEZu ! Navíc, je to miliardový dluhopisový fond, a tak naopak budu jen BEZMOCNĚ sledovat, jak nám ČOJ fondu, s očekávaným postupným růstem inflace a růstem úrokových sazeb ( bude následovat ), pofrčí šupem s větrem o závod dolů. Nikomu to tady, kromě postižených, v Čehúnii nevadí. ČSOB se o fond nijak nestará, výkonnost mizerná a jen si mastí hubu na poplatcích za správu - tak to asi bude dělat dalších 100 let. Připadá mi to tak. A to také ukousne z ČOJ ! Asi to potom nebudou muset ani likvidovat, prapravnuci dědicové jen obdrží od ČSOB jakýsi papír o sešlosti a vyčerpání fondu KVANTO IPF věkem. Odesláno nevyplaceně k tíži adresáta - to bych od ČSOB asi tak příznačně očekával, cha, chááá...
Na dochtora Vokrouhleckýho se nezlobím, jde si za svým, tak jak by měl mít právo ( dle práva ) každý. Ksindl je ale moc zákonodárná, ksindl je moc výkoná a ksindl je moc soudní. Tady v Čehúnii a je to můj, po osobních zkušenostech, svobodný názor. Aby mi bylo dobře rozuměno. Vždyť ti čehúnský trumbelíni tady, při deklarované politické vůli otevíraní fondů, nebyli roky schopni k tomu stvořit ani jeden kloudný jednoznačný a proveditelný zákon, natož ho potom ještě v reálném čase realizovat. O důvod víc, po tomto poučení, proč honem odsud : na ty čím dál tím více bachratý a se sebou móóóc podezřele spokojený "Škromachy" ( jen jako příklad a takto se mi ve veřejných sdělovacích prostředcích vizuálně jeví ), přece nebude moje peněženka zbytečně doplácet !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 18:08 | JirkaZ

Nedokázalo se nic takového.Mně se to jeví tak, že kdosi odpovědný poněkud pohnojil výmaz z OR. Ostatně procesní chyby jsou nějčastější chybou našich soudů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 18:05 | JirkaZ

Možná ano, ale spíš ne, protože mi pořád zbývá HSBC, ke které mám poněkud větší důvěru. Navíc nejsem příznivcem zajištěných fondů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 15:23

Možná děláte chybu, protože jen přes ČSOB/KBC a HSBC máte šanci investovat do zajištěných fondů, které jsou naštěstí mimo jurisdikci tohoto státu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 15:21 | Viktor Kožený

A co z toho krom dobrého pocitu máte? Pokud peníze, pak jste jeden z mála, kterým to hraje do karet!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 15:07 | JUDr. N.

Konečně se dokázalo, že zákon platí i na banky, které se chovají jako nepostižitelné. MUDr. Vokrouhleckému fandím a rozumím jeho snaze a snaze spřízněných lidí o poukázání na naprostý právní chaosu v oblasti kolektivního investování.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2003 13:28 | Nezávislý investor

AŤ ŽIJE KOCOURKOV!!!!!!!!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2003 12:50 | Chemil

Když vezmete v úvahu časovou hodnotu peněz, nelze tvrdit, že nikdo o nic nepřijde. Škody v konečném součtu mohou být značné. A co je zvlášť pikantní, může se stát, že to nakonec zaplatíme všichni - a dokonce i Eric bude muset vysypat nějaké drobné ze svého slamníku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 12:42 | Petr

Máte naprostou pravdu, hrál jsem na větší jistotu. Rozhodoval jsem se ještě mezi Křišťálovým IF (tam mám jen 1 akcii z kupónovky) a IF bohatství. Křišťál jsem nenakoupil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 12:33 | Karel Klofanda

Ale také s mnohem větším rizikem, že? Unipetrol byl a je hodně riskantní investice, ostatně jako téměř vše v ČR.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 12:31 | Petr

Před cca 2 roky jsem četl na www.penize.cz o IF bohatství a o jeho ČOJ na akcii, diskontu, ceně na burze, v RM-S apod. Měl jsem ještě 2 akcie z kupónovky a rozhodl jsme se k nim tehdy přikoupit 39 dalších akcií. Nakoupil jsem přes Internet, Patria-direct tehdy měla nějakou akci a pokyn realizovala za 1,-Kč. S rizikem neotevření fondu v důsledku žalob jsem počítal, proto jsem sledoval zprávy kolem a pohyb na burze (RM-S), abych případně prodal zavčas. Když se fond konečně otevřel, sledoval jsem téměř denně :-) hodnotu jeho podílu a bral v úvahu srážky při odkupu - jestli se vyplatí čekat, až srážky při odkupu budou nulové. Vyplatilo se, podíly jsem ihned prodal zpátky fondu se ziskem cca 28% za necelé 2 roky (nepočítám akcie, které jsem měl z kupónovky). Kdybych tenkrát se rozhodl investovat větší část peněz do Unipetrolu (akcie tehdy za cca 42,- Kč) místo do IF bohatství, bylo by to výnosnější a nemusel bych určitě peníze vracet. :-))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2003 11:00 | hanuman

Ale, ale, ale pánové. Zase z toho nedělejte drama. Jedna věc jsou ty konce, které se člověk bojí domyslet, na druhou stranu: investor o nic nepřišel, jen si chvíli počká, což může být nepříjemné.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 10:40 | Eric

Vážený pane Aleši. Zcela s Vámi souhlasím. Jenže! Všichni zde přítomní vědí dobře, kde se pohybují a stejně do toho jdou... Pak čumí. Slamník, když mi někdo ukradne, tak je daleko větší šance, že ho policajti chytnou nebo to na někoho svedou. Navíc neplatím nic. U soudně - mafiánského vytunelování nikdy nikoho nechytnou a podílníci ještě budou solit navíc, že jim polezou oči z důlků. Takže ano, pane Aleši, žijeme v podivném světě, ale kdo mu jeho chyby odpouští pro pár halířů, nechť je tvrdě poučen a pak si poplaká na internetu. To je můj názor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 9:36 | Aleš

Pane Eriku, s tím slamníkem to taky není žádná výhra. Jenom na první pohled se to týká jen investorů do fondů. V podstatě je to totiž mnohem obecnější problém a týká se nás všech. Pokud totiž u nás funguje právo jak v tomto případě tak si nemůže být nikdo jistý ničím...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 9:04 | Eric

Onikání mám rád. Esterajchiše vínršnicl rád nemám. Jistěže mi tato slzavá vyznání mnohých zde přítomných dělají dobře, co jste si asi tak myslel??? Čtu rád, nic lidského mi není cizí, ale lítost nad "investory" rozhodně nemám. Nasypali prachy do kanálu a měli přitom pocit, že ten kanál vlastně nesmrdí a je sterilní. Troubové, do slamníku patří zlatníky a tolárky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 8:51 | Viktor Kožený

Ericu, voni sou asi nějakou rakouskej dandy, že? Že to ale čtou, takový brekoty! Nedělá jim to nakonec dobře?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 8:50

Soudce by měli zastřelit a je vymalováno. O soudech a jejich práci si nedělám sebemenší iluze, hlavně že se starají o vlastní peníze. To dělají okamžitě a bez prodlení, viz http://www.novinky.cz/02/04/28.html a http://www.novinky.cz/02/05/16.html. Ať žijí naše soudy !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 12. 2003 8:26 | dude

hold spekulace se někdy nevyplácí, zvlášť na rychlé zisky při otevírání fondů. Taky už tady byl někdo, kdo nabízel 10ti násobek do 1 roku, ale to už je minulost. Dvakrát měř, jednou řež!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 12. 2003 2:34 | Eric - Spokojený

Cha cha cha cha cha cha cha !!!!! Zlatý slamník! Pro pár smrdutých feniků zdaněného pseudozisku, který nakonec ani neuvidíte, teď pláčete na internetu. Dobře vám tak, všem! Váš Eric.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Mejstřík

ekonom

Daniel Beneš

manažer

Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Daniel Beneš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services