Další typický den v pobočce České spořitelny

V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2002 10:12

Proč nikdo nechce Visu???

Zobrazit celé vlákno

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 2. 2002 22:07, rychlik

Argentiny se nebojím a Česká spořitelna to už umí ! Jak to ? Dobrý manažer musí umět předvídat. Včas se připravit a připravené i odzkoušet. ČS má manažery a poradce vynikající. Jen co se objevil státní krach v Argentině se zablokovaným majetkem klientů v bankách, tak v ČS se asi na to, jako možnost, iniciativně také připravují. Asi co kdyby, někdy, náhodou, také u nás v ČR ? Já jsem jako investor či spekulant přes ČS obchodoval s CP na BCP. Takto nakoupené CP jsou zablokované ve prospěch ČS, která mi však dala již počátkem ledna výpověď komisionářské smlouvy, ale s ukončením až k poslednímu únoru. A že mi tedy už neprovede ode dne odeslání výpovědi žádný prodejní a nákupní pokyn. Současně však, po zbývající skoro 2 ( slovy dva ! ) měsíce, již nakoupené CP zůstanou zablokované, dokud si je ČS sama, nevím kdy, neodblokuje. Po dobu blokace tyto mé CP proto nemohu běžně prostřednictvím jiného komisionáře prodat a sama ČS odmítá prodej dle textu výpovědi uskutečnit. Velice šikovné také je, že veškerá komunikace s komisionářem, tj. s ČS, při sdělování jakýchkoli informací může mít jen písemnou podobu. Chci-li znát, zda-li kupř. k dnešnímu dni, tj. k 16. únoru, byly mé CP pro ČS stále ještě zablokovány, mohu to zjistit až zpětně s odstupem několika dní písemným dotazem na ČS z písemně obdržené odpovědi. Nebo, bez účasti ČS a na mé náklady, z výpisu mého účtu přímo ve SCP. To je ale ode mne 45 km daleko ! Takto bych se mohl jezdit do SCP ptát každý den, a to až do konce února. Později mne ČS při řešení této situace přízračně a kafkovsky vyzývá k podávání nějakých mých písemných návrhů na deblokaci. Jak má ale takový návrh po formální a obsahové stránce vypadat nevím, odpověď jsem ve smlouvě a obchodních podmínkách nenalezl. Navíc návrh bude jistě následně v ČS, nevím kým, do kdy a dle jakých kritérií, schvalován nebo zamítán. Při tom však deblokace CP je jinak zcela běžně prováděnou přepážkovou službou tohoto komisionáře ! Jsem proto rád, že ČS si sama sobě na mém případě dokázala, že umí opravdu účinně, když chce, blokovat majetek svých komitentů, a že i já jsem se, alespoň trochu a chvíli, vžil a vžívám do pocitu "bloknutých" Argentinců. Jen mne překvapilo, jak to bylo a je i u nás v ČR snadné ! Z toho jsem se samozřejmě poučil a za tuto zkušenost ČS vděčně děkuji. Mám tak proti ostatním se svým poučením náskok. Možná letos volby do poslanecké sněmovny vyhraje zase Zeman, resp. Špidla s jejich případným pokračujícím zadlužováním státu. Obávám se ale, aby to nebyl nabraný kurz směr ta Argentina. Potom bych někoho, třeba právě paní iniciativní ředitelku nebo jejího poradce z pobočky ČS a co jsem měl tu čest je poznat, rád uviděl, jako odborníky na svém místě, přímo ve vládě ČSSD ! Nebo se snad ve své úvaze mýlím ?

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 151 komentářů)

27. 1. 2002 17:16 | CSrypatschek

3. Tuto neschopnost se snaží ČS částečně obejít falešnou, násilně a žárlivě klientům vnucovanou hrou na věrnost k spořitelním produktům, a to nehledě na jejich kvalitu, opět pod falešnými hesly jako : "od kolébky po hrob". Zachytil jsem v povětří už i trapné pokusy či úvahy o podmiňované výběrovosti některých produktů či služeb. Je to velmi krátkozraké a myslím si, že tímto postupem ČS sama popírá obecné investiční pravidlo o jablkách a vícero košících, neboť z pohledu klienta je ČS jako banka vlastně jen jedním z možných nabízených "košíků". U mne ČS tak ztrácí na věrohodnosti a přemýšlivější a citlivější klientele se takováto obchodní politika nemusí vůbec líbit, mě tedy rozhodně ne, nějaké vnucené věrnostní "sběratelství" se mi už z principu zajídá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:15 | CSrypatschek

2. Co s výběrem privátních klientů ČS ? Myslím si, že v mnoha lokalitách dochází a dojde za účelem získání potřebného množství čárek za privátního klienta jen a jen k vaření z vody, které nadělá mezi klienty navzájem a i vůči ČS dosti zlé krve, neboť klienti se mezi sebou často znají a pochlubí. Třeba proti takové KB, jako příklad, je klientela ČS v mnohém odlišná, včetně kategorií příjmových a sociálních, což nemůže nikdo upřít, stačí navštívit úřadovny. U takové ČSOB, která má jako konkurence k ČS nejblíže a která přes bývalou IPB nejvíce cílila na retail, rozdělení klientů udělala už v minulosti jednoduše "příroda" sama. A to tak, že pragmatičtí klienti nebo klienti s pro banku menšími perspektivami svých požadavků (a tedy žádoucích budoucích zisků banky) jsou už dnes sami dle vlastního(!) výběru v Poštovní spořitelně. Ostatní klienti, již v pobočkách přímo ČSOB nebo i v již zmiňované KB, jsou potom skoro všichni kandidáti na privátního klienta někdy v budoucnu. ČS ale musí nyní sama citlivě rozdělit historicky vzniklou klientelu. Mám důvodný pocit, že ČS ale asi stále nemá 100% přehled o všech klientových aktivitách nebo je není především vůbec schopna, také při své neomalenosti, vyhodnotit v širších souvislostech a z pohledu dalších perspektiv tak, aby si klienta udržela nebo i více s taktem přitáhla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:14 | CSrypatschek

1. Po stránce prostorové a organizační ČS překlápí systém z dělení dle agend na systém dělení dle ekonomické vytěžitelnosti klienta. To znamená, že dříve přístupná vybudovaná diskrétní pracoviště pro náročné a důvěrné agendy jsou dnes běžným nebo novým klientům uzavírána. Tito pro ČS vlastně zatím nezajímaví klienti, byť také občas s náročnými a důvěrnými požadavky, jsou vyháněni na otevřená pracoviště, kde se dosud dělaly a dále dělají běžné bankovní operace. Nezdá se mi, že čára na podlaze před přepážkou v hale bude i takovémuto klientovi pro pocit soukromí vždy stačit. Výjimkou mohou být lokality, kde má ČS proinvestováno za mnoho milird Kč do dnes nevyužitého prostoru a kde i pro tyto klienty může být opravdu diskrétní pracoviště omezeně zachováno. To však sebou ponese pro banku zvýšené provozní náklady.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:12 | CSrypatschek

... tzv. OSOBNÍ BANKÉŘI v ČS ? A proč ne, po formální stránce asi bez problému, vždyť to připravují, co vím, skoro 4 roky. Viděno ode mne z roští v lese, projekt je dělán v rámci hurá stylu plnění ročních plánů socialistických 5-letek, kdy se věrchuška předháněla, KDO první nahlásí na ÚV KSČ splnění plánu a tedy dále KDO bude mít NEJVÍCE ČÁREK za POČET osobních bankéřů a privátních klientů. V tom vidím to největší úskalí. Aby potom nedopadli jako ve Švejkovi ten četník, co verboval Pepka Vyskoč za pomocníka ! Uvažuji a mám tento názor :
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2002 16:44 | Jarda V.

Tak honem utíkejte k GECB, ale nechte si otevřená zadní vrátka. Brzy se budete vracet. Také jsem tam zběhnul z důvodu mobilu, ale teď bych nejradějí co nejdříve zpátky. Už to nejde tak jednoduše.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 1. 2002 21:54 | Jiří Škvára

Popis autora článku je přesný, fronty a zmatek na přepážkách v pobočce ČS kterou naštěvuji se zvětšují, personál se střídá a jeho znalosti a schopnosti už bohužel nedosahují ani inteligence jejich papírového letáku, pokud něco chcete vědět je lepší si sehnat leták nebo se podívat na web. GE u nás otevřela pobočku, takže sbohem spořko.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2002 21:34 | Aleš Dohnal

Proboha proč, KB má docela znalý a vcelku průměrně ochotný personál a především poslední rok se výrazně zlepšila. Stačilo vyházet staré kádry a je z ní celkem průměrná banka. Zeptejte se koho chcete, podívejte se kam chcete a musíte vidět, že ČS jde cestou velkohubých prohlášeních, ale úroveň služeb se řítí do pekel, již z nich nezbylo ani to málo co celkem ušlo - SISka, občas funkční pobočky, semtam slušný personál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 23:58 | jadr

Vaši podmínku splňuji, ale toho druhého jsem si nevšiml
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 23:49

Nejen v Kyjově, ale i v Uh. Brodě
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 23:02

Podstupte ve vlastním zájmu toto martyrium, vědomí, že tam již nikdy nebudete muset vkročit Vám jej ulehčí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 22:37 | ?

Vážení, jste vedle, jak ta jedle...ale jak je vidět, nebyla CSdefence tak neúčinná-alespoň jste vedli diskusi s argumenty. Tady ale prezentujete jen vulgarity a irelevantní invektivy - toť úroveň kaliště, nelze než souhlasit s vaším sebepoznáním...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 9:33 | TGP

Ano ano, kde je onen bojovník na bílém oři za Českou spořitelnu, slavný to CSdefence? Kdo to byl? Bezpochyby pracovník PR agentury, která pro ČS pracovala, neboť některé produkty neznal dost detailně na to, aby byl přímo zevnitř banky - tedy tolik aspoň můj dojem, který ve mne zůstal z jeho odpovědí :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 9:20 | Jarda

Taky mají svoje mouchy. U nás v Litovli mají spořka i komerčka šílenou otvírací dobu. Jediná banka, kam se vždycky můžu dostat, je zatím ČSOB. Mají tam každý den od 8 ráno do 5 odpoledne a určitě tam nejsou víc jak tři-čtyři pracovníci včetně vedoucího, co sedí u přepážky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 1. 2002 9:10 | Harpagon

A co takhle proprat Komerčku? Kolega na ni také pořád nadává!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 23:01 | CSjeden.sporitelni.pacholek

CO TO TADY ANTONÍNE OSTATNÍM VůBEC ŽVANÍŠ A AGITUJEŠ ? ASI NEJSEŠ ŽÁDNÝ ANTONÍN BOUČEK, ALE JEDNA OBYČEJNÁ PROLHANÁ DRŽKA SPOŘITELNÍ ! TADY V ČS UŽ V PRVNÍ POLOVINĚ PROSINCE ´01 MĚLI ÚPRAVY PRO PRIVÁTNÍ PORADCE, JÁ MĚL TEHDY NA ÚČTĚ ZATERMÍNOVANÝCH SKORO 600 TIS. KČ S REVOLVINGEM, CHYSTAL SE PŘIHODIT DALŠÍCH 200 TIS. KČ OD KONKURENCE, V DCEŘINKÁCH U SPOŘITELNY BYCH POSKLÁDAL DALŠÍCH SKORO 200 TIS. KČ. PŘESTO MĚ, S ODKAZEM PRÁVĚ NA ZAVÁDĚNÉ PRIVÁTNÍ PORADENSTVÍ A KTERÉ TEDY NENÍ PRO MNE, VYKÁZALI ZE DNE NA DEN A NAVŽDY Z DISKRÉTNÍHO PROSTŘEDÍ, A TO S MÝMI POŽADAVKY NA OPERACE S CENNÝMI PAPÍRY V HODNOTĚ ŘÁDOVĚ ZA NĚKOLIK SET TISÍC KČ, DO HALY NĚKAM KE SPOROŽIRůM, KDE MI PŘI TOM BABKA S VEJCI V KOŠÍKU ZVĚDAVĚ DÝCHALA ZA KRK A AŤ NEZDRŽUJU. MYSLEL JSEM V TU CHVÍLI, ŽE JIM TAM TU SPOŘITELNU TĚMI VEJCI OD BABKY VYMALUJU A OBLEPÍM - KÉŽ BY TAM MEZI NIMI BYL NĚJAKÝ PUKAVEC, VĚRNĚ BY PODSTATU SPOŘITELNY VYSTIHOVAL. NO, MOJE VROZENÁ SLUŠNOST NAKONEC ZVÍTĚZILA, ALE O ČESKÉ SPOŘITELNĚ UŽ TOHO NECHCI MOC SLYŠET, NATOŽ LŽI PANA "BOUČKA" ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 13:37 | Petmic

Souhlasím s anonymem 12:59. Nechápu lidi, kteří ve většině případů ani neví, co vlastně chtějí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 20:16 | CSrypatschek

... no, jen ještě jednu malou připomínku bych k ČS měl, a to k její pí ár. Ještě v tom mají nějaký trestuhodný zmatek a nepořádek, což o pevné ruce manažerského vedení nesvědčí. To, že nemohu nějak odlišit ten správný stupeň modré barvy ČS od modré barvy ČSOB mi ani tak nevadí jako to, že ta modrá barva ČS je pokaždé jiná : od sytě šmolkovatě modré jejich výstrčníků až po pořádně vybledlou šedo-modrou barvu, co se objevuje někdy u jejich reklam večer v televizi. Hodně mi vadí ten druhý případ, protože ta vybledlá barva na obrazovce je pro mne doslova ke zvracení. Připomíná mi totiž barvu z vnitřku našeho starého emailového ( né ímejlového ! ) kbelíku, co máme doma na záchodě a do kterého jsem zvracel, když mi bylo v časném mládí někdy špatně po alkoholu. Toto spojení mi tedy nedělá po večeři, když vidím takovou to reklamu ČS, vůbec dobře, zrovna jako ta reklama, nevím už na co a pro koho, jak ukazují kamerou přímo do záchodu. Asi jsem nějak moc citlivý, ale nedá se nic dělat. Byl bych proto velmi rád, kdyby se to nějak s těmi barvami dořešilo a já měl večer klidné trávení a mohl se zájmem a při plných smyslech soustředěně studovat reklamní letáčky a jiné materiály ČS.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 20:14 | CSrypatschek

.. za to JÁ se musím ČS nekompromisně zastat a poděkovat jí ! Proč ? Asi před 2 lety jeden její pražský manažer nedokázal za ČS přepsat správně na papír mé příjmení z mojí občanky. Já v tom tehdy nic složitého neviděl, ale nedovolím si náročnost a složitost této bankovní operace, prováděné odborníkem, posoudit. K takto novému příjmení jsem proto, na počest tvůrce a dárce, připojil vděčně předponu CS. Po privatizaci banky jsem nové příjmení, s ohledem na dnešního majoritního akcionáře, obratem zavčas trochu i poněmčil. To ale nebylo zdaleka vše z toho tak úžasně nádherného ! Když se na tomto serveru začala najednou objevovat tajemná a magická, pravda, i nedůtklivě hysterická osoba jménem "CSdefence" (kde je jí asi dnes konec a jakého byla vůbec pohlaví ? ), začal jsem po čtení jejích odpovědí a příspěvků na téma ČS na sobě pozorovat i fyzickou přeměnu. Tato osoba byla asi nějak příbuzná od toho čaroděje Gandalfa. Narostly mi totiž tmavě hnědé štětiny, z rypáčku se vysunuly dlouhé a ostré špičáky páráky a smysly se zbystřily, zvláště pak čich na různé ty dotěrné finanční a bankovní slibo-poradce a jejich reklamo-sliby. No prostě, stal jsem se nehynoucí zásluhou ČS nekorunovaným králem džungle, prasetem divokým lat. Sus scrofa, a odešel svobodně do lesů. Odsud, obvykle z mého oblíbeného kaliště, teď rád pozoruji finanční cvrkot kolem. Občas si vyběhnu pocuchat někomu svým narostlým párákem lýtko, to aby svoji roli ve fraškovitém divadle zdejších bémiš financí moc nepřehrával. Z vděčnosti si samozřejmě všímám obzvláště ČS, která je vlastně původcem této jedinečné alchymické transmutace mé osoby. Pozoruji a dovozuji, že u vnímavějších jedinců na základě jejich zkušeností s praktickým chováním ČS obdobná transmutace též proběhne a bude nás tak v kališti více. Na ty ostatní asi, domnívám se a nijak je neodsuzuji, neboť každému ke spokojenosti co jeho jest, čeká jen nějaká ta pravidelná plně standardizovaná krmná směs ( kdo by to ale stále vydržel ? ) v podobě různých těch dobře zabalených a stejnobarevných frází bankovních poradců a balíčků finančních produktů. Co je ale za obzorem nyní tvořené a vnucované pseudověrnostní "ohrádky" ČS a jak chutná po ránu takový odrostlý hlemýžď , nebo voní čerstvý lesní vzduch, to se asi ti dotyční ostatní ke své škodě nikdy nedozvědí ... přiznávám však otevřeně, že někdy JINDE to není, žel, lepší, ba je to i horší, a na ČS vzpomínám pak z tohoto pohledu ještě více v dobrém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2002 16:00 | majitel sporožira

Teď už si můžete u jednorázového příkazu zadat, kdy se má provést. Funguje někdy od ledna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 1. 2002 12:59

Podle příspěvků čtenářů to na mne dělá dojem, že zde vystupují jen samí bolestínští exhibicionisté. Služby ČS určitě nejsou dokonalé, ale za těch deset let, co mi vede jeden z účtů se hodně zlepšily. Na obyčejné věci jako pár plateb a inkas, výběrů kartou za měsíc mi bohatě stačí sporotel a VISA, bez problémů, celkem levně a k mé spokojenosti. Do pobočky jdu 2x za rok. Rozhodně vidím jasný trend k vyšší kvalitě služeb. Mnohem více mne však šokuje tragédie kdysi dobré ČSOB (i kdysi dobré IPB), takhle zmršit banku se opravdu jentak někomu nepodaří (mám tam taky účet, ale asi už ne nadlouho) a ještě k tomu za peníze daňových poplatníků (100 miliard).
A těm "expertům", kterým není žádná banka dobrá radím: jděte se klouzat...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslava Němcová

politička

Petr Zahradník

ekonom

Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Zahradník
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services